AVforum landstreff, Lørenskog feb 2009. Avsluttet, takk til alle! Last opp bilder! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 26 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 514
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, min erfaring med Diva 6.2 er at de går svært dypt med en overbevisende karakter. I demorommet denne helgen var nok ikke rommets "format" det aller beste.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg tror beste måte å få flere aktørerer interessert på er at de som har vært der legger ut enda flere erfaringer og bilder - det er bare å fortsette skrivingen folkens - og det var jo også mange som tok bilder!

Landstreffet er jo også "under utvikling", og jeg tror det kan være lurt å ta det litt slik vi gjør nå - sakte og kontrollert - slik at en er sikker på at en stokker beina riktig... Triaden hotell var etter mitt syn et glimrende sted for avholdelse av treff i Oslo-området, og det finnes mange muligheter for å også utvide treffet der ute ved neste anledning!

Scrooge: håper virkelig ikke det var aaaalt for mye rot igjen etter folk dro, ble nok litt i overkant mye å gjøre for deg der denne helgen - men du skal i det minste vite at det blir satt STOR pris på av mange!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ja, min erfaring med Diva 6.2 er at de går svært dypt med en overbevisende karakter. I demorommet denne helgen var nok ikke rommets "format" det aller beste.
    Og dyre er de jo ikke heller, egentlig - kr 12.990 er veiledende pris for paret.
    Soundwave as

Hvis de går helt ned til 33hZ så er det NESTEN så man ikke trenger sub - men bare NESTEN

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Og dyre er de jo ikke heller, egentlig - kr 12.990 er veiledende pris for paret.
    Soundwave as

Hvis de går helt ned til 33hZ så er det NESTEN så man ikke trenger sub - men bare NESTEN
    De "begynner" å rulle av ved 33Hz. Dette er svært nøkterne tall, for rene målinger i mange rom viser at de går fint ned til 25Hz før den svekkes.

Og nå er prisen ekstra gunstig, i og med at Soundwave (i forbindelse med treffet) gir 20% rabatt på disse frem til 1. mars.

Prisen i Tyskland er for øvrig omlag 18.000,-. Dermed blir prisforlangende på knapt 10k for et slikt par tilnærmet gratis for den ene høyttaleren! 8)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Gary7 tenker du på...
    Finnes vel ikke mye kjekke folk i Fetsund gjør det? :lol:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vi har jo tobarns-pappaen Akto da... ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De "begynner" å rulle av ved 33Hz. Dette er svært nøkterne tall, for rene målinger i mange rom viser at de går fint ned til 25Hz før den svekkes.

Og nå er prisen ekstra gunstig, i og med at Soundwave (i forbindelse med treffet) gir 20% rabatt på disse frem til 1. mars.

Prisen i Tyskland er for øvrig omlag 18.000,-. Dermed blir prisforlangende på knapt 10k for et slikt par tilnærmet gratis for den ene høyttaleren! 8)
    Er prisene på Soundwave pr stk? Slik HFK har det i Danmark?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope - prisen er pr. par, ja.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan vi se tilbake på en vellykket AV-helg, med mange entusiaster som brenner for lyd og bilde. For min egen del fikke jeg dessverre ikke med meg noe annet enn det som foregikk i "mørkerommet", og var stort sett fryktelig trett og sliten, så det er mulig jeg var litt fraværende til tider

Ellers å håper jeg de som var på kalibreingskurset hadde litt utbytte av det, selv om det var skralt med forberedelser fra undertegnedes side.
    eg vil også rette en stor takk til ildsjelene som gjorde dette treffet mulig. Takk! Vi satser på at neste treff blir like bra eller bedre :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det kunne vært flere aktører på plass, og kanskje spesielt slike som er litt vanskelig tilgjengelig, typiske nettbutikker som ikke har egne demorom. Men som Lygren nevnte over så er jo dette i støpeskjeen, så vi får håpe det fortsetter i det samme sporet.

Men samtidig synes jeg det er flott at det blir plass til faglig stoff også, gjerne av det tyngre slaget og som ikke får noe særlig spalteplass i andre kanaler. Innlegget til Snickers-is var aldeles strålende, selv om noen kanskje kunne synes det var litt tungt.

Edit: kalibreringskurset til "mørkemannen" Ak var også veldig bra, jeg skulle ønske jeg hadde mulighet til å reise hjem å praktisere noe av det som ble formidlet, men jeg håper den dagen også kommer om ikke altfor lenge.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope - prisen er pr. par, ja.
    jøss, da er det jo "gratis"

Er det Soundwave selv man skal henvende seg til eller via deg/Bård?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Soundwave som står for alt her, ja.

Etter det jeg erfarer, er det nok tomt på lager for denne modellen nå, men ny ladning er på vei opp!
    Vi måtte faktisk spille på et sett som tilhørte en kunde. De måtte også hentes hjemme hos ham...

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Øy!
    Det får da være grenser for mobbing av oss som har bosatt oss på rektig sida av Romerike. Neste gang så hiver jeg effektforsterkeren min på deg , og jeg er rimelig sikker på at Akto klarer å grave opp noen tunge komponenter også. :-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    Øy!
    Det får da være grenser for mobbing av oss som har bosatt oss på rektig sida av Romerike. Neste gang så hiver jeg effektforsterkeren min på deg , og jeg er rimelig sikker på at Akto klarer å grave opp noen tunge komponenter også. :-D
    Håper du bor på riktig side av brua da :lol:

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til alle som stod bak treffet!
    Jeg måtte droppe gårsdagen pga en hissig forkjølelse, men lørdagen var veldig lærerik. Fikk avklart litt ting jeg lurte på angående både bilde- og lydkalibrering, og foredraget til Snickers var veldig interessant.

Fikk nesten lyst til kjøpe en god bok om lydteori/akustikk Noen som har noen tips?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Fikk nesten lyst til kjøpe en god bok om lydteori/akustikk Noen som har noen tips?
    Uten tvil denne:

Den er lettlest (selv for meg) og svært lærerik (i alle fall for meg).

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk de magiske tallene 110dB og bra svar ned mot 25hz av soundwave Roger Roger.
    Regner med både du og Bård.I.F har testet både swans Diva 6.2 og svs Mts-01.
    Valger står og vipper 50/50 mellom disse til mine to pc ultra.
    Så må spørre trente ører...er diva mye bedre en mts ? forskjeller ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer egentlig an på hvilken lydsignatur du foretrekker.

Litt av problemet til MTS er selve konstruksjonen. Elementenes innbyrdes plassering på denne krever nemlig mye mer av deg som lytter, og hvordan du klarer å få lydbildet til å sitte.

Det enkleste valget gjør du dersom du selv får sammenliknet dem. :wink:

Newcomer EHED sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare legge inn et innlegg som aktør:

Det var vel flere av oss aktører som fikk tilbud om å stille ut utstyr i storsalen for fremvisning, og ikke egne rom som vi hadde på Gausdal. Hadde det vært lagt fram med at vi kunne hatt egne rom, slik at vi kunne ha spilt på utstyret også, så hadde jeg helt klart stilt opp med et fullt surround-oppsett og gladelig kjørt litt akustikk-opplæring f.eks. der.

Var jo veldig behagelig å bare være vanlig medlem og rusle rundt og kose seg, men stiller gjerne opp som aktør neste år, dersom vi kan få et eget rom å spille i

Dette er ikke kritikk til dere som arrangerte treffet, bare et tips til neste års arrangement!

Takk til dere som arrangerte nok et flott og innholdsrikt treff

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil få takke alle oppmøtte for en super helg, som utifra alle de positive tilbakemeldingene virker å være rimelig vellykket.

Først og fremst en kjempestor takk til Scrooge (Jan) som har sørget for de kjempeflotte lokalene, og en utrolig service hele helgen igjennom

BEF fortjener også en spesiell takk, han har stått på som en helt med projektorrommet

Jeg vil også rette en takk til de aktørene som bidro, enten med utstyr, premier eller kompetanse: Soundwave, Lsound, Surround, Eltek, AVhifi, Vendur, AVshop, Kringlyd, Snickers-Is, Ak, 2L, EHED, Universal, Paramount, og for ikke å glemme AVforum selv

Som arrangør føler jeg at det meste gikk som planlagt, men det er naturligvis også høstet en god del nyttig erfaring til senere treff.
    Disse landstreffene er en slags løpende prosess, og jeg tror og håper vi vil se en framgang både deltagermessig og innholdsmessig fra gang til gang.

Side 23 av 26 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •