AVforum landstreff, Lørenskog feb 2009. Avsluttet, takk til alle! Last opp bilder! - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 26 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 514
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi hadde til og med en kjendis på treffet, Trond Aurvåg... Burde jo satt på "Den brysomme mannen" da, men sorry Trond, men hadde vi ikke gitt...
    Synes det var noe kjent, ja...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Synes det var noe kjent, ja...
    Var noen av oss som mente vi hadde sett han i en sparebanken 1 reklame :P

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...han fikk faktisk Amanda for beste rolle i Den brysomme mannen, så det var bra dere ikke spurte om han var "Sparebank"-mannen, fare for at det hadde blitt vurdert som hakket ufint...

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hey. Kjekk kar han helt til høyre i bilde :lol:
    Gary7 tenker du på...

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et treff er i havn og mange inntrykk sitter igjen. Det som er fellesnevneren er at de KUN er positive, takket være bl.a. de som står på og bruker masse tid på å organisere alt som skal på plass før ting braker løs. Takk til Striky, Phatbull m.fl. som nok en gang har gjort en kjempejobb! Kudos 8) Som ved alle andre treff så møter man veldig mange hyggelige folk som har samme interesse og det er jo (minst) halve moroa med slike sammenkomster. Er det rart vi bruker tid og penger på denne interessen? :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glatte inni de refleksportene

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det Diva 5.2 det ble spillt på ? Rimelig bra "blås" fra 2 x 6,5 da...:-D
    Noen som var tilstede som har en mening om lyden i disse ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Det ble spilt en del infected Mushroom mot slutten av dagen idag, hva heter låta som vi brukte? Det ble også brukt en slags q-sound innspilling på det ene swans rommet for å demostrere holografi.. Noen som husker hva det albumet het?
    MVH
    Lars B
    Fra Infected Mushroom kan det like gjerne være albumet "Vicious Delicious". Men etter all sannsynlighet var det noe fra B.P. Empire.

Når det gjelder Q-sound, så var ingen av platene jeg benyttet spilt inn med denne teknikken. Imidlertid var holografien til å ta og føle på, ja.

Det var spor 5 og 8 fra CD-en Semantic Spaces til Delerium.
    Ellers ble det raskt populært med CD-en Andromeda Heights fra Prefab Sprout. Det aller meste på denne plata er herlig holografisk og rent!
    Faktisk er begge disse skivene fra 90-tallet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Nei, det var Diva 6.2 som ble benyttet.

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nuh har jeg akkurat kommet hjem og skal nyte en lang natts søvn! Selvom jeg har 1 par nye høyttalere i stua

MVH
    Lars B
    Skjønner ikke det, du som så så opplagt og utvilt ut når
    dere dro! :-)

Takk for ett meget hyggelig og lærerikt treff alle sammen! :-)

Mvh Håkon :-)

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble spilt en del infected Mushroom mot slutten av dagen idag, hva heter låta som vi brukte? Det ble også brukt en slags q-sound innspilling på det ene swans rommet for å demostrere holografi.. Noen som husker hva det albumet het?

MVH
    Lars B
    Vet ikke om du sikter til Roger Waters : Amused to death..... der bikkja skal bjeffe i naboens hage til høyre..... Dette albumet bruker ihvertfall Q-sound, og
    ble spilt på "XTZ-sub"-rommet iløpet av søndagen.
    Mener å huske at Quincy Jones : Quincy´s Joint også bruker Q-sound, selvom jeg ikke så/hørte det sistnevnte i helga.

Mvh Håkon som også har storkost seg hele helga! :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en svært "krevende" helg (som grunnet influensa hadde verst tenkelig utgangspunkt), sitter man tilbake med mange hyggelige minner fra treffet.

Jeg tenker på både arrangør-"stab", de "frivillige" og deltakerne.

Noen av disse har satset ufattelig sterkt. Ytterst få skal nevnes her, men blant disse er Scrooge (som fikk stelt i stand hele treffet og hotell-pakken til en sinnsykt lav pris) og BEF (som med sin store pågangsvilje fikk gjort all den "oppbyggingen" som skulle til for at projektordelen ble den store suksess som den ble.

I editen ble de to andre "hovedarrangørene" utelatt.... fysjom!
    Stor takk til Striky og Phatbull. De har igjen vist at de har grepet om alt det praktiske i forbindelse med treff som dette! Kudos!

Snickers-Is hadde virkelig satt seg fore å forsøke å formidle mye av sin kunnskap omkring lydteorier/-praksis. Dette klarte han suverent, og det svært gledelig å kunne overvære et slikt omfattende og interessant seminar.

Til og med Lygren var "busy boy" under det aller meste av treffet. Det tok nok uhorvelig med til for radarparet Ak og Lygren å få kalibrering og presentasjon på plass... Godt jobbet!

Litt synd er det at ikke flere aktører "maktet" å stille opp på treffet, enten med produkter eller demonstrasjoner.
    Stor takk til Soundwave, DOXA, Eltek, Surround samt de som leverte varer til premiebordet!

Den praktiske delen av subkalibreringen i dag tror jeg mange satte pris på. Bare synd at vi ikke rakk en "fysisk" gjennomgang av resultatet.

Mange ideer til kommende treff står også på blokka. Det er utrolig hva man kan få seg til å teste når forumfolk møtes på denne måten! :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare stille meg bakerst i køen av gratulanter til alle de som har stått på for å få gjennomført dette treffet, det var utrolig artig. Skulle gjerne opplevd middagen og begge shootoutene på søndag, men...

Og foredraget til Snickers-is var veldig interessant, jeg fikk opptil flere flashbacks fra studietiden da han snakket om fouriertransformasjon, overføringsfunksjon, fasedreining etc. Mange spennende temaer som vi dessverre kun rakk å skrape i overflaten på.

Jeg satt ganske dårlig til i forhold til demoen han kjørte om dette med spredning, men allikevel var forskjellene ganske godt hørbare. Så hvis jeg kunne rette en forespørsel til Snickers, om han kunne skrive litt mer om teorien og hva han faktisk hadde gjort?

Igjen, tusen takk for et hyggelig treff, og neste gang skal jeg prøve å sette av mer tid.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Etter en svært "krevende" helg (som grunnet influensa hadde verst tenkelig utgangspunkt), sitter man tilbake med mange hyggelige minner fra treffet.

Jeg tenker på både arrangør-"stab", de "frivillige" og deltakerne.

Noen av disse har satset ufattelig sterkt. Ytterst få skal nevnes her, men blant disse er Scrooge (som fikk stelt i stand hele treffet og hotell-pakken til en sinnsykt lav pris) og BEF (som med sin store pågangsvilje fikk gjort all den "oppbyggingen" som skulle til for at projektordelen ble den store suksess som den ble.

I editen ble de to andre "hovedarrangørene" utelatt.... fysjom!
    Stor takk til Striky og Phatbull. De har igjen vist at de har grepet om alt det praktiske i forbindelse med treff som dette! Kudos!

Snickers-Is hadde virkelig satt seg fore å forsøke å formidle mye av sin kunnskap omkring lydteorier/-praksis. Dette klarte han suverent, og det svært gledelig å kunne overvære et slikt omfattende og interessant seminar.

Til og med Lygren var "busy boy" under det aller meste av treffet. Det tok nok uhorvelig med til for radarparet Ak og Lygren å få kalibrering og presentasjon på plass... Godt jobbet!

Litt synd er det at ikke flere aktører "maktet" å stille opp på treffet, enten med produkter eller demonstrasjoner.
    Stor takk til Soundwave, DOXA, Eltek, Surround samt de som leverte varer til premiebordet!

Den praktiske delen av subkalibreringen i dag tror jeg mange satte pris på. Bare synd at vi ikke rakk en "fysisk" gjennomgang av resultatet.

Mange ideer til kommende treff står også på blokka. Det er utrolig hva man kan få seg til å teste når forumfolk møtes på denne måten! :-D
    Du hinter vel ikke til visse kabler vel, Roko?

Må takke ærbødigst for et fantastisk treff, alle sammen. Dette var første gang for meg, og det blir absolutt ikke siste. Dette ble langt bedre enn jeg hadde forestilt meg, masse godlyd og musikk jeg aldri har hørt før, lytting og testing, gode foredrag, og ikke minst mange hyggelige folk å snakke med. Morsomt å møte dere

Takk til dere som stod for hele arrangementet, som styrte og stelte, og stod på dag og natt for at vi andre skulle få en super helg. Hatten av for dere!
    En stor takk til Roko for en utrolig flott lyttesesion lørdag med demo av utstyr, musikk og holografi som jeg aldri har opplevd maken til. Jeg ble stum, og digga det rått

Vil også takke dere som var med på å teste mine såkalte "høyttalerkabler" på søndag. Hyggelig at dere tok dere tid til det. At de ikke holdt helt mål var nok ingen bombe men det var likefullt lærerikt og interessant, og har gitt meg mer å tenke på. En fantastisk verden dette

Kommer tilbake senere med litt lytteinntrykk og forhåpentligvis noen bilder. Nå skal jeg i seng og drømme om Doxa, Sony og ikke minst Swans Diva 6.2

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg satt ganske dårlig til i forhold til demoen han kjørte om dette med spredning, men allikevel var forskjellene ganske godt hørbare. Så hvis jeg kunne rette en forespørsel til Snickers, om han kunne skrive litt mer om teorien og hva han faktisk hadde gjort?

Tør jeg foreslå at du lager en egen tråd om det? Eventuelt om du til og med sender meg en PM med link så jeg ikke overser den?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter omsider ha fått sparket unna de siste rester av rydding og forberedelser for mandagens arrangementer, og ikke minst skrevet helgens "Dutyrapport", har jeg i nattens mulm og mørke, etterhvert funnet tid til en kommentar.
    I første rekke vil jeg påpeke at det var svært morsomt å møte folket som "gjemmer seg" bak sine nick, og som så avgjort var en udelt fornøyelse!
    Genuint interesserte og engasjerte mennesker, er som regel også hyggelige sådanne, noe jeg til fulle fikk bekreftet!
    Selv om helgen for min (og sikkert også andres del?) ble litt strevsom, sitter jeg tilbake med et fornøyd smil! For dette må vi jo rett og slett gjøre til en årlig vane, her i "huset"!
    Internt, har jeg allerede lagt inn et forbehold om neste års vinterferiehelg, som dedikert for lyd- og bildeinteresserte.
    Såsant det lar seg gjøre, hva tid, sted, og mulighet angår. Det får vi jo se, etterhvert! For min del, tar jeg i alle fall sikte på det.
    Og æres den, som æres bør:
    I første rekke striky, BEF, og Phatbull, som jo egentlig er "motorene" bak hele greia! En stor honnør til dere! :-D
    Som tross alt er årsaken til at vi nyter godt av det sosiale aspektet omkring våre felles interesser, samtidig som at det ikke minst er ytterst lærerikt for de aller fleste som deltar! Og som bør stå som en oppfordring til alle som har et snev av interesse for lyd og bilde...
    Dermed så absolutt nevnt "Kringlyd" ved RoKo og Flageborg. Hva hadde vår AV-verden vært, uten dere??
    Samtidig tillater jeg å påpeke en tilsynelatende(?) manglende interesse fra andre aktører og representanter innen "faget", ved at kun Soundwave, Surround.no og Eltek, var representert. Prisverdig var det i alle fall at dere stilte opp!
    Og som ganske sikkert profiterte på sin tilstederværelse, etter hva jeg hørte og så...
    Hvorfor utvises det en såpass tilsynelatende arroganse, fra dere andre som ble forespurt? Her snakker vi jo tross alt om promotering, om enn i en kanskje beskjeden grad? Innledningsvis ja. Men skal man plante et tre, man nødvendigvis så et frø.....

Samtidig en takk til Jørn Rune aka Snickers Is, som i alle fall i noen grad, formådde å blottlegge litt av "mysteriene" rundt lydens pent sagt mangeslungne veier til våre ører! Det fikk vi jo i sannhet høre, bokstavelig talt....
    Mitt forslag i denne sammenheng, er at du i neste omgang eksempelvis kanskje utdyper romkorreksjon som et tema?
    Jeg tror kanskje det kan være mer matnyttig, i den forstand som at man da får en litt mer omfattende forklaring på slike mysterier.
    --
    Så til helgens "Clue", for min del.
    Men likefullt, med alle mulige forbehold.
    I den forstand som at "kabeldiskusjoner" som sådanne, er et ytterst ømtålig tema.
    "preje" her på forumet ytret høyere opp i tråden, et ønske om en (høyttaler)-kabeltest, ettersom han ville ta med seg en "home-made", og angivelig god variant av sådanne.
    Og som vi faktisk fikk anledning til å gjennomføre, søndag ettermiddag.
    Dermed sagt at de involverte stort sett var "pr. kasse", dvs relativt godt i stand til å vurdere eventuelle forskjeller.
    Nå skal jeg ikke her avsløre hvilke kabler som var involvert i testen.
    Men "de facto", må jeg oppriktig talt innrømme at jeg, som utpreget, og da mener jeg som utpreget kabelskeptiker, må innrømme at jeg klarte å høre forskjeller.
    I likhet med de relativt få, men likefullt tør jeg si, meget erfarne lyttere som deltok i seansen.
    Javel da.
    Så får jeg langt på vei innrømme at jeg har tatt feil i mine oppfatninger omkring høyttalerkablenes egenskaper.
    At dette dermed kan bli et meget aktuelt tema på neste treff, er jo langt på vei manifestert.
    Men sann fordyden: La nå for all del ikke denne tråden ende opp i NOK en kabeldebatt!
    LOV meg det, selv om det kan være ganske så fristende.
    Bli heller med på neste AV-treff, som dommer og "medskyldig". Velkommen skal du i alle fall være!
    Stiller du ikke opp, går du glipp av mye moro!
    Tro meg....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Det var Swans Diva 6.2 som ble brukt på treffet. Jeg har hatt 5.2 hjemme på test en stund, og min umiddelbare reaksjon i helgen er at Diva er istand til å levere mye mer bunn i min stue enn det de presterte i rommet som her ble brukt til demo. Ellers var oppløsning og plassering i lydbildet upåklagelig.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 22 av 26 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •