Info: Status AVforum V2.0 utvikling - vi ønsker innspill! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 204
    Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra

Ser supert ut med oppgraderingen.
    Har ikkje lest igjennom alle postene men slenger inn et forslag. Overse det dersom det har vært nevnt tidligere
    Vedr avtorget. Kommentarfeltet og rating som pålitelig selger hadde trengt en oppgradering, det er litt upraktisk at men ikkje kan rate selger og legger inn komentar etter at annonsen er fjernet. Dette da varen gjerne ikkje er kommet frem og blitt testet før den er bort fra torget. Der er måter og gjøre det på i dag men det er litt tungvindt

Mvh Espen Telvik

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi ser jo at karaktersystemet ikke er spesielt velfungerende på salgssteder som AVtorget der gjerne brorparten av selgerne er private og ikke selger masse varer som f.eks. aktive brukere på ebay. Vi gjør derfor to tiltak;

1. PayEx betalingsgaranti implementeres, dvs. at selger ikke får overført beløpet før kjøper sier vedkommende er fornøyd.

2. "Meglingssentral". Hvis en kjøper er misfornøyd legger vedkommende inn en melding om dette, og saken må løses før selger kan selge nye varer på AVtorget.

Kombinert tror vi dette vil gi en bedret sikkerhet... I tillegg er det mulig vi introduserer tilbakemeldingssystemet senere, men foreløpig har vi heller valgt å prioritere overstående.

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi ser jo at karaktersystemet ikke er spesielt velfungerende på salgssteder som AVtorget der gjerne brorparten av selgerne er private og ikke selger masse varer som f.eks. aktive brukere på ebay. Vi gjør derfor to tiltak;

1. PayEx betalingsgaranti implementeres, dvs. at selger ikke får overført beløpet før kjøper sier vedkommende er fornøyd.

2. "Meglingssentral". Hvis en kjøper er misfornøyd legger vedkommende inn en melding om dette, og saken må løses før selger kan selge nye varer på AVtorget.

Kombinert tror vi dette vil gi en bedret sikkerhet... I tillegg er det mulig vi introduserer tilbakemeldingssystemet senere, men foreløpig har vi heller valgt å prioritere overstående.

Supert, det er jo enda bedre . Medfører nok en del mer jobb for admin men helt klart et supert tiltak for dei som handler en del her. Blir nok en del kroner som skifter hender i løpet av et år på denne siden.
    All ære til dere som tar jobben med og holde siden gående.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenke meg langt færre avdelinger. Det etter min mening altfor mange og kunne tenke meg en forenkling alá Hifisentralen. At det f.eks er fem avdelinger under HTPC er for meg uforståelig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, HTCP-kategoriene kan nok reduseres, ja...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, HTCP-kategoriene kan nok reduseres, ja...
    Det var kun et eksempel. Synes det er mye som kan slås sammen. Parabol og Riks TV er et annet eksempel. Veldig stor inndeling gjør at det er mye man går glipp av. Men det er sikkert de som er uenige. Liker godt den enkle inndelingen på nevnte sentralen. Er klar over at avforum skal omfatte mer enn hifi og hjemmekino, men det hadde muligens vært fornuftig å plassere disse andre under kun én avdeling for hver av de. Hovedfokuset bør ligge på hjemmekino og hifi.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic men tanken slo meg akkurat at en AVforum app til iphone hadde vært noe, eller er det noen foreslått dette før og ikke blitt noe av?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjerne en applikasjon til Android også
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Gjerne en applikasjon til Android også
    +1 :wink:

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke lest gjennom de 9 foregående sidene, men kanskje lage til "mine favoritter" + "mine inlegg" hadde vært en fin ting, og gjøre slik at man kan automatisk havne der man sist leste i tråden ..

Slik det f.x fungerer på hw.no sine sider!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Nå har jeg ikke lest gjennom de 9 foregående sidene, men kanskje lage til "mine favoritter" + "mine inlegg" hadde vært en fin ting, og gjøre slik at man kan automatisk havne der man sist leste i tråden ..

Slik det f.x fungerer på hw.no sine sider!
    Slik funksjonalitet er allerede tilgjengelig i dag, om enn litt upraktisk lagt opp.

• Mine favoritter kan man finne gjennom "Abbonerte tråder" i hurtiglenkemenyen. Man kan selv velge om man ønsker å motta e-postvarsel for de trådene man abbonerer på, men dette må settes opp for hver tråd.

• Mine innlegg kan man finne ved å bruke samme hurtiglenkemeny og klikke på "tråder jeg har deltatt i" for å finne trådene der.

• Om man kun ønsker en sammenstilling av egne innlegg må man navigere igjennom medlemslisten, søke opp sin egen bruker å benytte lenken "Finn alle innlegg av <brukernavn>" eller "Finn alle emner startet av <brukernavn>".

Hurtiglenkemenyen finner du her:
    -1-jpg

• Det er en funksjon i forumet for å hoppe til siste nye innlegg i en tråd siden forrige besøk. Den finner man til venstre for trådtittelen når man browser forumet.

Nye innlegg finner du her:
    -2-jpg

Jeg håper det var litt til hjelp. Selv bruker jeg hurtiglenkemenyen flittig for å navigere i de trådene jeg følger med på.

*Et tips for de som ønsker å hjelpe andre er å benytte lenken "ubesvarte innlegg" og finne frem til de trådene der folk ikke har fått besvart sine spørsmål og gi de en hjelpende hånd. Man må gjerne også peke folk i retning av en tråd som omhandler tilsvarende tema dersom det finnes og eventuellt rapportere tråden til moderatorene slik at vi kan klippe og lime spørsmålet inn i en eksisterende tråd, så at vi forsikrer oss om at forumet blir så oversiktlig som mulig for andre som søker informasjon om samme tema i fremtiden.

Takk for oppmerksomheten

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takker for fin miniguide Gwandarion... En av de tingene vi absolutt bør bli bedre på er nettopp denne type "Hvordan bruke AVforum"-guider, der det nye Wiki-systemet jo er glimrende for nettopp det formål...

Når det gjelder mobile apps blir det først en mer standard type mobile-løsning for alle typer webbrowsere vi satser på. Dernest er selvsagt spesifikke apps for type iPhone og tilsvarende muligens noe vi vil mekke, men det krever en hel del mer innsats, så det blir nok mer på sikt... En mobile løsning bør jo uansett dekke de fleste behov for en "rask dose AVforum", der fokus gjerne vil ligge på dekning av de mest aktuelle nyhetene siden siste innlogging...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra hurtigguide, Gwandarion. Men dessverre funker ikke alle tipsene på Google Chrome, der kommer nemlig ikke hurtiglenker-menyen opp.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    +1 :wink:
    +2 Android that is... :twisted:

Noe med RSS for "tråder jeg har deltatt i" foreksempel...
    En slik app kan jo en hvilken som helst ild-skjel lage som en 3.parts app, eventuelt i samarbeid med AV-forum...

Det sakt så har jeg ikke snøring på SDK for Android...
    Men kanskje noen på forumet har peil...

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Bra hurtigguide, Gwandarion. Men dessverre funker ikke alle tipsene på Google Chrome, der kommer nemlig ikke hurtiglenker-menyen opp.
    Det er riktig, Crome klarer ikke vise akkurat det valget, noe som er av-forums kode sin skyld, men uansett... FIREFOX FTW
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    +2 Android that is... :twisted:

Noe med RSS for "tråder jeg har deltatt i" foreksempel...
    En slik app kan jo en hvilken som helst ild-skjel lage som en 3.parts app, eventuelt i samarbeid med AV-forum...

Det sakt så har jeg ikke snøring på SDK for Android...
    Men kanskje noen på forumet har peil...
    Helt enig i dette. En annen mulighet er å bygge opp en touch vennlig mobil side. Noe ala Facebook sin: Welcome to Facebook | Facebook
    Blir veldig tidkrevende og dyrt å bygge opp apps til alle plattformene.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes alt en løsning for Android mot forum som Tapatalk har utviklet. Om den er vanskelig å implementere vet jeg ikke men den funker meget bra. Kanskje noe å sjekke ut?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med utviklingen, noe nytt?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren kan nok si mer om dette, men vi regner med at den nye plattformen skal være på plass en gang før jul. Det kan godt være den kommer tidligere også, men det er litt vanskelig å si før alt er på plass.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...vi jobber på spreng fremdeles, og NÅ begynner ting virkelig å ta seg til... Vi jobber nå med å ordne den språkmessige delen, optimalisere hastigheten samt fikse diverse småplukk. Vi antar vi skal klare å få lagt ut en fungerende beta på AVforum.com i løpet av 3-6 uker nå, men det vil avhenge av antallet bugs samt plattformens evne til å ta unna trafikk under testperioden.

Jeg synes som nevnt at ting ser bra ut rent funksjonelt, men hastigheten er fremdeles ikke på plass, og det er fremdeles en del øvrige bugs og mangler som må ordnes.

Vi skal holde dere fortløpende orientert; etter mer enn 9000 arbeidstimer er det i det minste slik at vi snart ser slutten på utviklingsvisa, men FOR en jobb å lage noe slik fra scratch av!!

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Avforum.com har oppdatert seg -> http://beta.avforum.com/