Info: Status AVforum V2.0 utvikling - vi ønsker innspill! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 204
    Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Reiner med det er tenkt på, men siden det ikke er nevnt ovenfor så tar jeg det igjen.

Jeg savner et skikkelig feedback system på avtorget ! Noe ala ebay hadde gjort seg.
    Støtter denne! Når man har handlet eller solgt så burde man legge igjen en karakter og/eller kommentar ala Ebay og QXL.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.0 kommer til å bli MYE bedre enn dagens plattform. Målet er å få en mye mer dynamisk nettside hvor alle tjenestene er tettere knyttet sammen, og hvor det er enklere navigere.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    En liiiten feature jeg kunne tenkt meg, er muligheten til å legge inn litt info under de brukernavnene jeg har på "Venneliste".....har etterhvert endel kontakter her inne, men husker ikke alltid hvor, og i hvilken sammenheng jeg kom i kontakt med dem :-)
    Støttes! Denne infoen kunne evt muligens ha vært vist med en "ballong" ved mouse-over over bruker-navnet?

Newcomer Grattagrev sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildesøk

Hei
    Jeg kan lite om oppbygging av nettsider, så det er sagt.

Personlig bruker jeg ofte "bildesøk" i google når vil finne ut mer om et produkt, og her på forumet er det jo masse fine bilder av alle mulige komponenter.
    Men når man legger opp et et bilde av sin kjære dubbeditt på profilen sin, så blir bildet hetende noe helt annet... og finnes ikke av "bildsøk- søkere".
    Men det er kanskje vanskelig og gjøre noe med?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Automatisk oversikt over mine innlegg

"mine innlegg" lik den de har på hw.no hvor alle trådene som du har skrevet noe i havner på en liste i kontrollpanelet ditt. Hvis du ikke er aktiv i tråden på en stund kan du få advarsel om at tråden vil bli slettet fra listen din hvis du ikke lagere den manuelt.

Synes det er en bedre måte å følge trådene på enn å abbonere slik som nå.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    HW.no benytter en annen forumplattform som vi også snuser litt på... Ulempen er jo at en rekke øvrige ting også endres hvis vi bytter, men vi skal ta en seriøs vurdering uansett! Det er imidlertid lite vi får gjort med selve forumet, det er eneste delen av tjenesten vi lar ligge nærmest urørt. Visse "tweaks" kan vi selvsagt foreta oss, men vi kommer til å gjøre så lite som mulig for å unngå problemer med fremtidige oppgraderinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Vet ikke om det er noe spesielt med kelkoo, men slik jeg ser det er prisguide.no mye bedre
    Enig i den. Kelkoo er litt for mye svada og jallagreier etter min smak. Sikkert rimeligere å knytte seg opp mot prisguide.hw.no databasen og?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Read my words: Wiki-type-funksjon i AVnytt. En oppdatert og fungerende, lett tilgjengelig database på av-komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg i stor grad har trappet ned bruken av avforum er for mange avdelinger.

Mulighet for bedre oversikt er altså fint

PK

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    "mine innlegg" lik den de har på hw.no hvor alle trådene som du har skrevet noe i havner på en liste i kontrollpanelet ditt. Hvis du ikke er aktiv i tråden på en stund kan du få advarsel om at tråden vil bli slettet fra listen din hvis du ikke lagere den manuelt.

Synes det er en bedre måte å følge trådene på enn å abbonere slik som nå.
    Rent funksjonsmessig så har jeg langt mere sans for avforum enn hardware.no. Bla annet i liker jeg abonner funskjonen her veldig godt, så jeg håper iallefall at den blir beholdt i mk2. Funksjonsmessig og designmessig så syns jeg avforum er det beste forumet jeg har sett, mye derfor jeg kom hit og ikke til minhjemmekino eller hifisentralen.

Ellers syns jeg den nye plattformen virker lovendes og håper det ikke blir så stor forskjell fra slik det er i dag, men at det kommer en del forbedringer slik det "loves".

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKS
    Grunnen til at jeg i stor grad har trappet ned bruken av avforum er for mange avdelinger.

Mulighet for bedre oversikt er altså fint

PK
    Jeg er glad i inndelinger, faktisk kunne jeg tenkt meg flere (og en litt striksere holdning blant moderatorene for å holde trådplasseringene på rett plass).

For å dra temaet litt videre: Det jeg kunne tenkt meg var muligheten (i kontrollpanel pr bruker) til å selecte/de-selecte hvilke under-forum som en ønsker å abonnere "nye innlegg" på.

Ved opprettelse av nye undergrupper; System sender automatisk ut mail/PM med beskjed om "ny undergruppe tilgjengelig" og derfra anlednig til select/deselect på undergruppe.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det er definitivt mange fordeler ved dagens forumplattform, og vi vil derfor mest sannsynlig beholde denne... Fordelen med forumet som benyttes på HW.no er at det takler stor trafikk noe bedre enn VB, som gjerne krever større investeringer i hardware. Uansett er det selvsagt funksjonaliteten som er viktigst, og i så måte er jo selve forumplattformen i dag helt grei. Der den sliter litt er jo i forhold til støtte for opplastning av bilder samt video, men der tror jeg nok det skal la seg gjøre å foreta oss noen egnede "tweaks"...

Takker igjen for fine innspill!

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tanker:
    På andre VBulletin forum jeg frekventerer har man etterhvert ferdige "tags" man kan legge inn for hhv Youtube, Vimeo med flere. Vimeo er spesielt aktuelt for HD materiale.

Bilder og filmer som lagres på Avforum's servere er forsåvidt bra, fordi bilder da følger forumet og ikke forsvinner når eksternt materiale forsvinner, men størrelsesbegrensninger bør nok da inn.

At AVforum skal være "middle-man" som har depositum og behandler tvister på Avtorget høres ambisiøst ut... har mer tro på et ranking-system a la eBay i første omgang. Eventuelt differensiert i forhold til salgspris - for dyrere produkter er nok både selger og kjøper mer interessert i og villige til å betale et gebyr for god sikkerhet (men isåfall hvordan blir denne tjenesten bedre/annerledes enn finn.no ?)

Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helt enig

Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Read my words: Wiki-type-funksjon i AVnytt. En oppdatert og fungerende, lett tilgjengelig database på av-komponenter.

ja denne støtter jeg og.. det er ofte mange ord, og generelt tekninke ting som ofte ommtales,, og da hadde det vært kjekt om man kunne trykke på en link som det da poppet opp en ny "side" som man kunne se på.. Kansje helst at om man leser en artikkel, så ble den værende,, men at det da kom opp ny side,, kansje en ide..

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et obligatorisk felt under brukernavnet der det står alder? begynner å bli en del barnestreker her synes jeg.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hvilken måte ville det hjelpe deg dersom alderen sto oppført hos brukerene? Det får holde å utvise kildekritikk her som alle andre arenaer i livet.

Om du oppfatter noe som "barnestreker" eller umodent så får du ta avstand til det og ikke alderen til den som poster. Jeg mener at modenhet ikke nødvendigvis henger sammen med alder og at det i såhenseende ikke er et verktøy for forståelse om det er oppført.

Dessuten er brukerne anonyme i den utstrekning de ikke utleverer seg selv. Noe jeg mener er riktig.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en diskuterer saklig og modent som du sier så bør man heller ikke være redd for å røpe alderen sin. (selv er jeg 21 om jeg argumenterer saklig å modent får være opp til andre å bedømme).

Om alder står ved siden av nicket så vil kanskje flere "strebe" etter å holde en konstruktiv og saklig tone.

Jeg vet det er mange unge her, det er jo bare positivt. vi har f.eks en meget ung mann her som driver med DIY bygging på høytt nivå, det står det respekt av!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen praktisk eller psykologisk effekt av dette som bidrar med noe positivt. I værstefall fører dette til en sortering etter alder og ikke kompetanse noe som hemmer den frie utvekslingen av tanker og ideer.

For å unngå å virke gammel og grinete så må jeg nevne at jeg er ett år eldre en aleksander8 - eller, må jeg det?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...alderskrav blir det nok ikke noe av, det blir litt for kategorisk... Takker uansett for innspill! Keep em´coming!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg ser ingen praktisk eller psykologisk effekt av dette som bidrar med noe positivt. I værstefall fører dette til en sortering etter alder og ikke kompetanse noe som hemmer den frie utvekslingen av tanker og ideer.

For å unngå å virke gammel og grinete så må jeg nevne at jeg er ett år eldre en aleksander8 - eller, må jeg det?
    Jeg mener at det kunne ha vært posivt å levert fra seg litt av anonymiteten til fordel fra saklighetsnivået, på noen fora er jo det obligatorisk med fullt navn, det sier seg selv at i slike tilfeller tenker en seg litt bedre om før en poster.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •