Trondheim Hi-Fi Messe 25-26 Oktober 08 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 235
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kringlyd kjæm vel oppover te næste år å ???

Må te nånn som kan blåse... eller ska en sei skræm liv i følket :-D

Tips te næste mæsse... En 2-3 vifta te luftsirkulasjon ;-)

Så et spørsmål... De demo platan e dæm kun fer mæsse salg ???

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Jeg er MAE SET 1 venn. :-D
    Se det ja! Fikk dere høre på den også?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    1) Kringlyd kjæm vel oppover te næste år å ???

Må te nånn som kan blåse... eller ska en sei skræm liv i følket :-D

Tips te næste mæsse... En 2-3 vifta te luftsirkulasjon ;-)

2) Så et spørsmål... De demo platan e dæm kun fer mæsse salg ???
    1) Jepp! :-)

2) Jepp! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sist til alle på messa, og spesielt til Kringlyd som var svært hyggelige verter! Moro å være med på rom 500 utover kvelden. Kort oppsumert så var det mange høydepunkter på lørdag. Det som står frem som høydepunkter for meg var Piega på Electrocompaniet (NEMO), Usher Dancer stativhøyttalere, ML og Abrahamsen og Abrahamsen monoblokker på en prototyphøyttaler også fra Abrahamsen. Ellers svært mye bra, men det er vanskelig å få tid til inngående studier av alt. Konserten med Kari B var også en veldig bra opplevelse. Det var også hyggelig å treffe en del andre fra AV Forum!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg tilbake på østlandet etter en hyggelig helg i Trondheim. Siden kona ville være med "hjem" som hun sier tok vi bilen oppover og la inn noen familiebesøk i samme slengen.
    Dette er første gang jeg besøker messa i Trondheim, og jeg fikk gleden av å møte endel nye ansikter fra kjente nick her på avforum.
    Noe som overasket meg med messa var at den var så dårlig promotert i byen. Foruten et par bannere i en narvesenkiosk så jeg ingen som helst info om at det var messe i byen. Selv i hotelresepsjonen var det ingenting å finne, så jeg måtte spørre om jeg hadde kommet riktig i halv 12 tiden Ble da henvist ned en trapp hvor de tok imot betaling.
    Så fort det hele var lokalisert ble det heldigvis en dag full av høydepunkter.
    Ettersom jeg misset Klipsch Palladium i Horten var jeg spent på å se disse. På bilder fremstår de litt så som så i forhold til pris, men når jeg fikk se dem live skjønner man hvorfor de koster litt. De er mye større enn jeg hadde sett for meg, og finishen er usedvanlig lekker. Lydmessig var det vanskelig å få et skikkelig inntrykk da rommet slukte dypbass, og det ikke var alt for mye fart i musikken som ble spilt. Håper å få testet disse ved en senere anledning.

Soundgarden hadde med seg de nest største høyttalerene til Dynaudio. Dette er også gromme konstruksjoner som spilte stort med Hegel. Likevel synes jeg gutta hadde rotet seg litt bort med plasseringen. Det meste skjedde direkte i hver høyttaler, noe som selvsagt ikke kan skyldes høyttalerene i seg selv.
    Jeg ble også imponert av lyden i surroundoppsettet til 15k som Fredrik fra Neby presenterte. Panoreringene Pioneer slet med på dvd velger jeg dog å tillegge dvdspilleren fra HK. På BD var bildet utrolig bra.

Andre minneverdige stunder denne dagen fikk jeg i Gallo rommet, ML på Abrahamsen, Usher stativ og ikke minst en av mine favoritter som er Piega. Disse hørte jeg både på EC og DP, som begge imponerte. Koaks-elementet Piega bruker i mellomtonen treffer midt i mine preferanser. 220 laken er dog litt i høyeste laget for meg....... :?

Jeg vil også skryte av Audiovector rommet som hadde fått en av gutta til Naim over for å presentere sine egne produkter. Var nok mange som fikk en aha opplevelse når vi fikk høre hva f.eks et eksternt power til kilden kan gjøre.

Jeg stakk også et par turer innom rom 500 iløpet av dagen, men der var det stappfullt hele tiden. Litt morsomt å se hvor mange engasjerte mennesker som satt der med tanke på kritikken kringlydgutta får når det gjelder mengde bass. Det er helt tydelig at majoriteten synes de få kritikerene tar feil, og bass smilene satt løst på stolrekkene. Veldig gøy at dere møter gang på gang for å gi alle an smak av "morro med lyd"

Takker for en hyggelig helg i byen, og jeg satser på å få lurt SoundPlanet oppover neste år. Selv kommer jeg uansett :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en ide til neste år kunne være å flytte utstyret fra rom 500 til et større rom i 1 etasje.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Kanskje en ide til neste år kunne være å flytte utstyret fra rom 500 til et større rom i 1 etasje.
    Så vidt jeg har forstått koster dette vesentlig kronasje - som også var noe av grunnen til at HFK ikke stilte i år?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Kringlyd må få et mer bassende rom neste år. Og ha med seg en bunke SVSer! Ellers var jo alt innmari positivt.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Noe som overasket meg med messa var at den var så dårlig promotert i byen. Foruten et par bannere i en narvesenkiosk så jeg ingen som helst info om at det var messe i byen. Selv i hotelresepsjonen var det ingenting å finne, så jeg måtte spørre om jeg hadde kommet riktig i halv 12 tiden Ble da henvist ned en trapp hvor de tok imot betaling.
    Enig! Forruten en plakat på Rema og noen flyers på bilvinduene på parkeringsplassen på Leüthenhaven så jeg fint lite av promotering. Er vel økonomi inn i bildet sikkert - men uten promotering, mindre folk.

Håper det var HK-spilleren som var årsaken ang hakkete panoreringer på Pioneeren ja - ellers skuffet den meg veldig.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Enig! Forruten en plakat på Rema og noen flyers på bilvinduene på parkeringsplassen på Leüthenhaven så jeg fint lite av promotering. Er vel økonomi inn i bildet sikkert - men uten promotering, mindre folk.

Håper det var HK-spilleren som var årsaken ang hakkete panoreringer på Pioneeren ja - ellers skuffet den meg veldig.
    Var ikke så mye som tydet på at det var messe når du kom inn i lobbyen eller!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må desidert berømme High-End kaffen hos Kringlyd, den var absolutt bassende for anledningen. Var det Roger sin maskin?

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg stakk også et par turer innom rom 500 iløpet av dagen, men der var det stappfullt hele tiden.
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Da blir det lite besøkende til de andre utstillerne...
    Fra spøk til alvor, -Klart de drar besøkende når foredragsholderne innehar en slik kompetanse og erfaring. Konseptet "morro med lyd" er i tillegg svært underholdende. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bumper

litt igjen

Var det noen som hørte Pioneer LX 90? Hvilket oppsett spilte de denne på og hvilke inntrykk fikk dere av dette?

MVH Johan

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter alt på hva neste messe bringer :-D

Håper det kommer spennende besøk fra Arendal`s butikkene :-D
    Lsound og SoundPlanet. Så i tilleg Kringlyd så er messa på topp for min del

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    litt igjen

Var det noen som hørte Pioneer LX 90? Hvilket oppsett spilte de denne på og hvilke inntrykk fikk dere av dette?

MVH Johan

Jeg fikk en demo på filmen Iron man.
    de spillte på -5 mv på receiveren.

det spillte veldig lavt... Men jeg aner ikke hvordan det hele er innstilt.
    høyttalere var Pioneer s3ex

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenta
    Jeg fikk en demo på filmen Iron man.
    de spillte på -5 mv på receiveren.

det spillte veldig lavt... Men jeg aner ikke hvordan det hele er innstilt.
    høyttalere var Pioneer s3ex

Hmm..burde vel ikke være noe problem å dra på litt med sånne høyttalere?!:???: Er jo mulig de bare har stolt blindt på autokorreksjonen, den pleier jo å dra VELDIG ned på db på høytt!

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det får jeg håpe.. de ville ikke skru opp mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjedelig

burde jo for pokker vise hva som bor i oppsettet! spilte de med fullt EX sett og jl phantom?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidlig på lørdagen spilte de tranformers for full pupp på pioneer anlegget. Syntes det låt ganske bra.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Kringlyds demo-dvd med filmklipp? Black Hawk Downklippet hakker noe inni granskauen hos meg. Så langt det eneste klippet med trøbbel, får se om det dukker opp flere.

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •