HI-FI Messen i Horten, 27-28 sept. 2008 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 174 av 174
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjenner meg ikke helt igjen i denne kritikken, men så spurte jeg også flere steder om jeg kunne spille egen musikk. Det gikk fint alle stedene, bortsett fra rommmet til Hifi Stasjonen. Synes ellers utstillerne var meget hyggelige og serviceinnstilte.

De anleggene som ga meg best totalopplevelse var Von Schweikert og muligens Response (ble litt kort lyttetid på sistnevnte og ikke egen musikk). Her satt lyden generelt veldig bra, selv om det nok var andre anlegg som imponerte mer på enkeltområder.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Husker et år jeg fikk følgende tilbakemelding på et forum etter messa:

"Midgardrommet spilte jo bare pianodritt hele tiden. Var innom 3 ganger før jeg ga opp."

Greit nok å ikke like piano, men jeg tror vi spilte låter med piano i ca 3 ganger totalt det året. Synes han traff bra jeg
    Hadde ikke fått med meg det, jeg satte hvertfall ikke på noe serlig "pianodritt".

Om jeg er med igjen kanskje jeg skal lage en liste her på forumet med låter som etterlyses og sørge for å ha alle, si 50 låter som utgjør AVlista

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    En annen ting som det må være lov til å kommentere er det stadig tilbakevendende problemet: LYTTEPOSISJON!

Hvorfor i all verden traver man inn i et demorom, plasserer seg langs veggen eller bakerst i rommet - og så klager på at lyden var dårlig eller basstung?

Har man fortsatt ikke skjønt det enkle faktum at det er der stolene står at lyden er optimalisert...?
    Skal man måtte sperre av det øvrige området i rommet, slik at de besøkende tvinges ned i en stol?
    Selv om man også til det kjedsomlige opplyste om hvor de desidert beste plassene var, virket dette tilsynelatende ikke som noen gulrot på de fremmøtte...

Om man vil ha mye eller lite bass osv. er selvsagt ens egen preferanse. Det var ganske mange som uttrykte at de VILLE stå bakerst, for det var der all moroa var... hehe... :-D
    Jeg syntes hele morroa var bakerst :-D Men låt helt klart best i midten på andre rad. Mer balansert og hele pakka. Kanskje ikke like mye trykk der som bak, men var dog gøy og sitte der og lytte. Er jo en B&W'Eier, men er nok litt småredd det kan havne noe Swans innenfor disse 4 veggene med tider. Imponerte stort på alle områder tross prisen!

Litt OT: Kaffe'n var god! Den ble nok litt i sterkeste laget dagen derpå for min del, men fikk litt etterfyll, var den smooth! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaffen til Roger var knallgod den..ikke for sterk i det hele tatt...opplevelsen av rommet var sterk derimot
    Fra spøk til alvor og litt sen tilbakemelding på messa generelt...

Vi var der på søndagen (Beiver og meg selv) og totalinntrykket var meget bra. Hvis vi vil klarer vi alle å finne noe å klage på, men vi satt igjen med en god følelse begge to da vi returnerte klokka 18 på søndags kveld (kan ha å gjøre med at det lå en PC Ultra i bagasjen kanskje )

Vi startet ut med TAA import og Trio høytalerene som ble spillt på Cabasse(?) og Cary elektronikk. Tror riggen samlet kostet over millionen. Hvordan spillte det? Vel, det var noe med den lyden, den dro lytteren til seg. Bassfundamentet var lynraskt og med en autoritet som jeg sjelden har hørt. Når rommet i tillegg var så stort (nesten en svær gymsal) så er det intet mindre enn imponerende!

Vi fortsatte med å studere noen av produktene til Hovland. Estetisk nytelse.

Så en liten dialog med vår alles kjære Knut Vadseth på Fidelity standen. Han er frisk i frasparket og oser av erfaring. Moro!

Turen gikk så videre opp i annen etasje og Soundplanet rommet. Her ble vi vitne til de allerede kommenterte høytalerene Katana og full rigg med Ayon forsterkeri. Det er noe romantisk maskulint (hvis man kan si noe sånt) over de rørblokkene. Like imponerende var den nye forforsterkeren og den integrerte (?). Utrolig byggekvalitet!
    Hvordan var så lyden i de meget omtalte Katana. La meg si det slik: at et element på 7" kan produsere en sånn bass er naturstridig! Vi hørte på litt forskjellig musikk, men satt til slutt på en heavylåt jeg ikke husker hvem som stod for. Uansett var det skikkelig tøft. Det holdt seg sammen uten å dra ut hverken den ene eller andre veien. Dette var overraskende bra og jeg tror gutta hadde jobbet hardt med å få rommet bra. Det var en meget positiv opplevelse.

Så gikk turen til Hifiklubben. Her stod det et Open baffel system fra Lyngdorf med noe de kaller "room perfect". En romkorrigeringsenhet som jeg mener selgeren sa jobbet i nåtid(?). Uansett hva den gjør gjør den noe veldig bra. Høytaleren hadde bare toppelementer fra Seas og Scan speak og det var tydelig at de hadde utnyttet dette i delefilteret. Lyden var meget detaljert og åpen uten å bikke over høyden noe sted. Veldig bra, men veldig dyrt!

Så gikk vi over til Stereofil sitt rom. Her møtte vi et MBL oppsett som så helt sci-fi ut. Effekttrinnet var så svært at jeg ikke vet hva å sammenligne det med. Det kostet 300K. Høytalerene er de berømte rundstrålerne. Det som var meget, jeg gjentar MEGET negativt var at representanten påstod de ikke hadde koblet opp pga utnulling av lyd under 300Hz. Et oppsett til nesten millionen som de ikke får til å spille..hmmmm??? Ikke bra synes jeg.

Så veien videre opp til Hifistasjonen. Han kjørte demo hvor alt ble gjennomgått av kopmponenter etc. Proff fyr. Messas (av det vi hørte) mest organiske lyd. Han spillte på en vinylsnurrer hvor alt var motmagnetisert slik at det bare fløt i løse lufta. VTL 500W monoblokker, forforsterker usikker på....høytalere vet ikke, men lyden var utrolig behagelig. Kan hende det ville bikket over til litt kjedelig etterhvert, men skal ikke dømme det deretter. Vi fikk ikke hørt nok låter. Alt i alt meget bra!

Mye vi ikke fikk med oss og en del som sikkert ikke er nevnt, men må ikke glemme RoKO og Flageborg. Utrolig bra demoer. At disse gutta tar seg bryet og stiller opp på messe etter messe er moro. Gøy å nevne at Flageborg hadde lov kun til å ha demo hver halve time pga naborommet. Ved en annledning stod vi oppe på Soundplanet standen da han kjørte i gang...ikke annet å gjøre enn å trekke på smilebåndet.

Alt i alt var vi meget fornøyd med messa. Ingen tvil, det er moro med lyd og det er moro at det kan være så store forskjeller også!

Sees neste år!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håååy!

Kan noen fortelle meg hva den filmen som Flageborg kjørte klipp fra i B&W + SVS kinoen heter?

Jeg tenker på den filmen hvor noen cowboyer sto på rekke, så begynner de å skyte på hverandre, så er det full fart midt i byen der.......

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Håååy!

Kan noen fortelle meg hva den filmen som Flageborg kjørte klipp fra i B&W + SVS kinoen heter?

Jeg tenker på den filmen hvor noen cowboyer sto på rekke, så begynner de å skyte på hverandre, så er det full fart midt i byen der.......
    Det er nok referansesporet fra denne filmen :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaahh! Er det den som heter Open Range. Har hørt mye snakk om den på forumet her, glimrende! Takker gutter

Skal løpe ned på video sjappa å leie den nå

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Aaahh! Er det den som heter Open Range. Har hørt mye snakk om den på forumet her, glimrende! Takker gutter

Skal løpe ned på video sjappa å leie den nå
    Ikke leie - EIE...! 8)

Du får nok tak i den for 59 eller 79, så det er ingen grunn til å leie den.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg heller EIE den

Ble ikke Open Range igår heller, det var flertall for Iron Man

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk en

Vet ikke helt hvor eller når, men jeg fikk den med i et blad en gang.
    Kanskje lyd og bilde eller hjemmekino, ekke sikker.
    Er vel ikke no forskjeld på den å en kjøpedvd trodde jeg, men vet ikke.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er jo ingen forskjell, så fremt det er en ordinær DVD. Bare tynnere cover, eller intet cover i det hele tatt.

Selv fant jeg ut at jeg har den også i en samling som heter "DVD SIX PACK" - som jeg en gang fikk via Hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra utstyr der tenker jeg meg!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Granted!
    Det er jo bare å sjekke utstillerlisten, så vil du fort få en bekreftelse der.

Dermed er det jo bare å avsette den aktuelle helgen, for en tur til Thon Hotel Triaden, på Lørenskog!

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •