HI-FI Messen i Horten, 27-28 sept. 2008 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 174
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flotte bilder, snickers-is. Tror faktisk du bare glemte to rom:
    Swans rommet (gangen) før du kom inn til RoKo sitt demorom.
    Emtec rommet (207) med bl.a. Penaudio høyttalerne.....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det MÅ være moro med lyd og bilde - når så mange entusiaster smiler fra øre til øre - etter en porsjon kringlyd :-D

Det har vært utrolig hyggelig å møte så mange entusiaster i løpet av helgens messe, og jeg håper dere har fått en stor dose audiofile og visuelle opplevelser.

Takk til T.AA Import AS for en fantastisk nattkonsert i Rom Plenum B med Cary - Accuphase - Avantgard Acoustic.

Takk til Hotellpersonalet for utrolig hjelpsomhet under arrangementet.

Takk til Terje og Jørgen for at dere fortsetter å invitere til en weekend i Horten - for oss entusiaster.

PS! Vi møtes vel i Trondheim 25. og 26. oktober

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder, unge herr Snickers! ;-)

Hva slags utstyr har du brukt? Regner med at det er brukt stativ og ingen blitz. Men hva slags linse og hus er dette tatt med? Gjort mye etterbehandling?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på fargetemperaturen i en del av bildene, så gjetter jeg på at det ikke er gjort annet etterarbeid enn reesize og evt. skalering?

Ellers må jeg si det var litt av en kavalkade! Gull verd for alle som ikke fikk vært der (og for oss som ikke fikk besøkt alle rommene). :razz:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par stemningsbilder fra SoundPlanet rommet

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Flotte bilder, unge herr Snickers! ;-)

Hva slags utstyr har du brukt? Regner med at det er brukt stativ og ingen blitz. Men hva slags linse og hus er dette tatt med? Gjort mye etterbehandling?
    Har brukt det jeg alltid bruker, EOS 20D og 18-200 sigma (optimistlinsa) F3,5-6,3 (jpg ut). Ingen postprosessering. Alle bilder untatt et par stk er tatt uten blitz, alt er tatt på manuell.

Gorm: Jeg har brukt de faste fargetemperaturvalgene sånn omtrent etter hva som passet best.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid like morsomt/bedrøvelig å lese dette med musikkvalg. De som klager mest er de samme som ikke gidder å ta med seg den musikken de vil (les: MÅ) høre på en messe.

For min del gikk det litt på gefühlen hva som ble spilt. Intet oppsatt program, med andre ord. Men - det største problemet var å tilfredsstille de som hadde sære (eller ikke tilgjengelige) ønsker, men heller intet medbragt.

"Man kan ikke gjøre alle til lags" er et motto man bare må svelge, for det er opplagt at det ikke strømmer på med folk som har den samme musikksmaken. For min egen del spurte jeg tett og ofte hva som "behaget" og da ble det opp til de som svarte på mitt spørsmål hva som deretter ble spilt.

Som det også påpekes - hardrock og aggressiv musikk er en rimelig god garanti for at rommet raskt tømmes for tilhørere. Men, når det er sagt, det skal selvsagt også spilles slik musikk.

Det som er aller viktigst er at det som gjengis skal være av god innspillingskvalitet. Dersom ikke, vil folk flest tolke opplevelsen dithen at oppsettet ikke spiller godt. Og det er det jo ingen som er tjent med.

I og med at diskantelementet på den benyttede senterkanalen gikk ad undas allerede under kalibreringen på lørdag, ble det ikke tid til noen ny kalibrering før messa stengte den dagen.
    Søndag fremsto derfor lydbildet mer balansert, og ikke så feit i senter. Jeg valgte derfor flere ganger å kjøre "phantom" på front.

Demoene med "2L"s utgivelse Divertimenti med TrondheimSolistene på Blu-ray ble (grunnet utilgjengelig utstyr samt ødelagt senter) lagt til søndag. Svært mange ble fascinert av det totalt separerte 5.1-lydbildet, og ikke minst den høye kvaliteten. Jeg benyttet derfor en god del tid på å la tilhørerne sammenlikne flere av de forskjellige lydformatene som finnes på de to platene i pakka.
    Denne skal vi for øvrig legge enda mer vekt på når vi kjører show på messa i Trondheim i slutten av denne måneden. :-)

Som en oppfordring til slutt; TA MED EGNE PLATER...!!!
    Smaken er som baken, men det var absolutt ingen som ikke fikk spilt det de hadde med seg - og ville høre - på kringlyd-rommet. Det må jo være slik, selv om man til tider opplever at nærmest samtlige andre tilhørere raskt reiser seg og går...

Og ikke vær redd for å spørre oss om en kopp høyklasse kaffe eller espresso - nybrent og tilberedt spesielt for DEG! Det handler om å oppnå nytelse på flere plan - samtidig!

Moro med LYD - soon on the road again! :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regnet med de folkene som hadde messen hadde litt bredt utvalg i plater, men jeg skal ta det som en mann at jeg skal bringe med plater til neste år og bruke litt mere tid der inne. Det gikk litt fort frem og tilbake for å si det slik, men det var mye moro også.

De som evt ønsker mat kan gå noen mins så er man hos Tonitas Grill, der finner du god og grei junk til overkommelig pris. Så slipper folk å stå på brygga og vente i evigheter, en liten gåtur på en sånn messe gjør bare godt for kropp og sjel.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker et år jeg fikk følgende tilbakemelding på et forum etter messa:

"Midgardrommet spilte jo bare pianodritt hele tiden. Var innom 3 ganger før jeg ga opp."

Greit nok å ikke like piano, men jeg tror vi spilte låter med piano i ca 3 ganger totalt det året. Synes han traff bra jeg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Husker et år jeg fikk følgende tilbakemelding på et forum etter messa:

"Midgardrommet spilte jo bare pianodritt hele tiden. Var innom 3 ganger før jeg ga opp."

Greit nok å ikke like piano, men jeg tror vi spilte låter med piano i ca 3 ganger totalt det året. Synes han traff bra jeg

På messa i trondheim i fjor så funka det veldig bra med Infected Mushroom :-D
    Lyset blinka, folket smilte og det blafret rundt beina på låta Sailing In The Sea Of Mushroom

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et innslag fra TV-TB

Legger ved en link om et innslag fra tb-tv. Horten messa

tbtv.tb.no: TBTV

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som det må være lov til å kommentere er det stadig tilbakevendende problemet: LYTTEPOSISJON!

Hvorfor i all verden traver man inn i et demorom, plasserer seg langs veggen eller bakerst i rommet - og så klager på at lyden var dårlig eller basstung?

Har man fortsatt ikke skjønt det enkle faktum at det er der stolene står at lyden er optimalisert...?
    Skal man måtte sperre av det øvrige området i rommet, slik at de besøkende tvinges ned i en stol?
    Selv om man også til det kjedsomlige opplyste om hvor de desidert beste plassene var, virket dette tilsynelatende ikke som noen gulrot på de fremmøtte...

Om man vil ha mye eller lite bass osv. er selvsagt ens egen preferanse. Det var ganske mange som uttrykte at de VILLE stå bakerst, for det var der all moroa var... hehe... :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Legger ved en link om et innslag fra tb-tv. Horten messa

tbtv.tb.no: TBTV
    Innslaget ligger allerede i innlegg nr 111.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    En annen ting som det må være lov til å kommentere er det stadig tilbakevendende problemet: LYTTEPOSISJON!

Hvorfor i all verden traver man inn i et demorom, plasserer seg langs veggen eller bakerst i rommet - og så klager på at lyden var dårlig eller basstung?

Har man fortsatt ikke skjønt det enkle faktum at det er der stolene står at lyden er optimalisert...?
    Skal man måtte sperre av det øvrige området i rommet, slik at de besøkende tvinges ned i en stol?
    Selv om man også til det kjedsomlige opplyste om hvor de desidert beste plassene var, virket dette tilsynelatende ikke som noen gulrot på de fremmøtte...

Om man vil ha mye eller lite bass osv. er selvsagt ens egen preferanse. Det var ganske mange som uttrykte at de VILLE stå bakerst, for det var der all moroa var... hehe... :-D
    Det var ikke lett når godplassene allerede var opptatt, så man må sloss for å komme inn på sweetspot noenganger. Jeg så mye fra sidelinjen så jeg fikk sett og hørt det jeg ville for det, er en normal lytter ikke en mann med verdens beste hørsel.

Er det noe jeg savnet så var å sitte i sweetspot når Flageborg hadde demo med Hifiklubbens utstyr, det var et populært sted og vanskelig å få noe annet enn side plass.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, folkens, men det blir for dumt å klage på musikkutvalget, DVD utvalget og sitteplasser i sweepspot.

Jeg var på messa total ca 1,5-2 timer på søndag og jeg hadde ingen problemer med noen av tingene. Hos Flageborg var det flere seanser og om man var litt tålmodig, var det ingen problem å få seg en god sitteplass til neste "show".
    Hos RoKo var det kun periodevis fullt. Han spurte flere ganger om folk hadde spesielle ønsker til musikk/film (og serverte deilig kaffe....)

I de øvrige rommene var det for meg bare Usher og AvantGarde rommene hvor man hadde liten eller ingen mulighet til å høre 'medbrakt'.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg ikke det er for dumt å klage litt på musikkutvalget. Det handler om at dersom man skal rekke over mye på en slik messe og bare har noen timer til rådighet, så er det noe med at musikken bør appellere ganske raskt. De som tok oppfordring på strak arm er greit og flere spurte til og med om det var noen som hadde med egen musikk hver gang de skiftet, men det var noen utstillere som gjorde seg litt mer utilgjengelige enn andre på disse punktene, og stoppet og startet sin egen musikk i raskt tempo uten å kaste så mye som et blikk på forsamlingen. Og når det er flere i rommet, så har man ikke lyst til å be om å skifte musikk før låten er ferdigspilt. Jeg opplevde ihvertfall å sitte gjennom flere musikkutt i flere av rommene uten at det ble spurt om noen ønsket noe annet, og uten at musikken ga meg noe. Da hjelper det lite at trianglene har en utsøkt presis plassering i rommet, for å si det slik. Og noen steder var musikken så sær at jeg tok meg selv i å tenke at "dersom det er slik musikk man skal spille for å få det optimale ut av dette utstyret, så er det ikke noe for meg".

Jeg velger å ikke uttale meg om negativt om lyden i noen rom. Grunnen er nettopp at dersom man ikke fikk anledning til å sitte i eller nær sweet spot og kunne høre bra musikk, så blir det ikke en opplevelse verdt å bedømme noe etter. Hadde jeg hatt den anledningen til å sitte godt og få servert god musikk i alle rom, så hadde jeg kanskje dristet meg til å si noe om dårlig lyd, men siden forholdene blir så ulike, så velger jeg å ikke trekke fram noen steder som negative. Noen steder syntes jeg ikke lyden var så bra, men skal de henges ut når andre steder rett og slett ikke ga anledning til lytteforhold som ga mulighet å bedømme noe som helst?

Derfor synes jeg at det er utstillernes ansvar å tilrettelegge slik at flest mulig faktisk får forhold å lytte under som gjør at de får presentert anlegget på en best mulig måte. Musikkutvalget er en del av denne presentasjonen, og det er litt sånn at man får skylde seg selv når man ikke makter å presentere anlegget på en måte som appellerer til lytteren, og da får man tåle litt kritikk for musikkutvalget også.

Vil til slutt si at jeg ikke skjærer alle over en kam her, det var flere (hei RoKo og Anfield) som var flinke til å spørre om man hadde egen musikk, og som anbefalte hvor man burde sitte. Men til syvende og sist får hver eneste person som er innom et rom et inntrykk av hva som skjer der inne. Og om dette inntrykket er basert på dårlig musikk, feil lytteposisjon eller annet, så er det fortsatt et inntrykk. Dersom man faktisk synes musikken er feil, så er det uansett riktig å påpeke det som negativt for totalintrykket. Det er imidlertid viktig å være klar over at dersom man er uenig med musikkvalget, så har man ikke noe særlig grunnlag for å uttale seg om hvordan anlegget formidler musikk, for da har allerede musikkvalget fjernet nytelseskomponenten fra opplevelsen.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Personlig synes jeg ikke det er for dumt å klage litt på musikkutvalget. Det handler om at dersom man skal rekke over mye på en slik messe og bare har noen timer til rådighet, så er det noe med at musikken bør appellere ganske raskt. De som tok oppfordring på strak arm er greit og flere spurte til og med om det var noen som hadde med egen musikk hver gang de skiftet, men det var noen utstillere som gjorde seg litt mer utilgjengelige enn andre på disse punktene, og stoppet og startet sin egen musikk i raskt tempo uten å kaste så mye som et blikk på forsamlingen. Og når det er flere i rommet, så har man ikke lyst til å be om å skifte musikk før låten er ferdigspilt. Jeg opplevde ihvertfall å sitte gjennom flere musikkutt i flere av rommene uten at det ble spurt om noen ønsket noe annet, og uten at musikken ga meg noe. Da hjelper det lite at trianglene har en utsøkt presis plassering i rommet, for å si det slik. Og noen steder var musikken så sær at jeg tok meg selv i å tenke at "dersom det er slik musikk man skal spille for å få det optimale ut av dette utstyret, så er det ikke noe for meg".

Jeg velger å ikke uttale meg om negativt om LYDEN noen rom. Grunnen er nettopp at dersom man ikke fikk anledning til å sitte i eller nær sweet spot og kunne høre bra musikk, så blir det ikke en opplevelse verdt å bedømme noe etter. Hadde jeg hatt den anledningen til å sitte godt og få servert god musikk i alle rom, så hadde jeg kanskje dristet meg til å si noe om dårlig lyd, men siden forholdene blir så ulike, så velger jeg å ikke trekke fram noen steder som negative. Noen steder syntes jeg ikke lyden var så bra, men skal de henges ut når andre steder rett og slett ikke ga anledning til lytteforhold som ga mulighet å bedømme noe som helst?

Derfor synes jeg at det er utstillernes ansvar å tilrettelegge slik at flest mulig faktisk får forhold å lytte under som gjør at de får presentert anlegget på en best mulig måte. Musikkutvalget er en del av denne presentasjonen, og det er litt sånn at man får skylde seg selv når man ikke makter å presentere anlegget på en måte som appellerer til lytteren, og da får man tåle litt kritikk for musikkutvalget også.

Vil til slutt si at jeg ikke skjærer alle over en kam her, det var mange (hei RoKo) som var flinke til å spørre om man hadde egen musikk, og som anbefalte hvor man burde sitte. Men til syvende og sist får hver eneste person som er innom et rom et inntrykk av hva som skjer der inne. Og om dette inntrykket er basert på dårlig musikk, feil lytteposisjon eller annet, så er det fortsatt et inntrykk. Dersom man faktisk synes musikken er feil, så er det uansett riktig å påpeke det som negativt for totalintrykket. Det er imidlertid viktig å være klar over at dersom man er uenig med musikkvalget, så har man ikke noe særlig grunnlag for å uttale seg om hvordan anlegget formidler musikk, for da har allerede musikkvalget fjernet nytelseskomponenten fra opplevelsen.
    godt sagt og veldig enig roffe. har sagt det før, variasjon kan vel ikke være så vanskelig og få til når det gjelder musikkvalg.hva med folk som aldri har vært på messe før.gjerne litt yngre i 20 årene.hvordan intrykk vil de sitte igjen med

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det du sier Roffe, men ettersom man kun kan spille 1 låt om gangen og mange bare stikker hode innom under den låten blir det helt umulig å tilfredstille alle. Enten tar man forespørsler og spiller det folk har med seg uansett hva det er, eller så gjør man som noen av utstillerene og kun spiller egen musikk. Man kan jo ikke være selektiv i hva folk får spille av medbrakt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både de som klistrer seg til veggen for å få dårligst mulig lyd, eller bare stikker hodet inn for å "konstatere at det spilles uholdbart dårlig musikk" er vel kort sagt ute etter å få bekreftet at "dette var dårlige greier gitt, var det ikke det jeg visste".

Men heldig vis hører de med til fåtallet når det kommer til stykket

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men heldig vis hører de med til fåtallet når det kommer til stykket
    Det er de, men veldig kjappe med å sable ned forskjellige demoer.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •