IFA 2008 29.8-3.9 2008 - samletråd for AVforums medlemmer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

IFA 2008 29.8-3.9 2008 - samletråd for AVforums medlemmer!

Ja, da er IFA 2008 snart i gang, og denne gangen synes jeg vi skal gjøre litt mer ut av denne messa!

Jeg oppfordrer alle AVforumere å få bestilt seg flybillett og ta et par dager nede i Berlin i år - det vil en ikke angre på! Messene i Norge er greie nok de, men kan ikke måle seg med IFA... Her ser en nyhetene, masse teknologi, gjerne ting som ikke kommer før om flere år, det er masse stemning, god øl og ikke minst; vi må jo treffes der nede!

Ak, mag og jeg reiser nedover den 27. og blir til 31. Hvis det er andre som skal nedover er det bare å sende meg PM med e-mail, så kan vi jo prøve å møtes til en uformell prat et egnet sted en av dagene. Fredag eller lørdag (29. eller 30.) er nok kanskje det som egner seg best...

Jeg gleder meg personlig til:

-Se litt på hva som har beveget seg innen LCD-TV-verden siden sist, har LED noe for seg?

-2.35:1 "out-of-the-box"-løsninger? Skal vi endelig se noe til dette eller må vi fremdeles smøre oss med mer tålmodighet? At dette kommer er det jo ingen som helst tvil om...

La rykteflommen starte!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...husk for øvrig at det svarer seg å være kjapt ute nå, ser at antall ledige hotellrom er på rask vei ned!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er student denne høsten så har tid til slikt som dette og, men å se på tv er ikke det som eg reiser til berlin for, men no gidde eg ikkje å bla opp i eit gammalt lyd og bilde å se ka som er på denne messa. men er det høytalere der eller er det bare tv messe? Og hvilke andre messer skal det være i norge denne høsten?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du finner jo mye mer enn TVer på IFA da, selv om selvsagt TV-markedet er såpass stort at det er temmelig tungt representert. Alt fra bil-AV, portabelt, og selvsagt alt som kryper og går av høyttalerprodusenter finner du også der nede.

I Norge er det vel Electroworld som er størst. Absolutt en fin messe det også, men som nevnt ikke i nærheten av IFA hva angår bredde, størrelse og innhold!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir morro å trø litt rundt på IFA dette året også, og forhåpentligvis ligger de spennende nyhetene som perler på en snor.

Vi har vel planer om å oppdatere denne tråden jevnlig i tiden vi er på IFA, slik at alle som ikke er der kan få litt innblikk i hva som kommer.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at det begynner og bli vanskelig med rom,skal du ha noe i rimelig nærhet nå ligger prisene på ca 300 Euro og oppover pr natt.
    Fikk tak i ett rom til ca 100 euro pr natt selv litt unna men satser på at man kommer langt med taxi for 200 euro :-D

Ellers så har jeg addressen til ett "vandrerhjem" (jeg er for gammel,mentalt) som har enkeltrom til ca 25 euro pr natt,dusj og toalett på gangen og det ligger ikke så langt unna messen,send meg en PM hvis det er noe for deg.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Berlin går det tog/T-bane rett til messen, så det er ikke noe must å ha hotell rett i nærheten.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her er en link til messen :

IFA Internationale Funkausstellung

Noen som har noen tips til førstegangs reisende om hvor og hva de burde få med seg ?

Som sakt,dette er stort og det blir ikke enkelt og få med seg alt i løpet av en dag eller tre :-D

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ifa

Gatt!
    Er noen år siden jeg var der sist, men det var en flott opplevelse. Det som faktisk gjorde mest inntrykk var logistikken der nede, De hadde ikke noe problem med å tømme 100 000 mennesker ut av messen på 30min! sinnsykt, stod vel i 5 min i Taxi kø... og derfra bar det rake veien til Hotellet. Ingen kø!
    Er vel det minst stressende stedet jeg har vært på!
    Masse spennede å se på og masse morro å se rundt omkring utenfor.

Husker spesielt teltene med ØL og grillmat..nam nam...

Og damene, i de flotteste og dyreste kreasjoner, som bare "slengte" fra seg Maseratien sin på fortauet for å ta seg en kopp kaffe...

God tur heldigriser, jeg er med neste år.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Jeg kan bekrefte at det begynner og bli vanskelig med rom,skal du ha noe i rimelig nærhet nå ligger prisene på ca 300 Euro og oppover pr natt.
    Fikk tak i ett rom til ca 100 euro pr natt selv litt unna men satser på at man kommer langt med taxi for 200 euro :-D
    Hm, booket den 8. august, fikk rom på stamhotellet i Wilmersdorf ganske nære messen, 300 euro for 5 dager u/frokost (10 euro/dag i tillegg). Rett nok med dusj på gangen, men funker helt greit for meg.

Se forøvrig på Booking.com online hotel reservations og du finner mange tilbud til 2-300 euro for feks 5 dager i Berlin under messen.

T-banen/undergrunnen er helt uproblematisk å navigere seg rundt på, få tak i et kart på hotellet og plot inn kursjen til messen. Det er stoppested rett ved Messe Berlin (Messedamm).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis blir det mulig å få sett en demo av Sonys Field Emisson skjermer, det er noe av den samme teknikken som SED (bla vist av Toshiba på IFA for noen år siden). Her liksom ikke troen på bakgrunnsbelyste skjermer. Dioder eller ikke. Forventer at det vil bli flere alternativer til LCD og Plasma i fremtiden.

(REF: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-lage-fed.html )

Ellers hadde det vært kult å møtt noen AVF medlemmer, sender deg en PM Lygren.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel nesten hit ettersom jeg bor i Tyskland. Hadde hvertfall tenkt meg en tur.

Ang. hotell, sjekk ut HRS - HOTEL RESERVATION SERVICE.

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært morsomt å ta seg en tur ...

Men hvor står messeprogrammet/utstillere? Jeg sikler (naturlig nok) etter Krell, og da særlig EVO 707. Er den der er jeg 99.99% med

mvh
    JackX

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er linken til utstillere :

http://www1.messe-berlin.de/vip8_1/w...ellerliste.PDF

Bare 21 sider

Og her er til events :

Events/Conferences

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell

Men hvor står messeprogrammet/utstillere? Jeg sikler (naturlig nok) etter Krell, og da særlig EVO 707. Er den der er jeg 99.99% med

mvh
    JackX
    Jeg kunne ikke se at Audio reference var på listen (den Tyske importøren) men det betyr ikke at Krell ikke er der

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vi som kommer ha planlagt ett møte for ett uformelt treff feks på Lørdagen ?
    Kunne vært hyggelig :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell

mvh
    JackX
    IFA er ikke stedet for "særere" ting IMO. Det er noe high-end å se, men det pleier å være samlet i en mindre hall. Ellers har jo AUDIO som vanlig samlet sammen verdens dyreste high end anlegg. Det er en high end messe i Munchen/Frankfurt (husker ikke helt..) som nok hadde passet bedre for deg hvis du ønsker å reise på messetur til Tyskland...

Espen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, lørdagen er fint. Send meg PM med telefonnummer, så sender jeg ut "invitasjon" med tid og sted når det nærmer seg. Antar det blir på byens østkant, der er det mange fine samlingspunkter på kvelds -og natterstid!

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er en high end messe i Munchen/Frankfurt (husker ikke helt..) som nok hadde passet bedre for deg hvis du ønsker å reise på messetur til Tyskland...Espen
    Takker for tilbakemeldingen. Det er ikke slik at det er først og fremst Tyskland som trekker, derimot et mulig glimt av EVO 707. Kan jeg kikke på den her i Oslo fortrekker jeg å ta T-banen :-D

Jeg har emailet den skandinaviske Krell-importøren for å høre når den ankommer vråe breddegrader, og hvor den evnt. vil bli vist.

Cheers!

JackX

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da er Esp1 og Loffen68 registrert som deltakere på minitreff fredag/lørdag (antar det blir lørdag), og det er bare å sende med en PM frem mot treffet, så tar jeg kontakt med sted og tid når det nærmer seg!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •