IFA 2008 29.8-3.9 2008 - samletråd for AVforums medlemmer! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da satser jeg på at det ikke blir Fredag siden jeg først kommer Lørdag morgen :-D

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Skuffet

Kan ikke finne Rotel på listen over de som skal stille ut.
    Ikke bra, har de ikke noe gromt og vise ferm, må man tro

Å jeg som venter på at de skal komme med noe nytt.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Kan ikke finne Rotel på listen over de som skal stille ut.
    Ikke bra, har de ikke noe gromt og vise ferm, må man tro

Å jeg som venter på at de skal komme med noe nytt.
    Skrotel ;-) distribueres av B&W Group i Tyskland så man skal nok ikke se bort ifra at det dukker opp noen Rotel produkter sammen med B&W høyttalere på en eller annen stand...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da er Esp1 og Loffen68 registrert som deltakere på minitreff fredag/lørdag (antar det blir lørdag), og det er bare å sende med en PM frem mot treffet, så tar jeg kontakt med sted og tid når det nærmer seg!
    En tysk kompis skal også en tur til IFA så jeg regner med at han blir med på treffet.

Espen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bra, da er det like før dette begynner å bli "crowded"...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

da setter jeg meg inn i bilen for en liten kjøretur på autobahn til Berlin via SuperSpeed 2 til Hirtshals. Så får dere andre kose dere på flyet... ;-)

Espen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Yepp, da snakkes vi! Jeg sender ut melding til de som har kontaktet meg over PM, og skulle andre være på vei ned er det bare å sende meg en PM med telefonnummer, så angir jeg tid og sted over SMS!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen,

da er jeg online fra Messe Berlin og ärets IFA. Ikke norske bokstaver pä tastene her nede, men det gär sikkert bra.

Först ute pä programmet er Panasonic tett fulgt av Toshiba. Fär häpe sistnevnte fär noen spörsmäl om manglende iver etter ä komme med BD-spillere nä som slaget om HD plateformat nä er tapt...

Ellers avsluttes dagen med BDA sin pressekonferanse klokken 1700-1800.

Fölg med for fortlöpende oppdateringer med rykende ferske nyheter rett fra messegulvet i löpet av de neste fire dagene!

Esp1
    live aus berlin

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, NeoPDP fra Panasonic så spennende ut og betyr at plasma enda ikke er død:
    -native 30.000:1
    -lavt energiforbruk som betyr lite varme, lite behov for vifter og tynne skjermer.
    -24,7mm tykk. Så imponerende ut fra siden og bakfra.
    -de demonstrerte en 58-tommers preproduksjonsmodell.
    -kommer i salg våren 2009.

De skulle samtidig neste vår lansere Viera Cast som er en portal for innhold på TV. Koble til internett og bruk uten noen registrering og noen ekstra boks. Så langt hadde de YouTube, Picasa og tilpasset innhold streamet fra Eurosport med.

150-tommeren stod også der for de som er interessert i rekorder. Nå konkurrerer man på skjermtykkelse og ikke lengere på skjermstørrelse så 150" blir sikkert ikke slått på denne messen.

Sony er neste, ser ingen grunn til å gå til Toshiba for å mobbe dem.

Robert- med klippekort i Berlin og æøå.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Live inntrykk av AE3000 motas med takk :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony hadde på standen X4500 med 49 felters LED, men nevnte den ikke. Derimot nevnte de Z4500 med tradisjonelt baklys og 200 Hz billedrate. Den ble demonstrert på standen men kun mot 50 Hz. W4500 ble også demonstrert, men det var mot en eldre W, W3000 tror jeg. På panoreringene falt den gamle fullstendig gjennom.

Ny var også 40" ZX1 som var en skikkelig LED LCD med kun 9,9 mm skjermtykkelse og elektronikk i en egen boks. Alt dette skal komme i salg i år.

Sony Rolly som var en sylinder som kunne sprigrammeres til å spille musikk, rulle og åpne 2 luker var noe av det dummeste jeg noengang har sette, men det forhindrer ikke at den kan bli et populært leketøy.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult om noen sjekker ut marantz standen og ser om de har tenkt å annonsere en ny receiver serie til å matche sr-4003 og MM8003 og AV8003. Forhåpentlighvis kommer vel SR-8003 og SR-7003 ut snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er det noen som er på messa som har sett eller hørt noe om "BRAVIA VPL-HW10 HD SXRD™ Projector" (stikkord: lanseringsdato, pris og ytelse)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas

Sony er neste, ser ingen grunn til å gå til Toshiba for å mobbe dem.
    Vel, Tosh var triste greier. Fullstendig mangel pä höyt profilerte japanere fra ledelsen sier vel det meste omn at de ikke slo pä stortrommen i är akkurat.

Og när de begynnner hele seansen med ä uttale at de hverken har BD produkter eller planer om ä lage dem sä sier det alt. "Vi er vant til ä fä det spörsmälet nä og lei av det. Derfor avklarer vi det först." ;-) Istede fokuserer de pä oppskalering av SD bäde i DVD og Tv enen sine med algoritmer som kjörer pä CELL prosessoren. De innrömmer forövrig at dette ikke appelerer til AV entusiasten (og da regner jeg med at det gjelder alle pä dette forumet) og at disse heller vil kjöpe BD produkter fra andre leverandörer. Men meningmann skal mao väre fornöyd med oppskalert DVD fremover ogsä. Shame on you Tosh!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vel, Tosh var triste greier. Fullstendig mangel pä höyt profilerte japanere fra ledelsen sier vel det meste omn at de ikke slo pä stortrommen i är akkurat.

Og när de begynnner hele seansen med ä uttale at de hverken har BD produkter eller planer om ä lage dem sä sier det alt. "Vi er vant til ä fä det spörsmälet nä og lei av det. Derfor avklarer vi det först." ;-) Istede fokuserer de pä oppskalering av SD bäde i DVD og Tv enen sine med algoritmer som kjörer pä CELL prosessoren. De innrömmer forövrig at dette ikke appelerer til AV entusiasten (og da regner jeg med at det gjelder alle pä dette forumet) og at disse heller vil kjöpe BD produkter fra andre leverandörer. Men meningmann skal mao väre fornöyd med oppskalert DVD fremover ogsä. Shame on you Tosh!
    Er vi snart ferdig med Toshiba-er-dumme maset snart, eller? Det må da være flust med interessante ting å skrive om der nedenfra...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ventet viser Panasonic sine nye BD35 og BD55 spillere. Forrige generasjon levde ikke lenge. Men det er kanskje like greit när man ser resultatet. Bonus View og BD Live i begge spillerne gär at de er klar for alle dill dall funksjonene som nä kommer pä mánge plater. Columbia Tristar skal visstnok legge in BD Live funksjonalitet pä praktiskt talt alle utgivelser fremover. Nä har jeg ennä ikke sett noen bruksomräder som hever seg over gimmick faktoren pä dette, men det er jo lov ä häpe...

Pä Starship Troopers 3 kan man legge inn et bilde av seg selv pä en "pappfigur" som dukker opp i handlingen pä utvalgte steder. Skikkelig kult altsä...

Iövrigt sä har Panasonic krympet delebehovet fra 3000 til 1500 deler i de nyeste BD spillerne sine, samtidig som vekten er halvvert og volumet krympet enda mer. Spillerne skrues nä sammen i en fabrikk i Tsjekkia.

Sony viste sine 350 og 550 spillere, samt en 5000ES utgave med det samme grusome designet (knekt frontplate) som de har hatt lenge nä. Spörs om den er verdt pengene sammeliknet med de to vanlige utgavene.

Sony har forövrig sin störste stand pä IFA noensinne. Vi skal ikke sä mange är tilbake da Sony knapt var tilstede i det hele tatt pä IFA (2005/06). Det gär opp og ned gitt!

JVC skal gi bort Indiana Jones: Krystal Skull sammen med sitt BD system i oktober/november, men det gjelder bare i det tyske markedet sävidt jeg fikk med meg.

BDA hadde en lang event med folk fra Warner, Sony, Disney hvor de feiret seieren over HD DVD. Ifölge Jim Bottoms er BD markedet i USA i ferd med ä ta helt av, mens det Europeiske BD markedet forhäpentligvis vil gjöre det samme i löpet av de neste 6-8 mänedene. En heftig pressemappe pä cirka 1 kg papir ble delt ut sammen med et godt utvalg BD plater til de som holdt ut til mottakelsen etter pressekonferansen. ;-)

Man forventer godt salg av BD produkter opp mot jul, tradisjonelt stär hösthalväret for 60 prosent av brunevareomsetningen. Med masse gode og rimelige spillere sä burde det ligge godt til retet for en god ökning i salget fremover, men software selgerne mä fä platene ut i butikkene sine og promotere det skikkelig. Til nä domineres software salget av nettbutikker, men det er ikke nok til ä skape et masseprodukt.

De presenteres BD spillere fra Philips, Yamaha, Pioneer, Denon, Samsung, JVC, etc, etc, her nede men sä langt er det nok spillerne fra Panasonic og Sony som fremstär som de mest interesante med hensyn til funksjonalitet og finesser. En stor del av disse andre produsentene har ikke spillere med BD Live. Nä tror jeg ikke at det er noe "must have" for öyeblikket, men det er kjipt ä betale det samme eller mer for et produkt med redusert funksjonalitet da...

IFA äpner om en time sä forhäpentligvis blir det litt flere reelle produktinntrykk i löpet av de neste dagene.

Det ser forövrig ut til ä väre en del omstrukturering av stander i är. Smä produsenter som Pioneer, Onkyo, kenwood, etc har blitt flyttet fra de tradisjonelle hallenen sine i den eldre messedelen og det gamle omrädet fylt opp med "new media" produsenter som lager andre typer kommunikasjonselektronikk, dingser og MP3 spillere etc. Nytt av äret er hvitevarer, men det er plassert i kjelleretasjene og kan dermed unngäes dersom man ikke önsker ä studere trenden for kjöleskap med innebygd flatskjerm pä närt hold!

Esp1

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er vi snart ferdig med Toshiba-er-dumme maset snart, eller? Det må da være flust med interessante ting å skrive om der nedenfra...
    De er ikke dumme, bare j*velig stae!

Slik det utvikler seg ender de opp med ä lage harddisken som Panasonic bruker i sin annonserte BD recorder for det franske markedet. Men der er jo sikkert ikke noe därlig valgt for en produsent av lagringsteknologi.

Men vi er ferdig med Tosh i är ja. Hadde ikke noe interessant for min del ihvertfall!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    De er ikke dumme, bare j*velig stae!

Slik det utvikler seg ender de opp med ä lage harddisken som Panasonic bruker i sin annonserte BD recorder for det franske markedet. Men der er jo sikkert ikke noe därlig valgt for en produsent av lagringsteknologi.

Men vi er ferdig med Tosh i är ja. Hadde ikke noe interessant for min del ihvertfall!
    Glitrende ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at det er Sony og Samsung som konkurrerer. Sony viser 27" OLED og Samsung viser 31". Begge sier de har verdens første 200Hz LCD, men sony har modellnavn og skal ha den i butikken i år. Samsung viste også 82" 3840x2160 LCD, kunne vært fornøyd med en sånn i stua. :-)

LG skryter forresten av 600 Hz og 0,001 ms responstid, men den hadde elendig billedkvalitet.

Kom meg gjennom alle salene idag. Så ikke noe til Pioneer. BTW gikk inn nye sko idag, ingen god ide.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å legge litt video ut. Youtube ødelegger jo fullstendig materialet. Her er 2 dansende Rolly, stakkars de som får dem i hus:
    YouTube - Sony Rolly @ IFA 2008

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •