Nyhet: PowerBuy.no er endelig på luften! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 77 av 77
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Manglende produkter?

Når jeg klikker på 'Kategorier - Elektronikk' så kommer det opp en liste over underkategorier, f.eks. Blu-ray spillere (2) og Projektorer (2).

Jeg regnet med at tallet i parentes angir antall produkter i underkategorien, men under Blu-ray spillere er det bare en spiller, men der er tomt under Projektorer.

Betyr tallet noe annet enn antall, eller er det noe annet galt?

Bruker Firefox på Windows 2000 i tilfelle det har noe å si

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ettersom det etterhvert kommer til å dukke opp maaaange produkter er dette rett og slett et filter. Kun produkter som inneholder faktiske tilbud dukker opp, men klikker du "Se alle produkter" får du opp rubb og rake.

Du kan også søke etter f.eks. Blu-ray, da vil alle produkter dukke opp, også de uten tilbud.

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag til nye produkter

Hei.
    Har forsøkt å legg inn forslag på en Philips LCD TV (37pfl9703H/10), men får det ikke til. Får lagt inn alle opplysninger, men finner den ikke igjen i produktoversikten. Hva gjør jeg galt?
    Mvh
    Svein

Newcomer Mr Durden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer det når man viser interesse for et produkt?
    Hvis jeg sier meg interessert, må jeg da betale inn et forskudd, eller venter man med det til det er nok kjøpere?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    svekro: vi har fått inn veldig mange gode forslag og vil legge ut så raskt vi rekker det. Da det pr. dato er såpass begrenset med antall selgere i systemet (kun et par nå) er det også litt begrenset hvilket utvalg varer som lar seg levere. Dette vil utvides fortløpende!

Mr Durden: når du registrerer en interesse betaler du ingenting. Det er først når det er nok kjøpere at du betaler et depositum. Dernest betaler du hovedbeløpet etter vi har fått inn nok påmeldinger. Det går altså i tre "stadier", interesse, påmelding og betaling. Dette for å nettopp unngå at vi iverksetter PowerBuys som ikke har nok interesse til å dekke opp under selgers krav til volum.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    svekro: vi har fått inn veldig mange gode forslag og vil legge ut så raskt vi rekker det. Da det pr. dato er såpass begrenset med antall selgere i systemet (kun et par nå) er det også litt begrenset hvilket utvalg varer som lar seg levere. Dette vil utvides fortløpende!

Mr Durden: når du registrerer en interesse betaler du ingenting. Det er først når det er nok kjøpere at du betaler et depositum. Dernest betaler du hovedbeløpet etter vi har fått inn nok påmeldinger. Det går altså i tre "stadier", interesse, påmelding og betaling. Dette for å nettopp unngå at vi iverksetter PowerBuys som ikke har nok interesse til å dekke opp under selgers krav til volum.
    Ok, kanskje det hadde vært en ide at man fikk en melding etter at man la inn forslaget, om at feks.: "produktet du har foreslått er registrert og vil bli behandlet så snart som mulig" eller lignende. Bare sånn at man ser at noe skjer. Slik som det er i dag, så blir bare skjemaet blankt, og man finner ikke forslaget igjen. For min del så har jeg lagt inn forslaget 2-3 ganger pga at jeg ikke trodde det var registrert. Fortsetter jeg slik blir det jo fullt med forslag... men jeg skal skjerpe meg ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, helt klart, svekro. Vi har måttet prioritere grunnleggende funksjonalitet som selve matchemotoren osv. i første omgang, men en langt bedre modul for forslag av nye produkter skal uten tvil på plass snarlig!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, helt klart, svekro. Vi har måttet prioritere grunnleggende funksjonalitet som selve matchemotoren osv. i første omgang, men en langt bedre modul for forslag av nye produkter skal uten tvil på plass snarlig!
    Men uansett. Dette er noe jeg har tro på, håper på mange firne tilbud. Kjempebra ide.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er skremmende mange feil inne på Powerbuy.no. Hvordan er sikkerheten for oss kjøpere ivaretatt? Jeg får e-post fra meg selv og noen har startet en tråd i mitt navn og bedt om at ordren min blir slettet. :-(

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Dette er en "Alpha Beta", og da vil visse feil forekomme. Meldingssystemet har en liten hikke nå, men det fikses snarlig...

Når det gjelder generell sikkerhet er jo den ivaretatt ved at du betaler inn fysisk over nettbank til en tredjepart. Vi lagrer jo ingen kredittkortinfo på våre sider heller, så det er svært lite som egentlig kan skje...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Datakjeden.no har lovet å avslutte kampanjen så snart som mulig, så vi regner med at det er siste gangen vi ser begrepet benyttet av andre aktører.

Når det gjelder varemerkeregistreringen er vel korrekt å si at vi har en søknad med særdeles stor mulighet for godkjennelse inne, vi hadde ikke mulighet til å søke før PowerBuy.no var lansert. Når vi samtidig eier domenet, har en aktiv tjeneste ute og ikke minst har markedsført begrepet i over 2 år er det jo liten tvil om at søknaden blir godkjent.

MEN, vi skal jo ærlig innrømme at vi helst hadde sett av Datakjeden ikke hadde gjennomført denne kampanjen da, men spist er spist osv.

Det vi er opptatt av nå er selvsagt at dette ikke gjentar seg, og vi har derfor satt advokat på saken slik at alle tilsvarende forsøk på misbruk blir fortløpende saksøkt - vi har tross alt brukt hundretusener av kroner og flere års utvikling på dette konseptet og har ikke tenkt å la det gå inflasjon i misbruk av dette begrepet... Samtidig tror jeg det er greit å overlate den juridiske delen av dette til advokatene og eventuelt domstolene...
    En liten stund trodde jeg faktisk dere ville forbrukernes beste, men det er visst egen lommebok som stiller sterkest her også. Personlig ser jeg helst at flest mulige kjeder benytter seg av powerbuy, det gir nemlig meg som forbruker best mulig deal.

Litt konstruktiv kritikk (har ikke lest gjennom hele tråde, så beklager hvis det allerede er nevnt ..):
    - Det kunne vært greit å se prisen på oversiktssiden. For meg med et begrenset budsjett er det ikke særlig interessant med receivere til 15 laken, men det er unødvendig mye trykking for å finne ut hva ting koster.

Det jeg tenker på er når man er på oversikter som dette: http://powerbuy.no/products/TVer/
    Her må du trykke på den aktuelle tv'en for å få vite pris, tungvint når du skal sjekke samtlige.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det faktum at vi beskytter merkenavnet PowerBuy har da ingen sammenheng med at vi ikke vil forbrukernes beste? Ser ikke helt sammenhengen her, twiztar. Vi mener faktisk at det er til forbrukernes beste at ikke PowerBuy som begrep misbrukes, da det er veldig lett å svindle folk på den måten, det har vi jo selv fått erfare under pilotfasen. Våre systemer er gjennomtenkte og vi har brukt flere år på utvikling og pilotering, og har derfor den nødvendige erfaring og plattform for å sikre kjøper, selger og PowerBuy som system.

Når det gjelder antallet selgere jobber vi med å utvide porteføljen, men først må vi være helt sikre på at systemene fungerer som de skal. Pr. dato har vi fremdeles visse tekniske utfordringer som vi jobber kontinuerlig for å løse.

Takker for øvrig for konstruktivt innspill... Laveste tilgjengelige pris bør jo dukke opp når en søker etter produkter, det er helt klart... Det skal vi få sett på med det første!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare og skrive forslag til Powerbuy her ???

Har et forslag om ett felleskjøp på Demo Disker for Lyd og Bilde på Hjemmekino.
    Blu Ray for min del, kansje det er noen som vil ha på HD DVD og DVD også.

Hva som er den beste vet ikke jeg, men om noen med tung erfaring som guttene i "Kringlyd" kunne komme med forslag til best egnet...

Ideen kom fra denne tråden: http://avforum.no/forum/hd-software/...demo-disc.html

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det finnes dessverre ikke så mange slike disker ettersom det ofte kan konfliktere med rettigheter hos ulike aktører. Er for øvrig helt enig i at demodisker burde vært tilgjengelig med jevne mellomrom. Du får nok heller lage din egen demodisk inntil videre... For øvrig tror jeg vi får ta videre diskusjon av dette i en mer egnet tråd, men takker for tipset!

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-SR705/805

Stemmer for en powerbuy på en av desse i august(har ikkje penga no)!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller Yamaha RX-V1800.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi har nå nesten fått på plass "Mitt filter", som lar deg velge:

1. Hvilket land du aksepterer leveranse fra
    2. Hvilke selgere du ønsker å handle med
    3. Leveringstid

Dette gjør dermed at du selv kan velge bort land og/eller selgere du ikke ønsker å handle fra, slik at du får full kontroll over tilbudene som foreligger.

Foreløpig er jo ikke funksjonaliteten så viktig, ettersom det kun er et par selgere, og begge fra Norge i systemet, men etterhvert som antall selgere øker fra inn -og utland er det jo veldig viktig å selv kunne velge hvem og hvor en ønsker å handle med.

Funksjonen skal være klar i løpet av neste uke!

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •