Info: Vi beklager trege sider! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har forståelse for at du vil beholde elementene på siden for å presentere tjenestene siten har, men jeg tror det går fint å redusere fra 5 til 3, 6 til 4 osv objekter av hver type uten at presentasjonsverdien minsker noe særlig.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Brukes kun til kinobruk her i gården (hjemme og på "demo"), og de hvite har for høy gain ;-)
    For høy gain ja! haha... den var fin:-)

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noe her. Uansett så er det vært å vente, selv om det kanskje tar litt tid.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå går det **** meg så treigt hos meg at det er like før kveldsmaten min flyger veggimellom her...

5 min på en side...

Grrrrr...

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at dette tas på alvor..! :-D
    Det er sikkert en toppsesong på nyåret, men tror ikke dere kan annet en å forvente vekst i brukerantallet fremover, meget informativt nettsted.!

Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Har forståelse for at du vil beholde elementene på siden for å presentere tjenestene siten har, men jeg tror det går fint å redusere fra 5 til 3, 6 til 4 osv objekter av hver type uten at presentasjonsverdien minsker noe særlig.
    mm...

Regner med det hadde hulpet mye om vi som ikke er interesert i å se minHjemmekino, minHi-fi, AVtorget, osv på hver side vi besøker tar å minimerer de fanene på høyresiden...
    Nå som jeg har en nyinstallert Windows så ser jeg reklamen her også, hvorfor ha 3 identiske annonse gif/flash 'er..? (bildet lastes kanskje bare en gang, men alt som rører seg på nettsider får jeg vondt i hodet av.)
    Edit: på minHjemmekino var det 5 identiske... :???:

Optimalisering av forum kan være billigere en ny server...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Flott at dere informerer Lygren!

Det gjør at tålmodigheten varer litt lenger. Synes det har gått helt greit jeg.
    Signerer denne!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi har nå bestilt enda en Xeon CPU til SQL-serveren samt 4GB ekstra minne. Vi skal prøve å få dette installert ASAP, noe som trolig vil kunne hjelpe en del ettersom det er SQL-serveren som får gjennomgå mest. I så måte hjelper det nok lite å endre på antall bilder på sidene, da webserveren ser ut til å fungere greit... Det eneste vi kan gjøre er å begrense antallet queries, og DET går virkelig på bekostning av brukervennligheten da f.eks. søk må fjernes.

Uansett, vi håper at enda en Xeon DC CPU vil hjelpe, og litt mer minne (totalt da 10GB på SQL-serveren) bør også hjelpe.

Hvis dette ikke holder bestiller vi snarlig enda en server, men det vil være en langt større operasjon, både rent kostnadsmessig, men ikke minst når det gjelder konfigurasjon.

Vi er som nevnt også i ferd med å utvikle en ny plattform (er nok en stund til denne er klar da, men), og å så måte vil vi nok dele inn driften på tre servere fra dag en av; en webserver, en database-server og en ren reklameserver. Det vil totalt sett gi langt bedre og mer balansert ytelse enn i dag, der alt går på to servere.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...til info hadde vi over 44.000 unike besøkende uke 1, det er 70% over 2007 som også var en toppnotering... Vi hadde jo forventet vekst, men på et slik ekstremt nivå må vi jo innrømme at vi ikke hadde trodd det skulle bli.

Nå går nok trafikken noe ned allerede fra denne uken av og ut hvis vi følger samme tempo som 2007, så med oppgradering av SQL-serveren ASAP ZULU er det mulig vi slipper å måtte leve med trege sider alt for lenge... Vi får håpe det i det minste!

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del synes jeg det går veldig mye kjappere i dag enn det gjorde i går!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og tenkt at den meldingen først dukker opp ved load på 50 på serveren, som egentlig er uforsvarlig høyt... Vi får håpe oppgraderingen vi nå gjør hjelper på kort sikt, så skal vi få kjøpt inn enda et råskinn av en server så snart vi har råd og mulighet slik at dette ikke skjer igjen med det første!

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer greit for meg ..litt tregere er det enn vanlig for tiden men er ok ..
    det at det er så stoor pågang skulle vel å tillsi større reklame verdi..reklame er dyrere i VG en i tvedestrandsposten.:roll: .stå på lygren juster opp prisen litt og smell til med nytt utstyr..skulle bare mangle med det stoore besøkstallet...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hos meg er det opp og ned. Noen dager går det greit, andre dager er det veldigt tregt. Men så har jeg ett rart modem/internett, så jeg skylder ofte på det også da. Men håper at det ordner seg for Avforum snart. Og Lygren du gjør en super jobb:-D

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 2 sirupsdager tidligere i uken, men bortsett fra det har forumet fungert meget bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker også at det bare er enkelte dager det går altfor tregt her. Som oftest er hastigheten helt ok.

Flott å se at dere aktivt gjør tiltak for å holde hastigheten oppe. Fint at avforum blir bedre kjent, slik at flere av entusiaster kommer hit
    Jo fler man er, jo lettere er det å få svar på litt vanskelige/uvanlige spørsmål.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •