Norgespremiere JVC HD100 i Hjemmekinos kino - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    De brukte den idag også og jeg vil si at det gjorde en meget bra jobb. Til ca 50k synes jeg også at den bør det.
    Aha! En Yamaha til 50k (?) bør så definitivt orke såpass ja! Takk for info, om den! :-D
    Kanskje jeg bør "google" litt oftere? ops:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står Z11 under Avnytt til 40K fra Lsound Bare å kaste et blikk til høyre ingen googling nødvendig....

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nå står Z11 under Avnytt til 40K fra Lsound Bare å kaste et blikk til høyre ingen googling nødvendig....
    +mva.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound bør rette opp den f****** tåpelige politikken med priser uten mva.

Forøvrig var hovedpoenget googlingen ikke prisen. Men bra med spesifisering.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ROOFL! Skal du nå friste meg til enda et vanvittig kjøp, Counterpointer!?
    Nå har jeg nettopp "sølt bort" 35k på en (alldeles hinsides) projektor, og dermed skal jeg forledes til en ytterligere uttelling på 40k, atakelig "pluss måms"?
    Mitt skarve kinorom på 13kvm fortjener vel ikke det?
    I så fall, begynner jeg vel å nærme meg en uttelling som kanskje savner sidestykke, mht kr./pr.kvm?
    La gå at jeg vurderer en ny receiver, men det får da være grenser! Hadde jo egentlig tenkt meg en eller annen Onkyo-utgave til under 20k, som antakelig vil blåse vettet av både "krokodillen" og naboen!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound bør rette opp den f****** tåpelige politikken med priser uten mva.

Forøvrig var hovedpoenget googlingen ikke prisen. Men bra med spesifisering.
    Alldeles enig i det der!
    I alle fall mtp google.
    At man kanskje spekulerer i å legge ut ("villedende"?) pris uten MVA, får vel stå for L-Sounds regning.
    Som egentlig bør operere med faktiske tall, for den jevne forbruker?
    Den / de som evnt måtte være MVA-fradragsberettiget, bør heller havne litt lenger ned i rekka av kjøpere. IMHO....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Alldeles enig i det der!
    I alle fall mtp google.
    At man kanskje spekulerer i å legge ut ("villedende"?) pris uten MVA, får vel stå for L-Sounds regning.
    Som egentlig bør operere med faktiske tall, for den jevne forbruker?
    Den / de som evnt måtte være MVA-fradragsberettiget, bør heller havne litt lenger ned i rekka av kjøpere. IMHO....
    Hadde de bare fulgt lover og regler, så hadde den jevne forbruker sluppet slike misforståelser.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    ROOFL! Skal du nå friste meg til enda et vanvittig kjøp, Counterpointer!?
    Nå har jeg nettopp "sølt bort" 35k på en (alldeles hinsides) projektor, og dermed skal jeg forledes til en ytterligere uttelling på 40k, atakelig "pluss måms"?
    Mitt skarve kinorom på 13kvm fortjener vel ikke det?
    I så fall, begynner jeg vel å nærme meg en uttelling som kanskje savner sidestykke, mht kr./pr.kvm?
    La gå at jeg vurderer en ny receiver, men det får da være grenser! Hadde jo egentlig tenkt meg en eller annen Onkyo-utgave til under 20k, som antakelig vil blåse vettet av både "krokodillen" og naboen!
    Nei, vil absolutt ikke friste deg med denne.:lol: Det var jo bra lyd men prisen er ikke i stil for min del. Ville heller satset på en reciver i 10K+ klassen og heller kjøpt til effektforsterkere etter behov.
    Onkyo høres ut som de er helt i toppen om dagen. Har bare hørt Akto sin, og den kinoen er ikke helt representativ 8)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hadde de bare fulgt lover og regler, så hadde den jevne forbruker sluppet slike misforståelser.
    Har jo diskutert dette direkte med Lassesen i Lsound, men de vil ha det på den måten på sine egne sider. En må velge seg inn til riktig land eller logge seg inn SÅ får en priser med mva...!?
    Men her på Avnytt så burde det ikke linkes pris uten mva, jeg har min innstilt til å legge inn 25% mva men det hjelper tydeligvis ikke :roll:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vil absolutt ikke friste deg med denne.:lol: Det var jo bra lyd men prisen er ikke i stil for min del. Ville heller satset på en reciver i 10K+ klassen og heller kjøpt til effektforsterkere etter behov.
    Onkyo høres ut som de er helt i toppen om dagen. Har bare hørt Akto sin, og den kinoen er ikke helt representativ 8)
    Hehe, hehe.
    Det er nok et smartere valg, det du nevner ja. Strengt tatt er jeg egentlig veldig godt fornøyd med den receiveren jeg har, og som (i mine ører) spiller alldeles godt nok i "bypass"-modus!
    Problemet er en forbaskede HDMI-switchinga, som jeg ikke får til å fungere.
    Men nå får jeg vel passe meg litt for ikke å dra dette alldeles vekk fra trådens opprinnelige tema.
    Synes forøvrig at det har vært tynt med tilbakemeldinger om projektoren, fra de som var tilstede på torsdag. :-?

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Heisann

Beklageligvis så hadde vi kun en pre sample tilgjengelig da vi ikke har fått inn andre enheter enda som kunne være klar til visningen. Men vi fikk i allefall en god opplevelse av hva HD100 kan presentere, og jeg håper dere var fornøyd !

Hva er forskjellen fra denne pre sample utgaven til en vanlig salgsmodell?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo diskutert dette direkte med Lassesen i Lsound, men de vil ha det på den måten på sine egne sider. En må velge seg inn til riktig land eller logge seg inn SÅ får en priser med mva...!?
    Men her på Avnytt så burde det ikke linkes pris uten mva, jeg har min innstilt til å legge inn 25% mva men det hjelper tydeligvis ikke :roll:
    Du velger jo riktig land på hovedsiden (kartet). Allikevel er prisene uten MVA. Den lille teksten de har på venstre kolonne skulle for derfor være helt unødvendig. Ikke bare det, men den er nesten umulig å se/få med seg. De opplyser heller ikke hvordan man kan få frem riktig pris. Det skal ikke være nødvendig for forbruker å måtte logge seg inn (registrere seg) på en norsk nettbutikk, for å få frem faktiske priser.

Det lager også da krøll i prisguider. En kan jo spekulere i om det gjøres bevisst for å skape gratisreklame/flere hits på deres hjemmeside. AVforum bør fjerne de fra prisguiden til de har ryddet opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JVC DLA-HD100 vs. konkurrentene?

Takk for en fin visning av DLA-HD100. Det så ut (på den korte tiden vi hadde) til å være en flott projektor.

Har noen synspunkter på hvor flott den er? - hvordan er den sammenlignet med f.eks. Sony VPL-VW60? Jeg har bare såvidt sett sistnevnte - og lurte på om noen andre har vurdert hvor mye bedre HD100 er i forhold til den noe billigere konkurrenten?

(Eller for å si det på en annen måte - hvordan skal jeg forsvare å bruke over 30 lapper mer på HD100) Hva er argumentene?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nobleman
    Hva er forskjellen fra denne pre sample utgaven til en vanlig salgsmodell?
    Blant annet at den ikke kunne henges opp ned. Det var ting som gjorde at den ikke ville fungere da. Det ble ikke opplyst hva dette bestod i. Den fra Jvc som hadde mest kompetanse på det tekniske hadde blitt syk og var ikke på demoen.

Forøvrig ville den heller ikke vise HD DVD (Onkyo sin spiller) også av ukjent grunn.

Virket som om den mistet noen instillinger ved bytte av moduser (veldig vanlig for pre eksemplarer etter min erfaring)

Samt at 576i signal på SD ble vist på en måte som jeg tviler på at salgsmodellen gjør.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du velger jo riktig land på hovedsiden (kartet). Allikevel er prisene uten MVA. Den lille teksten de har på venstre kolonne skulle for derfor være helt unødvendig. Ikke bare det, men den er nesten umulig å se/få med seg. De opplyser heller ikke hvordan man kan få frem riktig pris. Det skal ikke være nødvendig for forbruker å måtte logge seg inn (registrere seg) på en norsk nettbutikk, for å få frem faktiske priser.

Det lager også da krøll i prisguider. En kan jo spekulere i om det gjøres bevisst for å skape gratisreklame/flere hits på deres hjemmeside. AVforum bør fjerne de fra prisguiden til de har ryddet opp.
    Tror vi er 100% enige i dette HåkoN. Burde vel sende en mail til Lygren om dette? (jeg kommer til å gjøre det)

Men nok OT i denne tråden.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...uten å forsøke å spore denne tråden helt av er altså prisene på AVnytt inklusive MVA, og det er stort sett Lsound selv som registrerer disse. Med andre ord er sannsynligheten STOR for at Lsound selger til oppgitt pris på AVnytt hvis en henvender seg rundt dette. Jeg vet ikke hvorfor det opereres med to priser på f.eks. Yamahaen, men det får en nesten ta med selger direkte.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har sett på diagrammet over bildebrikkegenerasjoner som JVC delte ut?
    HD100 har tredje generasjon, HD1 har vel også det. Men der står det at fjerde generasjon kommer i slutten av 2007. Betyr dette at vi kan vente oss en avløser, eller en enda bedre spesifisert modell tidlig i 2008?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stadig noe nytt på gang, også hos JVC....

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har sett på diagrammet over bildebrikkegenerasjoner som JVC delte ut?
    HD100 har tredje generasjon, HD1 har vel også det. Men der står det at fjerde generasjon kommer i slutten av 2007. Betyr dette at vi kan vente oss en avløser, eller en enda bedre spesifisert modell tidlig i 2008?
    Nevnte ikke den ene JVC rep'en at de hadde akkurat lansert 4k2k projektor i Japan i disse dager ?

Mener å huske de i alle fall.

peram

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm....

Synes det var veldig dårlig med tilbakemeldinger på hva dere synes prosjektoren leverte!!!!

Var den sååå dårlig????????

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •