Vi har byttet leverandør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vi har byttet leverandør

Vi har nå byttet leverandør fra Fastname til Webdeal. Forhåpentligvis vil dette løse alle problemene vi har hatt den siste tiden.

Vi beklager forøvrig at nedetiden ble såpass lang denne gangen, men vi støtte på et par uforutsette problemer underveis... Opplasting av bilder og avatarer er fortsatt ute av funksjon, men det blir løst i morgen.

Og som vanlig - si fra i Feilmeldinger/Support eller send meg en PM hvis dere oppdager feil i forumet.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer med byttet! virker veldig bra så langt 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi. det var på tide. håper alt går problemfritt i fremtiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Håper deres nye webhost er mere stabil nå ja...ellers får dere istedet legge inn 10Mb bredbånd, og hoste deres egen server :wink:

Nedetid oppfattes fryktelig negativt hos brukere, spesielt når satsingen er så pass stor som deres.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deilig av avforum er oppe igjen! Da blir de neste 12timene på vakt litt mer hyggelig!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Nedetid oppfattes fryktelig negativt hos brukere, spesielt når satsingen er så pass stor som deres.
    Ja, vi er klar over det. Derfor jobber vi veldig hardt for at ting skal fungere 100% hele tiden også - dessverre har vi ikke maktet å få dette til hos Fastname. La oss krysse fingrene for webdeal

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det ordner seg

Begynte å bli temmelig lei alt rotet nå :?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny hosting partner!, håper linux-kompetansen hos den nye ligger noen hakk over den forrige :roll:

Når det gjelder forumet, virker det som om "Søk" ikke er helt i slag. Jo, jeg får noen få svar når jeg søker, men når jeg søker etter ord jeg vet har gitt match tidligere, greier ikke "søk" å finne dem. Ett eksempel er ordet "annex" (sic) som før ga treff på en artikkel om "euro-hytte" brukt som ekstern hjemmekino.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Når det gjelder forumet, virker det som om "Søk" ikke er helt i slag. Jo, jeg får noen få svar når jeg søker, men når jeg søker etter ord jeg vet har gitt match tidligere, greier ikke "søk" å finne dem. Ett eksempel er ordet "annex" (sic) som før ga treff på en artikkel om "euro-hytte" brukt som ekstern hjemmekino.
    Jeg regnet med at det kom til å skje. Dette skyldes at da vi skulle overføres databasen (som er på 127mb), klarte ikke web-verktøyet til webdeal å lese den inn fordi den var så stor. Det endte med at jeg måtte dele opp databasen og lese den inn i mindre filer. Kl 03 i natt bestemte jeg meg for å måtte utelate noe, derfor droppet jeg søkeindeksen som er på 70mb.

Denne indeksen oppdateres hver gang det legges inn nye innlegg og inneholder en oversikt over hvilke ord som er i hvilke innlegg. Siden denne mangler vil søkeresultater per i dag være mangelfulle.

Men selvsagt skal denne delen av databasen tilbake også - men i natt prioriterte jeg å få forumet på beina igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig. Får tro at vi slipper flere problemer.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mag.

Hvorfor brukte du ikke bare phpBB sin egen funksjon? Den har vel ikke slike begrensinger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi den ikke tar med vedleggene... :-p

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Webverktøy? For å kopiere inn en database? Hørtes utrolig tungvint ut, noe ala phpmyadmin? Det dere hadde trengt var vel ssh-tilgang og mulighet for populering med dump-filer, evt bare
    kopiert inn rå mysql-filer som kunne flyttes til data-området. Kryss-plattform kompatibilitet har sine fordeler. Burde vel tatt noen minutter i overføring og populering. Attachment'ene må man
    selvsagt kopiere separat, siden de ikke ligger i databasen, men det er jo bare snakk om en katalog med filer og filpekerene ligger jo i allerede i databasen dersom man brukte mysqldump.

Du får PM'e dersom Webdeal ikke fungerer for dere, så kan jeg sikkert få en av selgerene våre til å gi dere en bra web-deal. :lol:

Forøvrig, for å få backup-systemet til phpbb til å også ta backup av attachment-mod'en så skal det visstnok holde å editere admin-scriptet og legge til 'attachments' (eller var det
    'attachment') til listen over tabeller å ta backup av. Samt å ta backup av katalogen hvor selve vedleggene ligger selvsagt. Jeg hadde holdt meg til mysqldump... :-)

OK

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg - jeg skulle gjerne ha brukt mysqldump I stedet måtte jeg ta til takke med en myphpadmin som ikke støtter uploads over ca 2-3mb.

I ettertid er jeg enig i at vi godt kunne endra på phpbb-backupfunksjonen til å ta med attachement-tabellene, men jeg var usikker på om begrensningen var satt som upload begrensning i PHP eller om det var myphpadmin sin skyld. Jeg prioriterte derfor å få opp forumet, og så sendte vi det som var igjen av søkedataene (nærmere 70% av databasen) til webdeal slik at de kunne kjøre det inn rett i mysql.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sperren man først treffer er typisk upload_max_filesize i php.ini, den er per default 2Mb. Så treffer man post_max_size som pleier å være 8Mb. Så
    treffer man evt memory_limit, siden php-scriptet kan slurpe i seg hele filen før det evt skrives til disk. Minne-begrensningen pleier også å være satt til
    8Mb. Skrur man på disse så bør man vite hva man driver med. Man øker sjansene for at et vilkårlig php-script affekterer hele serveren.

Skal du ha inn noe større så bør ISP tillate ftp/scp/whatnot og ha satt opp myphpadmin til å kunne plukke filer direkte fra dette ftp-området (det har
    den støtte for). Da kan du operere på tilnærmet vilkårlig store filer.

OK

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ok
    Skal du ha inn noe større så bør ISP tillate ftp/scp/whatnot og ha satt opp myphpadmin til å kunne plukke filer direkte fra dette ftp-området (det har
    den støtte for). Da kan du operere på tilnærmet vilkårlig store filer.
    Jepp, men det har de ikke satt opp.

Resten av databasen er oversendt dem for noen dager siden, så forhåpentligvis er det inne nå.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det har 'lugget' endel etter at dere byttet leverandør. Jeg leser forumet både fra jobb og hjemme, og opplever begge steder at det henger seg litt innimellom.

John Roger

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den serveren er ikke verdens raskeste nei. Har oppdaget samme problem på andre forum som bruker samme leverandør.

Men det er helt levelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •