Støtteaksjon for deltakere i Samsung PowerBuy *Oppdatert*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 160
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støtteaksjon for deltakere i Samsung PowerBuy *Oppdatert*

OPPDATERING I SAKEN PER 20. November 2007
    Følgende brukere har donert penger til aksjonen:
    - Anonym
    - Anfield
    - Haljan
    - Thaustvedt
    - ÆabeÅ
    - RuneR
    - zimba07
    - Michaelsand
    - ShyFx
    - Vendur.no
    - tklev
    - Fred70
    - Tazzat
    - Perminator
    - PiXeL
    - Crusade
    - Anonym
    - ejo8210
    - Hauken
    - Razortec
    - Spitfire
    - Deepsearch
    - Thoros
    - Avsmurfen
    - Lacryl
    - Maen
    - Anonym
    - Audi
    - eommund
    - øyvind.h

Takk for støtten!

Er ikke ditt navn med, send meg en PM så sjekker jeg nærmere. Har mottatt et par umerkede betalinger.

OPPDATERING I SAKEN PER 9. AUGUST 2007

DET ER NÅ KOMMET ET NYTT TILBUD TIL DE RAMMEDE FRA AVFORUM.
    39 AV DE RAMMEDE FÅR LEVERT NY TV I LØPET AV 1-3 UKER. DE DEKKER 3000,- SOM REFUNDERES INNEN 01.03.2008 01.03.2008 I FORM AV ET GAVEKORT

4 AV DE RAMMEDE HAR FÅTT TILBUD OM 10.000,- REFUNDERT, SAMT 5.000,- REFUNDERT INNEN 01.03.2008 I FORM AV ET GAVEKORT. DE 4 SOM FÅR REFUNDERT KONTANTBELØP VIL OGSÅ HA RETT TIL 5.000,- REFUNDERT FRA BOET GJENNOM AVFORUM DERSOM DET FINNES VERDIER I BOET SOM TILFALLER AVFORUM

PÅ BAKGRUNN AV STORE KRAV MOT BOET, SER JEG DET SOM LITE SANSYNLIG AT DE SISTE 4 VIL FÅ TILBAKE NOE, MEN DET VIL TIDEN VISE.

JEG HAR FØLGENDE FIRE FORSLAG:
    1. DE 4 SOM IKKE FÅR TV SOM AVTALT, FÅR STØTTEN INNKOMMET TIL AKSJONEN
    2. DE 39 SOM FÅR TV HAR FÅTT FULL DEKNING GJENNOM AVFORUM STØTTES IKKE ETTERSOM DE NÅ FÅR PRODUKTET DE HAR BETALT FOR, OG UTLEGGET PÅ KR. 3.000,- REFUNDERES GARANTERT AV AVFORUM
    3. INNKOMMET BELØP DONERES TIL ET VELDEDIG FORMÅL SOM VI KOMMER FREM TIL I FELLESSKAP
    4. JEG REFUNDERER INNKOMMET BELØP TIL ALLE SOM IKKE ØNSKER Å BLI MED PÅ DET VI BLIR ENIGE OM I FELLESSKAP

DISKUSJONEN TAES VIDERE I DENNE TRÅDEN, OG JEG ER ÅPEN FOR INNSPILL I TRÅD OG PER PM

Som dere alle vet er 43 av forumets brukere blitt fralurt sine penger ved kjøp fra Master IT. Totalt ble over 800.000,- innbetalt til firmaet som skulle levere tv`ene. Firmaet er nå slått konkurs, og pengene tilsynelatende tapt ettersom andre kreditorer har store og omfattende krav mot boet.

Resultatet er at 43 med-entusiaster har betalt en stor sum de nok ikke vil få tilbake uten et felles tiltak. Noen av kjøperne har nok tid og råd til å tape disse pengene og allikevel kjøpe tv`en de har drømt om. Men det er også kjøpere som har brukt alt de eier og har for å få denne tv`en i hus.
    Vi er ikke sterkere enn det svakeste ledd, og vi må her gå sammen for å hjelpe hverandre. Vi er ikke sterkere enn det svakeste ledd.

Konto 9365.17.55555 er nå åpnet for innbetalinger

Det er nå kommet inn ca 11.500,- fra bortimot 40 bidragsytere.

Vennligst påfør navn, brukernavn eller "anonym" i meldingsfeltet

Bidrag i alle størrelser mottas med takk!

Retningslinjer for støtten
    1. Innbetalte beløp vil i første omgang bli benyttet til å dekke egenandelen for anskaffelse av ny TV gjennom Avforums utsendte tilbud.
    2. Innbetalte beløp vil også benyttes til kompensasjon for de som velger kontant refusjon fra AVforum
    3. Alle de 43 rammede kjøperne vil få identisk økonomisk støtte fra innsamlingen såfremt ikke full dekning tilbys av AVforum
    4. Innbetalte midler vil gå uavkortet til rammede parter i saken.
    5. Ved overdekning enten på bakgrunn av innkommede beløp, eller erstatning fra Master IT vil det vurderes direkte refusjon av midlene.
    6. Overdekning vil ikke bli beregnet før boet er gjort opp. Det kan bli aktuelt å redusere AVforums økonomiske belastning i saken dersom vi i fellesskap kan gjøre dette. Humanitære formål er også tatt opp, men denne beslutningen ligger et stykke frem i tid. Husk at vi bruker dette forumet gratis!
    7. Innbetalinger merket med navn eller brukernavn kan fremkomme i oversikt over innbetalinger postet i forumet. Om en ønsker å være anonym utad, send en PM så ordner vi det. Det er ikke aktuelt å opplyse om den enkeltes støttesum såfremt det ikke ytres ønske om dette.
    8. Samlet innkommet beløp vil oppdateres i tråden fortløpende.

For ytterligere vilkår, se nederst.

Kontoutskrift og innbetalingsmeldinger arkiveres elektronisk, og oversikt kan legges ut når utbetaling skjer og konto avsluttes.

Innspill og forslag mottas med glede.

Med vennlig hilsen,

Øyvind Hestnes

E-post: oyvindhh@online.no
    Tlf: Send PM for nærmere info

For dere som ikke kjenner til saken, se relevante tråder og artikler
    E24.no: Fralurt drømme-TVen*( , Næringsliv )

ITAvisen: ITavisen | Forumdeltakere rundlurt

Vilkår
    - Retningslinjene er ikke endelige og vi forbeholder oss retten til å foreta endringer.
    - Alle bidragsytere må forholde seg til gjeldende retningslinjer og vilkår.
    - Endring av vilkår og retningslinjer kan endres uten forvarsel
    - AVforum er også en rammet part i saken.
    - Diskusjon som ikke gjelder støtte til saken skal ikke forekomme i denne tråden.
    - Innspill postes i tråden, eller sendes som PM.
    - Oversikt over bidragsytere vil bli publisert etterhvert (ikke betalinger merket "anonym")
    - Alle som vil ekskluderes fra denne listen må gi beskjed om dette per PM/e-post

Aksjonen er opprettet i privat regi av Øyvind Hestnes

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk gjerne paypal og.
    Ellers god ide.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tråd herved flyttet til "generell info" som også vises på forsiden. Glimrende tiltak!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig god idé!

Jeg foreslår samtidig at det opprettes en salgs "Hall of fame" der brukernavnene og gitt beløp føres opp. Og som en ekstra "påskjønnelse": Hva med en stjerne tilknyttet brukernavnene for all fremtid, slik at disse brukerne får en synlig status på at har opptrådt særdeles solidarisk?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Mulig det holder med brukernavn for privatpersoner på denne listen, men det får dere vurdere selv, ALLE bidrag fra privatpersoner i en slik sak er jo veldig positivt uavhengig av beløp!

Får for øvrig ikke opp artikkelen på forsiden, skal sende mail til teknisk...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at dette ikke er en ny screw up da ?! :P.. hehe.. nei da.. ser jo greit ut dette.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det høres ut som et veldig bra forslag, hvis bare halvparten av alle medlemmene her spytter in sånn ca 80 kr hver har vi dekket tapet og saken er ute av verden !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si dette er litt teit.. å samle inn penger for noen som har blitt lurt av et firma er feil måte å få igjen pengene sine på. Det er jo naturligvis firmaet som skal gi tilbake pengene uansett!

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm..

Dette har ikke jeg hørt noen tingen om.
    Hvor mye påbeløper det totale tapet seg på?

Stakkars folk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tilfeldig trekning

Hei,

hvis noen (lygren?) hinter om at det vil bli foretatt en trekning blant alle de som bidrar med mer enn 100 kr innen 10. august (premieforslag: Samsung 40M86) tror jeg dette vil sette fart i aksjonen....man kan ha forbehold om at trekning forutsetter at det kommer inn minst 200.000. Så kan kontoeier holde oss oppdatert om hvor mye som er kommet inn når fristen nærmer seg...

eller hva?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Vil si dette er litt teit.. å samle inn penger for noen som har blitt lurt av et firma er feil måte å få igjen pengene sine på. Det er jo naturligvis firmaet som skal gi tilbake pengene uansett!
    Hei,

Selvfølgelig skal saken følges opp. Men det blir trolig lite igjen i Master ITs konkursbo til de rammede her på AVforum, og støtteaksjonen er i utgangspunktet kommet på plass slik at saken kan ryddes opp i så raskt som mulig. Andre kreditorer er kommet på banen med utestående langt høyere enn AVforum.

Jeg har ingen forhåpninger om at flere hundre tusen skal komme inn på kontoen, men de som sitter med svarteper her er uheldige forumdeltakere som kan se langt etter tv`en de allerede har betalt for.

Derfor appellerer jeg til folk om å støtte de som er havnet i denne situasjonen. Jeg vet at jeg ville satt enormt pris på dette om jeg hadde havnet i samme situasjon. Selv har jeg satt inn 200,- NOK på kontoen som et
    startbeløp. Vil vurdere å bidra med mer om oppslutningen blir god.

Hjelp en forumdeltaker i nød!

Merk at dersom det utenkelige skulle skje, nemlig at Masterminds tar ansvar og dekket tapeti sin helhet, vil bidragsytere få tilbakebetalt sine beløp.

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zimba07
    Hei,

hvis noen (lygren?) hinter om at det vil bli foretatt en trekning blant alle de som bidrar med mer enn 100 kr innen 10. august (premieforslag: Samsung 40M86) tror jeg dette vil sette fart i aksjonen....man kan ha forbehold om at trekning forutsetter at det kommer inn minst 200.000. Så kan kontoeier holde oss oppdatert om hvor mye som er kommet inn når fristen nærmer seg...

eller hva?
    Det tror jeg ikke ville vært lovlig... Blir ikke det et lotteri?

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mag
    Det tror jeg ikke ville vært lovlig... Blir ikke det et lotteri?
    Ja, det har vært nevnt før også i andre tråden og blir ulovelig.. Synes også at ein bør kunne støtte her uten å skulle ha noke igjen egentlig.:-)

200,- settes forresten over iløpet av dagen.

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Får for øvrig ikke opp artikkelen på forsiden, skal sende mail til teknisk...
    Jeg fikser nå... ;-)

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste om dette i avisen, triste greier.

Modedit: Fjernet usaklig kommentar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å få opp en tavle som er linket til beløpet på kontoen, så kan vi se hva som blir donert til enher tid. Eventuelt en som blir oppdatert et par ganger om dagen. Det hadde vært litt kult.

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Lygren har raskt kommet opp med en løsning som jeg personlig synes er OK. Dere bør fordele tapet dere i mellom.
    Støtter med 200,-. Spesielt fordi jeg har hatt så veldig god nytte av dette forumet. Jeg har skaffet meg mye bra utstyr basert på råd og tips her. Dessuten er det veldig god underholdning å lese postene i forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter dette. Og kommer nok til å sette inn litt penger. Men jeg ønsker IKKE at andre folk skal se hva jeg har satt inn. Satser på at Øyvind ikke oppgir hva vær enkelt person setter inn?

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør vel være mulig, skriv "anonym" i meldingsfeltet når du betaler om du ikkje ønsker at det skal bil offentliggjort.

Dei som ønsker at donasjonen sin skal bli offentliggjort skriver inn brukernavnet sitt. Evnt. firma som donerer skriver inn firmanavn etc..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt inn penger nå. Har skrevet bruker navnet mitt også i komentar feltet. Men det er jo bare meg og han som eier kontoen som ser hva jeg har satt inn. Men neste gang er det kansje jeg som trenger hjelp fra folk her inne.

Håper at det ordner seg snart..

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •