Demohelg hos Hjemmekino - Helgen 26-27. mai - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Parkering utenfor Østre Aker Vei 22. Det er gratis

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg på vegne av oss i Soundwave få takke alle som tok seg tid til komme på demo av Swans høyttalere i går.

Selv med go'vær og pinsehelg var oppmøte bra. Det ble en lang (og varm) dag hvor første demo startet kl. 10:00 og sisteman gikk kl. 20:00 (tiden flyr nå man har det gøy). Det var svært inspirerende for oss å møte så mange likesinnede med en brennede interesse for lyd og bilde.

Dette blir helt sikkert ikke siste gangen vi drar i gang en demohelg som dette

mvh,

Roger Engelstad
    Soundwave AS
    www.soundwave.no

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en bra demo i helgen. Selv har jeg jo testet F2.2 en del selv, og synes at dere hadde fått de til veldig bra i hjemmekino-kinoen.

Dette var mitt første besøk i kinoen også, og forhåpentligvis ikke siste. Det ble bra temp der, men ellers meget bra.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går rykter om fornøyde lyttere når det gjelder lyden i HT. Stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må takke for en knallbra demo av Swans høyttalere. Personlig synes jeg at de låter helt utrolig bra til prisen, og kan ikke komme på en eneste konkurrent i prisklassen som når opp til F2.2. Og finishen på høyttalerne fortjener nesten et helt kapittel for seg selv.. LEKKERT

Når det blir utskiftninger av fronthøyttalere til høsten, så skal det nok mye til om det ikke blir et par F2.2 som finner veien til den nye leiligheten

Virket som om det var flere som delte min begeistring, så på spørsmålet om det var fornøyde lyttere, så er nok svaret ja. De første 3-4 låtene gav ikke det helt store fåregliset, men når volumet tok seg opp våknet høyttalerne virkelig til liv og viste hva de var gode for. Selv om de til tider ble presset helt sykt (var faktisk nesten bekymret for at DP-forsterkeren skulle ta kvelden), var det ikke tegn å spore til ubehagelig skarphet i diskanten. Det eneste minuset jeg kan komme på, er at mellomtonen fortsatt har et lite forbedringspotensiale, men da sammenligner jeg med høyttalere til 2-3 ganger prisen. Så med tanke på pris er det egentlig ingenting å trekke for.

Må bare avslutte med at demoene i referansekinoen er et utrolig bra initiativ, som nok både forhandlere og vi som er medlemmer av hifi-asylet drar stor nytte av. To tomler opp fra min side

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også takke for at jeg fikk komme på demo og må jo si at det var ett imponerende rom dere har fått laget til selv om det ble ganske så hett etter en stund.Og ja jeg og var imponert over finishen på de men jeg synes at i stereo oppsettet så ble det for min del for mye i diskant området det skar i ørene på meg men når vi gikk over til å kjøre film så ble det mye bedre og diskanten ble mye bedre.Det var også veldig greit å nok en gang få se bildet i fra JVC hd1 som jo bare er rå og som jeg nok ganske snart kommer til å bestille meg.Jeg håper også at jeg en annen gang kan få komme på demo:-)
    Mvh bigtor

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kom jeg riktignok inn midt under et av låtene du først påpekte dette, bigtor, men for meg er det egentlig ubegripelig hvordan man kan synes at diskanten i F2.2 er for skarp. Når det er sagt er din mening rundt dette selvfølgelig respektert.. Du hører jo det du hører. Hvilke høyttalere var det du sa du hadde igjen? Ble bare litt nysgjerrig mtp den uttalelsen

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har A R som jeg synes er ok men ikke de beste jeg har hørt og som jeg også har tenkt å bytte ut ganske snart,jeg må bare finne noen som imponerer meg og som passer min smak.
    Mvh bigtor

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten i F2.2 er etter min mening rimelig laidback og passer mine ører svært godt. Jeg er forresten überfølsom for skarpe toner i det høye registeret. F2.2 har godt på vei samme tonale balanse som mine elektrostater (kombinert med sub). Åpent og mykt detaljert, med andre ord.

Imponerene lavt gikk de også, men man kommer uansett aldri unna det faktum at en liten touch av skikkelig sub i bunnen bare gjør det hele uendelig mye bedre... ;-) Det gjelder alle oppsett.

Med tanke på at kinorommet er nær fulldempet hadde F2.2 ingen problemer med å levere godlyd!

Og ja, finishen er til å dø for! :-D
    Lekkert er ordet!

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare takke for flott demo jeg også. Var med i 2. pulje, men kom tidsnok til å få med meg bildedelen i 1. pulje.

Bare én ting å si om hele opplegget/demoen:
    Dette var knallbra!

Jeg ble mektig imponert over hva Swans ht presterte, og hvor bra det låt i referansekinoen.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var moro med LYD !

Mitt første besøk i Hjemmekinos hjemmekino - det er klart forventningene lå høyt. Byggetråden er jo fulgt fra innlegg til innlegg. Imponerende - enkelt og greit.

Swans F2.2 høytalere - med sin utrolige finish - imponerte stort. Det er moro når musikk kan oppleves med en slik intensitet, nærhet, presisjon og kraft.

Jeg ser allerede fram til neste "demo-helg" - med et SKIKKELIG kjølesystem :-D

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe bilder av HT/demohelgen ?
    Hvor høye er egentlig F2.2 totalt ? Vurderte lenge på et par 6.2diva, og hatt mye kontakt med soundwave, men etter at det ble tatt stortest av f2.2 på forumet må jeg si at jeg nesten har glemt av divaene.. F2.2 friister!

bare man har plass til dem i stua... :-D

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •