Årets bildebegivenhet; "Projektor 2007" Arrangementet avholdt..... - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 366
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flott gjennomført og god timing

Takker for flott gjennomført arrangement.

Min gamle projektor er i ferd med å brenne ut (lampa) og jeg må skaffe en ny i løpet av meget kort tid.

Ble positivt overrasket over mørknivået til Planar men følte samtidig en form ubehag ved bildet, noterte meg at det var litt "urolig" uten at jeg kan beskrive det bedre. Noterte meg også litt skuffet att sortnivået til Epson TW 1000 ikke var stort bedre enn TW 700. Før seansen hadde jeg planer om å kjøpe en HC 5000 men selv om denne ikke ble testet har jeg nå konkludert med at jeg dropper LCD helt da jeg gjetter på at denne ikke er stort bedre enn Epson TW 1000.

De eneste projektorene som ga "vil ha" følelse her var Sharp og JVC, som jeg tror blir litt for dyre for meg. Konklusjonen blir derfor at jeg bare kjøper en "enkel" midlertidig projektor mens jeg venter på at prisene på en jeg vil ha synker ned mot 30k. Det blir nok en BENQ 8720 som så kan selges igjen om et års tid.

God helg til dere alle.
    Brewmaster

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Var det noen som lyttet på de forskjellige projektorene? Dvs hva med støynivåene, hvem var for høye hvem var akseptable, rangering mhp vifte støy?
    Jeg hadde stolen rett ved siden av de fleste projektorene (- M20 og Sharp, siden de sto lengre opp grunnet lang kasteavstand)
    Har ikke gjort notater så det kan hende at jeg husker litt feil. Men hadde altså øret rett inntil de fleste og prøvde å merke meg dette, selv om jeg hadde mest konsentrasjon på bildet.

Den som utmerker seg med mest støy er faktisk Modell Three der var det i tillegg mye mekanisk lyd når den zoomer og lensskifter, Planar hadde også en høylydt vifte som varierte litt i hastighet.
    Den som ga minst lyd var Pearl tror jeg, TW 1000 hadde også lite støy.
    JVC hadde en lavfrekvent lyd som ikke var så lett å høre til å begynne med men som jeg syntes var påtrengenede når jeg fant ut at det var den som "brummet".
    Samlet konklusjon er at de fleste var akseptable men ikke Tree og Planar etter mitt syn. De fleste kunne godt ha vært mer stillegående kunne jeg valgt. Men jeg er allergisk mot viftestøy og har derfor min egen pj i rommmet bak kinoen med luke med glass plate.
    Best var altså Pearl fra der jeg satt ca 30 cm fra utblåsningen på de fleste. Mulig at Pearls blåser i en annen retning og derfor var best for meg.

"Fritt etter husken"

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt og å lyttet litt etter projektorene og pearl utmerket seg der med meget lavt støynivå. Måtte helt innpå den, og jeg er litt støy alergiker selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst vil jeg takke Gorm og Anfield for veldig bra projektortreff.
    Dette er jo en projektorentusiast drøm, å få sett så mange gode projektorer på en gang.
    Må si jeg ble veldig positivt overrasket over Planar sin projektor som jeg ikke engang viste på forhånd at vi skulle få se. Andre projektorer som sto frem positivt var som selvfølgelig nevnt mange ganger før i denne tråden projektorene til sharp og jvc. Epson sine skuffet litt synes jeg mens begge Action projektorene ytet langt under potensialet de har. Når det gjelder støynivå så satt jeg og rett ved siden av så fikk litt inntrykk av hvilke som bråket mest. Sony vw50 var så vidt jeg husker flinkest i klassen mens action model three,sharp og planar bråket ganske mye vil jeg si og dette skulle det være mulig og gjøre noe med, med tanke på hvor langt andre har kommet på dette området.
    Hadde noen holdt en pistol mot hodet mitt og jeg var nødt til å velge en av projektorene vi fikk se så hadde nok valget falt på Jvc Hd1.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessboxer
    Hadde noen holdt en pistol mot hodet mitt og jeg var nødt til å velge en av projektorene vi fikk se så hadde nok valget falt på Jvc Hd1.
    Gjør man ikke slike valg frivillig?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessboxer
    Jeg kunne truet noen med pistol for å fått en HD1 :twisted:

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en fin kveld. Veldig hyggelig å hilse på andre med samme interesse.

Jeg må si at jeg mest overrasket over hvor bra SD var på alle projektorene. Nå hadde jeg vanskligheter med å se det som de fleste andre bemerket vedr. både det "ene og det andre" Jeg så egentlig ingen store forskjeller overhode.

Det var veldig fint at vi fikk tid til slutt å få se TW700 rett etter ProjectionDesign M3. Da så også jeg at det var forskjeller men egentlig tror jeg at jeg blir fornøyd med en TW700. Så heller ikke antydning til regnbuer på noen projektor( jeg hadde pusset brillene godt :-)

Tenkte at dette skulle hjelpe meg til å bestemme meg, har siklet på en VW-50, men så ble det stikk motsatt for meg :-) Er mere i tvil enn tidligere om det er noe vits i, for meg, å legge 3 ganger mer penger i noe som for meg ihvertfall ikke er særlig merkbart. Men gøy var det og jeg blir garantert med neste gang.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev over, så var jo bildet på alle prosjektorene godt og jeg innbiller meg at dette til en viss grad skyldes spilleren HD-XE1.
    Har noen testet denne mot en ordinær DVD spiller?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen og takk for sist til alle.

Har endelig kommet meg hjem, og etter å ha måket 1,5 meter snø inn til garasjen, så står bilen igjen trygt innendørs og jeg kan i ro og fred sette meg ned og gjøre meg noen tanker om Projektor 2007.

Takker først og fremst for de mange gode ord vi har fått på arrangementet. Det er relativt tidkrevende og energitappende å kjøre et slikt arrangement, og da er det godt å se at folk i ettertid setter pris på det vi har gjort. Vi to i Hjemmekino som stod ansvarlig for arrangementet (Anfield og Gorm) vil gjerne få takke vår samarbeidspartner PresentationsData v/Jojo og Lars enda en gang for at vi fikk disponere deres lokaler. Uten dette, ingen visning. Neste gang, er kanskje sortmaskeringen også på plass, gutter.... ;-)

Vil også få takke Marantz og Striky for deres bidrag til arrangementet. Denne hjelpen bidro til å dra nivået på arrangementet enda et hakk opp. Evig takknemlig, gutter....

Vi brukte hele fredagen, til langt på kveld, til å ferdigstille arrangementet. Det betød at denne tråden ikke ble oppdatert i de mange som sendte PMer og innlegg om å bli kontaktet ved ledig plass ble derfor ikke fulgt opp. Håper på forståelse for dette. Lokalet var fulltegnet ved begge visninger, så med enda flere deltagere hadde det dessverre blitt problemer.

Lokalene er ikke ideelle for å vise det maksimale potensialet til hver enkelt projektor, men forholdene var identiske for alle og således rettferdige. Det er også de færreste som har helt sortmaskerte rom, og mange brukes også i stuemiljø. Således er jo lokalet til PData representativt.

Takker nok en gang for at dere satt pris på vårt arrangement, og dette viser jo med all tydelighet at samarbeidet mellom Hjemmekino og AVforums medlemmer fungerer til glede for begge parter.

Vi gjør gjerne et nytt arrangement, men det blir en liten stund til........;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder lokalets påvirkning, så er jeg overbevist om at det ikke sto verre til der enn i de fleste stuene rundt om. Ja det var to hvite sidevegger (forholdsvis langt unna lerretet), men det var til gjengjeld veldig høyt til taket. Dermed var ikke refleksjonene fra taket særlig betydningsfulle, og sideveggene påvirker ikke mer enn det hvite taket "der hjemme". For de med maskert kinorom ble det selvfølgelig en liten nedtur, men jeg tipper flertallet av dere faktisk har hvitt tak?

Hadde vi kjørt dette i et fullstendig maskert rom, ville forholdene ikke gjenspeilet det flertallet ville oppleve hjemme. Den projektoren som "tapte" under gjeldende forhold var Sharp XV-Z21000, men jeg mistenker at den på ingen måte gjorde noen "dårlig figur" likevel. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er jo et *faktum* at rundt 50% av AVforums brukere (vi gjør en undersøkelse mot brukerne i disse dager, presentasjon av resultatene vil legges ut i løpet av neste uke...) har oppsettet stående i stua. Samtidig har faktisk hele 33% enten dedikert rom eller både dedikert rom og stue-anlegg, så her inne finner du nok en noe mer avansert bruker enn populasjonen som sådan (ikke uventet)...

Uansett, halvparten av "stuene rundt om" er som du sier Gorm trolig relativt lyse hvis kona har sitt å si, men når vi samtidig ser at 33% er single kan det jo hende at vi endog finner en og annen mørkmalt AV-stue i de tusen AVforum-hjem...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Gorm!
    Lokalene ga liten negativ influens. Hvem synes vel egentlig (med hånden på hjertet) at demonstrasjonene led under grunnet de hvite veggene?

Nei, med så lang avstand til sidevegger og tak var problemene (heldigvis) minimale.

Et arrangement som står til en sterk femmer (grunnet litt få sitteplasser).
    Selve gjennomføringen derimot står det respekt av. Grattis! :-D

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Sharp var meget bra på sortnivå men så var det de forbaskete regnbuene da som utelukker den for min del.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    At de hvite veggene og lyse taket har MYE å si på opplevd kontrast hersker det ingen tvil om, RoKo, men når alle projektorene ble vist under like forhold er jo det likt for alle...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nå er jo Hjemmekinos referansekino glimrende for denne type arrangementer da, passe stor og skikkelig maskert. Vi får krysse fingrene for at AVforums brukere får låne dette rommet ved neste runde...

I utgangspunktet ønsker vi jo å gi projektorene det aller beste grunnlaget for å prestere, er jo en grunn til at det benyttes en EX1-spiller som kilde. Det er jo ikke bare de hvite veggene som er problemet, mangelen på maskering spiller jo svært negativt inn for opplevet kontrast. Uansett fikk jeg personlig mye av å se projektorene satt opp på rad og rekke som dette, så får heller maskering komme ved neste anledning.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...så vil jeg bare understreke at overstående kommentarer på ingen måte er noen kritikk til arrangementet, som var GLIMRENDE utført. Gorm og Anfield har gjort det aller beste ut at de omstendigheter de hadde til rådighet...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk til deg også Lygren, som spanderte middagen på oss alle. Det satte et hyggelig punktum på en fin dag.

"Lang nese" til alle som ikke ble med ut å spise. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Middagen var god, takker for den... ;-)

Tenkte også å klargjøre litt for de som ikke var tilstede på arrangementet. Mitsubishi HC5000 fikk vi dessverre ikke anledning til å vise frem av flere årsaker. Men i stedet for å gråte over spilt melk, fikk vi heller en Norgespremiere på Planar 7130, en 720 DLP. Planar introduseres på det norske markedet på mandag, og importeres av PresentationsData og må jo sies å være en verdig erstatter. Denne modellen overrasket både meg og Gorm med godt sortnivå, og en god kontrast. Skal bli spennende å ta denne i nærmere øyensyn og ikke minst se hva målingene sier om denne.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble faktisk gledelig overrasket over Panasonic PT-AE900en min da jeg kom hjem. Testet både Ringenes Herre og Vendetta-scenen med HD-E1 og jeg må si med full lyskontroll på loftet, så var kontrasten en del bedre enn flere av de "store gutta" vi så i går. Er selvfølgelig smertelig klar over at jeg en gang må kjøpe meg en JVC, da denne virkelig fikk fram fliret. Men, som jeg håpet, så kan jeg leve med Pana'en en god stund til og da koster sikkert ikke JVCen mer enn 10-15.000,-
    Igjen, takk for et skikkelig bra arrangement!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Ble faktisk gledelig overrasket over Panasonic PT-AE900en min da jeg kom hjem. Testet både Ringenes Herre og Vendetta-scenen med HD-E1 og jeg må si med full lyskontroll på loftet, så var kontrasten en del bedre enn flere av de "store gutta" vi så i går. Er selvfølgelig smertelig klar over at jeg en gang må kjøpe meg en JVC, da denne virkelig fikk fram fliret. Men, som jeg håpet, så kan jeg leve med Pana'en en god stund til og da koster sikkert ikke JVCen mer enn 10-15.000,-
    Igjen, takk for et skikkelig bra arrangement!
    Du vet jo hva som hadde skjedd om du hadde hatt "de store gutta" med samme lysforhold! Du sier det jo faktisk selv også.

Tenkte egentlig det samme som deg da jeg hadde sett Ruby første gang, men NÅ ville jeg nok ikke hatt Ruby selv om jeg fikk den billig (grunnet høy lampekostnad bl.annet) Sikkert noen "greier" med HD1 også. En vet jo allerede at den er vanskelig å kalibrere + jeg syntes den hadde irriterende viftelyd. Kan jo komme noen småting til. Pluss det komer jo alltid noe som er mye bedre om en stund.....

Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •