Hjemmekino bygger referansekino - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 55 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1093
    Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må bare si det, må bare si det: dere har vært veldig flinke!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer ihvertfall for en actionfilm. Vi må jo få sjekket om det er noe futt i anlegget Ellers er jeg åpen for en mindre "fylletur" etterpå, men om vi blir sittende og pimpe brus og godis er det også helt greit for meg. Jeg tar med min etterhvert velkjente (om jeg skal få skryte det på meg ) demodvd. Skal se om jeg får tatt med en liten bunke om det er noen interesse for det (selv om den kanskje begynner å gå ut på dato i disse "HD-tider"....).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble GRISETØFT! Dere har gjort et fantastisk bra stykke arbeid!

Resultatet ble vanvittig bra! Gratulerer så mye til dere alle!!

Stilig at dere endte opp med Klipsch i kinoen :-D Har dere fått testet dette noe videre?

Btw; hvor skal dere ha Promedia settet? Det er også helt sjef! (snakker av erfaring ) :-D

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett nok ett bidrag til kabel diskusjon på forumet her så tenkte jeg at dette lokalet må vel være perfekt til å gjøre noen skikkelige tester av kabler??? Bekreftet/avkreftet myter "en gang for alle!"?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den suppa tror jeg ikke de vill røre.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med kabeldiskusjoner er at de aldri ender. Gjør man en uavhengig test, så bestrides ALLTID resultatet. Jeg har aldri opplevd at det er gjort noe slikt uten at "kabel-profetene" har protestert på måten testen er blitt utført på. Spesielt om den dyreste kabelen ikke låter "best". ;-)

PS: dette er min private ytring, og har ingen ting med bladet Hjemmekino å gjøre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dere skal ta "kabelutfordringen" og skrive om deres opplevelser denne spesielle kvelden på dette anlegget med de og de kablene. Trenger ikke komme noen konklusjon, bare en lett rapport om hva dere fant ut, eller ikke fant ut om emnet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Jeg synes dere skal ta "kabelutfordringen" og skrive om deres opplevelser denne spesielle kvelden på dette anlegget med de og de kablene. Trenger ikke komme noen konklusjon, bare en lett rapport om hva dere fant ut, eller ikke fant ut om emnet.
    Hvordan mener du at de personene som er tilstedeunder invieles visningen skal kunne vite hva kablene gjør i forhold til rom og elektronikk... Nei kabel diskusjonen rundt rommet er bare å legge død...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke la meg forlede til å fyre ytterligere opp om temaet, men kabeldiskusjoner har jo nærmest religiøse tilsnitt.
    Og kan ikke avstå fra å tenke på en "jakkeslags-button" jeg engang så, med følgende inskripsjon: "Religion dreper".
    Kan jeg i all beskjedenhet foreslå at man melder seg inn i Human-etisk Forbund, i denne sammenheng?
    For egen del har jeg vel forlengst tonet flagg mht kobberets betydning og utførelse, uten dermed å bifalle hverken den ene eller den andre løsningen her.
    Men jeg har sett og opplevd nok, til å foreslå at emnet forblir uberørt i denne tråden.

Her kunne jeg ha kommet med en fotnote, men lar det være. ;-)

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hvordan mener du at de personene som er tilstedeunder invieles visningen skal kunne vite hva kablene gjør i forhold til rom og elektronikk... Nei kabel diskusjonen rundt rommet er bare å legge død...
    Uklart formulert: Jeg mente en spesiell kveld for inntrykk av kabler i et gitt rom, på et gitt anlegg. Ikke noe religiøst rituale, men en liten sjekk for å høre om det finnes forskjeller i det hele tatt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det hele tatt at forslaget var uklart formulert!
    Spørsmålet er, som Gorm nevner, at det nærmest er et "livsfarlig" tema, som man antakelig vil velge å holde seg unna? I alle fall inntil videre......

Nok en privat ytring.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær snill å ikke ødelegg denne tråden med kabeldiskusjon da, det er så unødvendig.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen.
    I så måte har jeg jo sagt relativt klart ifra. I den grad det måtte bety noe?

Så la oss heller holde oss til temaet: En hittil uovertruffen kinoløsning, som svært mange bør ta seg tid til å oppleve!
    Jeg ser i alle fall frem til det, og vet at jeg ikke er alene....

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med glimrende utført jobbing og flott resultat.
    Jeg ble ikke merksam på dette prosjektet før jeg så artikkelen i bladet, men har brukt de siste dagene på å lese gjennom hele byggetråden. Den frivillige innsatsen er meget imponerende og det er også kompetansen og den fine tonen som prosessen og byggetråden er gjennomsyret av. Ikke en eneste ufin bemerkning. Bemerkelsesverdig.

Kinoen er blitt kjempefin og det blir sikkert en helt fantastisk opplevelse å nyte film og musikk der. Veldig snilt av dere å dele kunnskap om det byggetekniske og alle de lekre bildene steg for steg gjennom prosessen. Flott initiativ også å samle alle bildene i egen presentasjon.

Jeg har selv planer om på sikt å bygge egen hjemmekino, men da i en mindre utgave på ca. 20m2. Ved å følge med på byggetråden og bildene har jeg fått mange gode tips og a-ha-opplevelser, men som uerfaren på området er det selvsagt mange ting jeg skulle likt å vite mere om. Håper at det passende å spørre forumets medlemmer om råd når den tid kommer.

Dere har virkelig fortjent en samling i nykinoen og ønsker dere alle en kjempefin kveld når den tid kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektronikk

Helt utrolig hvor flinke folk kan være når det kommer til bygging av kino, helt ekstremt! :-D

Dette spørsmålet har helt sikker dukket opp tidligere i tråden, men hvor har dere tenkt å plassere all elektronikken? Tenker mest på forsterker, dvd osv. Skal alt dette være synlig, eller plasseres dette et annet sted?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp siste nummeret av "Hjemmekino", så får du se! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget Flott

Skal snart få meg nytt større hus, tror nesten jeg må stjele denne "rom i rom" ideen.

Er det lenge til noen sterke karer skal løfte og bære en SVS PB-12 fra sitt hjem og inn i denne referanse kinoen? hadde vært kjekt å sett hvordan grafene ser ut her, om rom responsen/dippen/utfasingen blir mindre enn -3db osv..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dugnadsgjengen; Etter et pc-kræsj har jeg mistet relativt mange e-poster derfor må dere sende meg deres kontaktdata atter en gang. Dere får alle en PM om dette i tillegg. Beklager dette, men om dere følger instruksjonene i post 964 så skal dere få en e-post etter påsken.

Mvh
    Atle Torp
    atle.torp@hl-media.no

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... hørte jeg ordet "backup"... ;-)

Leit når slikt skjer, men man lærer jo ett og annet pga. det også da.... :-D

Selvsagt snakker jeg ut i fra egen erfaring, men det er heldigvis lenge siden...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC-kræsj?
    Hmm, det minner meg om noe jeg leste for en god stund siden: "Barske gutter tar aldri backup, men de gråter ofte"!

"Been there, done that". :cry:

God påske, uansett!

Side 51 av 55 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •