Hjemmekino bygger referansekino - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 55 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1093
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir bedre og bedre jo! (kanskje meningen det? )

Det slår meg at det kanskje hadde vært greit med ekstra trinn opp til 2. og 3. nivå på podiet?

Skal bli spennende å få lyttet til noe kjent utstyr der oppe slik at man kan få kartlagt rommets bidrag på en effektiv måte. Jeg mistenker at bass er en potensiell utfordring mens mellomtone og diskant vil bli en smal sak grunnet all dempingen og avstanden til faste vegger.

Forøvrig har jeg en gammel kompressor om du trenger å låne Akto.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektorer

Hvordan skal projektorene festes?
    Det virker jo som det logiske at de kan være koblet opp samtidig og henger der fast. Siden Jørn listet opp både Sharp og projectiondesign. Men da må det vel også være en plass ledig til gjesteprojektorer som er inne til test. Men tre stykker over hverandre er det vel ikke takhøyde til? :roll:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dokumentasjon

Har dere vurdert å benytte Min Hjemmekino presentasjonen til ytterligere dokumentasjon enn det som havne på trykk i bladet? Alle sikler etter flere bilder og dere har tilfeldigvis en perversjon vedrørende foto som kanskje kommer oss alle til gode?

En liten teaser på alt jeg ikke har hatt hjemme, men liker å sikle på.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Men da må det vel også være en plass ledig til gjesteprojektorer som er inne til test. Men tre stykker over hverandre er det vel ikke takhøyde til? :roll:
    Projektorer til test i bladet er vel fremdeles tenkt testet i Gorms arbeidsrom.

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Har dere vurdert å benmytte Min Hjemmekino presentasjonen til ytterligere dokumentasjon en det som havne på trykk i bladet? Alle sikkler etter flere bilder og dere har tilfeldigvis en perversjon vedrørende foto som kanskje kommer oss alle til gode?
    Har ikke Atle allerede opprettet en profil og startet jobben med å legge inn bilder der da? Etter det jeg har skjønt er meningen å oppdatere denne etterhvert.....

http://avforum.no/minhjemmekino/show...0referansekino

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har ikke Atle allerede opprettet en profil og startet jobben med å legge inn bilder der da? Etter det jeg har skjønt er meningen å oppdatere denne etterhvert.....

http://avforum.no/minhjemmekino/show...0referansekino
    Jo da, men jeg tenker fremover, etter at selve rommet er ferdigstillt. Action pics fra sessions og slikt. Allt er vel spennende for nerder som oss?

En kan jo forestille seg at Lygren har interesse av å ha det som en treffgenerator, noe kanskje Hjemmekino også vil sette pris på med et nettsted på egne ben? Denne skal jeg ikke ta lenger.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer garantert

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Planer for dagene framover nå Akto? 8)
    Planene fremover er som følger:

Nå har vi kjøpt vinkellister i metall for å ha på podiekantene. Vi startet så vidt med det i dag, og om vi er nøye kan det bli dritbra. Det gjenstår å legge resten av teppet rundt podiet for å fullføre den jobben. Vi har også kjøpt feielister for montering rundt podiet, disse skal males før de kan monteres.
    Når så disse elementene er på plass kan montering av stolene begynne. Jeg har lakkert rammestøttene ferdig, og BEF har malt selve rammevangene, så alt er klart til å monteres.

Vi har fått levert en del kabel som BEF har startet med å trekke rundt i rommet.

Vi må lage ferdig døra inn til maskinrom, montere et panel på utgangsdøra mot gangen, lage en ramme ved døra, montere hyller i maskinrom, samt legge teppe og skru opp lamper der inne.

Vi har forespurt på akustikkplater og skal få svar på leveringstid i morgen. Først når dette er på plass kan listverk monteres.

Jeg skal sende et utkast til lyssenarioer til Möeller slik at de kan sette opp et forslag til løsning. Produktsjefen hos Möeller syntes prosjektet var meget spennende, så han har vært hos oss for å ta en titt. De folkene er meget hjelpsomme og profesjonelle, og vi har forventninger til denne siden av saken.

Nåralt dette er i boks skal vi lage en vegg til i rommet som står igjen bak kinoen. Her skal det være testlab for skjermer samt et fotostudio. Dette må på plass før kinoen kan tas i bruk skikkelig.

Hva som skal inn av høyttalere og subwoofere er enda ikke avklart, men vi har en intern dialog på dette.

Vi har foretatt en del målinger i rommet, og allerede nå er akustikken over all forventning. Dette rommet har potensiale til å fungere slik vi ønsker.

Men en ting er helt sikkert: Vi er langt fra ferdige

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg usikker på om det er så praktisk å legge ut så mange bilder under presentasjonen, så jeg kunne godt tenkt meg innspill fra site admin vedr. dette. Det beste er selvfølgelig å legge ut alt av bilder i presentasjonen, men jeg vil tro folk blir lei når vi passerer 500 bilder eller så

Vi elsker bilder, og jeg kommer til å ta bilder fra treff og lignende, men jeg vet ikke om det burde vært i en egen tråd eller et slags arkiv med linker fra presentasjonen på minhjemmekino.

Noen tips eller innspill rundt dette kunne vært greit. Jeg er ikke så glad i å skrolle over flere hundre sider for å finne de sist oppdaterte.

Men for å svare på et konkret spørsmål, så ja - vi skal sørge for å legge ut bilder og tekst.

Det jeg ser for meg er å bruke presentasjonen for et ferdig produkt, mens vi har en "blogg" som vi bruker som et arkiv. Lygren?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dette blir bedre og bedre jo! (kanskje meningen det? )

Det slår meg at det kanskje hadde vært greit med ekstra trinn opp til 2. og 3. nivå på podiet?

Skal bli spennende å få lyttet til noe kjent utstyr der oppe slik at man kan få kartlagt rommets bidrag på en effektiv måte. Jeg mistenker at bass er en potensiell utfordring mens mellomtone og diskant vil bli en smal sak grunnet all dempingen og avstanden til faste vegger.

Forøvrig har jeg en gammel kompressor om du trenger å låne Akto.
    Takk for det Snickers!

Når det gjelder kompressorer så har jeg tilgang på det om det skulle vise seg nødvendig, men takk for tilbudet

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvordan skal projektorene festes?
    Det virker jo som det logiske at de kan være koblet opp samtidig og henger der fast. Siden Jørn listet opp både Sharp og projectiondesign. Men da må det vel også være en plass ledig til gjesteprojektorer som er inne til test. Men tre stykker over hverandre er det vel ikke takhøyde til? :roll:
    Dette har jeg ikke tenkt over, men det er det sikkert noen andre som har gjort. Jeg ser Anfield har kommet med et innspill.

Det finnes takfester som er enkle å montere/demontere på, så en løsning skal vi altids finne på.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dette har jeg ikke tenkt over, men det er det sikkert noen andre som har gjort. Jeg ser Anfield har kommet med et innspill.

Det finnes takfester som er enkle å montere/demontere på, så en løsning skal vi altids finne på.

Det er vel ikke verre enn noe slikt?

Hjemmekino bygger referansekino-proj-png

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Striky; Kan fungere fint det der. Hvis det blir kun to slik Anfield antyder. Men blir det tre stk så er det et problem med takhøyden. M20 er jo liten og elegant, Sharpen er også elegant og ikke minst lekker, men den er stor så det hadde ikke blitt mye plass til nummer tre.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er sideveis lensshift på to av projektorene, så kan jo disse monteres ved siden av hverandre. Den siste monteres enten foran eller bak. Problem solved.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette løser seg garantert.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Akto, du kan eksempelvis legge opp alle bildene under "medlemsgalleriet" på "Hjemmekinos referansekino"-brukeren, og linke til denne katalogen fra første post. Jeg tror videre at det er helt greit å ha en del bilder i profilen på minHK også!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tre projektorer er ikke noe problem, om man ønsker kan man montere projektorfestene på feks en skinne som er flyttbar sidelengs(altenativ dreibart karusell), vil vi gjøre det riktig fancy kan vi motorstyre denne.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    ..., men jeg vil tro folk blir lei når vi passerer 500 bilder eller så
    ...da er de ikke interessert nok...

EDIT: blir det noe jobbing i kveld?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    EDIT: blir det noe jobbing i kveld?
    Det blir ikke noe jobbing før på søndag

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avventer løsningen som blir valgt på pj fester. Går ut fra at Gorm skal ha et ord med i laget der og han har jo testet stort sett det som eksisterer så det blir nok en grei løsning.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når starter du på søndag Akto ?

Side 39 av 55 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •