Hjemmekino bygger referansekino - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 55 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1093
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ford Prefect
    For å ikke gjøre dette prosjektet for vanskelig tror jeg derfor at Tactiles vil ha den virkningen vi er ute etter, selv om vi altså ikke kommer til å benytte dette til testing. Dette er kun for moro og for meg kan det gjerne bli så moro at vi må ha sugerør i brusflaske for å få i oss innholdet uten å søle vesentlig.
    Allikevel kunne det være interessant med et forslag til hvordan en høyttalerbasert rumperister kunne fungert. Vi er tross alt ikke helt ferdige med å leke selv om kinoen er bygget ferdig.

Håvard
    Godt poeng dette i forhold til å bruke Tactile. Kanskje det kunne overbevise Flagerborg om at Tactile transdusers har noe for seg under gitte forutsetninger.
    Men det hadde vært topp med en "bodyshaker" sofa eller stol (selvfølgelig utkoblingsbar) i denne kinoen. Det er vel en konstruksjonsutfordring Flagerborg tar vil jeg tro.
    Dette med direkte påvirkning av kroppen MÅ oppleves. Selv om subwoofere er aldri så kraftige så er det lettere, mer effektivt og mye billigere å bruke den direkte ristemetoden.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gjett om denne kinoen skal legges ut på minHjemmekino.no når den er klar, nå har vi fått implementert støtte får å velge at kinoen benyttes i kommersielt øyemed (og dermed ikke kan gis karakter)...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da reiser jeg inn for å handle litt mer materialer.

Om jeg ikke tar feil vil mannskapet i morgen bestå av:

- Scrooge
    - Roffe
    - Striky
    - BEF
    - Ford Prefect
    - HenningHG

Vi setter en liten begrensning i antall mennesker som jobber samtidig, ellers går folk bare å tråkker på hverandre. Vi har vel plass til en eller to til, men ikke flere enn det. Meld interesse i denne tråden om du ønsker å bli med. Dere er virkelig en utrolig hjelpsom gjeng, og jeg takker og bukker for den hjelpen vi hittil har fått

Om "hoff-fotografen" vil komme så trenger han ikke tenke på å melde sin interesse. Det er bare å komme

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Gjett om denne kinoen skal legges ut på minHjemmekino.no når den er klar, nå har vi fått implementert støtte får å velge at kinoen benyttes i kommersielt øyemed (og dermed ikke kan gis karakter)...
    Raska på kjære Lygren. Jeg har en masse bilder jeg kan legge ut. Dette vil gjøre forumet mer attraktivt for bransjen også

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Systemet er klart, vi må bare få lagt ut retningslinjene. Hvis dere skal legge opp en offisiell Hjemmekino-kino opprettes det bare en ny bruker dere kaller "Hjemmekino", evt. "Hjemmekinobladet" eller noe, og legger ut kinoen på minHjemmekino. Under oppsett velger du "kommersiell kino".

Retningslinjene for kommersielle kinoer er som følger:

"Kryss av her hvis din presentasjon representerer en kommersiell part. NB! Alle presentasjoner som avkrysses som kommersielle skal opprettes av en bruker med samme navn som den aktuelle kommersielle part, f.eks. "HiFi Klubben Grensen".

Din private presentasjon skal IKKE krysses av her selv om du jobber for en kommersiell aktør innen AV eller tilknyttet bransje, med mindre dette er den "offisielle" presentasjonen til det aktuelle firmaet (da du i så fall oppretter en egen bruker for det aktuelle firmaet for presentasjonen). Hvis din presentasjon inneholder mye demoprodukter og tilsvarende som følge av en tett kommersiell link (f.eks. ansatt som journalist o.l.) kan du velge å ikke motta karakterer for å gjøre det mer "fair" for de øvrige. Det er imidlertid absolutt ingen automatikk i at tilgang til produkter til en noe lavere pris diskvalifiserer for å legge ut en presentasjon med karakter, men noe enhver bruker selv må vurdere og ta en avgjørelse rundt.

Hvis din presentasjon krysses av som kommersiell kan ikke brukere legge inn karakter."

Du skal f.eks. som journalist ikke velge at kinoen din er kommersiell, men du kan ev. velge å ikke motta karakter (noe du må vurdere selv, jeg mener din kino på ingen måte diskvalifiserer bare fordi du kanskje får noen prosenter på litt av utstyret, det er de mange hundre timene med innsats som er det definerer innholdet i din kino, og det har du egenhendig foretatt deg!).

Vi venter da i spenning både på den offisielle Hjemmekino-bladet kinoen og ikke minst at du selv velger å dele din egen stolthet med oss igjen!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Da reiser jeg inn for å handle litt mer materialer.

Om jeg ikke tar feil vil mannskapet i morgen bestå av:

- Scrooge
    - Roffe
    - Striky
    - BEF
    - Ford Prefect
    - HenningHG

Vi setter en liten begrensning i antall mennesker som jobber samtidig, ellers går folk bare å tråkker på hverandre. Vi har vel plass til en eller to til, men ikke flere enn det. Meld interesse i denne tråden om du ønsker å bli med. Dere er virkelig en utrolig hjelpsom gjeng, og jeg takker og bukker for den hjelpen vi hittil har fått

Om "hoff-fotografen" vil komme så trenger han ikke tenke på å melde sin interesse. Det er bare å komme
    Jeg kan ikke i helga , men stiller på mandag, onsdag og fredag til uka. :-D Det er i alle fall planen...

EDIT: synes å huske noe om at Scrooge skulle kjøpe seg kamera...;-) Det er jo enda tid til det i dag... Scrooge?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FordPrefect kan sikkert ta med kamera
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar ihvertfall med kamera

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende Lygren.

Når det gjelder Hjemmekinos referansekine så har jeg allerede registrert en bruker med dette navnet.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Systemet er klart, vi må bare få lagt ut retningslinjene. Hvis dere skal legge opp en offisiell Hjemmekino-kino opprettes det bare en ny bruker dere kaller "Hjemmekino", evt. "Hjemmekinobladet" eller noe, og legger ut kinoen på minHjemmekino. Under oppsett velger du "kommersiell kino".

Vi venter da i spenning både på den offisielle Hjemmekino-bladet kinoen og ikke minst at du selv velger å dele din egen stolthet med oss igjen!
    Min kino kommer straks tilbake, med flere bilder både fra bygging, testing og andre ting som muligens kan være av interesse.

For å ikke lage for mye OT i denne tråden lager jeg en ny tråd om emnet her: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...sett-info.html

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    EDIT: synes å huske noe om at Scrooge skulle kjøpe seg kamera...;-) Det er jo enda tid til det i dag... Scrooge?
    Nåja, det blir nok en stund til! Det er mye annet som står atskillig høyere på prioriteringslista. ;-)
    Men jeg har noe relativt brukbare Canon-greier i på jobben, (antakelig "lillebroren" til ditt), som jeg gjerne kan ta med!

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger dere noe hjelp i morgen, så stiller jeg gjerne opp =) send meg en mail hvis det er behov akto.

Nå er det julebord!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Striky, hvor blir det av bildene?
    Vi fikk jo tross alt gjort ferdig alt av rammer for scenemolton-montasje i tak og vegger, og det kan jo være verdt et par bilder?
    Sjøl er jeg forhindret fra å delta i en fortsettelse av prosessen på mandag kveld, ettersom jeg helst bør delta i feiringa av min / vår 30-års bryllupsdag. Noen her som matcher den?
    Tirsdag er det imidlertid "up and go" igjen, forhåpentligvis. ;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    ...... ettersom jeg helst bør delta i feiringa av min / vår 30-års bryllupsdag. Noen her som matcher den?
    Respect.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med bilder da, så vi får se hvor langt dere har kommet

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Respect.....
    Takk! :-D
    Det er visst ikke så vanlig, i våre dager?
    Nok OT. Striky, hvor bliver du?? Du snakket jo om "sent i kveld", men nå begynner det jo å skorte på den. ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Kom med bilder da, så vi får se hvor langt dere har kommet
    Ja, hvor ER bildene... :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ja, hvor ER bildene... :-D
    Foreløpig i Nikon-kameraet til Striky, ser det ut som.
    Som forøvrig var en hyggelig og arbeidssom sjel! Det gjelder forøvrig alle jeg har møtt der, så langt!! Annet ville vel strengt tatt overraske meg. ;-)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager ventetiden, men nå er jeg endelig hjemme igjen. Bildene kommer om noen strakser

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo skjønne det.
    En "svipptur" fra Oslo til Gjøvik tar jo sin tid, ikke minst på dagens føre! Hyggelig å høre at du og kameraet kom seg helskinnet hjem!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    ettersom jeg helst bør delta i feiringa av min / vår 30-års bryllupsdag. Noen her som matcher den?
    Gratulerer så mye, står respekt av 30 år :-D (selv kan jeg bare skilte med 18 år men er jo bare ungdommen enda )

Side 15 av 55 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •