Hjemmekino bygger referansekino - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 55 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1093
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å foreslå noe som helst, men jeg klarer ikke å la vær. Et fast kino-oppsett synes jeg skal være et system som ikke behøver å byttes ut ofte. Da bør kinotrykk prioriteres, men vi skal samtidig ivareta lydkvaliteten. Da blir mitt forslag som følger:

To senterhøyttalere, to fronthøyttalere og fire surroundhøyttalere
    M&K S-150 THX ULTRA Satellite Speaker

Dette kan drives med eksempelvis en fet receiver eller en prosessor og 8 monoblokker/fire stereo effekttrinn. Her tør jeg ikke gjette på match, for jeg har aldri testet M&K hjemme.
    Veldig spennende forslag. Vurderer de selv. Har du fått hørt dem? Er det noen som har dem i Oslo?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Atle: Det ser ut som om du har tenkt å dekke all veggflate med disse stofframmene. Hvordan har du tenkt å feste surroundhøyttalerne? Blir dette 4 x gulvstående bak, eller blir det en eller annen form for custom stofframme på de bestemte områdene hvor høyttalerne skal henges opp?
    Bak de panelene som dekker flater hvor vi skal ha høyttalere, lys, etc. vil vi lage spesialtilpassede dragere som ligger helt i flukt med stoffet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdriftsplan:

I dag - Jeg stiller fra 16:30 og utover
    18.01 - Ditto
    19.01 - Det kan være at dette blir en "hviledag", da jeg ikke kan være der
    20.01 - Jeg vil ikke lede noe bygging da jeg er alene med vesla hele helgen. Vi jobber med en løsning om det er noen som kan jobbe. Jeg kommer innom.
    21.01 - Ditto.
    22.01-26-01 - Jeg stiller hele uka.

Vi jobber med en løsning hvor de andre fra redaksjonen kan jobbe der. Problemet er at vi skal gi ut det beste bladet noensinne oppi alt dette

Jeg kommer tilbake med mer info

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva får vi fritid?:-?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men dere blir trukket i lønn 15 glansbilder og 3 plastperler mindre pr. hode.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huttetu!
    Da må jeg vurdere å selge bilen!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men dere blir trukket i lønn 15 glansbilder og 3 plastperler mindre pr. hode.
    Hva!!! Er det noen som har fått glansbilder...? ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scroller du tråden er det mange glansbilder. Publisitet er verdt sin vekt i gull. eller noe sånt.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20.01 - Jeg vil ikke lede noe bygging da jeg er alene med vesla hele helgen. Vi jobber med en løsning om det er noen som kan jobbe. Jeg kommer innom.
    21.01 - Ditto

Vi jobber med en løsning hvor de andre fra redaksjonen kan jobbe der.

Får håpe det er noen andre i redaksjonen som har anledning.

Har du noen omtrentlig oversikt over hvilke byggemessige steg som skal unnagjøres den kommende uka?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må ta en liten pause resten av uka, da jeg får 2 garasjeporter til helgen som skal opp med portåpner og det hele.
    Kommer sterkere tilbake neste uke, dersom det er noe igjen å gjøre:-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må igjen få takke for all hjelp i dag. Det har gått strålende! Vi gikk tom for materialer til panelene, men dette skal jeg handle i morgen. Da får vi også levert scenemolton. Tidligere i dag kjøpte vi teppe.

Sannsynligvis blir rommet kledd med sort stoff over hele. Tak vegger og gulv blir sort, mens alle lister og kinostoler blir røde. Skruene som skal holde listene blir satt så tett som 20 cm og helt rettlinjet og symmetrisk over hele. Skruene er sorte og vil skape tøffe kontraster.

Bordene vi skal feste de gullbelagte downlightsene i blir også sorte, noe som kan bli sinnsykt kult.

På veggene vil vi sette opp frostet sylinderlamper med en diameter på ca 5-7 cm. Tre slike på hver langvegg vil markere rommet fint, særlig siden vi skal bruke blått lys.

Alt dette kan nok høres glorete ut, men i virkeligheten blir det ganske diskre. Tro meg på det

Igjen - tusen takk for all hjelp! I morgen tror jeg alle kan slappe helt av. Hvordan det blir til helgen vet jeg fortsatt ikke, men vi får se hva vi får til.

En ting til. Jeg fikk ikke tatt noen bilder i dag, og Homecinema var ikke der, så dere får smøre dere med tolmodighet. Bilder kommer så fort det lar seg gjøre

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, ingen jobbing i morgen altså?
    Må melde pass på fredag, men stiller gjerne med stiftemaskiner på lørdag! Tidspunktet er dog litt avhengig av dagsformen, ettersom vi skal ha årsfest på jobben, fredag kveld, natt. :?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Og forøvrig, fine bilder. Rommet fremstår faktisk som endel større enn i virkeligheten.
    så rommet er mindre enn det ser ut som på bildene?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle bilder lyver, men en ting er sikkert:

Rommet er 7 meter langt og 5,55 meter bredt Høyden er på det meste 2,7 meter.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto har konstatert de vitale målene, men særlig det siste bildet er nok tatt med eiendomsmegler-linse, med det litt uheldige resultatet at alle ser litt mer lubne ut enn de er i virkeligheten. Men bevares, rommet er jo betydelig større enn det de fleste har mulighet til å bygge, så dette blir helt knall.

Sorte vegger og røde lister... hmmm, skeptisk, men det blir sikkert bra når man får helheten i det.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det ser ut nå kommer det ikke til å skje noe før på søndag. Om det er noen som har lyst til å hjelpe til den dagen er det bare å sende en PM

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    ....med det litt uheldige resultatet at alle ser litt mer lubne ut enn de er i virkeligheten...
    Jeg var der i går. Etter å ha sett de andre i aksjon synes jeg ikke bildene lyver....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så diskrét du er da!
    Jeg slapp heldigvis unna falkeblikket, i første omgang!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må igjen få takke for all hjelp i dag. Det har gått strålende! Vi gikk tom for materialer til panelene, men dette skal jeg handle i morgen. Da får vi også levert scenemolton. Tidligere i dag kjøpte vi teppe.

Sannsynligvis blir rommet kledd med sort stoff over hele. Tak vegger og gulv blir sort, mens alle lister og kinostoler blir røde. Skruene som skal holde listene blir satt så tett som 20 cm og helt rettlinjet og symmetrisk over hele. Skruene er sorte og vil skape tøffe kontraster.

Bordene vi skal feste de gullbelagte downlightsene i blir også sorte, noe som kan bli sinnsykt kult.

På veggene vil vi sette opp frostet sylinderlamper med en diameter på ca 5-7 cm. Tre slike på hver langvegg vil markere rommet fint, særlig siden vi skal bruke blått lys.

Alt dette kan nok høres glorete ut, men i virkeligheten blir det ganske diskre. Tro meg på det

Igjen - tusen takk for all hjelp! I morgen tror jeg alle kan slappe helt av. Hvordan det blir til helgen vet jeg fortsatt ikke, men vi får se hva vi får til.

En ting til. Jeg fikk ikke tatt noen bilder i dag, og Homecinema var ikke der, så dere får smøre dere med tolmodighet. Bilder kommer så fort det lar seg gjøre
    Er teppet valgt ut fra spesifikke egenskaper? Merke?
    Blir scenemolton montert direkte på rammene, eller blir det noe padding under?

Gullfargede spotter, sorte vegger, røde liste og blått lys. :shock: Glorete, muligens, men det er etter mitt syn mulig å tone ned fargebruken dersom behovet melder seg. Hva skal man si... Jeg er skeptisk på en positiv måte og håper derfor å bli positivt overrasket.

Spennende å se hva slags stoler som velges etterhvert. Ut fra fargevalget så langt regner jeg med at man ikke finner ytterligere farger fra regnbuen, og sort eller en dyp rødfarge slår meg som gode valg for stolene.

Avventer videre arbeidsplaner for helgen. Som tidligere nevnt passer søndagene best for meg i januar. Barneaktiviteter og barnepass ifbm. konas akiviteter gjør andre dager vanskelige, men kjemper hardt for å holde søndagene åpne.

Litt useriøs OT: Når det gjelder lubbenhet så er det en fordel i lydsammenheng, siden runde, myke former gir en jevnere spredning av refleksjoner, i motsetning til harde kanter som fort kan gi uønskede interferensmønstre.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Ford Prefect
    ...Var inne i den uferdige kinoen i dag tidlig og kjente at jeg fikk en aldri så liten blodansamling nedenfor beltet, samtidig som en liten frysning begynte å krype oppover armene og opp over hårfestet. Deilig! Allerede nå kan man ane konturene av noe stort...
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jaja - skryte kan du i alle fall... :-D ;-)
    Ja, men dere blir trukket i lønn 15 glansbilder ....
    Glans
    From Wikipedia, the free encyclopedia
    Jump to: navigation, search
    The glans (Latin for "acorn", because the glans of an uncircumcised penis often looks like an acorn popping out of its cap) is a structure internally composed of corpus spongiosum in males or of corpus cavernosa and vestibular tissue in females that is located at the tip of homologous genital structures involved in sexual arousal
    Vet ikke helt om jeg kommer til å sette meg i tussmørket i denne "røde og sorte kinoen med blått lys :shock: ops: :razz:

Side 13 av 55 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •