Info: Ny produsent-representant fra Samsung

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Info: Ny produsent-representant fra Samsung

AVforum er veldig glad for å kunne ønske velkommen Henrik Waglen Hansen fra det relativt nyåpnede kontoret for AV i Norge. Samsung er sterkt i vinden om dagen, med både BluRay og LED-LCD TVer på tapetet med det første og det er derfor spesielt gledelig at de også ønsker å komme i kontakt med oss entusiaster direkte!

Henrik benytter brukernavnet DigitAll, så da er det bare å begynne å stille spørsmål folkens! Viktig er det imidlertid at vi har litt tålmodighet, Henrik er en opptatt mann, og vi sier på forhånd tusen takk for den tiden du velger å bruke sammen med oss her inne! Tips ham gjerne om eventuelle spørsmål over PM, men det er best at selve spørsmålet tas på det åpne fora slik at vi alle kan få dele de tilbakemeldinger som foreligger.

...igjen; VELKOMMEN!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette høres bra ut!

Vet det verserer en del spørsmål hvorvidt det er "lov" for sluttbrukere å gå inn i servicemenyen for å f.eks slå av Dynamisk dimming og contrast på r7 serien.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvorfor er det så få flatskjermer som støtter native oppløsning i 50/60 Hz via HDMI/DVI fra PC? Jeg synes Samsung har et par veldig lekre TV-er (De sorte uten V-bunn), men PC-kompatibilitet stikker kjepper i hjulene for et kjøp.

Edit: Overscan er selvsagt heller ikke på ønskelisten, 1:1 pixelmapping må være på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer i siste-mann her.

Inkompetanse blant selgere, webdesignere og testere av lcd-tver er et stort problem. De fleste vet ikke hva 1:1 pixel er, eller hvorfor noen skulle ønske 48, 50 og 60Hz i en og samme tv. Det minste man kan kreve er at produsentene har gode, entydige spesifikasjoner på nettsiden og i brukermanualen. De fleste skriver i dag: PC-inngang, XGA som betyr "skal kobles til PC via VGA-kabel og oppløsningen 1024x768@60Hz".

Den produsenten som greier å levere god generell bildekvalitet og samtidig optimal tilkobling for alle mediacenter-brukere vil ha et stort marked nesten alene sammen med LG.

Ellers:
    Et veldig godt tiltak at importør er representert på et forum som dette. Det bidrar til å oppklare misforståelser fortere, og forhåpentligvis spre god kunnskap om gode produkter blant venner og kjenter fra en hard kjerne av nerder :-)

mvh
    Knut

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En rask gjennomgang av www.samsung.no (bruker Opera webbrowser):
    *Ingen irriterende flash intro-sak. 2 plusspoeng :-)
    *Jeg fant ved første øyekast temaet "lcd-tv" som var det jeg ville finne. 2 poeng til
    *Enkelte av modellene er merket "forberedt for HD-tv". Betyr det at Samsung ikke koster på seg HD-ready merkingen eller prøver de å være "husmorvennlig"?
    http://www.samsung.com/no/products/t...en_nor_b2c.pdf
    *Jeg klikker på m71 og rett på tech-pdfen (som er lett å finne)
    HDMI : 2
    PC Inn (D-sub) : Ja
    Altså ingenting om den tilkoblingen de fleste PC-brukere vil foretrekke: DVI-HDMI. Heller ingenting om den takler 1:1 pixel eller må skalere.

Det betyr at jeg som kjøper enten gir opp, eller må oppsøke forum som dette for å finne ut hvordan produktene deres egentlig fungerer. Dette er hva jeg ville ha sett:

Video inn:
    HDMI : (støtter HD-ready spesifikasjonen med 720p* og 1080i*)

PC inn:
    VGA (D-sub) : støtter VGA(640x480) og XGA(1024x768 ), dessuten 1366x768** og 1360x768** pixel i oppfriskingsratene 50, 60 og 72 Hz
    HDMI :via overgang fra DVI støttes VGA(640x480) og XGA(1024x768 ) dessuten 1366x768 og 1360x768 pixel i oppfriskingsratene 50, 60 og 72 Hz

*)skalert og croppet, ~5% overscan
    **)avhengig av skjermkort. Ikke alle skjermkort støtter dette, og noen krever at du går inn i en spesiell meny

mvh
    Knut

Produsent repr. DigitAll sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Produktspesifikasjoner

Hei!
    Jeg skal få videreformidlet at det er et sterkt ønske om at detaljerte spesifikasjoner på PC innganger etc. skal komme frem på produktark og lignende slik at denne informasjonen er lett tilgjengelig.

Takk for et godt initiativ.

Mvh
    Henrik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •