Info: En rekke nye funksjoner på minHjemmekino og minHiFi!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Info: En rekke nye funksjoner på minHjemmekino og minHiFi!

Vi har endelig gleden av å informere om sårt tiltrengte oppgraderinger av vår plattform for presentasjoner av hjemmekinoer og hifi-oppsett!

Nytt er:

• Toppliste for både kombinerte og dedikerte rom, som også tar hensyn til nye og endrede stemmer KUN siste mnd. Dette vil gi en langt mer dynamisk liste. Vi har valgt å foreløpig beholde topplistene, men vil trolig også der begrense levetiden til stemmen til f.eks. 6 mnder.

• Toppliste for nykommere! Her dukker alle nye bidrag opp som har 5 stemmer eller mer, og listen oppdateres kontinuerlig, så her gjelder det å følge med!

• Toppliste for klatrere sist uke! Her er listen for kinoer som har vokst kraftigst i poengsum den siste 7 dager, og holdes kontinuerlig oppdatert.

• Antall visninger! Endelig kan en se hvor mange som faktisk har klikket innom presentasjonen sin.

• Mulighet for å slette profilen, hvis en f.eks. har kjøpt inn alt nytt eller flyttet kan en jo gjerne tenke seg å begynne fra scratch igjen, og nå har en altså muligheten til å gjøre dette. En sletter da samtlige bilder, kommentarer og stemmer.

Vi mangler fremdeles "mer"-knappen på de nye topplistene, dette kommer mest sannsynlig i løpet av neste uke i forbindelse med en oppdatert medlemsliste.

Vi vil også lage en bedre søkefunksjonalitet snarlig, der en også kan søke på f.eks. prisklasse over 150.000 med projektor. Vi vil trolig også legge til mulighet for å avgi stemme på flere kriterier.

Vi håper disse oppdateringene blir tatt godt imot, så får vi jo se hvordan ting utvikler seg, nå er jo listene gjerne litt statiske ettersom vi ikke har de nødvendige dataene, men i løpet av en ukes tid bør mye ha skjedd!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flotters!

Denne plattformen høres helt glimrende ut!
    Kjempebra at dere tar tak i ting som brukerne etterspør.
    Har jo vært noen tråder om akkurat dette, og det ser ut som dere
    har tilpasset etter brukernes ønsker!
    Nok ett pluss i margen til forumet!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres kjempebra ut

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker veldig bra. Kjempeflott
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg slenger meg også på og takker for oppdateringen, høres bra ut dette her.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryddig, delikat, oversiktlig og elegant. Stjerne i boka for denne oppgraderingen.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm..

Tror jeg har funnet en bug på "antall visninger".
    -For vær gang jeg oppdaterer, altså taster F5 på tastaturet mitt, så blir jeg registrert som "ny visning" på min egen profil..

Altså, for vær gang jeg er innom min egen profil, så stiger antall visninger..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, det stemmer at vi ikke registrerer unike visninger, bare visninger... Mulig vi skal få lagt inn et IP og spam-filter, men hvis folk virkelig vil gjøre seg til "kjeltring" ved å refreshe sidene unødvendig og dermed få mange visninger gir jo det uansett ikke noe bedre score, bare merkelig mange visninger i forhold til stemmer, så det tror jeg folk i så fall forstår!

Når vi får inn 6 mnders gyldighet på alle stemmer tror jeg også de noe statiske topplistene kan bli litt mer dynamiske, da må i det minste folk gå inn og oppdatere stemmene sine i ny og ne...

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker de nye funksjonene, men har en liten kommentar.

Jeg ser et par, etter min mening dedikerte kinoer, som er satt til kombinert. Kanskje dette burde vært moderert litt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Jeg liker de nye funksjonene, men har en liten kommentar.

Jeg ser et par, etter min mening dedikerte kinoer, som er satt til kombinert. Kanskje dette burde vært moderert litt.
    Det er vel noe brukerne selv må ta ansvaret for og gjøre når de går fra kombinert- til dedikert kino, og visa verca.

Men blir fort glemt ja.. :-)

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny visning

Flott detter gjør absolutt siden mer dynamisk: Men som flere har oppdaget så har ikke alle oppdatert om de har dedikert eller kombinert. Løsningen her er å legge inn en liten melding til de som har "feil" på siden deres...da kan de rette det opp og evt bare slette innlegget etterpå? Håper alle er "ærlige" slik at denne nye vinsingen fungerer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...men hvis folk virkelig vil gjøre seg til "kjeltring" ved å refreshe sidene unødvendig og dermed få mange visninger gir jo det uansett ikke noe bedre score, bare merkelig mange visninger i forhold til stemmer, så det tror jeg folk i så fall forstår! ...
    Jeg er innom profilen min og sletter gamle kommentarer ganske ofte, og det vil da si at om jeg sletter 30 kommentarer, så har jeg jo også plutselig fått 30 nye visninger..
    Da er det fort gjort og gjøre seg selv til "kjeltring", enten enn vill eller ikke..

Edit: Det hadde ikke vært mulig og få til en "Brukere som har vært innom" funksjon, hvor brukernavnene til de som har vært innom på profilen blir registrert? :-)

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at dere liker det vi har gjort. Som Lygren nevnte i starten av denne tråden har vi en del planer for videre utvikling, bl.a utvidet søkefunksjonalitet som skal gjøre det mer oversiktlig å bruke tjenesten. Medlemslisten kommer også til å bli utvidet med ny layout og mer informasjon. Jeg noterer meg dessuten forslag som kommer i denne og andre tråder, så får vi se om jeg får sneket inn litt av dette også :-)

Når det gjelder dette med visninger, så er ikke dette ment å vise antallet unike besøkende, unike IPer eller noe i den duren - det er rett og slett hvor mange ganger profilen har blitt åpnet i en webbrowser (eller på en annen måte, f.eks søkemotorer). Hver gang siden lastes økes telleren med 1. Siden slike tellere kan jukses med uansett tenkte vi at det var like greit å lage det så enkelt som mulig. Derfor vil heller aldri visninger ha noe å si for listeplasseringer, karakterer eller gi andre positive effekter i systemet.

Når det er sagt, kan jeg være enig i at det er litt i overkant å telle alle gangene man selv er innom sin egen profil. Det har jeg derfor fikset nå. Dette hindrer imidlertid ingen fra å lage en ny bruker og deretter sitte og refreshe hjemmekinoen sin for å øke antallet visninger. Dere får derfor ta "Visninger" med en klype salt hvis dere ser at de ikke står til profilen ellers.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag. Siden dere er i en utviklings prosess. Hva med å lage kombo bokser med for ulike elementene i en hjemmekino? Kan selvsagt ikke ha med alle ulike merkene, men de mest kjente for f.eks høytalere, forsterkere o.s.v. Dermed kan man søke etter hjemmekinoer som f.eks har Rotel forsterkere, eller B&W høytalere. Kan sikkert værre interessant om man er ute etter tips og slikt til ett spes element?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toppliste for både kombinerte og dedikerte rom, som også tar hensyn til nye og endrede stemmer KUN siste mnd. Dette vil gi en langt mer dynamisk liste. Vi har valgt å foreløpig beholde topplistene, men vil trolig også der begrense levetiden til stemmen til f.eks. 6 mnder.
    Denne endringen syns jeg lite om. Hva er meningen med å få anlegg som devilej har, opp på topp 6 minHiFi? Flott stueanlegg devilej har, pene bilder, men er det i følge forumbrukernes stemmer, et av de 6 beste stereoanleggene?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...vi har ikke endret noe på topp 6 pr. dato, så der er alt som tidligere... Altså har brukerne stemt devilej på topp!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt er:

Toppliste for både kombinerte og dedikerte rom, som også tar hensyn til nye og endrede stemmer KUN siste mnd
    Det var derfor jeg reagerte, pluss det at en med kun 17 stemmer kunne komme rett inn på 3.plass. Det har jeg ikke sett skjedd før nå nylig, men sier du at det ikke er endringer så får jeg vel stole på det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det er ikke antallet stemmer som teller så lenge en er over minsteantallet, men snittet av disse...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •