Samling: Demonstrasjon av Frogner Kino - Takk til alle entusiastene som tok seg tid! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 192
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg ville også vanligvis trodd det var 3-chips, men i presentasjonen var det bilde av en 1-chip og duden snakket om hvor raskt fargehjulet var... uten å kunne svare på spørsmålet om hva hastigheten var.
    nei. det er 3chips. demoen kunne han spart seg for synes jeg.
    dette lerte jeg meg for ett par år siden og alle på forumet klarer enkelt å finne ut åssen en standard dlp fungerer. 3 chips funker jo litt anerledes siden det ikke er noe fargehjul.

forresten er han fyren medlem av forumet? isåfall burde noen
    tvinge han...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og foresten, alle som klager over fattig lyd i bunn; det har bare med kalibrering å gjøre da annlegget definitivt er kapabelt for mye mer!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler ikke på at lyden var kalibrert, men jeg tror ikke den var kalibrert til DVD. Ligger ikke subben på DVD 10dB under subben på kino-mix?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til neste samling Alle tatoverer nicket sitt i panna !!

Da blir det lett å kjenne hverandre igjen :-P :razz:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt på en ting. Når en har blitt vant til "rumperister" i sin egen kino krever det ganske mye av subbass i en kino eller lignende for å holde følge. Selv på moderat lyttenivå kjenner en når ting smeller og rister. Blir enda mer tafatt nå lyden er så høy som på Frogner kino og det ikke rister i det hele tatt :neutral:
    Gleder meg til jeg skal til Akto å høre to topptrimmede SVS'er som antagelig kommer til å gjøre ovenstående betraktning til skamme ;-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tenkt på det samme.... bortsett fra at jeg tenkte på post-it lapp da....

romperister... tja, har hatt det i noen år. er liksom noe som mangler alle andre steder ja. men vil ikke si at det får andre subber o.l til å virke enda fattigere. er det en saftig subb så er det en saftig subb! men en saftig subb sammen med romperister er enda bedre!

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Det har vært en morsom dag. Moro at selv de yngre får bli med, tror jeg var en av de yngste der..?

:wink:
    Jeg og kompisen min er 16, hvor gammel er du Kid ?

Sier som alle andre at bassen ver ikke nærheten av tilfredstillende i de første klippene, egentlig veldig dumt at vi ikke fikk skikkelig bass under DARLA scenen! :-? :???: Men jeg og "campod" flyttet oss til 2 rad før de siste klippene, og jeg skal se det rista i brystet !!!!!! :-P :-P :-P :grin: :grin: :grin:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg tviler ikke på at lyden var kalibrert, men jeg tror ikke den var kalibrert til DVD. Ligger ikke subben på DVD 10dB under subben på kino-mix?
    ja han sa etterpå at de ikke hadde en ordentlig lydprofil for dvd enda....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk til alle entusiaster som møtte opp........

Hei.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det ser ut som de fleste hadde en veldig positiv opplevelse i løpet av demonstrasjonen, selv om noen ønsket mer bass, høyere lyd, bedre bilde, bedre sitteplasser......................kanskje vi har noen input som blir tatt til følge av Frogner Kino til neste besøk? Det finner vi ut av på neste demo.

Dette var MORO !!!

Neste gang fortsetter vi med det vi ikke rakk denne gangen, og mye mer.
    Og så skal vi ha dobbelt så mye tid tilgjengelig :grin:
    Forberedelsene til neste besøk er allerede påbegynt, så jeg kommer tilbake med info så snart dette foreligger.

Inntil videre håper jeg dere har fått mer inspirasjon, erfaring og lyst til å utforske nye muligheter med lyd og bilde.

For min del en ekstra takk til:
    kid og ttorneby for følge til treffet.
    roko og 8x12_tom for hjelpen med å komme til/fra treffet når clutchen svikta.

Gleder meg allerede til neste runde.

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Inntil videre håper jeg dere har fått mer inspirasjon, erfaring og lyst til å utforske nye muligheter med lyd og bilde
    Å jada, det blir en dyr høst!
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frogner Demo

Sitat Opprinnelig postet av K.P.I
    jeg blir med
    dette syntes jeg var ett meget bra arrangemang. har tatt noen bilder håper dem faller i smak.har også filmet litt med kameraet men er ikke sikker på hvordan dette legges ut.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lærte en utrolig viktig ting for mine ører, takket være demoen;
    Jeg har valgt å ta i bruk eQ, som gav meg et utrooolig løft og lydbildet i mitt rom. Nå er jeg kvitt alt som heter "for skarp" diskant til mine ører, samt lagt til litt ekstra pondus i bassen. -Lenge leve Denon og eQ!

Det har vært nok teamer her på forumet om farging av lyden, og ja, jeg liker å "farge" lyden mitt litt - iallefall når jeg får et 50% enda bedre inntrykk av lyden hjemme:wink:

Selv takk for følget inn Flageborg, så lenge det varte. Synd clutchen gikk, håper det raskt blir ordnet igjen, flott og morsom sykkel hadde du iallefall:wink:

Fikk også pratet litt med imm før Flageborg og ttorneby kom på Holms, en veldig hyggelig kar, for ikke å glemme en rolig og koselig ttorneby.

Beklager at jeg ikke hadde tid til en pause for så og slå følge fra By The Way på vei hjem igjen, du hadde vel en lang tur. Det var ei som var litt utolmodig, og helst skulle hjem:wink: Blir vel flere muligheter, håper jeg.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må slenge meg med i takkekoret for et meget bra initsiativ fra flagerborg. At det kom så mange på årets varmeste lørdag, og i tillegg midt under VM viser at det er stor interesse for denne typen samlinger.
    Var også gøy å møte noen av personene bak nickene jeg etter hvert har lært å kjenne. Snakket endel blandt annet med smurfen og marantz.
    Er enig i at man ved neste treff burde ha et navneskilt med nicket sitt. Enklere å huske disse enn navnet på de forskjellige når de presenterer seg. For min del ble dette en meget hyggelig start på en lang og fuktig kveld i Oslo. Ser frem til neste anledning.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo helt glemt å si TUSEN TAKK TIL FLAGEBORG for et flotters arangement, og gleder meg som resten av røkla til neste gang! Da tar jeg på meg navnelapp!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja tusen takk Flageborg!

stiller med post it i panna neste gang jeg... men er ikke helt sikker på om det er nødvendig. mange som sier "du må være eXa?" :razz:
    hyggelig!

og... wild guess, men tipper det ikke var noen der som trengte enda høyere lyd!
    (bare litt mer trøkk i bånn og sånnt)

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får med dette rette en stor takk til Flageborg, både for et glimrende initiativ og for skyssen. Dette var mitt første treff og det var gøy å treffe personene bak nickene, selv om jeg ikke fikk pratet med så mange. Leit var det at imm ikke kunne slå følge, da det virket som om han hadde mest lyst av alle ;-).

Et absolutt must for neste treff må være en form for "nick-identifisering". Navneskilt er en god idé, eller kanskje det burde bli mulig å få "custom-AVForum-skjorter" med påsydd nick og navn. Det hadde vært noe det :razz:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttorneby
    ..... kanskje det burde bli mulig å få "custom-AVForum-skjorter" med påsydd nick og navn. Det hadde vært noe det :razz:
    Det er jo bare å ta en stk hvit t-shirt og så gå på Claes Ohlson el. lign butikk å kjøpe ark til farveprinter som kan strykes på tøy.
    Litt klipp og lim med Photoshop el. noe

Voila...... custom t-skjorte one of a kind... med AVforum, nick og whatever :-P

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    stiller med post it i panna neste gang jeg... men er ikke helt sikker på om det er nødvendig. mange som sier "du må være eXa?" :razz:
    hyggelig!
    Siden du tilogmed stilte med samme lua som på avataren kan du sikkert droppe post-it......... :-P :grin:

Det er oss litt mer nøytrale som har en utfordring

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er jo bare å ta en stk hvit t-shirt og så gå på Claes Ohlson el. lign butikk å kjøpe ark til farveprinter som kan strykes på tøy.
    Litt klipp og lim med Photoshop el. noe

Voila...... custom t-skjorte one of a kind... med AVforum, nick og whatever :razz:
    Sant nok, da stiller jeg med det i August...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste gang blir det full "walker - texas ranger" outfit på meg, får bare øve litt på rundspark og spare til helskjegg først :wink:

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •