Samling: Demonstrasjon av Frogner Kino - Takk til alle entusiastene som tok seg tid! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 192 av 192
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha! Round kick er obligatorisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at så mange tok turen for å se på Frogner. Gøy med entusiaster!!
    Ang bass,kan jeg vel bare si at dere må ha med materiale som inneholder litt mer/riktig bass, eller la Frogner kino stå for demoen, gå å se Pirates fra den 14 Juli. Sikker på at det både ser og låter knall!! Hd/2k digital,ukomprimert wav,48khz,24bit. Ikke AC3 eller laveste DTS bitrate som på DVD.
    Man får ikke sylskarpe bilder når man spiller fra dvd. 2k eller HD oppløsning,gjør Christie projektoren mer rettferd.
    Shit inn-shit ut!! Slik er det bare.... ;-)
    Ang kalibrering,så har kinoen folk fra Dolby i England,som "kalibrerer" anlegget
    hver gang det mastres en spillefilm som mikses der. Sist i begynnelsen av mai.. Mulig at DVD bassen er lavere,men det tror jeg ikke. Har hørt filmer jeg har mikset,som på DVD låter riktig i bassen.

P

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Du har selvsagt rett når du påpeker alt dette. Vi diskuterte jo også etter seansen at vi måtte ta turen tilbake for å få en skikkelig demo det potensialet som ligger i deres projektor. Ikke minst også få god demonstrasjon på lydmiksingen du snakker så varmt om.

Det er bare å ta kontakt med Flageborg for å få i stand en mer HD-rettet demo til høsten!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frogner er en unik miksekino/kino i verdenssammenheng..
    Vi har hatt folk inne fra Hollywood,England etc som har sett på salen,hørt lyd og sett bilde i 2k oppløsning. Og de er bare utrolig imponerte..
    Frogner er opprinnelig bygget for å mikse lyd til film. Så akkustikken er mer dempet enn i en vanlig kinosal.
    Jeg har selv gjort et tone sweep fra 100 hz og ned til jeg ikke hørte mer... Anlegget er strakt ned til 25 hz!! 8x18" i Lfe kanalen gjør noe med bassresponsen. :-P
    Men det som imponerer meg mest med salen er den definerte og eksakte
    stereo definisjonen. Den er nesten for bra.. Musikk som er panorert hardt høyre og hardt venstre(uten center bleed) :Sitter du litt til venster for sweetspot, har du følelsen av at det litt venstretungt. Beveger du deg til høyre for sweetspot,er det høyre tungt. Vi snakker om bevegelser på ca 1 meter fra mikse possisjonen. Utfordringen da ,er å få til et så likt lydbilde for alle i salen. Dvs la det blø litt mer i center. Låter miksen bra på Frogner er sjangsene for at det låter bra andre steder absolutt til stede...!!
    Min erfaring er at det låter "stort sett greit" overalt,men bass responsen er somregel for lav. Det at våre høytalere står i en THX vegg hjelper mye på "spruten" i lyden. Musikk og effekter kicker mye mer. Det låter tightere.
    Så til alle som vil ha bedre lyd hjemme,bygg en THX vegg!!

P

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor tykk vil en sånn THX vegg bli. har søkt litt rundt på nettet men skjønner ikke helt hva som er en sånn type vegg sin funksjon. Kan du forklare litt nærmere? En ting til, har dette noe for seg i en hjemmekino, hvor subbene kan ha elementer som slår nedover og ikke forover slik som på en kino. Subbene kan jo da ikke stå i en sånn vegg eller hva?

Takker så mye

pt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

THXvegg

Hei her er en grei forklaring på Thxvegg prinsippet. Baffelveggen.

http://home.online.no/~espen-b/kino/boekino.html

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant der ut hvor sweetspotten var i salen?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen som har med kinoen leser denne enda lurer jeg på fargekoden på farven som er brukt i taket.
    Har egentlig ikke lyst til å bruke mørk grå i taket, tror det ville være mye bedre med den blå/lilla/burgunder farven Frogner har.
    Vet at det også var noe Rockwool stoff i taket pga lyddemping men det tror jeg blir litt avansert for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Taket

Hei..

I taket er er det festet 7cm tykkke Rockwool plater.
    Deretter er de sprøytet med en blanding av knust lavastein,bomullmasse,bindemiddel og farge. Dette er gjort dels for akustikk og også for å oppretholde den orginale takfølelsen fra 1926.

Farge koden vet jeg ikke,men det kan sikkert fremskaffes.

P

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Filmmikser
    Farge koden vet jeg ikke,men det kan sikkert fremskaffes.
    Er veldig interesert i koden så send den gjerne til meg på PM eller post den her. :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mer info på hvilke Rockwool plater som er brukt? Er de eventuelt spesiallaget?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ødelegges ikke egenskapene til rockwoolen når det belegget er sprøytet på? vil tippe at det reflekter mye tilbake som ikke blir dempet av rockwoolen da?

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •