DVD&Hjemmekino: Navnekonkurranse!! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 215 av 215
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ja, det var jo smart av deg! Da har du akkurat røpet hva navnet blir :grin:
    Hjemmekino - enkelt og greit. Blir det dette, så er det et bra navn.
    Det beste navnet vant klart ;-)

...og ikke hva navnet blir, navnet er! - numero uno av Hjemmekino lå i postkassa i dag ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvs, de dekker bare hjemmekino fremover da ?! aldri med 2 kanals lyd etc?! Nice. Da slipper jeg iallefall å handle detta bladet .

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Joda, greit navn. Imidlertid ikke helt dekkende eller i tråd med det Jørn la som grunnlag for navneutvelgelsen, altså at det skulle dekke alle andre teknologiske små duppedingser man omgir seg med.

Det som jo også er litt teit er at hjemmekino.no tilhører et helt annet firma/person.

Men, men - alt i alt er jo navnet godt på et blad som dette!
    Undertittelen lyder "Lyd - Bilde - Digital Home - Gadgets -Film - Musikk"

Altså noe for både norsk og engelsktalende.... ;-)

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dvs, de dekker bare hjemmekino fremover da ?! aldri med 2 kanals lyd etc?! Nice. Da slipper jeg iallefall å handle detta bladet .

Jo det stod da i forrige nummer at de fortsatt skulle dekke HiFi, skulle bare bli mye mer gadgets i bladet, noe jeg godt kunne klart meg foruten.. Vel vel vi får vel vente å se når bladet endelig kommer til meg da... Vente......

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Undertittelen lyder "Lyd - Bilde - Digital Home - Gagdets -Film - Musikk"

Altså noe for både norsk og engelsktalende.... ;-)
    Høres igrunn ganske idiotisk ut. Nå er det ikke noe nytt at språket i det aktuelle blad til tider burde være belønnet med LG (lite godt)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller det egentlig noen rolle for faste lesere hva bladet heter (rent bortsett fra for meg + redaksjonen ;-) ;-) )?

Liker du innholdet kjøper du det, liker du det ikke lar du vel være - uansett hva det måtte hete?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er jo en del av det helhetslige inntrykket man får av bladet da.. som avgjør om man liker det/kjøper det:wink:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Spiller det egentlig noen rolle for faste lesere hva bladet heter (rent bortsett fra for meg + redaksjonen ;-) ;-) )?

Liker du innholdet kjøper du det, liker du det ikke lar du vel være - uansett hva det måtte hete?
    Jeg liker navnet, har alltid likt innholdet, og kommer ihvertfall til å fortsette å kjøpe det uavhengig av eventuelle framtidige navnebytter. Det er ikke forsiden, men innholdet som teller. De har gode skribenter, som de fleste her på forumet kjenner til og i mine øyne et bedre blad enn både Lyd og Bilde, Fidelity m.fl :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kan love deg at tonakalslyd fremdeles blir representert i det nye bladet. Er flere tester på gang til kommende nummer, så den som venter får se.....;-)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide å annonsere vinnerne av konkurransen.
    Vinner av en i.Pod nano var som de fleste har sett Wintermute, gratulerer!
    Den blir sendt i posten så fort vi får ting i orden med Applestore. Vinnerne av gratis hjemmekinoblad i et år er følgende personer:
    colgol, kokken, tiger, aeon og roko, gratulerer så mye. kan dere sende meg en PM med navn og adresse, og om dere abbonnerer fra før.

Hilsen Bladet Hjemmekino
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer folkens :-D

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer og Takk

Staslig med en oppmuntring etter å ha sittet på nattestengt Kastrup i påvente av forsinket SAS-fly.

Håper navnet kommer til å treffe godt i markedet!

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuusen takk :-) Selvfølgelig allerede abbonent, men da slipper jeg jo betale neste regning ;-)

Lykke til med det nye navnet, og håper dere fortsetter og lage det gode bladet vi alle er vant med!

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte det var en test av mine tannoy dc6t i dette blad. hvilket nr, og hvor kan jeg få tak i dette?

-Oddemann-

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    I en slik setting tror jeg det er viktig først å meget tydelig definere målgruppen samt hvilket omfang en har tenkt bladet skal omhandle. Slik jeg har forstått det, er målgruppen definert til menn som har over middels interesse for teknologi, og virkeområde spesielt hjemmekino og nå i det siste også HiFi. I tillegg er det mulig bladet har interesse av å også ta for seg noe mer generelt forbrukerorientert teknisk stoff.

Her bør en videre se litt i spåkula og prøve å tenke seg hvordan markedet vil se ut om noen år, slik at en ikke tar et navn som blir for spesifikt for det området markedet orienterer seg mot. En kan selvsagt ikke ta for seg alt som måtte dukke opp av trender innenfor et slikt sexleketøy , men at konvergensen mellom tradisjonelt brunt og IT vil tilta er det ingen tvil om. iPod er et godt eksempel på nettopp det.

Samtidig bør navnet på et slikt blad forsøke ivareta hensynet til den oppfattede kvaliteten på utstyret som omtales. "Lyd & Bilde"/"Audio og Video" er etter min mening ikke lenger like gode navn på en publikasjon som skal appellere til kvalitetsorienterte lesere. Disse navnene blir for generelle og lite beskrivende for hva bladet faktisk omtaler.

Samtidig er det viktig å ikke bli for sær gitt et ønske om å apellere til en mer enn kun de hardbarkede entusiastene, noe gjerne navn som "Avanserrt HiFi" eller lignende fremstår som.

Oppsummert, er følgende grunnlaget en etter min mening bør hensynta ved valg av nytt navn;

1. målgruppe: menn over middel interessert i teknologi
    2. virkeområde: hjemmekino og hifi, men også hensynta og ta for seg den radige konvergensen innen brunt og data
    3. lettfattelig: navnet bør være både enkelt og beskrivende, ingen enkel oppgave

Gitt disse kriteriene tror jeg følgende navn kan fungere;

1. HiFi & Hjemmekino Guiden - godt forklarende, men kanskje litt langt.

2. AVguiden - jf. tidligere kritikk mot bruk av AV er jeg enig at dette ikke kan benyttes uten videre, men AV er samtidig et meget kortfattet og enkelt begrep. Hvis det tydelig fremstår at A står for Audio og V for Video kan det fungere.

3. Optimal Audio og Video - kanskje litt for tørt...?

4. Digital AV / Audio og Video, ev. Digital HiFi og Hjemmekino - ikke like beskrivende, men samtidig inkluderer det et viktig element, "Digital", noe som skiller det fra tradisjonelle HiFi-blader.

5. HD Audio og Video - mulig det er litt sært, men "HD" er uten tvil et veldig "in" ord om dagen, og vil trolig være det i lang tid fremover. Dette gjelder både innen audio og video, men kanskje spesielt innen video. HD vil også innen noen år bli såpass standard at det ikke er vil være like betegnende for orientering mot høy kvalitet, men på folkemunne vil nok begrepet ha en positiv klang i en del år fremover.
    Takker for god informativ post, mye bra info her :-D

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •