DVD&Hjemmekino behøver frilansere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 93
    Samarbeidspartner Ford Prefect sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation DVD&Hjemmekino behøver frilansere

Ærede medlemmer av AVForum - vi behøver dere!
    På dette forumet er det et stort antall entusiaster med høy kunnskap og som i tillegg virker meget skriveføre. Spørsmålet er om noen av dere kan tenke dere å skrive i DVD&Hjemmekino.
    Vi behøver en eller to personer som er godt plassert i både hifi og hjemmekino-leiren og som i tillegg er interessert i alt som kan krype og gå av duppeditter som gjengir lyd, bilde og underholdning på en eller annen måte.

I og med dette, og for å fjerne enhver spekulasjon, kommer DVD&Hjemmekino i ny og utvidet utgave i juni (fortsatt uten blekkpatroner eller fotoapparater til å putte i håndveska).
    Vi tar gjerne i mot tilbakemeldinger på forumet om hva slags innhold vi skal utvide med. Kom igjen! Dere får være med å bestemme!
    Allikevel - nå var det skribenter vi var ute etter først og fremst. Interesserte kan sende en mail til: havard.holmedal@hm-media.no

Vennlig hilsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker veldig veldig interresant

Hvilke krav setter dere til dem som søker?

Mvh Kai

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I haaaa

Der var drømmejobben min utlyst og..
    eg og undrer hvilke krav det er.
    Men er nok ikkje utdannet journalist...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    I haaaa

Der var drømmejobben min utlyst og..
    eg og undrer hvilke krav det er.
    Men er nok ikkje utdannet journalist...

I det yrket er ikke det så farlig, du skal bare beskrive hvordan du oppfatter et produkt kontra pris og andre... Og hippe terning. Men du må kunne å skrive da .

For å si det slik, de som f.eks sier at Cerwin Vega er RÆVA what so ever, de passer ikke til slikt arbeid!

EDIT: Og du burde ha et VELDIG bredt spekter og erfaring innen dette . De fleste kjenner bare til hifiklubben og hificenter...

Jeg holder meg iallefall LANGT unna dette .

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å spørre i tråden her også, men jeg tror det er lurest å sende Håvard en mail

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde det rett etter at jeg postet her

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, ikke sånn ment Det er jo bare å spørre, men jeg tror det er enklere for Håvard å svare hver enkelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg også tenkte

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stillinger, 10000 medlemmer på avforum, trekk av de 3 som allerede jobber der, så har vi 9997 igjen (sånn cirka) sett at noe så lite som 5% søker, så har vi 500 søkere.... Håvard har nok å gjøre fremover kan jeg tenke meg

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok ikke 500 søker. Kanskje 50?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. spørsmål om skribentjobben er nok det letteste å sende en mail til Håvard. Men innlegget hans var jo todelt. Det vi kanskje kan bruke denne tråden til er å tenke ut hva mer en utvidet utgave av DVD & Hjemmekino kan inneholde.

Noen forslag?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har DVD og Hjemmekino noen gang testa kabler?! Alt ifra høyttaler kabler til strømkabler ?? Og hva med å skrive mer fyldige tester, og ikke bruke karakterer, som egentlig sier VELDIG lite om produktet, men om en gjengs oppfattning. Nå kjøper ikke jeg D&H da, men det jeg har lest i de bladene før, har vært veldig tynt på sin måte. Står så mye svada .

Som da Arcam FJM cdspilleren ble testet, den var muligens den beste spillern testeren hadde hatt i sitt system, men hva anna har han hatt da? Er jo igrunn ikke merkelig at den slår en DVDspiller til opp til 20000kr liksom. Vi må vite hva den var bedre enn. En kompis har en NAD 521 cdspiller, dette er den beste spillern han har hatt i sitt system, forrige var jo tross alt en discman.....

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet kan jo inneholde mer info og kritisk journalistikk ang HD-tv.
    Guider og slik ang HTPC og Windows MCE. (både XP og Vista)

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har DVD og Hjemmekino noen gang testa kabler?! Alt ifra høyttaler kabler til strømkabler ?? Og hva med å skrive mer fyldige tester, og ikke bruke karakterer, som egentlig sier VELDIG lite om produktet, men om en gjengs oppfattning. Nå kjøper ikke jeg D&H da, men det jeg har lest i de bladene før, har vært veldig tynt på sin måte. Står så mye svada .

Som da Arcam FJM cdspilleren ble testet, den var muligens den beste spillern testeren hadde hatt i sitt system, men hva anna har han hatt da? Er jo igrunn ikke merkelig at den slår en DVDspiller til opp til 20000kr liksom. Vi må vite hva den var bedre enn. En kompis har en NAD 521 cdspiller, dette er den beste spillern han har hatt i sitt system, forrige var jo tross alt en discman.....
    Amen. Som jeg skulle sagt det selv.

Har 3 forslag til forbedring;
    1. Prioriter kvalitet istedenfor kvantitet. Kutt antall testobjekter og gå heller i dybden med de komponentene dere tester.

2. Øk antall gruppetester. Egenskapene til de respektive komponentene kommer da klarere frem med styrker/svakheter sett iforhold til konkurentene. Hifi kan ofte være veldig subjektivt, men blir produktet målt opp imot andre blir det hele mer håndfast. F.eks dynamikken er bedre på komponent A, mens holografien var mer fremtredende på produkt C osv... Da får det jo bli opptil leseren å bedømme hvilken preferanse som foretrekkes og vektlegges. Veldig vanskelig for leseren å vite hva testerens preferanse er.
    Alternativt kan en fast referanse benyttes som komponentene testes opp imot

3. Matching av komponenter er utrolig viktig. Hva med å foreslå/anbefale komponenter som passer sammen med det testede produktet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper og leser bladet for to formål: Det viktigste formålet er å få en viss kunnskap om hva det er lurt å kjøpe av utstyr, enten det er til meg selv, eller til venner som ber om råd. Så testene er best når de gir nogenlunde håndfaste argumenter og forklaringer på hvorfor produkt A er bedre eller dårligere enn produkt B, i omtrent samme prisklasse. Så: Gjerne flere gruppetester, og dersom man tester tilsvarende produkter i bladene like etter, så bør det være sammenheng med den forutgående gruppetesten (føljetong), og ikke en frittstående test av en annen skribent.

Det andre formålet med bladet, er jo å drømme. Hjemme-hos reportasjene har vært veldig bra. Men drømmingen helt opp i himmelen er ikke det viktigste, så selv om det er artig å lese om obskure high-end-vinyl-spillere og rørforsterkere til 80 000 deutsche mark pr kilo - så bør fokus være på produkter det er realistisk å anta at minst 4-5 av bladets lesere har både økonomi og vilje til å kjøpe....

Litt mer teori og begrunnelse ville være bra - noe mer enn at "The Pirates of... smeller virkelig mye med denne".

Til slutt et lite forbehold: Alle gruppetester må nødvendigvis avgrense seg til et prissegment. Men da må prissegmentet være logisk avgrenset. Litt for ofte ser jeg, både i DVD&Hjemmekino og andre blader, også utenlandske, at den dyreste modellen innenfor et litt tilfeldig satt prisintervall (naturlig nok) er den beste i testen. Så: Bruk gjerne litt krefter på å forklare hvordan man har valgt ut produktene i testen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes bladet er bra, men jeg håper at de ikke mister fokuset på "hjemmekino". Det være seg å trekke inn alle slags widgets/gadgets som ikke primært handler om lyd og bilde. Altså holde seg innenfor visse rammer og ikke strekke spekteret helt ute i periferien. Jeg kan ta et eksempel, et konk. blad skriver nesten utelukkende om digitale kameraer og tester av disse. For min del blir det litt uinteressant.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra som blir sagt her, er enig i at "hjemme hos" reportasjene er veldig bra!
    Flott at leseren får vite litt om hvordan eieren har bygget opp sin hjemmkino.

Men synes også at slike uendlig dyre high-end produkter egentlig ikke er så interessant å lese om.
    Ellers er det et genialt blad!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det soundfreak sier her, støttes. Etter min mening er det helt OK at det sklir litt over i HiFi, siden de fleste hjemmekinoentusiaster trolig enten bruker hjemmekinolydsystemet sitt til å høre mye musikk, eller de har (eller ønsker seg) et dedikert, og godt, musikkanlegg i tillegg.

Men å gå lenger over i kameraer og sånt, det er ikke noe poeng.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Veldig enig! Vær test bør inkludere sammenligninger med et par andre produkter, og gjerne forslag til hvilke
    komponenter som matcher bra. En test av en forsterker kan gjerne inneholde et par høyttalerforslag.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker godt "hjemme hos" reportasjene. De er grundige og fine. Ellers synes jeg det er en god blanding mellom dyrt og billig. Slik bæør det være. Det er ikke alltid like interessant å lese om 5 dvd-spillere i samme prisklasse. Mange av disse yter ganske likt.

Mitt forslag til nytt materiale er en grundig gjennomgang av hvordan en lager en god hjemmekino. En grundig artikkel om hvert tema, alt fra akkustikk til bilde... "StereophilesGuide to Home Theater" hadde en slik serie gående for en del år tilbake. Den var meget bra.

Ellers så er jeg uenig i tester av forskjellig kabler. Jeg har i hvert fall liten nytte av det. La Fidelity ta seg av slikt. I hjemmekinoen er vi fornøyd med godt kontruerte kabler med godt tverrsnitt. Det er i hvert fall min mening...

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •