DVD&Hjemmekino behøver frilansere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 93
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kunne godt blitt presisert hva en komponent blir sammenlignet med. F.eks D&H referanse anlegg, hvilke komponenter består det av?
    Noen seriøse kabeltester med ærlige svar hadde også hvert spennende.
    Det kan godt være mer hi-fi stoff enn det er idag, mange av oss hjemmekino freaks er like interessert i gode to kanals oppsett.
    Når det kommer til messerapporter som f.eks CES nå i siste nummer burde dette hvert tatt mye mer seriøst, hva med et eget 20 siders bilag?? jeg hadde gladelig betalt 20 kroner ekstra.
    Fortsett med hjemme repotasjene de er bra, men prøv å få med noen rene stereo oppsett også.
    Intervjuer, detaljert omtale av importører, produsenter eller designere som f.eks intervjuet med Mike Gough i siste nummer er også spennende.
    Skikkelige bilder av komponentenes for og bakside bør alltid være med i en anmeldelse.
    Større bredde i testede komponenter burde også være en proritet, det blir veldig mye denon, B&W, marantz, yamaha osv. Jeg skjønner at det er lettest å få test objekter fra de store levrandørene og dere skal ha ros for at dere denne gangen inkluderte Gallo og Nagra, selv om Nagra testen var alt for kort.
    Hvor er Passlabs, Von Schweikert, Burmeister, Mark Levinson, krell og alle de andre store gutta? kanskje dere kunne teamet opp med Svenske Hemmabio?
    da hadde dere fått større antall importører å velge fra.
    jeg vil alikevel takke for et bra blad som tar hobbyen vår alvorlig og i det minste prøver å levere noe annet en glossy reklame

Kim

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i mye som blir sagt her, men skal dette baldet skli over til mer high-end blir det uinteresant. Hold det til hjemmekino utstyr i nogenlude edruelig prisklasse. Folk som har råd til og kjøpe dvd- spiller til 90 000,- vet allerede hva de skal ha.

Dere kan gjerne ha med litt mer om hvordan man best konstruerer en skikkelig hjemmekino fra grunnen av. Feks. en hjemme hos reportasje, som går over flere utgivelser. Fra blanke betongen til filmen snurrer på lerret/ tv.
    Gå litt i dybden på hvordan uønskede frekvenser ol. kan fjernes/ reduseres på en fornuftig måte.

ps. er det kommet et blad nå på nyåret, eller kommer det første senere?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som abonnerer :wink: har fått nytt nummer i posten. Kommer vel ut i morgen i butikken... :grin:

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    De som abonnerer :wink: har fått nytt nummer i posten. Kommer vel ut i morgen i butikken... :grin:

Ja se der, blir en tur til butikken i morgen da

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekniske data

Kanskje bare meg, og en litt "nerdete" holdning kanskje?
    MEN Jeg kunne tenke meg mer tekniske data, f.eks målinger av effekt.

Vi hører jo stadig om "skrytewatt" og hvordan den og den forsterkeren klarer å drive strømsugende høyttalere.
    Jeg synes det hadde vært interessant med noen flere målinger.
    Det sier kanskje ikke for mye om hvordan noe låter, men det skriver dere allerede om. Samtidig så er det subjektivt det dere skriver, en måling blir mer objektiv og ville kanskje gitt meg den siste unnskyldningen for enda en unødvendig oppgradering. ops:

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag er nok veldig urealistisk, men hadde eg fått det som eg ville, ville det vore meir stoff om DIY-produkt.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I begynnelsen skrev Fidelity noen artikler om produkter som var vanlige på bruktbørsene (bl.a. EC AW180). Likte disse godt, da de fortalte mye om hva som kunne være gode kjøp på nettet... Kanskje D&H kunne vurdere noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig

Er veldig enig i det meste som blir skrevet her. Forsterkere til 150.000 og oppover kan vi trygt bare glemme. Kabel tester savner jeg også..
    "hjemme hos" reppotasjene er konge !! Kunne tenkt meg både flere og mer utfyllende. Gjerne med bilder fra oppbygging. Spesielle løsninger som er valgt og hvorfor? og gjerne noen repotasjer fra litt mer moderate prosjekter.

Har også et ønske om litt mer stoff om CRT, Litt om forskjeller, Lærreter som passer osv.. Nye kort som takler hdmi kabler osv...

pc og htpc synest jeg får nok av i pcbladene, MCE artikkelen var bra den, fin og lese men det holder liksom med det. Hvordan pc skal se ut innenfra osv synest vi kal la pcbladene ta seg av..
    Gadgets hold de i det egne bladet....

bare noen tanker fra min side her altså..

Ellers må jeg takk for et blad som for min del kommer ut litt for skjeldent...
    men er ellers ALT og MERE !

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag og tilbakemelding til D&H

Tester bør gjøres med referansemateriell og utstyr. Syns det f.eks. blir for lite med en bare en cd for å avgjøre hvordan en dvd- eller en cdspiller gjør jobben.
    Det bør testes med gode innspillinger av flere sjangre, og de samme platene bør brukes hver gang.
    Samme gjelder selvsagt forsterkere og høyttalere.

Filmomtalene i bladet syns jeg har vært gode. Kunne for min del vært interessant med enda mer omtaler av relanseringer og spesialutgaver av eldre gode filmer.
    Har lagt merke til at det har vært litt av de allerede. Positivt!
    Ellers syns jeg det kunne vært brukt litt plass på omtaler av dvd-audio og Sacd skiver. Det er deverre ikke så fryktelig stort utvalg av de, men innimellom finnes sikkert en del perler også.
    Gode cd-plater kunne sikkert også blitt trekt frem inniblant. Særlig dersom innspillingen er av en "audiofil" kvalitet 8)
    Liker godt snik-anbefalingene av cd'er som inniblant kommer i tester av forsterkere o.l.

Ellers er bladet bra det. Men testene kan gjerne gå litt dypere. Karakter-systemet bør vekk siden det er vanskelig å få det konsekvent, og da blir tallene lett forvirrende i stedet.

Syns testene bladet har gjort av tv'er og projektorer har vært gode.

Ellers stor takk for at dere ikke har innført utrykket "kringlyd" ennå. Får litt problemer hver gang jeg leser det i "Lyd & Bilde". :razz: Det er vel og bra å holde på det norske språket, men det får da være grenser likevel ;-)

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester er greit nok det, men det er vel viktig å vite hva de enkelte komponentene er testet sammen med...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Tester er greit nok det, men det er vel viktig å vite hva de enkelte komponentene er testet sammen med...
    Akkurat det står jo oppgitt hver gang, i egen klamme merket "testutstyr".

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forandring fryder ;-)

Noe jeg savner i DVD&Hjemmekino er mer teknologisk informasjon om det utstyret som testes, slik at man kan lære litt mer om de forskjellige hardware og software teknologiene som blir benyttet og kan se litt av fordelene og ulempene osv, og ikke bare (hypotetisk tilfelle) lese at produkt A er bedre enn produkt B fordi fargen på lyset i fjærnkontollen er gult og ikke grønn osv, noe som er mere det intrykket jeg har sittet igjen med etter enkelte heller overfladiske tester.

Det å få noen som jobber med å reparere kalibrere og kanskje til og med utvikle produkter og har litt mer praktisk erfaring osv synes jeg man kunne vært litt mer intersant å lest reportasjer fra, enn noen som ikke har noe spesiellt teknisk utdannelse og bakrunn skriver heller overfladisk om de forskjellige produktene. Vet at det er den praktiske ytelsen man får i bruk som er viktig, og som til en viss grad blir i varetatt, men litt mer dypgripende info. hadde vel ikke skadet.

Synes det ofte blir litt som Jan Erik Larsen sin måte å teste bil på i Autofil, der panseret bare åpnes for at det skal lukkes igjen like raskt, og resten handler om å få en dyktig racerbil sjofør til å kjøre breisladd og legge igjen gummi på en lukket bane.

Må nesten si jeg nettop har savnet "(....blekkpatroner eller fotoapparater til å putte i håndveska)." ikke håndveska akkurat, men mer litt mer håndfast gevinst av de pengene man betaler for et slikt blad som DVD&Hjemmekino, i form av Test DVDer, cder med referangse materiale så man kan høre noe av de samme tingene som blir nevnt i produkt tester osv. Nye abonenter blir stadig lokket med oppstart tilbud og DVDer osv, men jeg har aldri fått noe slikt så lenge jeg har kjøpt bladet hos narvesen eller senere har abonert, så det har blitt litt vel mye uinteressant papir for trofaste lesere etter min mening....

Kvaliteten på et slikt blad synes jeg man ofte merker med hvor lang tid man bruker på å bla/lese gjennom det, og om man kan bruke det nermest som et oppslagsverk seinere for å få repetert ting man lurer på.

Det å betale i dyre dommer for blader, bare for å lese og se på forskjellige produkters (propaganda) eller reklame, det blir mindre og mindre interesant synes jeg, da er det mer interessant å holde seg oppdattert her i AVforumet.

De siste DVD&Hjemmekino jeg har lest, har det stort sett vært hjemme hos innlag og enkelte DVD film omtaler som jeg har synes har vært matnyttig og interessant, så bildereportasje av enkelte brennende hjemmekino entusiaster sine oppsett synes jeg er meget possitivt.

Ja jeg må si jeg ser frem til litt mer lesestoff i DVD&Hjemmekino, produsert av flere dyktige Avfoum medlemmer fremover, og jeg er klar over at mange av de meningene miner over kankje er litt på siden av det folk flest er interessert i og kankje derfor er vanskelig å gjenomføre i praksis, der markedet og anonsørene jo bestemmer.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Akkurat det står jo oppgitt hver gang, i egen klamme merket "testutstyr".
    Det gjør nok det på de fleste testene. Tenkte det har gjort seg på alle testene. Ta også med kabler og CD/DVD`er.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helt ening, mere facts mindre synsing

Sitat Opprinnelig postet av John
    Kanskje bare meg, og en litt "nerdete" holdning kanskje?
    MEN Jeg kunne tenke meg mer tekniske data, f.eks målinger av effekt.

Vi hører jo stadig om "skrytewatt" og hvordan den og den forsterkeren klarer å drive strømsugende høyttalere.
    Jeg synes det hadde vært interessant med noen flere målinger.
    Det sier kanskje ikke for mye om hvordan noe låter, men det skriver dere allerede om. Samtidig så er det subjektivt det dere skriver, en måling blir mer objektiv og ville kanskje gitt meg den siste unnskyldningen for enda en unødvendig oppgradering. ops:
    Det er ikke bare deg, dette er min kjepphest også. Synes at L&B er værre enn DVD&hjemmekino i så måte. Jeg har sagt opp abonnementet mitt på L&B da jeg ikke orket mere synsing. Kjøpte siste nummer av L&B nå for å se om de var blitt bedre men neida. Der kunne jeg lese i en test at det var noe som het HI-FI watt og Receiver-watt. Hjelp, hva med fakta, man kan starte emd å opplyse hva slagts watt der man snakker om, er det DIN, RMS, Kontiunuelig effekt, på alle kanaler etc etc.

En av de svenske bladene, har med hver test en grei graf som viser effekt ved forskjellig impedans. Da ser man med en gang hvem som leverer varene ved lave impedanser. Alt pratet om størrelsen på power supply og strømsforbruk forteller meg like lite om hvilken effekt forsterkeren kan levere som størrelsen på bensintanken forteller meg hvor mange hestekrefter en bil har.

Synsing er greit når det kommer til opplevelse av hva man tester men gi oss også fakta som er sammenlignbare der det er mulig.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe denne tråden viser så er det at redaksjonen i DVD & Hjemmekino har en vanskelig jobb hvis de skal tilfredstille alles behov.

Noen vil ha mer High - End og noen vil ha bredde.
    Personlig synes jeg at bladet allerede treffer ganske bra med tanke på hva de fleste av oss er intressert i, nemlig Projectorer, receivere, DVD spillere osv i prisklassen 3 - 50K.
    La de ultratunge utenlandske bladene gå i dybden.

Men, jeg er personlig tilhengere av faktabokser med tekniske data, det kan det ikke bli nok av.

Man må også huske på at de lever først og fremst av å selge blader og annonser, derfor må alle nye produkter, med mindre de er vesentlig billigere enn konkurrentene være bedre. Det er det som selger. Hvis du ikke blir sugen på ny projector, selv om den du har bare 6 mnd gammel har journalisten gjort en dårlig jobb.

Personlig bor jeg 3,5 timer fra Karl Johan og er nok ikke flink nok til å dvele ved stoffet, dessute så MÅ jeg kjøpe alt som er nytt og bra og det har jeg ikke råd til:grin:

Jeg regner med og håper at Anfield søker, men han er kanskje for ærlig:wink:

Samarbeidspartner Ford Prefect sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En foreløpig takk

Takker for alle konstruktive innspill. Her er det allerede sagt ganske mye som det absolutt er verdt å ta med seg i prosessen mot et utvidet og bedre blad. Jeg gleder meg virkelig over all den konstruktive kritikken og de gode innspillene.

Det er også flere enn jeg kunne ha drømt om som har meldt sin skriveinteresse. Tusen takk.
    Er du fortsatt i tvil om du skal sende meg en mail? Husk at journalistutdanning ikke er noe "must". Entusiasme og "peiling" er det jeg er ute etter.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Er det noe denne tråden viser så er det at redaksjonen i DVD & Hjemmekino har en vanskelig jobb hvis de skal tilfredstille alles behov.

Noen vil ha mer High - End og noen vil ha bredde.
    Personlig synes jeg at bladet allerede treffer ganske bra med tanke på hva de fleste av oss er intressert i, nemlig Projectorer, receivere, DVD spillere osv i prisklassen 3 - 50K.
    Jeg kjenner ikke veien til suksess, men veien til fiasko er å gjøre alle til lags. Sa en klok mann engang.

De må finne sitt segment, og knytte bånd til denne gruppen. Dette er typisk ting man bør ha et avklart forhold til..

Jeg er stort sett fornøyd med bladet selv.. men jeg er også tildels enig i noe av det som blir sagt.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt off topic, men here goes.:

Vil bare nevne for Hr. Holmedal at det slettes ikke er alle abonnenter som får bladet i postkassa når de skal ha det. Meg selv f.eks. I dag er det mandag 6 feb., bladet er i kioskene, og jeg har enda ikke fått det. Jeg skulle vel egentlig hatt det i forrige uke? Synes å huske at dere reklamerte med at man som abonnent skulle få bladet før det kom i handel, ikke etter. For min del har det vært slik bortimot hele tiden jeg har vært abonnent, siden ca. 2004. Kan vel telle på en hånd de gangene bladet har vært i postkassa mi når det skulle.

Kan ingenting gjøres med dette? Jeg har gjort de på kundeservice oppmerksom på dette flere ganger, til liten nytte.
    Kan nevne at jeg bor i Nord-Norge, kan det være årsaken? Er det Oslo gryta som først og fremst skal forsynes?

mvh
    jn.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok posten som bruker lang tid der.. Tviler på at de kan gjøre noe der altså.. Annet enn å levere bladene tidligere til posten. Bladsentralen distribuerer til butikkene, så det er nok to forskjellige kanaler.

Mvh

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0