Hvem bestemmer rank - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 98
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har sikkert vært nevnt før, men jeg synes at på et slikt forum bør titlene gå mer på hvor aktiv man er på forumet, enn på hvor mye man vet om hi-fi etc.

Slik det er nå, kan en fyr som har holdt på med hi-fi i tredve år ha status Nybegynner, mens en som ikke har peiling i det hele tatt er Ekspert fordi han har spurt så innmari mange spørsmål uten egentelig å bli noe klokere.
    Så kommer det en annen Nybegynner inn da, og tar råd fra "Eksperten" mer enn fra "Nybegynneren", når det burde vært omvendt(i dette tilfelle).

Dersom det heller bare var en morsom refleksjon av hvor mye tid man tilbringer her, som det er på en del andre forum, ville det nok vært bedre, IMO.

Eventuellt kunne man ha en ranking som reflekterer hva slags utstyr man har, men da må det gjøres manuellt, og det ville kanskje heller ikke bli helt riktig.

Men greit nok - jeg vet jo at man ikke skal ta det så høytidelig - men det kan være noen nye folk som tror det er litt vekt bak de titlene. Og jeg tror også at underbevisst vil man heller høre på en som har vært på forumet lenge/postet mye, enn en som ikke har vært her lenge og ikke har den 'statusen'.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som hadde vært litt kult var om den enkelte i tillegg kunne kategorisere seg selv mht. kunnskap. Så kunne vi andre driti ut denne personen dersom det viser seg at hans/hennes egenplassering viser seg å være vel optimistisk... :-P

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Viderekommende" hører hvertfall ikke hjemme i norsk rettskrivning. "Viderekommen" derimot, høres langt riktigere ut

En forutsetning for å ha rankingtitler burde hvertfall være å kunne skrive dem riktig!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg allerede poengtert tidligere i denne tråden, uten at dette har hatt nevneverdig effekt... :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Point taken, "Viderekommen" it is.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd responsen på byen med å skryte overfordamer at jeg er guru eller altvitende, men det hjelper ikke på draget. Mulig andre titler vil hjelpe?

De fleste damene har ikke engang hørt om avforum.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Mulig andre titler vil hjelpe?
    En PhD tittel pleier å hjelpe.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den til dags dato kuleste reelle tittelen må være "Master of space".

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ganske tåpelig bruk av titler. En blir ikke guru innen AV bare ved å poste tullete poster. Forumet burde kanskje vurdere en endring til andre titler.

Og ja, av og til har jeg lyst å kneble noen av brukerne her. Utrolig hvor mange dilleposter de tvinger oss andre til å skumlese. Kanskje moderatorene kan gi noen utestengelse i noen laruker slik at vi andre slipper å lese alt mølet de spytter ut.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem som er flink, ekspert eller guru kommer helt an på hvem man spør, som med alle ting. Flisespikkeri. Synes titlene er greie som det er. Om ikke annet blir man ettehvert en guru i posting av innlegg. Greit nok.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

De fleste damene har ikke engang hørt om avforum.

Snodig...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen som helst medfølelse med de som poster sine tunge frustrasjoner om de svært så problematiske og urettferdige "titlene" i denne tråden. Har dere virkelig et så trist liv? For meg er det samme om jeg er Guru, AVhengig eller Verdens sterkeste bamse, men det er jo litt gøy at "titlene" er der slik at de som bidrar til en viss traffikk på forumet har en bitte liten gulrot. De som ser på dette som en inteligensmåler forblir nok newbeer resten av livet uansett. Om noen en sykelig opptatt av dette med å få rangert sin intelligens så er det noe som heter Mensa som er en forening for dere som er en god del smartere enn oss kjedelige normale som egentlig ikke en gang fortjener å være for eksempel guru eller viderekommandanderende, ja knapt nok aktiv...

Fatter ikke hvorfor enkelte må jekke andre ned for å kunne være fornøyd med seg selv... :roll:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har ingen som helst medfølelse med de som poster sine tunge frustrasjoner om de svært så problematiske og urettferdige "titlene" i denne tråden. Har dere virkelig et så trist liv? For meg er det samme om jeg er Guru, AVhengig eller Verdens sterkeste bamse, men det er jo litt gøy at "titlene" er der slik at de som bidrar til en viss traffikk på forumet har en bitte liten gulrot. De som ser på dette som en inteligensmåler forblir nok newbeer resten av livet uansett. Om noen en sykelig opptatt av dette med å få rangert sin intelligens så er det noe som heter Mensa som er en forening for dere som er en god del smartere enn oss kjedelige normale som egentlig ikke en gang fortjener å være for eksempel guru eller viderekommandanderende, ja knapt nok aktiv...

Fatter ikke hvorfor enkelte må jekke andre ned for å kunne være fornøyd med seg selv... :roll:
    Kort sagt: Enig!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Kort sagt: Enig!
    Føler meg litt truffet der, derfor må jeg svare at det var jo ikke det som var poenget mitt ihvertfall! Poenget mitt var at det kan være en del folk som ikke vet hvordan disse tingene fungerer, som kommer til forumet og tar imot råd fra en som er "Ekspert" eller "Viderekommen", fordi han tenker som så at "Åja, han har sikkert peiling, siden han har gjort seg fortjent til en sånn tittel!", og derfor tar imot råd mer fra den personen enn fra en annen som nettopp har registrert seg, eller som ikke poster særlig ofte, men som faktisk har skikkelig peiling.

Ikke at det er noe stort problem for meg personlig(jeg er tross alt "Viderekommen"...), jeg tenkte bare det var verdt å nevne - særlig i en tråd som heter "Hvem bestemmer rank"...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan selvsagt sees på som et problem men det er bare en av mange nye ting de nye må lære før de blir drevne avforumere.

Er det noen som ønsker at vi skal lage en medlemsprofil som likner på "min hifi/min hjemmekino" der man legger ut sine meritter/hva man driver med. Man kan motta stemmer og kommentarer fra andre samt svare på disse kommentarene? Det hadde faktisk vært ganske kult da! Men da må det å opprette en slik profil være frivillig, samt at man her oppgir bransjetilhørighet for de som har dette, og kan med egne ord fortelle om seg selv som en mellomting mellom en muntlig presentasjon og en CV.

På forumet til Peakman er jeg forresten "høyttalerguru", noe som er satt uavhengig av antall innlegg (og heller ikke etter spesiellt ønske fra meg ) men ganske kult allikevel. Det hadde kanskje vært en ide å lage en slags identifikasjon av de som sitter med helt spesielle kunnskaper utenom selve signaturen.

Men nok en gang, jeg har ingen problemer med det uhøytidelige systemet vi har i dag.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vBulletin 3 har faktisk et slags reputation system som gjør at en kan gi hverandre pluss og minus poeng. Om det fungerer i praksis er en annen sak. Min erfaring med det er dårlig. Folk ble veldig flinke til å gi hverandre minuspoeng hvis noen var uenige med ens egne meninger i diskusjoner, og det ble masse klager til moderatorene etc.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen som helst medfølelse med de som poster sine tunge frustrasjoner om de svært så problematiske og urettferdige "titlene" i denne tråden. Har dere virkelig et så trist liv?
    Snickers-is, da - vet du ikke at det er agurktid om dagen? Noe må vi da få diskutere i sommerferien også Og når det først skal være et rankingsystem er det jo vel og bra med innspill for å gjøre det best mulig.

Forøvrig er jeg enig med deg når du sier at dersom man skal ha et rankingsystem, ville det vært bedre med titler som enten avspeiler antall innlegg eller noe relevant for vedkommende. Ikke slik som det er nå, der mange blir tillagt titler/egenskaper de ikke akkurat kan stå inne for

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett alex. Vi må bare akseptere at folk har triste liv i det andelen sosialklienter og trygdede i samfunnet passerer godt 70%. Noe må jo de fylle tiden med også, så hvorfor ikke "agurker"?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, la oss ikke bli for spisse i tonen her nå... Rankingsystemet er enkelt å forholde seg til, og sier selvsagt ikke mer om brukeren enn antall innlegg tilsier. Vi kommer ikke til å finne på fancy statusnavn for enkeltmedlemmer, her gjelder selvsagt samme retningslinjer for alle våre brukere.

Jeg synes for øvrig denne diskusjonen nå ikke trenger å utfylles stort mer under "generell info", ev. fortsett "chatten" under "generell chitchat"!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett alex. Vi må bare akseptere at folk har triste liv i det andelen sosialklienter og trygdede i samfunnet passerer godt 70%. Noe må jo de fylle tiden med også, så hvorfor ikke "agurker"?
    Nok en gang må jeg si meg enig, snickers, men det blir forhåpentligvis lenge til.

Og om ikke før, så vil nok ihvertfall nå en fortsettelse av denne diskusjonen passe bedre uner "generell chitchat" ja.. noe sier meg imidlertid at det å diskutere veldferdspolitikk ikke er det som fenger mest på denne typen fora

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •