Info: AVforum offisielle treff 2006 - informasjonstråd! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 183
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, her må vi satse på skikkelig oppmøte... Tror ambisjonsnivået bør legges på "Plaza superlight", altså et forsøk på å sette opp et yrende alternativ... Helt enig i at leverandører naturlig nok ikke lar seg lokke hvis dette kun blir oss gærnegutta som setter opp noe sprø greier som ingen med en smule fornuft i pappen synes er det spor interessant... Derfor må spesielt den store hallen være litt mer generell, mens selvsagt shootoutene blir litt mer for de spesielt interesserte.

Jeg likte forslaget om å få satt opp et skikkelig 2.35:1 oppsett. Vi burde prøve å få satt opp et eget rom med skikkelig gromutstyr, der 2.35:1, 4x SVS, 9x Midgard 6.1 og en høyttalerserie vi kanskje kan få B&W til å stille med står på menyen! Det trekker folk, GARANTERT! Dette rommet kan sikkert kombineres med HD-DVD vs. BluRay shootouten.

Når det gjelder tidspress er jo ofte det mest vesentlige å få på plass lokaler. Er dette på plass skal vi alltids klare å booke leverandører. Det er selvsagt en hel masse arbeid forbundet med et slikt arrangement, så jeg foreslår at vi i første omgang får rekvirert frivillige her fra forumet. Send meg en PM hvis du/dere kan tenkte dere være med å arrangere noe slikt (les: BÆRE OG KOBLE)! Vi forsøker selvsagt å få leverandørene til å ta seg av det aller meste av riggingen, men det vil uansett være behov for hjelp utover dette.

Kan ikke du skjekke litt med gutta internt hos deg, Jørn, her blir Hjemmekinos viktigste oppgave å faktisk få med oss de nødvendige leverandører og ikke minst gi bort en helsides annonse til formålet, som jeg mener er et minimum for å lokke til oss nok folk.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Wow.. Dette kan bli veldig bra.. Enig at det var lurt å flytte det, i og med at det ikke er så masse nytt å spennende akuratt nå! Så flaks for meg, for da kan jeg helt sikkert bli med denne gangen!

4xSVS og 9x MA 6.1 i selg selv er ganske imponerende!!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gjenta datoen? Orker ikke lese hele tråden for å finne ut det...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Midten av oktober en gang hadde jeg tenkt...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken som helst dato, men IKKE 21 (for da er jeg opptatt) :roll:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Midten av oktober en gang hadde jeg tenkt...
    Dæggern, dette hørtes rått ut! Må vell samle noen karer fra det kalde nord til å delta på dette! Er vi velkommen??

Samarbeidspartner Ford Prefect sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum er viktige for oss. Vi omtaler selvfølgelig ethvert forsøk på å lage noe utover det vanlige "treffet" og gir det vi kan av forhåndsreklame til et slikt prosjekt.
    Det siste året har det vært tanker om å lage en messe i Oslo som trekker til seg noen flere enn den sedvanlige haugen med gamle kjente som stiller på messer i Oslo - les: litt mer vanlige entusiaster. Vi har vært med i noen diskusjoner, men det har dessverre ikke kommet noe realistisk prosjekt på bordet.
    Hvorfor kan ikke AVforum fortsette tanken om å lage noe som er litt større enn et vanlig "treff" og få til et konsept som gjerne kan begynne i det små, men som er såpass godt gjennomtenkt i utgangspunktet at man får inn litt flere - både besøkende og utstillere - for hver gang man arrangerer. I motsetning til messer i Oslo hvor besøkstallet har rast de siste årene - messer hvor det står noen kjedelige (og av og til i overkant sære) menn på innsiden av et hotellrom og viser frem bokser uten annen entusiasme enn den som tilkommer planleggingen av hvor man skal samles for å drikke på kvelden, og hvor det som sies stort sett begynner med en unnskyldning for rommets dårlige lyd. Når seansen så fortsetter med drit kjedelig hifi-jazz, snur i hvert fall jeg nesa mot nærmeste dør.

Noen punkter til ettertanke:
    -Lokaler som er godt tilgjengelige med bil og bane.
    -En hundrelapp for å komme inn - burde være en bagatell.
    -Begynne med noen hundre besøkende.
    -Hjemmekino som mediapartner
    -Fokus på opplevelsen, ikke bare på utstyret.
    -Et par kombinasjonsrom med utstyr fra flere leverandører.
    -Shoot-outs
    -Musikk og film som trøkker
    -Rimelig for bransjen, kun for å dekke faktiske leiekostnader og begrenset markedsføringspakke.
    -Enkel logistikk for utstillerne. Hjelp til å bære og koble opp?
    -Godt definert konsept - og riktig kommunikasjon før messen om hvem den faktisk er for. Ikke noen vits å selge inn en messe til "alle" som egentlig er for entusiaster. Det er lov å lage smale messer!
    -Begynn gjerne med en dag - lørdag. Da får vi gjort det hele på en helg. Moro med musikk og film på dagen/ettermiddagen, moro på bar senere på kvelden.

Lygren og andre som vil diskutere dette eller andre ting - vi stiller med møterom (og kanskje en pizza eller to) hos oss. Gjerne på kveldstid.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ford Prefect
    ...I motsetning til messer i Oslo hvor besøkstallet har rast de siste årene - messer hvor det står noen kjedelige (og av og til i overkant sære) menn på innsiden av et hotellrom og viser frem bokser uten annen entusiasme enn den som tilkommer planleggingen av hvor man skal samles for å drikke på kvelden, og hvor det som sies stort sett begynner med en unnskyldning for rommets dårlige lyd. Når seansen så fortsetter med drit kjedelig hifi-jazz, snur i hvert fall jeg nesa mot nærmeste dør....
    Hehe.... tatt på kornet, Håvard!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    VELDIG BRA, Håvard, her synes jeg du inne på veldig veldig mange viktige faktorer, ser ut til at dere allerede har tenkt mye på dette. Her har vi allerede et veldig godt utgangspunkt for å møtes og diskutere progress og planer, kjempeflott at dere kan stille med møtelokaler til dette.

Jeg har allerede fått PM fra en 2-3 frivillige som kan tenke seg å hjelpe til med selve riggingen og annet forefallende, BRA, men vi trenger nok enda flere, så det er bare å melde fra!

Det mest prekære nå i forhold til å rekke et arrangement på denne siden av nyttår, som jeg virkelig føler vi bør få til, er jo leie av lokaler. I så måte er jo alt fra skoler til forretningslokaler mulige alternativ, men det hadde jo vært en fordel med en skole rent kostnadsmessig. Vi bør jo, som du sier, forsøke å holde kostnadene på et moderat nivå, ikke minst for å slippe å måtte belaste utstillerne med unødvendig høy leiepris. Jeg skal få sjekket noen skoler med det første.

Jeg tar kontakt for å avtale møtetidspunkt snarlig!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg nok av den oppfatning at skoler dessverre ikke har de "heldigste" fascilitetene når det kommer til klang og demping. Som regel er det store rom med harde flater. Da blir opplevelsen deretter.

Kontorlokaler/møterom med litt størrelse har som regel bedre demping.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, er nok litt enig med deg der, Roko, så det er bare å slenge ut forslag på alternative lokaler, i denne fasen er vi åpne for alle forslag, og da gjerne så konkrete som mulig!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare et forslag, det er kanskje ikke optimalt, men stedet har nok av plass og det er BI i Nydalen!

Det er utrolig lett å komme seg dit, masse parkeringsmuligheter og rett ved t-banen og busser!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, men spørsmålet er selvsagt pris... Jeg kan alltids ta en telefon da...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips, ikke bruk BW, finn heller noe anna merke, så folket får utvidda horisonten sin litt. F.eks Triangle, Patos?!?! Pathos og Music fidelity elektronikk?! Uansett, dette ser knall ut . Elektrostater er også i vinden som aldri før på dette forumet, det burde kanskje også være et par av dette med ?! Quad eller ML?

Men men, en ting er å nevne produkte, en anna er å skaffe dem . Stå på, dette blir sikkert knall.

Også, en blindtest, lakris kabler mot f.eks Nordost, Blackmagic (PM audio), Tara Labs?!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et apropos til en allerede svært interessant diskusjon:

Hvorfor kalle det "messe"? Det gir alltid meg nettopp assosiasjonen kvantitet framfor kvalitet og uinteressante mennesker som presenterer (nesten) uinteressante bokser med uinteressant musikk/filmmateriale. Jeg synes "konferanse", "forum", "festival" eller lignende kan passe bedre. Fokusere på at markante personligheter, gjerne fra produsenter, får presentere noe i et auditorium e.l.

Sånn sett synes jeg projektor-arrangementet som ble avholdt på Felix på Aker Brygge for en tid tilbake hadde en form som man kunne spinne noe mer rundt. Man trenger ikke fjerne messe-standsene, men det hadde vært moro med "hendelser" underveis med presentasjoner av nyvinninger, faglige fora, kanskje visning av hele filmer på state-of-the art utstyr med billetter og det hele. Kanskje live musikk på hifi-utstyr. Kanskje en skikkelig organisert blindtest etc. Man kunne også oppfordre de som har rom på arrangementet til å lukke dørene for spesielle demonstrasjoner. Elektrocompaniet gjorde noe slik på forrige Horten-messe. Ganske interessant, synes nå jeg.
    Uansett: Andre ting enn bare stands med visning av utstyr av uinteresserte mennesker for tilfeldig forbipasserende.

Ellers kunne det også være veldig interessant med et kveldsprogram/arrangement også. Gjerne med bar og underholdning. Det er ofte på slike arrangementer at man får menneskelige kontakter.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm tenk det, film og musikk visning med alkohol servering :-), men det utelukker fort de under 18, vet ikke om det er mange av de her jeg. Er også for å få satt opp ett skikkelig demo sett, med opptil flere subber som og er foreslått.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres absolutt interessant ut, og om det blir noe av kommer jeg garantert til å møte opp. Lygren, om du tror jeg kan hjelpe til med, får du sende en PM. (Realistisk selvsagt )

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr ikke fått lest hele tråden, men er en blue ray/hd-dvd demo foreslått?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres spennede ut! Hvis jeg kan så bidrar jeg! Du har PM Lygren!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har jeg sendt forespørsel til BI. Takker for enda flere gode innspill, det er uten tvil mye "mat" i de forslagene du kommer med her, roffe, så får vi nok forsøke å gjøre en form for kombinasjon. Shootoutene er jo typisk best egnet å gjøre i mindre rom, mens presentasjoner fra faglige representanter tas i auditorier. Kom gjerne igjen med mer konkrete forslag til hvilke personer dette kunne være, jo mer kjøtt vi får, jo bedre!

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •