Info: AVforum offisielle treff 2006 - informasjonstråd! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 183
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    det enkleste er åpenbart det beste. svaret lå på ECs hjemmesider:
    Oslo
    Electrocompaniet
    www.ECshop.no
    post@electrocompaniet.no
    Cort Adlers gt.18
    Inngang Hannstens Gate

webadressen var visst ikke oppe å kjøre
    Takk!!

Den lå vist i sarpsborg, trodde den lå i Oslo jeg, da ble det plutselig ikke så interessant lengre!!

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først takk til Lygren for et supert treff!

Hegel
    Hegel "foredraget " var veldig interesangt. Jeg tror H200 kan være et lite kupp til den prisen. Men jeg må få den hjem i kjente omgivelser før jeg gir en endelig konklusjon.

Sony VW100 (aka.Ruby).
    Hva skal jeg si? vel det er bare en ting å si. Selg hus, bilen, båten, bikkja, kona, ja til og med ungene! Den er bare helt utrolig. Ikke bare har den et sinsykt bilde som må oppleves( Selv om de har et defekt lerret hos Sony). Men det som overasket/imponerte meg er at du hører den for F... ikke. PJ ble overdøvet av ventilasjons anlegget og popkorn spisingen vår :razz: . Til de to heldige medlemmen som var med. Som enten har den i stuen eller får den neste uke er det eneste jeg kan si. Dere kommer til å leve et langt og lykkelig liv .

B&w og Classè.
    Ja takk 2stk. skal bare vinne i lotto først.

Takk for et hyggelig treff. alltid hygelig å møte så mange av samme relgion . Gleder meg til neste treff.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen og takk for et hyggelig treff. Jeg kommer tilbake med en reportasje senere, forhåpentligvis i morgen kveld (20.03), så ha litt tålmodighet. Dette ble endel stoff som må gås igjennom før utleggelse.

Den som venter på noe godt osv... :wink:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da Sitter Vi Klar Afro

Sitat Opprinnelig postet av Afro
    Hei alle sammen og takk for et hyggelig treff. Jeg kommer tilbake med en reportasje senere, forhåpentligvis i morgen kveld (20.03), så ha litt tålmodighet. Dette ble endel stoff som må gås igjennom før utleggelse.

Den som venter på noe godt osv... :wink:
    Den gleder vi oss til, håper du får den ut ikveld :wink:

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Takk!!

Den lå vist i sarpsborg, trodde den lå i Oslo jeg, da ble det plutselig ikke så interessant lengre!!
    Den ligger i Oslo!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trekker fram denne igjen jeg, siden det er kun to uker igjen til 26. Er det noen som har lagt noen planer for august-treffet? En påmeldingsliste er vel også kjekk å ha...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kanskje på tide å få denne frem igjen.. Jeg som sa forrige gang at neste gang skulle jeg bli med.. Tja det har dukket noe opp igjen så jeg kan nok ikke komme.. Jeg skal seile Hollænder'n.. Men det kommer vel et bra referat med bilder denne gangen også håper jeg!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi blir nok nødt til å utsette denne litt, nyhetene kommer ikke inn før litt utpå høsten, og det er liksom ingen vits å dra rundt å se på det gamle enda en gang...

Neste treff tar vi dermed i oktober en gang, da har det kommet en masser av snadder, både på lyd og bildesiden. Nevner noen;

-Mitsubishi HC5000 1080p LCD
    -Klarer vi få fatt på en Sony VW-50, 1080p SXRD?
    -Rotel 1069 / 1099 lydprosessorer m. HDMI switching - disse må da ha dukket opp innen da?
    -Pioneers nye plasmaserie
    -Ta en titt på B&Ws nye elegante høyttalerserie som blir så skamrost av både Hjemmekino og Lyd&Bilde
    -Nye produkter fra Midgard? Vi kan jo håpe på at noen tidlige samples på Snickers' nye høyttalerserie kan vises?

I tillegg synes jeg vi neste gang skal få kjørt en skikkelig subwoofer shootout, der vi eksempelvis ber Flageborg kalibrere opp et utvalg subwoofere på forhånd. Vi vil i så fall trenge noen lokaler å utføre dette i, noe vi må tenke ut en løsning på.

Det beste hadde egentlig vært at AVforum selv leide et lokale for en helg eller noe, der vi rekvirerer det nødvendige utstyret. Er selvsagt også en mulighet at vi igjen tar butikkrundene, men ettersom en del av utstyret jo ikke nødvendigvis er tilgjengelig i butikken (som f.eks. SVS) er det jo mulig vi kan få til noe der. Kanskje vi endog kan få bladet Hjemmekino med på laget her, så lager de en fet reportasje av treffet også. Journalistene derfra har jo ofte lettere for å få tak på det spennende utstyret også. Jeg skal sjekke mulighetene for dette, ser ikke bort fra at det kan bli noe!

Jeg kommer tilbake til videre progress snarlig, må diskutere dette litt internt og med bladet Hjemmekino først!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en meget god plan lygren, likte ekstra godt forslaget med leie av lokale samt litt Flageborg spesial i forkant. Stå på videre, i Oktober har jeg også mulighet for å stille opp8)

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har jeg mulighet for å være med

Gleder meg!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...holdt nesten på å glemme; BLU-RAY VS. HD-DVD rommet!

Typisk blir å kjøre projektor-shootout på ett rom (Gorm, er bare å sette av tid, her trengs dine kalibreringsevner!), subwoofer shootout på et annet, HD-shootout på et tredje og sikkert er fjerde litt større med litt generelt utstyr der vi inviterer f.eks. B&W med noen av sine høyttalere, ev. også litt Classe, Rotel med sine nye gromprosessorer, Pioneer med sine produkter, Midgard og sikkert en del øvrige. Kanskje vi kan få Sony til å vise litt spennende nyheter på HD-siden, hadde jo vært morsomt med en sneak-peak av PS3, men det blir det nok vanskelig å få til...

Dette føler jeg kan bli bra!

Det vil nok koste litt å kjøre i gang, så det blir nok en cover på en femtilapp eller noe, men det har vi vel råd til...?

Lokalene kan jo være alt fra en skole et sentralt sted (Oslo Handelsgym f.eks?) eller annet egnet sted, her må vi sondere litt.

DERE VIL HOLDES OPPDATERT MED DET FØRSTE!

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    -Mitsubishi HC5000 1080p DLP
    Fy da Lygren, dette er en LCD

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og på projektor-shootouten kjører vi selvsagt flere klasser, alt fra mid-end til hi-end, der vi trolig skal få fikset både Ruby (har jo i værste fall en hengende i taket hjemme, men Sony stiller sikkert uansett) og ProjectionDesign Action Model Three m. Crystalio II!

GLEDER MEG NESTEN ALLEREDE!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Fy da Lygren, dette er en LCD
    Ja, jeg tenkte LCD men skrev DLP, sosehue...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut dette.

Har et ønske om at det kunne også ha vært en "shootout" eller sammenligning av lerret. Hvit vs grått, 16/9 vs 2.35:1 og flatt mot buet. Vil kreve litt å få til det, men det vil være uvurdelig innformasjon og noe som er nær umulig å få til i en annen sammenheng.

PLS vurder dette

Hadde også vært morsomt om det kunne vært mulig å få demo på anamorfisk linse. Det er jo hardnakkede rykter om at det kommer en ny linse på markedet nå denne høsten. I ISCO III klasse men til langt lavere pris. Dette er også noe som er vanskelig å få til andre steder.

50 kroner vil da være en bagatell. Antageligvis vil det være den beste investeringen noensinne i lyd og bilde.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du satser på flere en de 20-30 som pleier å dukke opp Lygren? Skal det være matnyttig for leverandører må antallet potensielle kunder opp betraktelig. Dessuten er det nok meget sent å begynne å planlegge dette kun to måneder i forveien. Hvis du ikke mener 2007 da
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må sørges for en grundig og proff reportasje på forumet i etterkant, slik at man kan benytte forventet antall treff på forumtråden som et lodd på vektstangen i forbindelse med lån av utstyr. Jeg tror i likhet med jfinneru at antall oppmøtte ikke vil kunne brukes som et argument, i alle fall om en ønsker å låne litt heftig utstyr

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så negative nå da...:wink:
    Jeg har vært med på flere "hastverk" prosjekter tidligere i andre sammenhenger som har blitt vellykket også. Har god tro på at dette kan bli moro, og jeg skal selvfølgelig sørge for å dukke opp selv, ikke minst ta med meg en eller to til - så jeg har bidratt litt til at dette kan bli et flott treff:wink:

Utstyret mitt er ingen nyhet, men skulle det dukke opp behov for det, kan jeg selvfølgelig stille opp med noe av det jeg har hvis det blir leid lokaler(!). Mest sannsynlig er sikkert flere mer interessante brukere også villige..?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rreportasje på forumet burde ikke være noe problem skulle en tro.
    Dersom dette blir et treff hvor en har mulighet til å se og høre mye forskjellig tror jeg nok at det kan komme mye folk. Da er det vel aktuelt å ta en tur over fjellet også.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborgs demo på Frogner kino viste hvertfall at det er mange som synes disse iniativene er morsomme. Og den ble holdt på en stekvarm lørdag.
    Dette er garantert noe veldig menge her inne ønsker å få med seg, så dette har jeg tro på. Gleder meg.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •