Drømmemessa!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46

Tråd: Drømmemessa!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Drømmemessa!

Jeg poster denne her siden den ikke er chitchat, men heller ikke hører hjemme under lyd eller bilde alene. Edit: Det kan kanskje også vurderes om den skal settes som prioritert.

Det har lenge vært en rekke aktører rundt omkring som har ønsket seg en mer spennende messe. Av de primære målsetningene er faktisk først og fremst utstillerkostnaden og billettprisen.

Tankene heller mot noe som strengt talt må kunne kalles en festival der man kan forvente helt andre besøkstall enn på en messe. Spørsmålet er her hva du vil ha på en slik festival.

Tanker så langt er:
    Mange utstillere.
    Eget salgs/markedsområde.
    Mat og ølservering.
    Representanter fra filmbransjen
    Representanter fra musikkbransjen
    Kinovisninger
    Konserter
    Platelanseringer
    DVD-lanseringer/teasere
    Representanter fra spillbransjen
    Representanter fra interiør/custom kino bransjen
    Billig overnatting i nærheten
    Auksjoner
    Selvbygg
    Bruktmarked
    Seminarer/foredrag av ulike fagpersoner
    Varigeht på 4-5 dager

Alle forslag mottas med stor takk!

NB! Jeg eller mitt firma er ikke arrangør. Jeg ønsker bare å trekke i noen tråder slik at forhåpentlig vis noen tar tak i og arrangerer dette. Pr i dag vet jeg det er fler som er interessert, og disse lar seg fint forene slik at dette kan være gjennomførbart.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette kan være en god ide', selv om det er fryktelig vanskelig å si hva en slik messe/festival bør inneholde. Du lister opp veldig mange punkter, men jeg er rimelig sikker på at alle ikke er gejnnomførbare. Jeg tror heller kanskje ikke at alle nødvendigvis hører til på et slikt arrangement. Spørsmålet her er vel egentlig hva man vil oppnå med et arrangement som dette?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan være enig i at ikke alle tingene jeg lister opp er like viktige, men det vil allikevel gjøre at festivalen blir langt bedre besøkt enn en messe. Det gjør igjen at prisen for utstillere og besøkende blir langt lavere. I tillegg vil det trekke fler utstillere at de har mulighet til å nå et bredere publikum enn tidligere, så totalt sett vil nok denne bredden kunne heve kvaliteten på et slikt arrangement betraktelig. Jeg kan heller ikke se for meg hva som ikke kan inkluderes av det jeg nevnte i første innlegg. Jeg har i hvertfall kontakter som kan klare samtlige punkter.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe god ide det her Snickers
    Du har vel stort sett dekket det meste av muligheter/ønsker i ditt innlegg, men for å utbrodere litt vil jeg tro at det kunne vært interessant å fått med Oslo kinomatografer på denne messa. De har jo en drøss av saler rund i oslo der vi kunne sett på projektorer, hatt forelesninger fra f.eks en THX representant, hørt litt om hva slags hardware kinoen bruker og ikke minst sett film

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Kjempe god ide det her Snickers
    Du har vel stort sett dekket det meste av muligheter/ønsker i ditt innlegg, men for å utbrodere litt vil jeg tro at det kunne vært interessant å fått med Oslo kinomatografer på denne messa. De har jo en drøss av saler rund i oslo der vi kunne sett på projektorer, hatt forelesninger fra f.eks en THX representant, hørt litt om hva slags hardware kinoen bruker og ikke minst sett film
    Fint forslag Wotg, men jeg tror det vil være en fordel om messen konsentrerer seg på et begrenset område. Det man imidlertid kan gjøre er å selge kinobilletter på området og ha kinobusser som kjører til og fra kinoene, eventuellt bruke eksisterende kollektivtilbud.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg at en spillturnering med et spill som er lettlært, effektfullt, og umiddelbart morsomt ville slått an.
    eksempelvis SSX 3 eller Burnout 3 på projektor med et heftig lydanlegg.
    eventuelt et nyere spill...

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der høres ut som en glimrende idè!! Alle dette apellerer ihvertfall sterkt til meg. En festival innen lyd, bilde, musikk og film er jo ren innertier!

Klart det er mulig å få gjennomført dette så lenge det er flere fagfelt, eller hva man skal kalle det, som jobber sammen.

Kjempebra initiativ!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noe slikt du egentlig er ute etter?
    http://www.hometheatercruise.com/

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å treffe et større publikum kunne man kanskje kombinert messe med lan konkkuranser i de mest populære spillene. dette ville gjort at messa fikk en bredere apell

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, om en spilleleverandør vil sette opp nettverksspill hadde det vært kult. Selv er jeg ikke så spilleinteressert men det er jo helt klart en ikke uvesentlig del av forumet. Da slår det meg at bilstereo også kan inkluderes i et slikt arrangement.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo en genial idé snickers! Tror dette kan få veldig mange besøkende, men det er vel en idé og ikke la det bli så veldig mange forskjellige interreser på samme messe, da tror jeg det vil bli veldig oppdelt og dårlig... Spillentusiaster har allerede flere messer de kan utfolde seg på.. Men å ha en liten avdeling med noen konsoller koblet opp til projektor og anlegg kan være greit..

BTW: snickers is er jo ikke spes godt... Japp is derimot:grin:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at han liker japp is bedre selv

La meg sitere en klok mann: "jeg kjenner ikke veien til suksess, men veien til fiasko er å gjøre alle til lags".

Ellers så synes jeg det er et glimrende tiltak.. Men jeg tror ikke det vil være gunstig å ha bussruter ol.. Det er bedre å samle at på ett sted!

Mvh

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ikke dumt ut dette her, sett bort ifra at det er snakk om bare oslo :-|

Newcomer ZoraX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde blitt glad visst det for ein gongs skuld hadde vore ei skikkelig messe/festival i Bergen/Stavanger! Det va jo nettopp Audiofil eller kva no den heitte, men det var jo bare smågreier for Hificenter og litt Hifiklubben.. Etter slikt som eg forstod vertfall..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare stille meg opp i rekken av applauderende til dette forslaget!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fin initiering, Snickers. Etter messen på Plaza er det nok flere som tenker i nye baner, har f.eks. hørt snakk om å gjøre noe på en skole (tror det var Jørn som kom med det forslaget), som jo kan være en meget god ide. Lav leie, mange rom disponibelt, og hvis en kjører det i f.eks. høstferien som var forrige uke, har en jo hele skolen til disposisjon i en hel uke.

AVforum kan kanskje tenkes å samarbeide med f.eks. DVD&Hjemmekino for å foreta en slik arrangering. Vi kunne ev. dratt med oss Presentations Data, der Georg er en glimrende arrangør av slike ting. Vi kan også vurdere å forhøre oss med Lyd&Bilde, for å forsøke dra med oss flere viktige aktører og ikke minst få et samlet markedstrykk, noe jeg tror en slik messe trenger for å bli en suksess.

Kan det være en ide mon tro?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle akkurat til å skrive at noe sånt nødvendigvis må legges til oslo for å kunne gjennomføre alle punktene og fortsatt ha et solid besøkstall. Men så kom jeg til å tenke på at det kunne vært litt heftig å leid hele vikingskipet! Tenk deg "the gathering" bare med fokus på lyd&bilde/film/musikk istedenfor data

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så kom jeg til å tenke på at det kunne vært litt heftig å leid hele vikingskipet! Tenk deg "the gathering" bare med fokus på lyd&bilde/film/musikk istedenfor data ;-)
    Det hadde selvsagt vært veldig morro, men det er nok å sikte litt vel høyt tror jeg

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Kanskje noe slikt du egentlig er ute etter?
    http://www.hometheatercruise.com/
    Danskebåten er jo faktisk genialt og ha et slikt arrangement på. Der har du rom i alle størrelser og typer, samt at de fleste er bra dempet (Tenker ikke på vanlig rom) Du har pils, og garantert godt humør! Er jo på tur samtidig som man er på drømmemessa!

Det beste av alt, dette er LETT og få til med Stena eller Color! Tror heller ikke dette vil bli dyrt, da disse tenker mest på at man kan fylle båten med folk som drikker og kjøper på tax-free. Arrangement som "Studentcruise" og "Hip-Hop cruise" går jo så det suser. (selv om det er lagt litt mer vekt på festing der..)

Når jeg jobbet i Expert hadde de faktisk årlig opplæring/kursing på et danskecruise, og der hadde de med alt fra kjøleskap til projektorer og forsterkere. Fungerte helt utmerket.

En ulempe er at dette sansynligvis ville bli for de mest ivrige av oss, så kanskje dette kunne vært noe i tillegg til en annen messe. En annen ting er kapasiteten, men er det påmelding og mange nok så kanskje man kan sette opp 2 turer

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det blir tur med danskebåten er ihvertfall jeg med. Enkelt å ordne rom, i tillegg til at en slik messe blir langt mer intim og hyggelig enn hvis alle spres for alle vinder, når dagen er over.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •