Forumtreff 19/11-05 "Runde 3" - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 263
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, er klar over at Expert er litt fyfy, men basert på trafikken her inne, er det definitivt ikke riktig at flatskjerm ikke interesserer AVfolket om dagen... Det er mange nye modeller på vei og i butikkene om dagen, 42-50" fra både Samsung, LG og selvsagt gode gamle Pioneer og Panasonic. I tillegg hadde det vært spennende å tatt en sammenlignende kikk på et par aktuelle LCDer, der både Philips, LG og Samsung har modeller fra 32 til 40 tommer. Problemet er jo at en aldri får vurdert disse skjermene skikkelig, men med en HDMI-switch og skikkelig kilde kunne vi jo faktisk foretatt oss noen interessante vurderinger!

T-skjortene var ment som noe positivt, men jeg kan forsåvidt si meg enig i at det kan se litt spesielt ut med 50 mann i hvit AVforum-skjorte ja... Navneskilt er sikkert like greit, skal se om jeg får ordnet noe!

Noen flere innspill vedr. flatskjerm, har jeg misset helt på populæriteten av plasma/LCD?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal ikke være med på dette treffet, men mener vel at LG's 37" LCD skjerm er verdt en titt om det planlegges å se på skjermer... Det er den desidert beste LCD Flatskjermen jeg har sett til dags dato.. (På Audiofil)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Helt enig i at vi bør forsøke kombinere audio og video-opplevelsen der det lar seg gjøre, men bør heller ikke velge å forsake en av "sidene" fordi vi ikke finner audioforhandlere som er gode på video og vice versa.

Jeg skal sjekke litt mer med hifi-centeret, hifi-klubben vedr. LCD/Plasma, men det er vesentlig at de har et greit utvalg for at det skal være nyttig.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på forum-oversikten noen ganger og det er veldig mange som er innom TV-trådene så synes det er helt naturlig å ta med en sving innom et sted hvor dette er med. Mulig gruppen kan dele seg opp ett reint Plasma/LCD besøk hvor lyd gjengen besøker et dertil sted? Er også selv i ferd med å finne en LCD 32/37 til stua. I helga har vi hatt på lån en Pana 32 LX50 som for min del bare var negativ på fotball-sendingen (utgliding av blå kortbukser) og sortnivået om kvelden.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del er like interessert i bilde som lyd, og flatskjermer fremfor prosjektorer. Førstnevnte er det vel flere demomuligheter for også.

Når det gjelder flatskjermer så er det jo slik at elektrokjedene har det kvantitet, mens de lyd&bilde-kjedene har kvalitet. Dessuten er det vel ikke spesielt givende for en gjeng med friker som oss å troppe opp hos elkjøp/expert, og få demonstrert flatskjermer av en som vet halvparten så mye om hva han driver med som det vi gjør.

Men denne concept store har jeg neimen ikke vært borti før. Hvor ligger den?

Både Oslo Hifi Center, Hifi Center Kjenden (v/ gunerius) og Hifi-klubben (grensen) har fine muligheter for demonstrasjon av flatskjermer. De to sistnevnte ligger jo bare et par minutter fra hverandre også.

OHFC har hvertfall 506 XDE, den nyeste hitachien på 55" og en del loewe-skjermer stående. Mulig de kan bære de ned i et av demorommene i kjelleren for optimale testforhold også.

Hifi Center Kjeden v/ gunerius har blant annet 506 XDE og 61-tommeren fra pioneer hengende. Hva mer husker jeg ikke i farten. De burde også ha mulighet til å vise de frem i et mørkt og fint demorom der de vanligvis har prosjektor-demo.

Hifi-klubben på grensen har mye rart, loewe, pioneer, 55" hitachi, mye LG osv. De har også muligheten for optimale testforhold i kjelleren dersom de gidder å bære litt på forhånd! Dessuten har de DVD-A1XV og litt annet snacks stående, så det skulle ikke stå på signalkilden der i gården!

Forøvrig er jeg ikke noe tilhenger av at gruppene splittes slik at den ene gruppen koser seg med lyd og den andre med bilde. Jeg og sikkert mange andre vil ha med meg begge deler, og disse butikkene har så mye snacks på begge fronter at det ihvertfall ikke skulle være noe problem å holde seg i samme butikk

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med a|ex. Støtter også hans forslag om felles runde. Skal ikke ha flatskjerm selv, men det er jo mange som spør om hva som er bra, så da er det selvsagt greit å følge med litt... ;-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi dra 30 stk på Expert for å få gleden av å se i virkeligheten at en TV kan switche HDMI? Yeah, det gleder jeg meg til!

Men seriøst folkens, det må være et krav at alle besøkene innebærer noe som har med seriøs lyd å gjøre. Egentlig har vi helt feil fokus for vi burde forsøke å få noen skikkelige high-end demoer og ikke bare utstyr som folk vurderer å kjøpe. Målet må jo være å se noe ekstraordinært. Jeg synes det er gøy å dra på bilmesser for eksempel, men det er da for svarte ikke for å se på Golf. Jeg synes en slik runde bør være lagt opp slik at vi er med for å oppleve og ikke for å avgjøre vår neste handel eller spekulere i priser.

Jeg har definitivt ingen planer om å kaste bort en lørdag på å se på TV-apparater.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    ..... det må være et krav at alle besøkene innebærer noe som har med seriøs lyd å gjøre. .....
    ...og hvorfor det, vi er sikkert flere her som legger mere vekt på bilde enn lyd og de 2 andre rundene hadde fokus på lyd og da mener jeg et det må være rett og riktig at denne har mest fokus på bilde.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Tror jeg må si meg litt enig med isen her altså!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    ...og hvorfor det, vi er sikkert flere her som legger mere vekt på bilde enn lyd og de 2 andre rundene hadde fokus på lyd og da mener jeg et det må være rett og riktig at denne har mest fokus på bilde.
    enig med Bidda. vi er et audio video forum, og skal selvfølgelig ha fokus på begge deler. er det kun lyd som står på tapetet så kan sikkert snickers ta med seg vennene fra hifisentralen istedenfor.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da sier jeg som Ole Brum "Ja takk, begge deler...."

Jeg er både enig og uenig med begge "parter" her. Hvorfor skal i bare se rådyrt Hi-End-utstyr som ingen har råd til å kjøpe. De bilmessene jeg går på er med de bilene som er "nogenlunde" innen rekkevidde, jeg er ferdig med den tiden da jeg drømmer om å vinne i Lotto slik at jeg kan kjøpe en Lambourghini Countach....

"Seriøs lyd med seriøst bilde" bør være oppnåelig for oss på denne runden. Finnes masse elektronikk og høytalere som gir seriøst god lyd uten å måtte koste hinsides med penger. Samtidig som det bør gå an å få skikkelig demonstrert gode bildeprodukter (både PJ og LCD/Plasma). Men å stå på Expert/Elkjøp og høre på en 18-åring fortelle svada kan dere spare dere. Det kan jeg gjøre her hjemme....

Jeg ønsker ihvertfall å skaffe meg et større erfaringsgrunnlag på dette treffet, både på lyd og bilde.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg skal gjenta meg selv, og foreslå at vi tar turen innom de stedene der man kan få seriøse demoer av både lyd og bilde på samme sted. Så kan man gjøre hva man selv vil etter egne preferanser! OHFC, Hifi-klubben, Hifi Center Kjeden...

Når det gjelder skikkelig high-end lyd, så var det jo noen som hadde lyst til å dra innom Lyric Hifi før forrige treff. Jeg hadde aldri vært der før, så da vi allikevel skulle ha lunsj rett over gaten for stedet tok jeg og et par stykker til uansett en tur innom. Og det var den største ansamlingen av high-end på et sted jeg har vært vitne til ihvertfall! Det var skikkelig mye stas der, og etter hvert tok hele kobbelet turen over gaten

Enig med snickers at selvom man nødvendigvis ikke har råd til utstyret, så er da voldsomt festlig å se/høre på det allikevel Men jeg synes altså at vi kan prøve å få til en fin balansegang når det gjelder audio/video.

Problemet er vel kanskje at på video-siden så er det ikke så fryktelig mye "high-end" å få demonstrert. Det er vel mest på messer at produsentene selv tropper opp med konseptskjermer og denslags..

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke påbudt og gå med de eventuelle t skjortene på seg da? det ville vel se litt rart ut om folket hadde disse utapå jakker og diverse sånn..
    50 stykker på rad med lik t-skjorte ville sett litt rart ut,men folk reklamerer jo også for da eventuelle fotball lag som de støtter så ville vel ikke blitt så mye mer rart egentlig gå rundt og reklamere for avforum?
    og tskjorte sesongen er vel så smådt begynt å å gå over.. Men hadde vert uansett stilig syns jeg og fått en t-skjorte for å vert på på noe sånt .. som da kanskje en deltaker "premie"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    T-skjorter er frivillig, selvsagt...

Ja, vi er nødt til å tilpasse treffene mot forumets brukere og innhold, og da bør både audio og video være representert, i den grad det er mulig å finne forhandlere som kan fremvise slikt.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal til nød godta en gratis skinjakke med en mikroskopisk AVforum logo på innerlomma.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Anfield er jeg litt enig med alle her.. T-skjorte blir nok litt snålt å gå med på treffet, men det hadde vært moro med en slik t-skjorte til senere bruk (eller skinnjakke som finnru vil ha).

Når det gjelder det at flere vil ha bildedemo her også, skjønner jeg det. Dette selv om jeg ikke har så mye fokus på bilde selv. Treffet er da en måte å "oppdatere" seg om diverse bildeprodukter. Selv har jeg ikke testet ut særlig mange LCD eller plasma-skjermer, så det er ikke meg imot.

Lyd er selvfølgelig også viktig(st) for meg. Er enig i at vi bør få til å høre på noe skikkelig hi-end, eller ekstraordinært om man vil. "Vanlige" produkter kan man jo uansett teste ut på egenhånd. En blanding hadde selvsagt vært det beste, slik at alle blir litt fornøyde

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, hvis det blir noe slikt, så greit da!!!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg blir med denne gangen, men det går sikkert ann å spørre f.eks HFC eller HFK om de kan stille demo rommene sine til disp. for leverandører som P.Data og liknenede. Jeg tror nok mange av de som jobber der er like interssert i å se hva som rører seg på markedet. HFK i Grensen har jo et stor rom i kjelderen som kan huse mang en PJ som det kunne switches mellom. Bare et forslag.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så synes jeg ambisjoner om å kjøre sammenlikningstester av opplinet utstyr er vel ambisiøst for en slik runde. Da må man arrangere dette som en egen seanse.

Når det gjelder lyd/vs bilde så er det vel hittil bare Duet vi har besøkt som ikke har mulighet til å demonstrere bildeprodukter i et oppsett som står der. Om hele treffet skal orienteres rundt et super turbo høyoppløst briliant colour matrix XRVGA HDMI+ Faroudja TV-apparat så kan vi glemme hele seansen. Enten det er lyddemoer eller billeddemoer er vi prisgitt det utstyret som finnes hos forhandlerne og skal vi spesialarrangere en visning av en enkeltstående boks så blir dette omtrent like interessant som å se kunstgress gro. Når jeg er med på disse rundene er det mye lydutstyr som i mine ører er et storg gjesp, men vi har tross alt i liten grad hørt på toppmodeller så dersom trangen etter å onanere foran toppmodeller på billedsiden fører til at vi får besøk der det ikke finnes så mye som et semi-interessant lydoppsett så begynner faktisk urettferdighetsprinsippet å råde. Så vidt jeg vet har alle på AVforum et forhold til lyd, sånn er det ikke med bilde, og bilde har ennå ikke veket for lyden på disse treffene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da skal vi få spesialsydd en knall orange skinnjakke i ekte 80-tallsstil med en liten AVforum logo på innsiden til deg Jørn - only for you my friend...

Det er et godt forslag å høre med HFK vedr. en mini-shootout. Vil kreve litt arrangering, men det bør la seg gjøre. Hvis vi får ordnet en liten minishootout på projektorer samt får fikset en demonstrasjon av en del plasma og LCD-TVer'er tror jeg vi er i mål på videosiden.

På audiosiden kjører vi da to forhandlere, gjerne noe som skiller seg litt ut, type Kontrapunkt (?) og en annen. Forslag til siste audioforhandler? Litt eksotisk synes jeg det bør være på audiosiden, for å gjøre runden spennende. Videosiden vil jo stort sett vise frem nyheter, og dermed er ikke "eksotikken" like vesentlig. Jeg hadde det utrolig morsomt på Norsk Lyd & Bilde sist gang, men vi bør jo bytte litt på da selvsagt.

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •