AVforum har fått ny plattform! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 301
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ypperlig at den venstre margen forsvant. Det gav en dramatisk forbedring, selv om ikke alt er perfekt enda.

Jeg liker ikke at det er så få linker til sider i lange tråder. Er det mulig å forlenge dette? Nå står det bare "1 2 3 ... Siste side". Det hadde vært en fordel om det f.eks sto "1 2 3 4 ... 45 46 47 48 Siste side" slik at man kjapt kan hoppe inn nesten bakerst i lange tråder. Alternativet nå er å klikke på siste side, og så klikke seg bakover.

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sagt mye fornuftig om brukeres "negatvie to any change they haven't initiated themselves..." i denne tråden og det er også en god del tilbakemeldinger som havner rett i den kategorien ;-)

Jeg anbefaler å rette fokuset på to ting nå; interface & abonnement, og så gjøre en ny runde ala. denne tråden om en stund igjen når folk har blitt vant til endringene og kan gi tilbakemeldinger basert på bruk over tid.

Interface
    Alle som tar opp at interfacet er uoversiktlig i forhold til det gamle har et stort poeng. Det er ikke nødvendigvis det isolert sett, men overgangen er så stor at det reelt vil oppleves som et problem for mange brukere - oppleves overgangen som for stor er det typisk et problem som vil redusere bruken av forumet og som på (overraskende) kort tid kan få brukere til å droppe forumet helt. Jeg ser for meg 2 løsninger på dette :

• Bruke en forenklet templaten nå i en overgangsfase slik at brukerne kan bli vant til og komfortable med endringene, og så tilgjengeliggjøre ny funksjonalitet etter hvert.
    • Tilby en forneklet template som default slik at brukerne kan bli vant til og komfortable med endringene, og så kan de få automatisk melding ala. "du har nå brukt "the simple gui" i ### dager - vi anbefaler at du skifter til vårt komplette interface med en rekke spennende tilleggsfunksjoner...". Det bør selvfølgelig være mulig for alle som ønsker å skifte mellom "simple" og std. gui i kontrolpanelt med vb's std. funksjonalitet.

Abonnement

Dette er veldig uheldig fra et usability perspektiv siden abonnement er en typisk killer-feature i et hvert forum, og det er veldig forståelig at folk blir frustert over dette. Det største problemet er ikke at brukerene evt. må gjøre en jobb for søke dem frem igjen og abonnere på nytt, men at de fleste ikke husker alle trådene de har abonnert på og dermed også sliter med å søke dem frem igjen...

Det er lenge siden jeg har brukt vbulletin, men jeg kan ikke tenke meg at det noe annet enn en tilsvarende tabell eller kolonne i mysql (regner med at forumet kjører på det...) som inneholder abo informasjon på omtrent samme måten som phpbb. Et par kjappe søk på vbulletin.com viser at importscriptet ikke takler abonnementene... Dette er meget overraskende og burde vært implentert i scriptet av vbulletin teamet...

Det som burde være mulig, og som ikke burde være en alt for stor jobb med en brukbar sql query er å dumpe ut en csv fil med brukerid, mailadr. til hver bruker, trådid fra phpbb & trådid fra vbulletin. Med en slik fil er det 2 muligheter for å få med aboene over :

Av mange egne erfaringer vet jeg at denne type omlegginger er veldig krevende - og ikke minst mye mer krevende enn brukerne aner... lykke til med videre forbedringer av forumet

:water

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er menyen med valg av "Skrifttyper/farger og menyer" ?
    Og så smilys da !!!

Endelig rett tråd ;-)

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Hvor er menyen med valg av "Skrifttyper/farger og menyer" ?
    Og så smilys da !!!
    Kontrollpanel - endre valgmuligheter:
    http://avforum.no/forum/profile.php?do=editoptions

Helt nederst så kan du velge editor.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli veldig bra nå - å kunne søke innen en tråd er forresten genialt!

Kommer vi til å få linker til minHjemmekino under signaturen i hvert innlegg som vi hadde før?

(ahhh... det var WYSIWYG som fikk frem smiliene ja...)

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er nevnt før, men den mellomsiden man får når man logger på, er det noen vits i den? Greit om man fikk en takk kanskje første gangen man logger på, men hver gang tar bare tid...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi har fjernet alle unødvendige mellomsider, men denne er nødvendig for å bake de nødvendige cookies...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Internklokka på forumet er feil

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hos meg, det er bare du som ikke har lagt inn riktig tidssone i profilen din.;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ikke legge til tekst til vedlagte bilder? :sad:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ikke hos meg, det er bare du som ikke har lagt inn riktig tidssone i profilen din.;-)
    Nå kom den...

Er det noe rart med oppdateringen av nye innlegg? Når jeg logget på i dag kom det ikke opp noen nye innlegg. Men ser at det er skrevet flere innlegg etter jeg logget av. Mulig det også er noen innstillinger...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke en veldig alvorlig feil akkurat, men når jeg går på forsiden (AVstart) så står det:
    0 Nye PMer. Du har 96 totalt av 200 tillat.
    Tillatt skrives med to t'er til slutt :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skjer det at hver gang B&W blir omtalt (har lest endel gamle tråder) så står det B&W ?? :?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvorfor skjer det at hver gang B&W blir omtalt (har lest endel gamle tråder) så står det B&W ?? :?
    Jeg vil tro det har noe med konverteringen/importen fra gammelt til nytt forum. & kan i html i noen sammenhenger også bli brukt som kode slik som < >. "&amp;" er for å vise "&" tegnet, men er tydeligvis ikke nødvendig i vbulletin. Vbulletin gjør denne konverteringen automatisk når innlegget vises, dvs det lagres i db'en som & men blir konvertert til &amp; når det vises.
    Velg vis kilde i browseren og finn innlegget ditt så ser du hvordan koden ser ut med &...; entitene.
    Andre slike &....; kombinasjoner finner du her:
    http://www.htmlgoodies.com/beyond/re...le.php/3472611
    http://www.htmlhelp.com/reference/ht...s/special.html

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er de 2 topp-bannere breder enn resten nedover sida? Var ikke slik før. Foresten, begynner å like oppsettet bedre og bedre.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hvorfor er de 2 topp-bannere breder enn resten nedover sida? Var ikke slik før. Foresten, begynner å like oppsettet bedre og bedre.

Tror du har veldig lav oppløsning på skjermen din. For det er de ikke på min skjerm. De er akkuat like brede som resten.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det, mangler bare noen 5-6mm så hadde jeg kunne bruke den oppløsningen i sted for å bytte til høyere som ikke er ønskelig.

EDIT: hvis det gråe feltet mellom Kelkoo og Login-data hadde blitt halvert i bredden, så hadde det blitt perfekt :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi har optimalisert for XGA-oppløsning, men benyttes du høyere skal det også fungere problemfritt. Lavere vil imidlertid gi horisontal scrolling, men våre dataer fra Gallup tilsier at kun noen få prosent benytter under XGA på våre sider, slik at det generelt ikke er å anse som noe stort problem...

Flott for øvrig at du begynner å like det nye layoutet. Vi jobber fremdeles med å forbedre og optimalisere det, har bl.a. lagt opp en del ny info i boksene i dag, f.eks. siste kommentarer på minHjemmekino/HiFi og sist auksjoner på AVtorget.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    det grå feltet skal tilpasse seg din oppløsning automatisk... Hvilken oppløsning bruker du?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1024x768pixler........ heisann ble i orden nå, takk eller var det ett spøkelse hos meg ;-)

Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •