AVforum har fått ny plattform! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 301
    Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Jeg savner fortsatt muligheten for å få alle innlegg i en tråd på en side slik det gjøres på Hifisentralen.
    Du kan velge visningsmodus øverst til høyre i tråden.. Hvis det var det du tenkte på...?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig bra.

Desto mer jeg blir vandt med, og ser hvordan det nye oppsettet fungerer, desto mer begynner jeg å like disse forandringene. :grin:

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Tråder med mine innlegg", "Ubesvarte innlegg", og "Tråder med egne innlegg" er nå tilgjengelig fra Hurtiglenker over forumet.

Takk til Spectre for disse.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det nye oppsettet ser meget bra ut. Men her som over alt ellers er det sikkert rom for noen forbedringer. Jeg har merket meg at, i hvertfall hos meg med Opera, så er ruta med hurtiglenkene veldig kaotisk.

Har de tradisjonelle smileyene til bruk i teksten forsvunnet?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg bare si tusen hjertelig takk til de adminene som har satt seg ned og tatt for seg dette store arbeidet. Det er kjekt dere liker å forbedre en allerede glimrende webside.

Jeg har ikke hatt så mye tid til å sette meg inn i det, men det ser kjekt ut foreløpig. Det eneste jeg reagerer på er at det virker litt uoversiktelig, spesielt med reklamer og drop-down-menyer på begge sidene av skjermen. Det blir for mange "menyer" og for lite forum, syns nå jeg da. I tillegg har jeg følgende punkter:

1. Er enig med Peakman: Man må scrolle for mye for å se begynnelsen av threaden.
    2. Hvor er smilies?
    3. For mye rom mellom poster (er blitt nevnt.) Er bedre med avatar og bruker-info ved siden av posten istedenfor ovenfor.

Ellers så er det bare å stå på! Kjempebra arbeid, folkens!

edit: (og hvordan får jeg quick reply til å funke. Jeg finner ikke quick reply icons som tingen sikter til.)

edit#2: fant quick reply-knappen, men alle knappene er ikke på engelsk, selv etter jeg skiftet språk. Vi har "quote" istedenfor "sitèr", men vi mangler "edit" for "endre" og "post reply" istedenfor "skriv svar."

edit#3: Jeg liker alltid å redigere postene mine, og veldig ofte må jeg gjøre det like etter jeg har skrevet et innlegg. På det gamle forumet kunne jeg ikke redigere raskt, fordi spam-filteret trodde jeg skrev en ny post. Nå kan jeg redigere til jeg blir blå i trynet.. Glimrende!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bra dette

savner abre en ting og det er muligheten til å sjekke siste kommentarer har ikke funnet dette enda har bare drevet å susa litt i 10min da :P må vel lære meg det nye layoutet

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Smil

Til dere som lurer på hvor smiliene er:

Gå inn på kontrollpanel, "Innstillinger og valg" --> "Endre valgmuligheter"

Scroll helt ned til der det står "Forskjellige valg". Den står satt som "Enkel Editor - En enkel tekstboks". Skift til "Standard Editor - Ekstra formateringskontroller"

Da vil det se ut omtrent slik det gjorde før når man skriver ett innlegg. :wink:

Har kommet ett par nye smil og:

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny plattform, men hva da?

Av ren nyskjerrighet: Hva kjører egentlig avforum.no på nå?

De nye sidene er en fin oppgradering. Man trenger bare litt tid å sette seg inn i det.

Stå på

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nyskjerrighet: Hva kjører egentlig avforum.no på nå?
    Forumsystemet er vB, om det var det du tenkte på? Hvilke OS serverne har vet jeg ikke.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grusomt irriterende med kolonnen til venstre med bilder etc. Selve forumoversikten blir så inneklemt når den er en spalte i midten.

Ellers er det sikkert greit, selv om jeg liker phpBB vel så godt.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mulig med e-postvarsling ved bruk av hurtigsvar?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVnytt boksen er noe rotete med linjer over/under tekst og bilder. Teksten havner oppi linja over... Synes generelt det er for mye rammer, linjer og dill. Skjønner at det er et forsøk på å skille elementer fra hverandre, men det har blitt litt mye. Større overskrift på boksene og en enkel ramme rundt. Så kan man bruke whitespace til å skille elementer fra hverandre. Med CSS kan man endre linjeavstand og benytte dette for å lettere vise hvem bilde tekst hører til så man slipper linjeproblemet. Ellers, takker for at siden er oppe igjen og at alle 'sitene' deres er bedre integrert / sydd sammen enn før. Stå på! Hadde vært flott om dere ble mer brukervennlig enn prisjakt

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved opplistingen av nye innlegg er det trangt. Savner mere plass slik at en kan se mest mulig av tittel på en linje.

Ellers ser det greit ut. Må venne meg til dette. Hurtigsvar er jo genialt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg synes om den nye layouten? Tja. Designet minner meg mye om en del andre tilsvarende forum - forum som jeg synes hele tiden har virket noe uryddig og uoversiktelig. Det meste blir sikkert bedre etter litt tilvenning, men missliker sterkt at det er menyer på begge sider av hovedinnholdet. Synes dette bidrar til det noe uryddelige inntrykket.

Ellers har forumet fått en egen startside og enda mer stasj som igrunn ikke har så mye med selve forumet å gjøre. For de som liker sånt er jo det fint, men for de som allikevel bare benytter seg av forumet så blir det enda mer trykking og scrolling før en kommer dit en egentlig hadde tenkt seg.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Husk at forsiden viser nettopp den funksjonen folk som tilbringer mye tid her inne bruker mest; nye innlegg. Forsiden er dermed tiltenkt å ha en faktisk nytteverdi, som jeg absolutt mener den har. I tillegg viser kontrollpanelet hvor mange innlegg som har dukket opp siden sist du "refreshet", som du kan klikke på og dermed må opp samtlige oppdaterte tråder.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den nye layouten er bra, men jeg misliker STERKT at avatarer og profiler ligger som en feit grå remse over hvert svar. Disse tar større plass en selve innleggene og er meningsløs scrolling. Jeg hadde foretrukket om man fjernet remsen til venstre og heller benyttet plassen til profilnavn og bilde, som før. 50% av innholdet i trådene er jo bilde og brukernavn slik det framstår nå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Der må jeg si meg absolutt enig, utrolig mye bortkastet plass... Vi skal se på om det er mulig å fjerne denne toppen snarlig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da er det bare å takke Spectre for både løsningen på post-toppen (nå er det som tidligere!), samt koden til "vis egne innlegg" og "vis egne poster" fra hurtiglenker-menyen! Ahh, det var flott å bli kvitt den tåpelige toppen!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hurra! Supert!

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å kreve endel tilvenning, men bonusen er vel at det blir likt som endel andre forum (som virker mer rotete enn gamle avforum var) og en kanskje lærer seg å se systemet i galskapen

Et lite ønske i listen over nye innlegg, nå viser den side 1-3 ... siste side, kan dette utvides til f.eks 1-5 ... <noen sider på midten> ... <siste 5 sider> etc? (i allefall flere av de siste sidene).

I tillegg til "Nye innlegg" kunne jeg godt tenke meg en "Alle dagens innlegg" da nye innlegg fort "nullstilles" igjen (f.eks hvis jeg kommer til å lukke browseren ved en feil etc).

Er det kommet en innstilling for om en vil vise GC med "Nye innlegg"? Hvis ikke, kan GC fjernes fra listen igjen?

Og som nevnt tidligere i tråden, fint om avtorget igjen kan sortere på dato og ikke antall visninger

Ellers veldig enig i at det er i overkant med en kollonne på hver side med div reklame etc Må da være plenty med 1 kollonne! (Er det mulig å la bruker få velge på innstillinger hva en vil vise av kollonner?)

Side 3 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •