AVforum har fått ny plattform! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 301
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Joa, vi skal ikke klage på mange brukere, det er jo bare morsomt! Med Webalizer målesystemet har vi nå 18000 brukere daglig, der vi for bare 4-5 mnd'er siden så maks 6-8000 og for ett år siden var helt i ekstase da vi gikk over 4000. Imidlertid er jo ikke disse målingene korrekt, de filtrerer ikke bort søkemoterer, brukere fra Sverige/Danmark og resten av verden (ca. 15-20% av våre brukere faktisk) mm. Nå måles trafikken hos Gallup, som jo selvsagt er en aldri så liten nedtur. Vi endte på 12500 unike i Norge (og da mener vi unike) brukere forrige uke, og selv om det ikke tilsvarer langt nær hva tidligere "analyseverktøy" tilsier, er det uansett morsomt å tenke på at 12500 personer har vært innom sidene. Hver person er for øvrig innom i snitt 2 ganger, for de som måtte være interessert. Listene oppdateres for øvrig hver tirsdag (der 12500 vil bli oppdatert i morgen), og de finner du her: http://www.tns-gallup.no/index.asp?t...esc&UgeSelect=. Er morsomt å se at AVforum kryper opp på listene her, denne listen utgjør tross alt landets største nettsteder.

Det er morsomt å se at vi har samlet så mange AV entusiaster på ett og samme sted, vi begynner bli en skikkelig gjeng her nå!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dritfett :-D

Stå på lygren!!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde ikke være en overraskelse at det ble nedgang i antall besøkende. AVforum har jo hele tiden brukt visits som "antall unike besøkende", mens hvis man bruker webalizer er det korrekte å bruke sites. (det har vært kommentert tidligere)

Visits som blir oppgitt på 18.000 inneholder sikkert minst 30 tilfeller hvor jeg har besøkt siden, mens jeg bare blir talt 1 gang i løpet av dagen når man oppgir sites. I løpet av en måned blir man bare talt en gang såfremst man bruker samme pc. Bruker man flere pc'er eller har oppringt internett vil man bli talt flere ganger.

Jeg vil tro at de mest aktive på forumet fort ligger på mellom 300-800 visits i løpet av en måned. Sjekk gjerne min IP. Vil tro jeg ligger høyt på listen.

Gallup sin tjeneste er veldig bra siden den er en felles standard. Den har fått noe krittikk fordi de bare slår sammen tallene for å finne unike besøkende i en måned. (det kan jo i teorien være de samme 12500 som besøker siden hver uke men det tar ikke Gallup hensyn til)

Uansett 12.500 er EKSTREMT BRA til å være en slik type side. Det er sikkert flere lesere enn hva DVD & Hjemmekino har. Gratulerer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...Gallup er en god standard, det er sant, men skal si det koster.........! (uten at jeg etter avtalen kan oppgi prisen). For øvrig sier Webalizer ca. 4800 sites så langt i dag (og nesten 20000 visits), slik at heller ikke denne målingen er korrekt. Søkemotorer utgjør nok det meste av feilmarginen, der målingen fra Gallup sier 4000 så langt i dag (der ca. halvparten er såkalte "return visits").

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster 66150 + mva såvidt jeg vet for en site på denne størrelsen. Det er enormt mye penger for å legge inn et script.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det koster 66150 + mva såvidt jeg vet for en site på denne størrelsen. Det er enormt mye penger for å legge inn et script.
    Skjønner da hvorfor DVD&Hjemmekino får "herje" på reklameplassen og som til de grader irriterer med å ta tid og kapasitet! Jeg gjentar: irriterende

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Skjønner da hvorfor DVD&Hjemmekino får "herje" på reklameplassen og som til de grader irriterer med å ta tid og kapasitet! Jeg gjentar: irriterende
    På maskinen min hjemme har jeg tydeligvis aktivert et "filter" som gjør at slike reklamer ikke vises. For jeg har hverken reklame for DVD&HK, brafilm eller kelkoo der. Og det går jo en god del fortere......

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alt jeg trenger og gjøre for å bidra til og holde avforum gående er og ha litt blinkende reklame her og der gjør ikke det meg noe.
    Så lenge det ikke er snakk om pop ups bryr det meg ikke, og når det er reklame for noen som angår AV, noe DVD & Hjemmekino gjør
    Hadde derimot Rimi begynt og reklamert... da hadde saken vært en annen.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    ....Så lenge det ikke er snakk om pop ups bryr det meg ikke, og .....
    Det er nettopp de små pop-ups som jeg mente, at avsatt reklameplassen er aktiv bryr jeg meg ikke noe om, men pop-ups små eller store er fysj.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aktiver pop-up filter da vel, hvis det plager deg. Selv barn vet hva reklame og pop-up filter er i disse tider.
    Slike reklamer er vel med på å finansiere forumet, så slutt å klag.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    AVforum koster penger å drive, og da er bannerannonser et nødvendig "onde" for å fortsatt kunne tilby en gratis tjeneste fremover. Jeg er for øvrig enig i at blinkende, irriterende bannere bør holdes til et minimum, men vi er dessverre ofte prisgitt annonsørens design. Vi skal uansett gjøre det vi kan for å holde blinkende bannere til et minimum, men husk at det ikke er uten grunn du surfer på en 2x Xeon server propp full av minne og disk, som endog står på egen linje... Det koster å tilby en stabil og velfungerende tjeneste!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Aktiver pop-up filter da vel, hvis det plager deg. Selv barn vet hva reklame og pop-up filter er i disse tider.
    Slike reklamer er vel med på å finansiere forumet, så slutt å klag.
    Jada jeg vet jeg begynner å bli gammel :-) og de gamle pleier å klage ;-) Men det morsomme her er jo at hvis "alle" aktiverer filter for pop-up, hvor er da logikken som forsvarer bruken av resurser for å lage slike?

...og jeg må bare si at dette er en trend i tiden: det er letter/billigere å dekke over et problem enn å løse det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hvis alle aktiverer reklamesperre, Bidda, så vil det ikke være noe forum å sperre reklame for med tiden. Det er greit nok at du vegres av reklamen og heller ikke ønsker støtte opp under driften av forumet, men når du sier at vi "kaster" bort ressurser på å faktisk legge opp til en side som er tiltenkt å generere inntekter nok til å fortsatt kunne tilby denne tjenesten synes jeg du tenker veldig kort. På tide å stikke fingeren i jorda kanskje?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og jeg må bare si at dette er en trend i tiden: det er letter/billigere å dekke over et problem enn å løse det.
    Ja slik er det når markedskreftene styrer...........eller mangelen på kontroll over eget produkt?!

I verste fall begynner "reklamen" snart å henge på musemarkøren vår.......bare for å få oppmerksomhet, da blir reklame noe i klasse med de verste hemor.....!

Hvorfor skal vi slite med såkalt "aktive" reklamebanner? Gi annonsøren en boks, og putt reklamen i den........"STAY PUT"!!!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    .............2x Xeon server propp full av minne og disk, som endog står på egen linje... Det koster å tilby en stabil og velfungerende tjeneste!
    Moro å se at det er flere som har skikkelig hardware når det skal jobbes..........;-)

PS! Det ville kanskje la seg gjøre, som Bidda er inne på......, å måle hvor mye MER annonsørene selger med "svevende pop-up's" kontra "gammel-måten"???
    Eller ????

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi har for øvrig ingen "pop-ups" her, og vil heller aldri ha det. Vi vil ha rene bannerannonser der vi som nevnt vil gjøre det vi kan for å hindre blinkende, plagsomme reklamer, som selvsagt ikke er ønskelig. Videre ønsker vi i størst mulig grad vise relevant reklame.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp de små pop-ups som jeg mente, at avsatt reklameplassen er aktiv bryr jeg meg ikke noe om, men pop-ups små eller store er fysj.
    Lygren, jeg gjentar meg selv: aktive bannere og faste reklameplasser er OK, det jeg ikke liker er aktive reklamebokser som forfølger en! Det var da utrolig vanskelig det var å skjønne dette da og er klar over at reklame må vi ha ellers blir det vel "inngangspenger".

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    okey, beklager Bidda, jeg trodde du var helt mot reklamebannere i deg hele tatt jeg... Bare for å understreke det igjen; vi er ikke VELDIG glad i bannere, men ser på det som et nødvendig "onde" for å kunne tilby denne tjenesten gratis for AV-entusiaster landet over...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig så synes jeg ikke det er mye reklame på avforum i det hele tatt. Diverse nettaviser og større konkurrerende forum ser jo ut som rene juletreet i forhold. Flash har jeg heller ikke installert, så de mest blinkende reklamene på avforum kan jeg heller ikke se (nei, jeg kommer ikke til å installere et tilleggprogram for å "støtte" forumet).

Dette gjelder ikke avforum, men enkelte nettsider burde begynne å tenke litt på hva som legges ut av reklame før hele brukermassen begynner å gå over til frie alternativer som news i stedet. Dersom de større sidene nekter annonsørene å legge ut de verste reklamene vil heller ikke annonsørene lage slike..

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, pokker altså... hva skjer.
    Jo jeg logger meg inn på avforum for den daglige titten, og hva dukker opp rett i fleisen på meg ? Det mest plagsomme av alt i hele verden.
    Mobilreklame drit med den elendige frosken

Arrgg

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •