Nytt forumtreff 27/8-05 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 201
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Av erfaring fra vårt treff i Bergen, trenger man fort 1,5 timer pr sted. Det blir fort litt skravling og cd/dvd-bytting. Er man mange, kan det jo og være lurt å dele opp i grupper.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OHFC er vel den mest spennende i sentrum. De har jo noen bra lytterom i kjelleren som jeg aldri har vært innom.

Stereofil er så liten at der må vi vel ut for å skifte mening. ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, minst 1,5 time pr. sted. Det vil også kunne være behov for mer tid på f.eks. Oslo HiFi Center hvis vi også skal forhøre oss om demo på hjemmekino.

Jeg foreslår at vi starter det hele kl. 10.00, og gjerne lar det vare til 15-16.00. På siste runde i Oslo tok vi de største sist, og da utenfor åpningstid. Det tror jeg kan være lurt nå også, da de større butikkene i sentrum gjerne har mange besøkende midt på dagtid.

Hvis du tar runden, kan du jo høre om de f.eks. kan vise Panasonics nye PV500-serie og eventuelt Samsungs nye serie på HiFi-center kjeden, de har jo vært ute en stund og hadde vært spennende å fått sett litt på under kontrollerte omstendigher. Vi kan endog høre med Samsung om de kan stille en demoskjerm hos HiFi Centeret, eller hva pstraums?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegod ide.

PV500 mot S5H ved hjelp av en DVI/hdmi splitter ville jo være en perfekt sammenligning som mange kunne vært interessert i. Men sist jeg sjekket så tror jeg faktisk de ikke hadde PV500 engang. De hadde vel bare Hitachi og Loewe som det ikke er samme prispresset på. Så da spørs det hvor interessert de er å demonstrere produkter som de ikke selger i det hele tatt.

På projektorfronten er det jo ikke kommet noe vesentlig nytt på mange mange månder så der er det vel ingen interessante produkter.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, litt av problemet med videodelen er jo at de hotteste produktene ikke lenger er liv laga å omsette i butikk og dermed selvsagt heller ikke demonstreres.

Ser lite poeng i å vurdere eldre modeller, slik at det nok igjen er mest naturlig å ta en ny runde på audio. Da forrige runde hadde fokus på hifi kan kanskje denne runden ha mer fokus på audio i flere kanaler/hjemmekino? Jeg har jo ikke fasitsvaret her, det beste hadde jo vært å ta AV-runden på IFA, da mangler vi i det minste ikke AV-produkter å vurdere... Av praktiske hensyn er jo kanskje det litt vanskelig, og det er jo også hyggelig å møte sine med-entusiaster rent sosialt da!

Noen videre innspill? Kanskje vi rett og slett skal kopiere forrige runde, der vi igjen tar for oss high-end audio?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett 7700 ennå :-(
    Ellers kan også LCD TV'er være av interesse. Elkjøp i Sandvika hadde mye rart i utstillingen.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Noen videre innspill? Kanskje vi rett og slett skal kopiere forrige runde, der vi igjen tar for oss high-end audio?
    Dette forslaget støtter jeg 100% - En reprise av denne type ser jeg aller mest fram til..........;-)

Det er vel også noen som ikke fikk med seg forrige "tur" inkl. meg selv, og noen har sikkert lyst til å "prøvesmake" mer på godlyden fra forrige tur? Tidligere inntrykk har sunket inn.........med lyst til å ta med egne skiver for test, på nytt? Kanskje?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Okey. Her er referat fra forrige tur: http://avforum.no/forum/artikler/21591-artikkel-rundtur-oslos-eksotiske-hifi-jungel.html

Skal vi ta samme utvalg forhandlere eller tenke nytt?

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte jaggu Norsk lyd og bilde *flau*. Det er kort avstand dit og, så jeg kan gjerne ta turen innom og forhøre meg om de vil ha besøk.

Av ønsker så langt:
    * OHFC:
    - Det eneste jeg vet om er demorommet på klipsch reference i kjelleren (rf7 + "tilbehør")

* Hifi center kjeden:
    - Panasonic PV500 (pj?
    - Nyeste til Samsung (pj?)
    - S5H (aner jeg ikke hva er engang)

Elkjøp i sandvika er vel litt langt unna hvis vi skal møtes i sentrum...?

Forrige runde var jeg ikke med på (pga at GC var ekskludert fra "nye innlegg"), men dersom det var suksess stemmer jeg for gjentagelse. Vi bør vel uansett ha flere ønsker hvis det skal være noe vits med nytt program? Selv kunne jeg tenke meg å teste klipschrommet på OHFC og de syke hornhøyttalerne på lyric

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi ta samme utvalg forhandlere eller tenke nytt?
    Ja, det kunne jeg godt tenke meg.

I tillegg vil jeg foreslå Norsk Audioteknikk i 7.etage

OG Oslo HiFi Senter nede ved Aker brygge, BÅDE Klipsch demo og MartinLogan/Burmester, hvorfor ikke sikte inn på creme de la creme?

Disse stedene har vel også plass til å ta i mot?

På Norsk lyd og bilde holder det vel med det store rommet i fellesskap?

Kan en eller annen ta noen telefoner...........varsle at det kommer en liten gjeng, så får de tid til å trimme inn et demoanlegg hver?

Personlig er jeg ikke interessert i TV'er eller Projektorer, KUN lyd i to eller flere kanaler, så om en butikk har en "ukalibrert" projektor er jeg mest interessert i lydopplevelsen, så får bilde være bilde, DENNE dagen?

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, hvis jeg får en liste over interessante steder kan jeg gå innom i morgen. Jeg tar ikke telefonen når jeg allikevel går forbi, for å si det sånn. Hvis noen andre vil ringe er det en annen sak.. Jeg stemmer også for NAT

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kan vi ikke se det slik at fokuset blir på audio, med innslag av video hvis forhandlerne har noe spesielt nytt og spennende å tilby? Jeg er nok ikke det best egnede mhp å gi deg en god liste, men var stort sett veldig fornøyd med aktørene sist gang. Imidertid synes jeg også Flageborgs forslag var gode, men jeg tror ikke vi rekker begge disse i tillegg til de fire-fem vi tok sist... La oss si at vi har ca. 6-7 timer totalt hvis vi begynne kl. 09.00 og avslutter ca. 16.00? Da er det vel greit plass til fire steder totalt, med ca. en og halv til trekvart time på hver?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esp
    Som sagt, hvis jeg får en liste over interessante steder kan jeg gå innom i morgen. Jeg tar ikke telefonen når jeg allikevel går forbi, for å si det sånn. Hvis noen andre vil ringe er det en annen sak.. Jeg stemmer også for NAT
    Da er vel "ønskelisten" klar, og siden du går forbi/innom, faller avtalene på plass fortløpende......så er det i boks.
    Tidsforbruket pr. sted er antydet, og det virker ok.
    Rekkefølgen tar hensyn til de butikkene med "størst" trafikk til senest på dagen.
    For min del er jeg med til både 18:00 og 19:00 for å høre på godlyd.
    Kan egentlig en butikk få kundene servert på et bedre sølvfat enn ved en slik anledning?
    Det er jo ingen gode grunner til IKKE å holde åpent utover ettermiddagen og kvelden, bare fordi denne gjengen er på tur?!!
    Klarer meg fint på kaffe i små kopper eller ekte CocaCola........så får pilsen være til en annen gang?!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imidertid synes jeg også Flageborgs forslag var gode, men jeg tror ikke vi rekker begge disse i tillegg til de fire-fem vi tok sist... La oss si at vi har ca. 6-7 timer totalt hvis vi begynne kl. 09.00 og avslutter ca. 16.00? Da er det vel greit plass til fire steder totalt, med ca. en og halv til trekvart time på hver?
    Hva har jeg drømt om i alle år????

Få en demo i Norges Ypperste Lydrom???...........Jeg vil oppleve Burmester !!!
    Har ikke de også den "feteste" demoen av Klipsch, også?

Denne:
    Modell: B100 Reference Line
    Pris: fra kr. ?,- pr. par (Valutaavhengig)

Prinsipp: 3-veis, bassrefleks
    Frekvensområde: 32 Hz - 45 kHz (+/-3dB)
    Virkningsgrad: 91 dB / 1W (1m)
    Nominell impedanse: 4 ohm
    Mål i mm: (BxHxD) 310 x 1495 x 620
    Vekt: 128 kg/stk

Les mer (kommer)

Så får man heller skippe et par av de andre.........små!

Hjelp! Make it Happen !!!

Make My Day !!!

or

I'll Be Back.................;-)

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er lista slik:

(fra forrige runde
    Norsk lyd og bilde
    Duet
    Hifi center kjeden
    stereofil

(nye)
    NAT
    OHFC

Jeg foreslår at vi begynner i den ene enden, da disse ligger på rad og rekke. Feks, starter med norsk lyd og bilde, hifi center kjeden, NAT, evt stereofil og ender opp med OHFC (som er størst?)? Duet vet jeg ikke hvor ligger. Hjelp? Dersom 6 steder blir for mange, hva bør utgå..? stereofil? Tenker som så at det er fair å si ifra kun til de vi skal innom slik at ikke en butikk styrer masse for så å ikke få besøk allikevel fordi vi ombestemte oss..

Spesielle ønsker:
    OHFC: Klipsch, Burmester (B100 Reference Line) og Martin Logan

Pils kan vel nytes senere på kvelden? Synes egentlig det var en dårlig idè å utsette det til en annen dag

Edit:
    Og kun HIFI i 2 eller fler kanaler.. evt hjemmekino med fokus på lyd

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Flytter tråden til "generell info", så unngår vi at brukere som ikke sjekker generell chitchat går glipp av dette! NB! Folk må uansett melde seg på her i tråden slik at vi har oversikten, så forhandlerne kan forberede seg...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er lista slik:

(fra forrige runde
    Norsk lyd og bilde
    Duet
    Hifi center kjeden
    stereofil

(nye)
    NAT
    OHFC

Jeg foreslår at vi begynner i den ene enden, da disse ligger på rad og rekke. Feks, starter med norsk lyd og bilde, hifi center kjeden, NAT, evt stereofil og ender opp med OHFC (som er størst?)? Duet vet jeg ikke hvor ligger. Hjelp? Dersom 6 steder blir for mange, hva bør utgå..? stereofil? Tenker som så at det er fair å si ifra kun til de vi skal innom slik at ikke en butikk styrer masse for så å ikke få besøk allikevel fordi vi ombestemte oss..
    Dette ser veldig bra ut, spør du meg. Husk at du eller en annen "Toastmaster" er tursjef, dvs. du bestemmer hvor lang tid, når vi skal videre osv. og butikkene må finne seg i det.
    Avslutning på OHFC er Konge, for da kan vi trekke ut tiden, siden de er til sist.........så kan vi avslutte med IMAX og pils på aker Brygge?
    Noen klaget på at det er for trangt på Stereofil? Hopp over hvis nødvendig for å få den beste avslutningen.........;-)

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som får til denne berømte "quote" greia hjelpe meg inn der.... får bare opp den nederste delen av teksten :-(

Dette tror jeg blir knall, men kan noen ta med en tvangstrøye til Isen?! Denne mannen er villere enn mange tror ;-) ....oops må kanskje passe meg før det blir bråk nå? Pytt,pytt det går vel ca 2 av Isen på min vekt så det går vel bra...

P.S Noen legger meg til i lista ja!? (Isen?)

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, jeg er ikke noen arrangør, men det høres lurt ut med noen som har klokke og kontroll på tida. Jeg går innom alle i morgen men dropper stereofil. Dropper også Duet ettersom jeg ikke vet hvor det er. (www.duet.no sier meg at eneste duetbutikk i norge er i drammen - da er ikke jeg med lengre, for å si det sånn)

Altså, norsk lyd og bilde, NAT, hifi center kjeden v/gunerius og avslutning ved OHFC.

Synes det er synd å utelate Lyric

Hvis noen ønsker endringer, please quote lista og endre. Tenker jeg forteller butikkene hva som er planen og hvor de ligger på lista, da har de også en viss anelse på når cirka de kan vente besøk. Høres greit ut?

Edit: Mr. Gadget Man var vel en av de første som kom i lista..?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Panasonic PV500 (pj?
    - Nyeste til Samsung (pj?)
    - S5H (aner jeg ikke hva er engang)

Elkjøp i sandvika er vel litt langt unna hvis vi skal møtes i sentrum...?
    Plasma TV'er.
    Enig.

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •