Nytt forumtreff 27/8-05 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 201
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    En interessant dag med mange oppmøtte, men så dro altså alle tilbake til sitt før klokka slo 16:30.

Og jeg som hadde sett frem til å endelig kunne ta meg en pils blant likesinnede. Den gang ei... (sløv gjeng dette her, eller fikk dere nok sist gang...? ;-) )

I stedet sitter jeg på jobben og bestiller musikk og film på nettet :smile:

Når det gjelder dagens seanser synes jeg vi ikke helt traff spikeren på hodet denne gang. Vi får ta en gjennomgang og se hva vi kan gjøre bedre i forkant av neste runde!

Ha en fortsatt trivelig lørdagskveld!
    Hva :shock: Ingen ølling etterpå???? Skuffende!! Trodde nesten det var obligatorisk med en kald en og litt AV/HIFI-prat etter en slik seanse. Da får jeg håpe både opplegget og ølling blir bedre til neste gang, da skal jeg ihvertfall være med.....

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    [...] Trodde nesten det var obligatorisk med en kald en og litt AV/HIFI-prat etter en slik seanse.[...]
    Det ble kaldt nok da himlens sluser åpnet seg og Oslo sentrum ble badet i styrtende regn og sur høstvind... Men det virket på meg som om de fleste hadde andre planer utover kvelden. Men interessant var det, skal legge ut noen bilder etterhvert.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en del bilder som jeg tenkte jeg kunne dele med resten, nærmere bestemt 80 stykker. Lyst til å ta jobben med å komprimere og legge ut igjen, roko? Har ikke den nødvendige softwaren for sånt tror jeg, og bildefilene er temmelig store! Isåfall kan jeg sende til deg på mail

Synes treffet var interessant nok jeg, og så var det jo artig å treffe flere andre fra forumet som man ikke har hilst på før da

For min del ble faktisk høydepunktet på lyric (som egentlig ikke sto på programmet). Der var det noen superheftige hornhøyttalere, en imponerende stor subwoofer til en astronomisk pris som spilte meget bra sammen med noen små kuler (cabasse tror jeg det var). Det var også gøy under hjemmekinodemonstrasjonen på klipsch surround hos OHFC, mens demoen i high end rommet la vel kanskje en liten demper på entusiasmen?

Gleder meg til noen pils med AV-gutta ved neste anledning - hvordan er utelivet i horten?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi (mange fra sentralen blant andre) har lagt opp til pils i Horten. Tror det blir ganske mange som blir med på det.

Har også snakket med Eric (han langhårede duden som var med i starten i dag) om at vi kanskje skulle prøvd å arrangere mindre konserter på kvelden dag 1 på slike messer.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gutta på OHFC visste vel ikke helt hva slags kaliber det var på gjengen som skulle møte. Bare det å starte hele seansen med fullt Klipsch-trøkk og romperistere var vel total feilbedømning av oss forumgutta. Hvordan i all verden skal man så etterpå kunne høre på fintlydende High-End-utstyr...???

Ikke det at jeg syntes det låt all verden heller, 750 lapper tatt i betraktning, men selvsagt - den håpløse holdningen vi ble vist i det aller helligste kunne jeg godt vært foruten. Jeg er ikke spesielt lysten på å møte ansatte med den "attituden" på nytt!

Joda - send meg bildene, og jeg skal med glede lage et nytt album! Bare send over!

Horten skal jeg nok også få med meg, men tror det kanskje blir (minst) lørdag for min del!

Har nettopp hørt igjennom Flageborgs demo-cd, og her er det mye lekkert. Takk til deg, Flagers! Bare synd at det ikke er helt topp overført. Noe vi kan gjøre med det? Det er helt åpenbart overstyrt, og mye lettere å oppfatte i eget lytterom. Faktisk er jeg happy med at det hele låter svært bra, og etter min egen oppfatning, mye bedre enn mange av de oppsett jeg hørte i dag. Men så er jo dette selvsagt mitt normale oppsett.

Skulle derfor gjerne hatt noen innom for å si sin mening på godt og vondt. Gi beskjed dersom noen ønsker å stikke innom for en lyttekveld (med film) før (eller etter) messa i helgen. Overnatting er selvsagt "no problem"...! Ferja til Horten er jo rett ved...

Gorm eller andre kompetente?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaggu er jeg ikke heeeelt edru nå heller nei....

Det var en meget interesant dag. sånn for min egen del var mesteparten av utstyret ikke helt i min bane (særlig med tanke på prislapp)
    for å si det sånn, ett stereo annlegg til rundt 400k er det ikke mange promille av norges befolkning som har... og annlegg nr 2 (for de som var tidlig ute) som jeg har i tankene, syns jeg ikke imponerte i forhold til prislapp!, tenker da seff hovedsaklig på bass!, men det kan sikkert forbedres en god del, men likevell!

da synes jeg det første annlegget imponerte mer(de med eben ettellerannet 2)
    enn det 400k dyre annlegget gjorde(de med eben ettellerannet 4)

oppe på NAT hørte jeg ikke så mye på utstyret, mest pga av at jeg prioriterer hjemmekino, med hi-fi som "bonus"

hos OHCK ble det mer interresant, da var det klipsch rf7 med family som ble demostrert, virka som en grei pakke det, men subbene var jo håpløst plassert! bassen var jo absolutt ikke der den burde hvert!
    og når daredevil ble satt på ble jeg MEGET skuffet over surround lyden!
    istede for at lyden beveget seg fra framme til bak var det mer som om noen skrudde på en bryter som switchet fra framme til bak! forferdelig!
    men jeg tror(håper) det hadde mer med oppsett\kalibrering enn selve utstyret!

det siste som ble vist fram fikk jeg ikke med meg så veldig mye om, jeg var sent inne!
    det var noen høye høytalere med 18 mellomtone elementer + bånddiskant og egen subb til høyre\venstre ht.
    jeg sto i trappa, men det ble meget varmt så jeg gikk etter 5 min og da.... da spilte de endelig noe jeg kjenner litt! eminem! men da var jeg seff ikke der, og døra måtte åpnes fra innsiden.... grrr! :-x

når alt var ferdig så ble jo folket spredt, fleste reiste vel hjem(?), selv slo jeg ihjel litt tid på aker brygge sammen med Avsmurfen og peakman(savnet damene). det var noe bil lyd\styling show der...
    og da... plutselig fikk jeg dagens beste lydopplevelse når det gjalt bass(og kun bass), for der var det moteshow med tilhørende kroppsmasasje. og jeg (og kansje peakman?) ble litt mer tilfredstilt ang. det motsatte kjønn.... ;-)

helt til regnet jaget oss videre....

tja det var litt av mine inntrykk\dag kansje jeg legger til litt senere!(edru)

mvh Espen

edit: og jaggu hadde jeg en nøyaktig bestilling av signaturen min i dag... hehe :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres morsomt ut dette...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som husker navnet på rockegruppa dem kjørte demo med på klipsch hos OHFC?

De brukte en musikk-DVD som visstnok skulle være veldig bra. Gorm hadde den visst hjemme. En av sangene het noe med "animal"- et eller annet.

Har et bilde fra seansen der den aktuelle gruppa kan skimtes på lerrettet i bakgrunnen:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke der selv, men ifølge bildet ser det ut som Peter Gabriel "Growing Up"...

Edit: Sangen du tenker på er nok "Animal Nation"...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepps, eg støttar den Anfield

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Takk for hjelpen gutter, det viste seg å være helt korrekt, nå skal det handles

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg bestilte den tittelen samme kvelden jeg, bra konsert altså :-D ....og ikke minst kul lyd!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sikkert - men det låt nå som "dritt" på Klipsch da....

Intet vondt ment, men er det lyd - eller trykk - vi er ute etter - oppriktig talt?
    OK - Klipsch kan oppvise et lydtrykk uten grenser. Men - kanskje de grensene likevel burde vært satt?

Jeg (for min del) kan ikke fordra et lydbilde noen på død og liv skal "dytte inn i meg". Jeg foretrekker å lytte (og nyte) - ikke gjøre alt jeg kan for å moderere volumet ved å gjemme meg i en krok (eller noe sånt). Ta det som en metafor.

Morsomt med fullt trøkk en gang i blandt, men bevares - jeg er jo ikke tett i pappen heller da (selv om det føltes slik et par timer etter denne seansen)... ;-)

R.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er forskjellige folk med forskjellige behov for hvordan og hvor høyt ting skal spilles.
    Jeg for min del har ikke ro i ræva til å sitte å nyte musikk, jeg må ha fullt trøkk. Noen sier det blir for mye bass!
    Men jeg har nå fullt pådrag på SVS`en når musikk spilles på mitt 10 kvm store rom

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..because nobody screams out for more treble?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Vi er forskjellige folk med forskjellige behov for hvordan og hvor høyt ting skal spilles.
    Jeg for min del har ikke ro i ræva til å sitte å nyte musikk, jeg må ha fullt trøkk. Noen sier det blir for mye bass!
    Men jeg har nå fullt pådrag på SVS`en når musikk spilles på mitt 10 kvm store rom
    Serenity now - serenity now.... :grin:

Det vil komme en dag hvor også du ønsker litt ro og stillhet....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *BUMP*

Er det blitt slutt på slike forumtreff? Søkte litt fort på det og fant ikke mange tråder som dreide seg om dette.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å få til sånt heromkring (Stavanger/Sandnes), men det er f** meg vanskelig å få aktivisert folk:-(

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ble litt oppstyr og forvirring rundt avviklingen av noen av de siste forumtreffene, noe som førte til at AV-forum skulle arrangere heretter - men det er vel en stund siden sist nå.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er stor interesse for slikt men når dagen kommer møter 1/4 opp. Synd egentlig.

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •