DVD&Hjemmekino og AVforum konkurranse for beste HK 2004! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 124
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men jeg tror mer på at dvd & hjemmekino bladet kommer før det...for her snør det som pokker! 4 april er vel datoen for ny utgivelse?!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som om det er på tide å røpe resultatene fra hjemmekinokonkuransen, siden bladet er på veg ut. Får ta en kortversjon nå, så kan jeg legge ut hele teksten når jeg er i redaksjonen til uka.

Vinner i klassen for dedikerte hjemmekinoer: ArneK
    Vinner i klassen for kombinerte rom: Mr Gadget man
    andre plass totalt: bwa
    tredje plass totalt: Frod

avforum og dvd&hjemmekino gratulerer!
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en fornuftig domsavsigelse! Jeg bare lurer på en ting: Har Lassesen og Cinamax vært til vurdering under 'dedikert'?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, dette er uten tvil meget verdige vinnere! GRATULERER!

Svaret på spørsmålet ditt a|ex, er at samtlige norske hjemmekinoer har vært med i vurderingen. Avgjørelsen er tatt på demokratisk vis med stemmegivning fra samtlige dommere (som er vektet identisk).

For øvrig er det fint om vinnerne sender en PM til meg ang. utsendelse av premiene. Premiene er som nevnt;

1. premiene vinner:
    1 stk Grandview rammelerret m. Alu ramme 16:9 200 cm hver til en verdi av kr. 3499.

2. premie:
    Silverstone HTPC kabinett LC02 / LC11 (verdi: 1499)

3. premie:
    Real Cable HDMI kabel 5 meter (verdi: 599)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Svaret på spørsmålet ditt a|ex, er at samtlige norske hjemmekinoer har vært med i vurderingen.
    Og cinemax er en svensk kino? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det bli en konkurranse til? For da kan jeg også vere med

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært utrolig gøy å høre hva begrunnelsen for denne rangeringen var...

Grattis til vinnerene!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Det hadde vært utrolig gøy å høre hva begrunnelsen for denne rangeringen var...

Grattis til vinnerene!
    Kommer vel i bladet sikkert...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det i neste nummer?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på side 7 i denne tråden...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke så vanskelig å forstå hvordan man plukket ut?? Man tok ut de man synes så best ut i forhold til bilder på minhk, diskuterte frem og tilbake... stemte på forslagene og rangerte etter stemmer. Fair and square. Dommerpanelet talte og må jeg si, det er vel fortjente vinnere.

Det skal sies MadMan at din er også meget bra, og 4. plass er ikke å forakte :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At ArneK vant den dedikerte klassen synes jeg personlig er riktig. Hans hjemmekino er strøken og arbeidet er gjennomført ned til hver minste detalje uten at det blir prangende. Skulle jeg tatt skrittet fullt ut i min egen hjemmekino, ville ArneKs stil vært malen. Uten tvil.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis til vinnerne.
    dere har stått på og brukt en trillebår med både tid og penger så på alle måter fortjener dere og vinne.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det er vel ikke så vanskelig å forstå hvordan man plukket ut?? Man tok ut de man synes så best ut i forhold til bilder på minhk, diskuterte frem og tilbake... stemte på forslagene og rangerte etter stemmer. Fair and square. Dommerpanelet talte og må jeg si, det er vel fortjente vinnere.

Det skal sies MadMan at din er også meget bra, og 4. plass er ikke å forakte :wink:
    Seffern ikke.....

Men uansett så hade det vært artig å høre hva begrunnelsen er. Hvor mye vektlegger man komponenter, størrelse, oppbyggningen, innreding etc.... Hvordan setter man karakter på de enkelte delent? Det var mer det jeg tenkte på....

Tror ikke det kommer i bladet, men kanskje vi får vite det etterhvert. Er kun nysgjerrig :?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det, har en jury gitt stemmer og da er det vel hvert enkelts jurymedlem som selv vektlegger det de mener er best og så gitt poeng. Tror ikke det er vanskeligere enn det....

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med at bwa har rett. virker i hvertfall meget fornuftig... :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det stemmer bwa. Juryen, bestående av Håvard Holmedal, Gorm Sørensen, Jørn Finnerud og meg selv har avgitt stemmer basert på egen vurdering (men vi har selvsagt diskutert oss mellom i tillegg). Vi har alle fire avgitt tre kinoer innen dedikert/kombinert kategorien, der 1. plassering ble gitt til den kombinerte og den dedikerte hjemmekino med høyest score. 2. og 3. plassering ble avgitt kun på bagrunn av poengscore fra juryen, da ikke hensyntatt dedikert/kombinert-kategoriseringen.

Hjemmekinoer fra andre land samt hjemmekinoer med link mot forhandlere er ikke vurdert, uten av vi ønsker utdype hvilke kinoer det gjelder utover Cinemax som er fra Sverige. Dette skyldes rett og slett at vi ønsker at forhandlere som aktivt benytter vårt forum skal få fremstå som nettopp det de etter forumets retningslinjer skal opptre som på AVforum, aktive og entusiastiske AV-diskutanter. Dette av mange grunner, der bl.a. rettferdig markedseksponering er en av disse.

Når det er sagt er det min helt klare oppfatning at konkurransens vinnere er verdige som sådan, selv tatt overnevnte i betraktning!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er hele teksten fra bladet:
    DVD&Hjemmekino presenterer i samarbeid med Avforum Årets hjemmekino 2004!

I vinter har vi i samarbeid med nettstedet www.avforum.no, hatt en konkurranse gående, hvor vi, sammen med forumets medlemmer, og deres stemmer, har kåret årets hjemmekino 2004. For enkelthets skyld delte vi konkurransen inn i to klasser; en for dedikerte hjemmekinorom, og en klasse for kombinerte rom. Det ble kåret en vinner i hver kategori, samt andre og tredje plass totalt.
    Vurderingene har blitt gjort i forhold til den presentasjonen den enkelte har gjort på www.minhjemmekino.no , hvor alle kinoene er presentert. Det er utrolig morsomt å se hvor mye blod, svette og tårer enkelte har lagt ned for å få realisert drømmen om en egen kino hjemme. Interessen på nettstedet har vært over all forventing. Lysten til å komme på pallen har også vært meget stor. Så stor at enkelte har prøvd seg med ”kreativ” stemmegivning, noe som heldigvis ble avslørt ganske fort. Vi valgte å sette ned en jury som etter en demokratisk prosess kom frem til pallplasseringene.

Juryen har bestått av følgende personer:
    Håvard Holmedal, redaktør DVD&Hjemmekino
    Jon Eivind Lygren, admin Avforum
    Gorm Sørensen, journalist DVD&Hjemmekino
    Jørn Finnerud, journalist DVD&Hjemmekino

Resultatene 2004
    Alle vinnerne blir her presentert med det nicket de bruker på nettstedet. Dette for å respektere eventuelle ønsker om å være anonym.

Vinner i klassen for dedikerte hjemmekinorom er ArneK.
    En særdeles flott og gjennomført løsning som vil gi andre mye inspirasjon.

Vinner i klassen for kombinerte rom er Mr. Gadget man.
    En drøm av en hjemmekinostue.

Nummer to totalt ble BWA
    Norges tøffeste garasje? En gjennomført kino med en perle av en CRT projektor som midtpunkt.

Nummer tre totalt ble Frod
    Noen så kanskje kinoen hans i en reportasje i Dagbladet? Vi skjønner godt hvorfor den havnet der. Stor kinofølelse.

DVD&Hjemmekino gratulerer samtlige med resultatene. Vi håper og tror at dere som ikke nådde opp denne gangen vil komme sterkere tilbake ved neste korsvei. Hvem vet, kanskje vi har sett starten på en tradisjon?

DVD&Hjemmekino vil presentere disse fire kinoene i løpet av våren/sommeren 2005.
    kan også røpe at første kino kommer i neste nummer av bladet. vi startet nederst og ender øverst. en kino blir grundig presentert i hvert nummer fremover.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helst sett en film i kinoen til "MadMan69", men jeg søker en helhetlig opplevelse og er ikke så opptatt av hva slags kabler som ligger mellom høytalerne...

Min kino er under planlegging og "MadMan69" er en av forbildene jeg vil bygge etter!

4. Plass er jo uansett bra.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg sykt sinna, bare sånn at det er sagt

tenkte jeg kunne legge ut bilder og info av oppsettet mitt....

skrev så først all info og så la jeg inn alle bildene på min hjemmekino.no ettet at alt dette var ferdig uploada jeg bildene på den sida.

Det som skjedde da var at alle bildene kom i bunn og ikke der jeg ville ha dem. Man måtte velge noe sånn dumt "opp eller ned" på bildene og så teksten.

jeg gadd ikke stresse noe mer med det så jeg sletta alle bildene. uploada de isteden på www.photobucket.com slik at jeg får [IMG] [/IMG], dermed vises bildene med engang og man får ikke noe svett minhjemmekino.no i bunnen av bildene (hvis det er hele poenget med at man skal uploade bildene til min hjemmekino.no slik at de får alle rettigheter, da kan man like så godta en avtale (eller lignende) på at de har alle rettigheter til bildene som blir lagt ut, med eller uten logo)

så nå har jeg redigert alt i "legg til tekst", inkl bildene men de vises fortsatt ikke....

bah

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •