DVD&Hjemmekino og AVforum konkurranse for beste HK 2004! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 124
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I teorien så er kanskje det greit, men hvem skulle betale flyreisene til Ante i Kautokeino som har bygd en flott hjemmekino i igloen sin.

Det som ville skje er at bare noen ville blitt besøkt grunnet praktiske/økonomiske hensyn og dette ville vært urettferdig for de andre som ikke ble besøkt.

Da syns jeg det er helt fair å bedømme hjemmekinoen via bilder og tekst for da blir det likt for alle. Såvdit jeg ser så var ikke det i beskrivelsen om konkurransen noe om hvem som hadde best lyd. Hadde det vært det så måtte man nok besøkt de.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spanderer du flybilletter rundt i hele landet da MadMan, og betaler timepris de ukene en slik rundreise vil ta. Dersom du har tro på at man kan reise rundt å "oppleve" alle hjemmekinoene i norge, er du bra naiv.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns forøvrig det er helt greit. Alle har hatt anledning til å fremstille sin kino på best mulig måte, dersom man da ikke får utslag er det kanskje påtide å gå i seg selv?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg syns forøvrig det er helt greit. Alle har hatt anledning til å fremstille sin kino på best mulig måte, dersom man da ikke får utslag er det kanskje påtide å gå i seg selv?
    så er det jo heller ikke sikkert at det å mase etter hjemme hos reportasje og atpåtil kreve penger for å ta i mot besøk er en spesielt god søknad. skal ikke nevne navn, tipper den det gjelder vet det selv.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi får være enda mer påpasselige med å nevne neste gang( hvis det blir en neste gang) at vi bedømmer etter bilder og fremtoning her på forumet. De som havner på pallen vil uansett komme i bladet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    så er det jo heller ikke sikkert at det å mase etter hjemme hos reportasje og atpåtil kreve penger for å ta i mot besøk er en spesielt god søknad. skal ikke nevne navn, tipper den det gjelder vet det selv.
    :shock: :lol: såpass...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock:
    At jeg ikke har kommet på den ideen før. Dere må besøke min hjemmekino. Det vil koste dere 100k men dere vil sikkert få noen ekstra lesere. Hvis dere betaler det ut på forhånd kan jeg handle inn utstyr for dette før dere kommer så kan reportasjen bli enda bedre.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw, det ligger litt tilbake i tid. hadde ikke noe direkte med denne konkurransen å gjøre. uansett det er by gone og vann i havet. kan nok hende den kinoen får besøk uansett. :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet innlegg for HM-media tidligere i forbindelse med fiskebladene som bl.a. Ørret Spesial 2003 og Ørretfiske. For disse reportasjene fikk jeg faktisk ganske godt betalt.

Mitt poeng den gangen var at jeg kunne lage en repoartasje om min hjemmekino og spurte om det var noe vederlagt for dette. Dette var før denne konkurranse og før jeg var klar over at DVD&Hjemmekino reiste rundt og laget hjemmekinreportasjer. Jeg har ikke krevd noen penger jfinneru. Det blir jo egentlig helt bak mål og skulle gjøre det, sett i lys av hva som skjer i bladet og alle de flotte hjemmekinoene som nå er der ute og som alle er gode kandidater for et besøk.

Og det å si at jeg har mast på en hjemmekinoreportasje er vel en sannehet med modifikasjoner. Eric Røkeberg var ute på forumet her og søkte etter kandidatert på Østlandsområdet. Det var denne jeg responderte på.

Men uansett - dette er long gone.

Jeg er ikke av den oppfatning av alle kinoer skal bli besøkt. Jeg skjønner at dette er på dyrt og tidkrevende, men det blir allikvel feil å vurdere dette på bakgrunn av bilder synes jeg.

Jeg lar denne ballen ligge og gleder meg til å lese neste utgave av DVD&Hjemmekino. :lol:

No hard feelings :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner uansett med at du får besøk i løpet av året. der er jo ikke til å stikke under en stol at du har en fet hjemmekino! uten å røpe så veldig mye så kan jeg vel si at du havnet på fjerde og at avstanden opp ikke var nevneverdig stor. det ble faktisk så jevnt at to stk havnet på samme poeng. da måtte vi telle førsteplasser andre etc. den ene gikk forran den andre pga en andreplass mer, så så jevnt ble det.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Jeg lar denne ballen ligge og gleder meg til å lese neste utgave av DVD&Hjemmekino. :lol:
    Du er ikke alene

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info jfinneru!

Vi er jo alle sammen opptatt av rettferdighet og det ble kanskje littt dumt å reagere på den måten ops:

Dette var kanskje eneste måte å få gjennomført konkurranse på uansett og mye av tiden og arbeidet som nedlegges er jo basert på egeninnsats og dugnad så ......

Lykke til....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var tidsklemma som gjorde besøk hos alle aktuelle kandidater til en umulighet. uansett, nå har hjemme hos ansvarlig noe å gjøre i månedene fremover.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp - det å basere seg på kun bilder og tekst er jo rett og slett bare en stor vits.

Kan høres ut som jeg er "sur" fordi jeg ikke nådde opp, men det er jeg ikke. Jeg er bare skuffet over måten det hele gjøres på. Dte blir så til de grader useriøst at jeg neste må le av hele greia.

Det skulle tatt seg når juyen som kårer verdens beste fornøyelsesparker skulle kåret vinneren basert på bilder, tekst og spesifikasjoner av berg- og dalbanen.

Nei dette ble som nevnt totalt useriøst - etter min mening. En hjemmekino MÅ oppleves for at man skulle gi noen score i en slik konkurranse.
    Du får begynne å reise litt rundt.............du har jo, som alle andre, en åpen invitasjon til Sørlandet, så får du sett&hørt det hele i et større perspektiv. :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet innlegg for HM-media tidligere i forbindelse med fiskebladene som bl.a. Ørret Spesial 2003 og Ørretfiske. For disse reportasjene fikk jeg faktisk ganske godt betalt.
    Fantastisk! En ørretfisker til.... :lol: :lol: Skulle vært artig å vite hvem som skjuler seg bak MadMan gitt, dessuten godt å vite at det er andre som kombinerer fritidsliv og fluefiske med hjemmekino..... :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Fantastisk! En ørretfisker til.... :lol: :lol: Skulle vært artig å vite hvem som skjuler seg bak MadMan gitt, dessuten godt å vite at det er andre som kombinerer fritidsliv og fluefiske med hjemmekino..... :wink:
    bak enhver suksessrik mann står den en kvinne, eller hva mad-dude :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fluefiske-fil jeg og

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    bak enhver suksessrik mann står den en kvinne, eller hva mad-dude :wink:
    Hmmmmm........ det gjør nok det ops:

Til Andfield -> Sjekk fiskebilder på www.duewang.no

Det går an å drive med andre ting enn hjemmekino, men kinoen har du hele året og er litt mer avslappende enn å vandre på fjellet :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Det går an å drive med andre ting enn hjemmekino, men kinoen har du hele året og er litt mer avslappende enn å vandre på fjellet :wink:
    Hehe, enig i det! Men det er jammen meg deilig å komme seg opp av sofen og opp med fluestang, fjelltelt og leirbål også....

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg er fluefiske-fil jeg og
    Og velkommen i gjengen! Blir vel nesten slik at vi ta en fluefiske-tråd etterhvert da...... 8) :lol:

Men back to topic; skal bli spennende å se hvem som ble valgt ut. Uansett så pleier jeg å glede meg til hvert eneste nummer av DVD&HK jeg da......

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Me too! :lol:

Beste bladet for oss som digger hjemmekino og fett utstyr! Lyd og bilde blir altfor mye av alt....

Nå kommer våren og tørrflusfiske snart :lol:

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •