DVD&Hjemmekino og AVforum konkurranse for beste HK 2004! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 124
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Artig tiltak Kult om det kommer inn noen flere "hjemmekino entusiaster" med bilder her, for det er artig å se hva slags løsninger folk har kommet frem med, samt hvordan enkelte har løst de utfordringer man møter for å få en god hjemmekino :wink:

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Egentlig har vel de som havner på topp 3 så komplett kino at de ikke har noen bruk for disse premiene?

Kanskje jeg hadde hatt en sjanse om jeg hadde hatt et skikkelig lerret. Men jeg gidder ikke kjøpe et lerret for at jeg skal ha en sjanse på å vinne et lerret. :wink: :lol:
    Si ikke det.... skulle ønske jeg hadde hatt et skikkelig rammelerret, jeg !

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig :lol:
    Et skikkelig rammelerret hadde gjort susen her og.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempestilig tiltak, for ikke å snakke om hvor generøst det er! Men synes at dere burde droppe poengsum helt jeg. Det er da kjempelett å registrere seg rett før trekning og stemme på seg selv og dermed sitte igjen med en femmer. Et ekstra kriterie kunne uansett vært stil og særpreg på kinoen, om det da ikke var det du mente med "sjel"?

Men nok en gang, et kjempeflott tiltak. Merker med en gang at jeg får skikkelig lyst til å legge opp min egen hjemmekino.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    midler / plass og innsats effektivt
    Hehe, plass ja. Der burdte jeg få litt score :wink:
    Presse 4 gulvstående, 2 sofaer og en sub inn på 15kvm er ikke optimalt :lol:

Bra funnet på forresten Lygren, kanskje det blir et ekstra fint nyttår for noen!

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempetiltak, blir spennende å følge med på. Men hva med, om det blir en neste gang, la vinneren være det mest hjelpsomme forum-medlemmet, basert på stemmer fra de andre brukerne? Det er jo bare å starte en tråd der alle skriver inn nicket til den de stemmer på, og la det gå til en viss dato, for så å telle opp. Jeg tror hvertfall det ville vært en veldig velfortjent seier, og spennende å følge med på.. :roll:

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Kjempetiltak, blir spennende å følge med på. Men hva med, om det blir en neste gang, la vinneren være det mest hjelpsomme forum-medlemmet, basert på stemmer fra de andre brukerne? Det er jo bare å starte en tråd der alle skriver inn nicket til den de stemmer på, og la det gå til en viss dato, for så å telle opp. Jeg tror hvertfall det ville vært en veldig velfortjent seier, og spennende å følge med på.. :roll:
    Dette var et veldig godt forslag og er notert ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres kult ut dette!

Det blir litt synd hvis bare "dedikerte" kinorom skal ha sjans å nå opp. Setter utrolig stor pris på de som klarer å implementere WAF i hjemmekinoen.

Tenk på oss stakkars tøffluser som ikke får lov å senke taket, dempe veggene, hive ut pynteting som skrangler, henge opp digre DTS skilt, selge bilen for å kjøpe CRT osv...

Jeg stemmer på en jury som leter seg både nedover og oppover på minHK lista og ser etter "det spesielle". Om det er totalt hengivenhet og oppbygging fra bunn etter alle kunstens regler, eller skjult kino i en dagligstue som vinner så der det egentlig det samme for meg, bare man blir engasjert av å se kinoen til vinneren!

DrE

Dæven så jeg skvatt nå! Det tordner noe helt for jævlig i stavangerområdet nå!!!! huff, gå å legge seg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å prise den mest hjelpsomme forumbrukeren er en meget god idè jeg vanskelig kan se slått av noen andre idèer!

Husker en slik post på hardware.no for mange mnd siden, og det var hyggelig å lese en slik tråd. Utrolig mange som har en eller annen ukjent kar/dame å takke pga forskjellige forum på nett.

Du kan i mange tilfeller få gratis det en konsulent hadde fakturert i 10.000,- klassen for ved å frekventere forumer. Bare se trådene der folk står i kjellerstua, med leca murvegger rundt og spør "hva nå? Jeg trenger litt hjelp", for så å se rommet ta form etter råd fra forumbrukerne.

Twothumbsup!

DrE

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt hvis du tar hensyn til at man ofte får hjelp midt på natten. Det ville vært dyrt det.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heheehe

I bakgrunnen hører jeg bertine zetliz "fate"

der teksten går noe sånn som "its 4o` clock in the morning..."
    Og det er faen ikke kødd heller!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk selv ikke sove. la meg i 1 tia, men har stått opp igjen og surfer med lappisen på sofaen.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg burde være forsiktig med å kommentere dette siden jeg ligger utsatt til å øvre delen av lista men jeg føler jeg må få si hva jeg mener.

Jeg synes denne konkurransen er en morsom greie. Det er jo ikke nødvendig å ta den så alvorlig som noen gjør. Jeg elsker å konkurrere så slike initiativ synes jeg er gøy.... Det er noen som mener en bør stille likt, men det går selvfølgelig ikke an. Skal man da starte med to tommer hender, bygge hus og innrede en hjemme kino, for den eksakte samme kronebeløpet? Det blir jo helt feil!
    Nei alle har forskjelige utgangspunkt og slik er det i alle konkurranser. Det er aldri noen som stiller likt. Det er heller ikke gitt at de på toppen av lista stikker av med premien.

Men jeg må si at jeg reagerer på kriteriene det skal velges fra.
    "I hvilken grad begrensende faktorer som midler og plass er utnyttet"
    Dette betyr jo i utgangspunktet at du MÅ ha begrensede faktorer som f.eks. plass. Og deretter skal du vurderes utifra hvor bra du har utnyttet denne, samt andre midler....

Hva med de om har mye plass og ingen begrinsinger? Faller de av lasset av den grunn?

Vinneren burde kåres med bakgrunn i en enkelt ting: Hvem har den grommeste hjemmekinoen basert på de faktorer som faktisk gjør den grom... og det skal ikke jeg avgjøre.....

Kanskje en klasse for den med dedikerte kino rom, og en for de som har gjort mest ut av stua....

Enig med DrE at de blir feil å sammenligne en hjemmekino basert på stueinnredning og de som kan dedikere et helt rom.....

Men hvorfor skal antall innelgg på forumet ha med grom kino å gjøre. Igjen litt feil spør du meg.....

PS! Og la nå for guds skyld ikke juryen bestå av innhabile folk..... :shock:

Lykke til med initiativet 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette inkluderer både plass og utstyr. Kan bli feil å ha 100.000 i utstyr på 12 kvm. Kan også bli feil å ha utstyr for 20.000 på 50 kvm.

Tallene er kun eksempler. :wink:

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm lider og litt av å være "begrenset" til å ha ting i stua, og ikke kan ha implementert alt i ett eget kino rom. Blant annet kabler får jeg ikke integrert bra nok. Dessuten ser jo kinoen selvsagt mye bedre ut med mørke vegger og kinoplakater på veggen, enn noen sofaer med familiebilder over :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Dette inkluderer både plass og utstyr. Kan bli feil å ha 100.000 i utstyr på 12 kvm. Kan også bli feil å ha utstyr for 20.000 på 50 kvm.

Tallene er kun eksempler. :wink:
    Det har du helt rett i :lol:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Men hvorfor skal antall innelgg på forumet ha med grom kino å gjøre. Igjen litt feil spør du meg.....

PS! Og la nå for guds skyld ikke juryen bestå av innhabile folk..... :shock:
    Jeg mente ikke at "hjelpsomhet" eller antall poster på forumet skulle ha noe med denne konkurransen å gjøre! Jeg sier bare at det hadde vært bra med en slik konkurranse på siden av hjemmekinokonkurransen!

For øvrig ser jeg liten eller ingen sammenheng mellom antall innlegg og hjelpsomhet! Bla på hw.no forumet er det et titalls stykker som har over 10.000 innlegg på forumet, uten at det lyser noe "hjelpsomhetsstatus" over de.

Enig med din siste kommentar: Valg av jurymedlemmer bestemmer i stor grad seriøsiteten og retningen denne konkurransen tar.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne konkurransen er sikkert morsom for de som sitter "godt i det" og har hjemmekino opp til pipa etter å ha drevet med det i 20 år.
    de som ikke har kommet fullt så langt, f.eks. av økonomiske årsaker e.l., blir jo helt akterutseilt og har nubbsjangs. :roll:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en konkurranse vil det alltid være vinnere og tapere. Det er jo det som er hele konseptet.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Tenk på oss stakkars tøffluser som ikke får lov å senke taket, dempe veggene, hive ut pynteting som skrangler, henge opp digre DTS skilt, selge bilen for å kjøpe CRT osv...
    Hvorfor skal vi tenke på dere. Det betyr jo bare at du er langt fra å vinne. Alle konkurranser har vinnere og tapere (ref. Tiger). Vi kan da ikke alle ha samme utgangspunkt. Ihvertfall ville det vært sensasjonelt i konkurransesammenheng.

Dette blir jo som å si: "Stakkars meg, jeg har så lyst til å delta i 10 meter hekk i OL men jeg sitter i rullestol. Man får det ikke alltid som man vil og poenget med konkurransen er å kåre den beste hjemmekinoen - da kan man ikke ta hensyn til at noen ikke har ditt og andre ikke har datt. Det er jo hele poenget.

Noe stiller med en 3-er, andre stiller med en 5-er. Slik er det jo i alle type konkurranser DrErling.

Det som kan være smart for å gjøre dette mer rettferdig er å dele opp konkurransen i to klasser. En for stuekino og en for kino hjemme. Men nå er jeg for at de som bestemmer skal avgjøre dette med veto og lage en konkurranse de synes er mest fornuftig. Det blir lett feil og meget vanskelig å ta hensyn til alle medlemmene.

Lykke til Lygren. Initiativet er både morsomt og bra!

Uff - Nå legger jeg hodet på et sølvfat igjen 8)

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •