Bilde- og Lydmessen 2011 - 12. og 13. mars, Thon hotel Triaden (Lørenskog) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 18 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 358
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått slengt sammen stort sett det jeg fikk tatt av video ila helga:

[YOUTUBE]AggyXjq6Ox0[/YOUTUBE]

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da først var jeg kommet hjem fra messa. Var et lite stykke å kjøre for vår del :P Mye bra produkter, hyggelige mennesker, og god lyd :-)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Da har jeg fått slengt sammen stort sett det jeg fikk tatt av video ila helga:

[YOUTUBE]AggyXjq6Ox0[/YOUTUBE]
    Fantastisk å få se på, takker striky . Lekkert..8)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke akkurat si at jeg syns Swans oppsettet i første etasje spillte "loddent". Var etter min mening noe av det beste på messen lydmessig, men de manglet kanskje litt mere trykk fra subb, kan ha noe med at døra var åpen bak i tillegg. Swans i underetasjen med M6 tror jeg nok det er mer å hente ut fra. Men soundwave imponerer meg hver eneste gang jeg er på messe, og vurderer sterkt oppsettet de hadde i øverste etasjen. Får jo hele 5.0 systemet for bare i underkant av 70 lapper, slenger på noen svs der og en yamaha så havner du på i underkant av 100 lapper. I mine ører skal jeg lete lenge etter noe som spiller like bra for pengene. Men all oppfatning er jo smak og behag.

Midgard låt jo også sykt fett og var heller ikke galt priset, men de subbene var jo helt gedigne :P

Nei, får vel begynne spare til et Swans oppsett Synd de ikke hadde noe messepris der. Eller kanskje jeg bare ikke fikk det med meg??

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter artisten som ble brukt i denne videoen din Striky, godt driv på den egentlig. Kanskje sjekke dette opp for meg?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    kan ikke akkurat si at jeg syns Swans oppsettet i første etasje spillte "loddent". Var etter min mening noe av det beste på messen lydmessig, men de manglet kanskje litt mere trykk fra subb, kan ha noe med at døra var åpen bak i tillegg. Swans i underetasjen med M6 tror jeg nok det er mer å hente ut fra. Men soundwave imponerer meg hver eneste gang jeg er på messe, og vurderer sterkt oppsettet de hadde i øverste etasjen. Får jo hele 5.0 systemet for bare i underkant av 70 lapper, slenger på noen svs der og en yamaha så havner du på i underkant av 100 lapper. I mine ører skal jeg lete lenge etter noe som spiller like bra for pengene. Men all oppfatning er jo smak og behag.

enig med du, vurderer fortløpende å teste ut noen nye fronter og bakhøytallere fra swans når skattepenga kjem, syns det låt veldig bra i første etasje.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Fant et bilde fra riggingen på fredag. Her er litt av det som skjulte seg bak forhenget.

-midgard_2-jpg

Spurt Midgard om det er bare og legge ut bilde av de nå ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva heter artisten som ble brukt i denne videoen din Striky, godt driv på den egentlig. Kanskje sjekke dette opp for meg?
    Boz Scaggs. Album heter Dig.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Spurt Midgard om det er bare og legge ut bilde av de nå ?
    Det burde ikke være noe problem:
    http://avforum.no/forum/1633246-post21.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janh
    http://www.play.com/Music/CD/4-/1522...rlrefer=search

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, sjekker ut dette asap.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmet i de dype skogene igjen her også.

Jeg rakk ikke over alle rommene, siden jeg prioriterte fordragene, men fikk med noe.

Naim-rommet var (unnskyld at jeg er så ærlig) dønn kjedelig. Vi fikk en demo av streameren på et par Naim høyttalere, Så introduserte de en DAC i lydkjeden, og til slutt erstattet de den innebygde powersupply i DAC (eller var det pre?) med ekstern PSU. Jeg satt utenfor sweetspot og hadde derfor ikke de beste forutsetninger, men jeg hørte faktisk ikke antydning til forandring i lyden.

Soundwave-rommet i 1. etg var vesentlig bedre, de hadde et større rom og slet nok ikke like mye med akustikken. De fleste av rommene slet med boomy lyd i mine ører. Men kanskje rommet ble for stort? Det låt nesten litt tamt.

Jeg stakk nesen innom Audiocompaniet da de spilte på et par Martin Logan. Der var det bedre, minimalt med boom og en luftighet som de fleste ikke kunne hamle opp med. Samme nese var innom da de senere spilte på et par Klipsch. Det låt i mine ører forferdelig...

Var innom Usher-rommet og fikk en kjapp demo på et par med 2x7" bass og diamant diskant drevet av en Usher amp. Luftig og fint der også, masse detaljer og godt definert lydbilde, bassen på Yello - Friday Smile låt veldig bra, meeeen jeg tror faktisk jeg holder en knapp på suben her hjemme i musikksammenheng.

EHED spilte også veldig bra, og det var jo også et utradisjonelt oppsett. Ikke en eneste effektforsterker innen synsvidde. Imponerende trøkk i de små monitorene, og de spilte sømløst og fint sammen med subbene. Air20 fik jeg dessverre ikke tid til å høre. Morten hadde jobbet en del med akustikken, noe som nok gjorde at dette var en av de bedre opplevelsen.

Fikk også en kjapp lytt på System Audio (Ranger?) drevet av Hegel. Det låt også dynamisk og fint, og innbyr til mer lytting faktisk.

Den nye serien til Midgard spiller vilt bra. Jeg har vel aldri opplevd maken til bass (men hjemmekinoen til Mor10 er faktisk svært nære når det kommer til bukseblafring). I en dedikert kino med en viss størrelse står denne konstruksjonen svært høyt på lista. Bassen var avgrunnsdyp, totalt uten kompresjon, og det samme kan vel egentlig sies om resten, dynamisk og med en vanvittig kapasitet.

Edit: glemte helt ArtCoustic og de "flate" høyttalerne. Det spilte med overbevisende dynamikk, Michael Boublets bidrag på David Foster BluRay-en smalt til. Dette bør absolutt være et interessant innbyggingsalternativ.

Over til foredragene:
    Bent Holter ga et krasjkurs i digital overføring og jitterproblematikk. Selvsagt for å promotere Hegels DAC-er men han fortalte om bakgrunnen for at de hadde valgt nettopp den og den løsningen i sine produkter. Uansett en veldig nyttig leksjon, og faktisk en liten leksjon i hvorfor digitalkabler (teoretisk) kan låte forskjellig.

Foredraget hos Naim var for så vidt også morsomt, men jeg opplevde ikke demoen som særlig velykket.

Grunnen til at jeg er såpass sent hjemme, var foredraget til Jørn-Rune om psykoakustikk, akustikk og romkorreksjon. Som varer foredragene til Jørn-Rune vesentlig lenger enn kanskje først tenkt, men det er nettopp dette som gjør de interessante og lærerike.

Alt i alt en morsom, spennende og lærerik messe, verdt hvert eneste minutt av de timene det tar å kjøre og hver eneste krone av inngangsbilletten.

Takk for kaffen Roger, den smakte aldeles fortreffelig

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Den nye serien til Midgard spiller vilt bra. Jeg har vel aldri opplevd maken til bass (men hjemmekinoen til Mor10 er faktisk svært nære når det kommer til bukseblafring). I en dedikert kino med en viss størrelse står denne konstruksjonen svært høyt på lista. Bassen var avgrunnsdyp, totalt uten kompresjon, og det samme kan vel egentlig sies om resten, dynamisk og med en vanvittig kapasitet.
    Hmm, meget spennende.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låta: Thanks To You

Typisk uflaks... ikke og finne på på Spotify :-(

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye ligger prisene på for Midgard settet? Dette må jo være nr 1 oppsett i en dedikert kino? Etter alle sier, som var der, må jo dette være helt sjukt! :-D

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Soundwave spilte på Swans F2.2F fronter, F2.3C center og F5R bakhøyttalere. Det ble også brukt 4 nye designsuber fra Swans jeg ikke husker navnet på i farten

I kjelleren spilte vi film på Swans M6F fronter, M6C center, M3 stativhøyttalere bak og 2 stk Sub10. Dette ble drevet av en Yamaha rx-v1067
    Hvem sub?
    De fire som står bak ved veggen:

Eller tenkte du på de nede?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra tilbakemelding tols1!
    Ikke så mange som skriver noe særlig om lytteinntrykk, så det er kjærkomment.
    Må le litt av den opplevelsen med Naim og bytte til ekstern PSU. Nå kan selvsagt slikt ha en effekt, men den er jo uansett relativt liten. Og det litt typisk at "high-end" merkene og bransjeaktørene fokuserer på slikt.

Hører gjerne mer om hvordan ulike digitalkabler kan låte forskjellig og hva Jørn Rune snakket om.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom en tur i dag og etter en kjapp runde ble følgende rom funnet verdt et besøk og undersøkt nærmere:
    OHC - hørte på Ethos og MF
    Naim - lyden var veldig lovende, men altfor mye mennesker og aldri en sang i sweetspot.
    Moiz - morsomt og mye bedre enn hva jeg hadde forventet. Artig oppsett.
    Audioaktøren - en befrielse, godt å slippe 125db og lydkrig med rommet ved siden av.

Kom meg innom alle rommene dog fikk ikke alle like lange besøk. Angrer på at det ble lite tid hos EHED, fikk hører litt trommer og det var gøy, men da hadde plutselig hele følget mitt forsvunnet og jeg måtte gå på en jakt som endte med projektor-shootout, som var bra. Dessverre, heldigvis for lommeboken, tillater ikke boløsningen de neste årene Pj.

Hadde med madammen i dag, kanskje ikke noe som skal bli tradisjon. Heldigvis har hun god hørsel og dømte en del rom nord og ned, så hun har plukket opp noe Forøvrig var hun enig i at moiz var mest overraskende og at Ethos i sweetspot kunne fått innpass Hun konkludert akkurat nå med at mitt oppsett spiller bedre og at det meste på messen manglet "sjel" (hennes ord). Om det kun er for å nedjustere pengebruken min er jeg litt usikker på

Alt i alt verdt besøket og kanskje ennå morsommere for surround-folket

Satser på et besøk neste år og.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    De fire som står bak ved veggen:

Eller tenkte du på de nede?

Tipper det er H10 suber jeg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke så mye snakk om å låte forskjellig. Det Holter fra Hegel fortalte var at digitalkabler målte svært forskjellig, og at man derfor måtte korrigere signalet (eller jitter) i etterkant for å ikke forringe lyden.

RCA er i flg. Holter uegnet som digitalplugg da den ikke er kompatibel med 75 ohms standarden, og man får refleksjoner fra selve pluggens utforming. Dette måler de ved å sende et signal inn og måle tiden det tar refleksjonene å returnere til måleinstrumentet. Ved å se på dette vil man kunne isolere problemområder og se på dem i form av et slags diagram, og særlig RCA-pluggene introduserte mye tull til signalet. Allikevel var det ganske akademisk siden jittene allikevel reduseres i etterkant, mer eller mindre avhengig av produsent. Hegel sin H20 (til ca 10k) måler like godt som toppmodellen til dCS (til ca latterlig mye mer), men som kjent kan man ikke måle seg frem til om noe låter bra. Det er det bare audiofile ører som kan høre

Bra messe for min del. Jeg likte godt projektorrommet, Swans i 1. etg, rommet til EHED (bedre oppsett til prisen finnes ikke), Moiz-rommet, Midgard og kaffen til RoKo. Martin Logan spilte luftig og flott som alltid og Mr. Hegel evnet å forklare DAC på en slik måte at til og meg jeg skjønte hva det dreide seg om. Baren hadde kaldt øl, og sengen på hotellrommet mitt var upåklagelig!
    Ellers er det alltid et høydepunkt å møte andre kjente

Takk for denne gang!

Side 12 av 18 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •