Ny administrator på AVforum

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny administrator på AVforum

AVforum vokser stadig, og det har av den grunn blitt nødvendig å rekrutere en administrator til. Det er derfor svært gledelig å kunne meddele at at Gorm Sørensen har valgt å tiltre i denne rollen.

Gorm har vært en enorm ressurs for AVforum helt fra starten av, og han kjenner allerede forumet svært godt. Dette er naturligvis en forutsetning for å kunne fungere som Administrator på et såpass stort forum som AVforum.

Administreringen av forumet vil hovedsaklig bli gjort at Gorm og undertegnede, i samarbeid med våre engasjerte og utrolig flinke moderatorer.

AVforum ønsker Gorm lykket til i den nye rollen!

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Gorm :-D

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klokt valg, og jeg er sikker på at Gorm vil gjøre en strålende jobb!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt valg.

Grattis Gorm !

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Gorm. Avforum kunne ikke funnet et bedre alternativ enn deg til denne rollen!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Gorm, du er uten tvil rett mann til denne jobben :-D

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye!
    Tror du kommer til å gjøre en knakende god jobb
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1!
    Lykke til med oppgaven!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye! Helt klart rette man for jobben!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Gorm. AVF trenger en ressurs som deg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakkars Gorm! Men stødig kar.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm synes å være en særdeles god kandidat til laget. Hvilke oppgaver betyr det rent praktisk å være administrator kontra moderator?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for støtten (og kondolansen) gutter, det er hyggelig at dere er positive til ansvaret jeg nå tar på meg. Jeg vil nok starte opp noe forsiktig, med å observere og diskutere med forumets allerede erfarne administrator Ak. Ak og undertegnede har alltid hatt en god dialog, både på forumet og privat, så jeg er overbevist om at vi kan gjøre en god jobb sammen. Som Ak allerede har nevnt, har AVforum gjennom årene vokst seg såpass stort at det til tider kan være krevende å bevare oversikten. Moderatorene gjør allerede en glimrende jobb med å bevare forumets oversiktlighet, samt å rydde opp i de alvorlige tilfellene av "usportslig opptreden".

For å besvare Tigers spørsmål om admin kontra moderator, så er det vel moderatorens hovedoppgave å moderere, mens administratoren i tillegg ivaretar forumets interesser. Dvs prøve å beholde ryddige forhold overfor kommersielle interesser, slik at AVforum fremstår nøytralt og rettferdig. I tillegg til dette, blir det selvsagt en del moderering i samarbeid med moderatorene, når/hvis det skulle være nødvendig.

For alle som ikke kjenner meg, så kan jeg kort oppsummere:
    Har hengt med på AVforum som både bruker og moderator fra den spede begynnelse, og har aldri klart å "slippe taket". Hjemmekino hobbyen utviklet seg etter en stund til "næring", da bladet som den gang het DVD og Hjemmekino rekrutterte meg som skribent. Min hovedinteresse den gang, var projektorer og HTPC. Som med så mange andre, har det bare "ballet på seg etterhvert", og i dag vil jeg si hjemmekinoen er blitt relativt "hard-core", men at jeg nå retter nær 100 prosent fokus mot projektor markedet. Som projektor-skribent i bladet Hjemmekino gjennom mange år, har jeg hatt tilnærmet utømmelig tilgang på hjemmekino-projektorer, og således har jeg etter hvert opparbeidet en solid erfarings plattform. For å kunne evaluere projektorer på et sakelig grunnlag, startet vi også tidlig med kalibrering og måling av disse. Dette har igjen medført store investeringer i godt måleutstyr, og en solid erfaring innen bruken av dette.
    Erfaringen innen projektor kalibrering, samt et økende behov for denne tjenesten i markedet, har ført til at jeg i dag leier ut denne tjenesten til både privatpersoner og kommersielle aktører. For undertegnede betyr det at erfaringsgrunnlaget i dagens projektormarked er ganske unik, og at jeg kan uttale meg nøytralt, og med relativt stor trygghet.

Ved siden av skribent- og kalibrerings jobbingen er jeg ansatt i SAS, samt at jeg driver et kabel-TV nett i området der jeg bor. Er også småbarnsfar, og opplever nok fra tid til annen at døgnet mangler noen timer.

Som administrator på AVforum har jeg et genuint ønske om være med på å bevare det gode miljøet på forumet, slik at "unge og gamle" kan diskutere og lære om hobbyen sin, noe jeg selv har hatt enorm glede av gjennom mange år. Skulle jeg ha problemer med dette, er jeg sikker på at dere alle klarer å "dytte meg i riktig retning" ;-)
    Det skal også nevnes at jeg i skrivende stund fortsatt ikke er aktivert som administrator på AVforum.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette kan bare gå en vei. Her har vi altså to administratorer som tidligere har vært i tottene på hverandre om alt fra LCD vs DLP til hvorvidt en sugemotor er en motor uten turbo eller en motor med forgasser. Og nå er de to altså ikke bare fra hver sin kant av landet, men de er også arge konkurrenter innen faget kalibrering. Dette kan nok utvikle seg til en thriller før vi vet ordet av det!

Gratulerer Gorm, jeg er helt sikker på at du er rett mann til en slik oppgave, og med AK der fra før er du i godt selskap!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvilke oppgaver betyr det rent praktisk å være administrator kontra moderator?
    Administratorene bestemmer hvor lang tid det må gå mellom hvert søk i søkemotoren, mens moderatorene sletter ufine innlegg samt innlegg med prisinformasjon i tekniske tråder.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da er det bare å ydmykt takke for at du påtar deg dette vervet, Gorm! Du har jo som du er inne på vært med fra dag 1 av, på samme måte som Ak, og representerer derfor både en "historie" og kontinuitet. Det står respekt av å ha klart å forholde seg aktiv og entusiastisk i et såpass omfattende og ikke minst turbulent felt som tross alt AV er i snart 10 sammenhengende år (ja, AVforum er snart 10 år nå, huff som tiden går... ).

I tillegg tror jeg også du rent personlig egner deg meget godt til en slik oppgave - for selv om du er svært så diplomatisk som person evner du uten tvil å gi tydelig beskjed om hva du mener og står for, hvilket er en viktig egenskap å ha med seg når det til tider vil dukke opp saker og temaer der nettopp en "rak rygg" vil være nødvendig.

For eget vedkommende er min status nå endret til "Grunnlegger". Jeg vil overlate administreringen av AVforum i Ak og Gorms hender fremover, men vil selvsagt bistå ved behov i en overgangsperiode og fremdeles forholde meg aktiv i debattene på forumet. I umiddelbar fremtid vil jeg legge mye fokus i å få ferdig V2-plattformen, som jo stadig rykker nærmere ferdigstillelse, men fremdeles har en hel del arbeide gjenstående, spesielt mht ytelsesforbedringer (selve plattformen er stort sett klar...). Vi gir selvsagt beskjed når betaen ligger ute på AVforum.com!

Vil også benytte anledningen til å også takke Ak for innsatsen så langt, og selvsagt også våre svært habile moderatorer som jeg føler tråkker til stadig mer om dagen og fungerer veldig bra! Gorm og Ak nevnte at vi burde få til noe sosialt snart, og det istemmer jeg at hadde vært veldig hyggelig!

Da skåler vi for MINST 10(0?) nye år med AV-debatt på høyt nivå!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye !

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Gorm! Blir spennende her på AVforum fremover også. Det er jeg sikker på

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok du kommer til å bli skuffet, Snickers, men du kan gjerne leve i håpet om at det blir en "thrilller" ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hmm, dette kan bare gå en vei. Her har vi altså to administratorer som tidligere har vært i tottene på hverandre om alt fra LCD vs DLP til hvorvidt en sugemotor er en motor uten turbo eller en motor med forgasser. Og nå er de to altså ikke bare fra hver sin kant av landet, men de er også arge konkurrenter innen faget kalibrering. Dette kan nok utvikle seg til en thriller før vi vet ordet av det!

Gratulerer Gorm, jeg er helt sikker på at du er rett mann til en slik oppgave, og med AK der fra før er du i godt selskap!
    For å legge til litt mer info rundt forskjellene på administrator-rollen og moderator-rollen, så kan det kort oppsummeres slik:

Administrator:

- Overordnet ansvar for drifting av forumet
    - Ansvar for forumets økonomiske interesser (reklamering etc)
    - Moderering nårr det trengs
    - Ansvar for rekruttering av moderatorer ved behov
    - Ansvar for å veilede/rettlede moderatorer når det skullle trenges
    - Håndtere de største konflinktene som eventuelt måtte oppstå
    - Vedlikeholde og eventuelt oppdatere forumets retningslinjer
    - etc.........

Moderator:

- Moderering på forumet, torget etc.
    - Håndtere mindre konflinkter som eventuelt måtte oppstå
    - etc...

Det er selvsagt flere ting enn dette også, men det er vertfall noe info for de som er interessert i å vite hva vi gjør.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett mann på jobben . En viktig resurs på forumet her, spessielt på bildekalibreringssiden!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •