KAblet forbindelse fra pc til ps3? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svar hagen, men selvsagt da jeg skal prøve dette har jo den gamle nedstøvede switchen dødd i løpet av natta....
    Da må jeg få tak i en annen switch og prøve.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Guide Win 7 static ip
    EDIT:
    ekstrem capslock på deg! trodde det var signaturen din, så leste det ikke med det første.
    Rart, når det blir så stort, så blir det nesten mindre effektivt
    Joda, men det har stått med "liten" skrift før i tråden og blitt elegant oversett, så jeg tenkte å prøve med litt mer in your face greie.
    For... det er det enkleste

Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Takk for svar hagen, men selvsagt da jeg skal prøve dette har jo den gamle nedstøvede switchen dødd i løpet av natta....
    Da må jeg få tak i en annen switch og prøve.
    Hehehehe, hadde jeg fått en hundrelapp for hver gang "demoeffekten" har slått til så kunne jeg kjøpt komplett trådet nettverk hjemme
    (Og bruker du statisk IP og krysset kabel trenger du ikke switch.)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende ps3 leter etter en dhcp server som ligger i routeren man vanligvis kobler en ps3 til.

Prøv å se om du kan mekke statisk ip på din ps3.
    Husk samme subnett som din pc går på også.

Jeg har aldri hatt behov for det, har bare satt opp evig lease i dhcp i routeren, så har ikke gjort annet enn å plugge inn ps3 og vips oppe å går.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knut1:
    streaming fungerer fint trådløst, det er bare at hastigheten på det blir for lav ved streaming av filmer.Derfor jeg skulle hatt kablet.
    Ps3 spør etter dhcp og masse annet rart men her har jeg latt det stå på automatisk.Blir det feil kansje?

Uansett så skal jeg fikse tak i en krysset kabel og prøve igjen da...snart ligger det x antall meter med krysset og ukrysset cat5 på brukten vil jeg tro....:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og masse annet rart men her har jeg latt det stå på automatisk.Blir det feil kansje?
    Ja, du må ha statisk IP på begge, med samme subnet (255.255.255.0)
    Setter du hvilkensomhelst nettverksport til Auto vil den lete etter en DHCP server (det er vanligvis routeren i private nett).
    DHCP sin oppgave er å dele ut IP-adresser, så dersom du ikke har en router må du, som sagt, tildele IPen manuelt

Dette gjelder uansett om du bruker en krysset kabel eller en "dum" switch, det er (vanligvis) kun routere som har innebyde DHCP servere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har litt peil på dette området, kan jeg bruke en slik converter på den cat 5 kabelen jeg har?(den kabelen er IKKE krysset)

Søk etter UTP Cat-5e Cat5e Crossover converter Cable coupler på eBay Global handel – verdensomspennende handel med gjenstander i alle dine favorittkategorier

Eller burde jeg bare kjøpe denne kabelen og ferdig med det: Søk etter Cat 5e X-Over Cable 30.0m Crossover Lead XBOX PC Router pÃ¥ eBay Global handel – verdensomspennende handel med gjenstander i alle dine favorittkategorier

Det er en slik kabel jeg trenger så lenge switchen døde?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Dette er veldig utenom, men for min del fungerer alt mye bedre med harddisk koblet til ps3. Bare sånn helt OT. Jeg har null peiling på nettverk. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kna nok hende det gjør men jeg orker ikke å kopiere over til den harddisken hele tiden...
    Dessuten har jeg mange img. filer ejg spiller av og da må jeg kjøre de igjennom denne ps3 media serveren jeg har siden ps3 ikke spiller dette formatet selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har litt peil på dette området, kan jeg bruke en slik converter på den cat 5 kabelen jeg har?(den kabelen er IKKE krysset)

Søk etter UTP Cat-5e Cat5e Crossover converter Cable coupler på eBay Global handel – verdensomspennende handel med gjenstander i alle dine favorittkategorier

Eller burde jeg bare kjøpe denne kabelen og ferdig med det: Søk etter Cat 5e X-Over Cable 30.0m Crossover Lead XBOX PC Router pÃ¥ eBay Global handel – verdensomspennende handel med gjenstander i alle dine favorittkategorier

Det er en slik kabel jeg trenger så lenge switchen døde?
    Begge bør være OK for deg, men Biltema har den øverste, for kryssingen skjer helt sikkert i kabelen og ikke "boksen" på bildet.
    Kjøp en en meters krysset kabel og en Cat5e forlengerboks (tilsvarende den på bildet), så har du det samme som den E-bay auksjonen.
    Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom biltema i dag og kjøpte en stubb med krysset cat 5 kabel og en skjøte kontakt.
    Men alikevel så finner ikke ps3 noe nettverk.
    Gjorde som det ble henvist til lenger opp i tråden om å legge inn ip addresse manuelt men det hjalp heller ikke.
    Må jeg tilslutt bite i det sure eplet og legge opp kabel på kryss og tvers i hele huset for og få dette drittet til og virke!?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom biltema i dag og kjøpte en stubb med krysset cat 5 kabel og en skjøte kontakt.
    Gjorde som det ble henvist til lenger opp i tråden om å legge inn ip addresse manuelt men det hjalp heller ikke.
    Må jeg tilslutt bite i det sure eplet og legge opp kabel på kryss og tvers i hele huset for og få dette drittet til og virke!?
    Hvis PS3 "leter etter" nett så leter den etter en DHCP server, er du helt sikker på at alt stemmer i oppsettet på PC og PS3?

Det skal se ut omtrent som i bildet jeg har lagt ved (bare for å være sikre på at vi snakker om samme ting)
    Hvordan PS3 forholder seg til en Statisk IP er jeg usikker på, jeg har som tidligere nevnt, skydd denne måten å gjøre ting på som pesten siden 2000 (er det så lenge siden?, wow)

Fant en tråd som viser det samme bildet for PS3
    How to get a Type 2 (Open) NAT on your PS3 - PreGameLobby

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevnte vel egentlig aldri hva slags windows det var på maskinen?
    Getting PS3 online using Internet Connection Sharing (ICS). - Playstation 3 Forums
    Here is a general guide I wrote. For Vista, however, I think you will have to go to the sharing tab instead of the advanced tab when you are browsing the properties of a connection...

1. Get a CAT5 or CAT6 crossover cable. The cable that came with the PS3 is a normal Ethernet cable, therefore it cannot be used for this operation.

2. Make sure you have two sources for network communication. For example, you can have 2 ethernet ports on your computer, or you can have a wireless card and a Ethernet port etc. It helps to draw out a connection blueprint such as this:

DSL Modem > CAT5 cable > Network Card 1 > Computer > Network Card 2 > CAT5 Crossover cable > PS3

3. Connect your computer to the modem and verify that you have an Internet connection. Then, click on Start, go to settings, control panel. Double click on Network Connections, and identify the connection to your modem (Network card 1).

4. Right click on the modem connection, and choose properties. Next, click on the advanced tab (Sharing tab for Vista users), and check the “allow other users to connect…” checkbox. After the checkbox is checked, click on the “Home networking connection” drop down box and select the name of the second network connection. Click OK and exit the properties window.

5. Finally, connect the CAT5 crossover cable from the second network adapter of the computer to the PS3, and voila, your Internet connection is now routed to your PS3. Please be aware that your computer must be on in order for your PS3 to stay online. In the long run, a router may be a much better device to use than your computer, since it consumes only a fraction of the electricity than your computer does.
    Sist jeg drev med dette var XP så vidt kommet, så beklager hvis jeg har tullet det litt til for deg.
    Det som er viktig her er "connection sharing", "home network", og alle mulige settings som er på Vista og Win7, f.eks network discovery, printer/file sharing og hele greia der.

Og der spiller OS, og tilomed utgaven av OS enorm rolle. VHB, VHP, VP, VB, VUlt, W7s, w7hb, w7hp, w7ent, w7bus, w7ult, XPpro, XPhome, XPMCed,
    (vi nevner i fleng)

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kobler slik:

Router ----> Switch -----> PC
    |
    |---------> PS3

Så skal både PC og PS3 få tilgang til routerens DHCP server, uten bruk av kryssede kabler, statisk IP eller annet dilldall. Dersom både PC og PS3 er satt opp til å motta IP og DNS automatisk, er den ingen grunn til at oppsettet illustrert ovenfor ikke skal fungere. Hvis PC'en fungerer med dette oppsettet og ikke PS3 er det noe galt med PS3'en din. Fungerer ikke PC'en heller er det noe feil i switch.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    Hvis du kobler slik:

Router ----> Switch -----> PC
    |
    |---------> PS3

Så skal både PC og PS3 få tilgang til routerens DHCP server, uten bruk av kryssede kabler, statisk IP eller annet dilldall. Dersom både PC og PS3 er satt opp til å motta IP og DNS automatisk, er den ingen grunn til at oppsettet illustrert ovenfor ikke skal fungere. Hvis PC'en fungerer med dette oppsettet og ikke PS3 er det noe galt med PS3'en din. Fungerer ikke PC'en heller er det noe feil i switch.
    (tror du bør lese litt mer av tråden )
    Ingen feil i switch, eller router... det er ingen av delen i oppsettet

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble PC og PS3 til den trådløse routeren din med et trådløst aksesspunkt som også har switch. For eksempel denne: Komplett.no - D-Link DAP-1522 Wireless N DualBand

Dermed får både PC og PS3 trådløs tilgang til routeren, DHCP og internet mens forbindelsen mellom PC og PS2 vil være kablet.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    (tror du bør lese litt mer av tråden )
    Ingen feil i switch, eller router... det er ingen av delen i oppsettet
    Diagrammet kom ut feil. Jeg mente fra router ---> switch og så 2 kabler en til PC og en til PS3. Jeg har faktisk lest tråden, og forslaget som det virker som ble prøvd tidligere var å sette switchen mellom PC og PS3. Dette kan tolkes feil.

Swtichen bør ha 3 kabler i seg, en fra router, en fra PS3 og en fra PC. Dersom man gjør som ovenfor, kobler man fra router til PC, så fra PC til switch, og så fra switch til PS3. Slik som jeg forslo det burde fungere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nytt trådløst modem fra telenor her om dagen siden det gamle(speedtouch 780) kødda med forbindelsen av og til og etter at jeg fikk nytt(husker ikke hva det ehter men det er hvitt og fancy:-D ) så kan jeg streame film i iso format helt fint!Var det rett og slett det gamel modemet som kødda til hele streaminga kansje?
    Har testet litt nå og enda har det ikke hakket eller hengt seg opp.Med det andre modemet hang det seg gjerne ved streaming av divx filer.
    Har ikke prøvd med hd materiale enda siden jeg ikke har noe av det på pcn min.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer
    Høres ut som at problemet ditt var at du ikke hadde en UPNP router, men har det nå.
    Flott dersom det løser seg på en enkel måte

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde igjen i går og streame film og da hakket det like mye som det gamle gjorde...
    Hva kan det skyldes?Det var ikke annen traffikk på linja heller så det skulle ikke være der problemet ligger.
    Men nå er det like før det blir lagt kabel i hele huset for og få dette til og virke...!!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte å finlese siste postene dine etter at du hadde fått ny ruter uten å finne ut om du nå har kablet eller trådløs forbindelse.

Så er det trådløst eller kablet ?

Går ut i fra at den nye ruteren din har 1 stk wan port og 4 stk lan porter.

Koble til pc og ps3 inn i lan portene.

Se til at både pc og ps3 mottar netverksinnstillinger fra dhcp. (din nye router)

Alternativ forklaring:
    ps3media server gjør noe som kalles transkoding for å gjøre en fil ps3 ikke liker om til en fil ps3 liker.
    Kan det tenkes at dette gjøres on the fly og at din pc ikke er rask nok til oppgaven.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •