Autodetect i VISTA med HDMI til plasma TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Autodetect i VISTA med HDMI til plasma TV

Hei alle!

Jeg har hatt VISTA Media Center en stund og det er noe som har irritert meg lenge og som jeg ikke har sett noen løsning på så tenkte å høre om det var noen kloke hoder her som kan hjelpe meg, og sikkert andre også.

Jeg har altså Media Center PC som kun er koblet til en plasma-TV via DVI-HDMI-kabel og hver gang jeg skrur TV-en på eller av så kommer jo plugg inn/ut-lyden til windows. Og noen ganger, ikke alltid, så blir skjerminnstillingene forandret til noe annet enn jeg har satt dem til. Den sier hver gang at den har oppdaget en ny "display device", men det har alltid vært den samme tilkoblet.

Finnes det noen måte å skru av autodetect på skjermen på, slik at jeg kan "si" at det er denne oppløsningen jeg vil ha alltid.

Takker for all hjelp

Ole

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme greia i XP og Win 7 også.
    Ville vært takknemlig for en løsning jeg også :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer nok mer an på driveren enn windows. Selv hadde jeg problemer med en oppstartsprosess som tilhørte driveren til min Intel G35 chipsett som lå og skulle være "behjelpelig" med å skifte oppløsning hver gang jeg skrudde av/på skjermen. Så snart jeg fikk tatt livet av den så har alt fungert ypperlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •