Problemer med bilde over HDMI og lyd via lydkort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med bilde over HDMI og lyd via lydkort

Hei

Har bygd meg en HTPC som er koblet til en denon receiver og en samsung 46". Jeg har koblet til pc og receiver med lyd og bilde gjennom HDMI. Men nå har jeg kjøpt eget lydkort (asus essence stx). Men problemet er at jeg ikke får noen lyd fra kortet.

Noen som vet hvordan jeg forsatt får bilde via hdmi og lyd fra kortet? Alt skal gjennom denon-receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Windows eller Linux eller Mac?
    Windows 97, 98, 2000, ME, XP, Vista, Win7?
    Ubuntu, Fedora, RedHat, Mint?
    OSX?

Uansett OS, last ned/bruk de nyeste driverne både til skjermkortet og lydkortet.
    Deretter, i win7 (f.eks. vi tør vel ikke gå ut ifra noe som helst?) høyreklikker du på den lille høyttaleren nederst i høyre hjørne.
    Velg "playback devices"
    Velg Asus, Analog, whateveritsays. Er det flere så kan du prøve deg frem, men husk at det avogtil tar litt tid, og at f.eks. windows media player må restartes for hver endring du gjør. Programmene fortsetter nemlig å bruke det oppsettet de startet med.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du total media center eller power-DVD kan du også endre lydutgang for selve programmet.
    (noe som er flott de', men da gjelder ikke innstillingene for alle programmene, så det blir litt som å pisse i buksa for å holde varmen... men der kan det være kjappere å finne utgangen som virker )

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Windows eller Linux eller Mac?
    Windows 97, 98, 2000, ME, XP, Vista, Win7?
    Ubuntu, Fedora, RedHat, Mint?
    OSX?

Uansett OS, last ned/bruk de nyeste driverne både til skjermkortet og lydkortet.
    Deretter, i win7 (f.eks. vi tør vel ikke gå ut ifra noe som helst?) høyreklikker du på den lille høyttaleren nederst i høyre hjørne.
    Velg "playback devices"
    Velg Asus, Analog, whateveritsays. Er det flere så kan du prøve deg frem, men husk at det avogtil tar litt tid, og at f.eks. windows media player må restartes for hver endring du gjør. Programmene fortsetter nemlig å bruke det oppsettet de startet med.

Bruker Win 7 64 bit. Jeg er heldigvis ikke helt grønn, så jeg har prøvd ut det du foreslo. Men jeg står fortsatt på bar bakke når det gjelder å få lyd. Trenger jeg å deaktivere/avinstallere de gamle lyddriverne til hovedkortet? Kan jeg ha koblet feil til receiver? Når jeg spiller av musikk, så ser jeg at "lyd-o-meteret" hopper opp og ned, men lyden uteblir.

Oppdatert: Har fått til analog lyd, men får fortsatt ikke til digital. Vil jeg uansett merke stor forskjell på analog kontra digital?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •