Få trådløst til å bli trådnettverk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Få trådløst til å bli trådnettverk?

Har en kompis som bygger hjemmekino om dagen. Der hvor han bor så er det ikke mulig å få flere abonnenter for internett, sentralen er full. Heldigvis så bor han over en annen kompis som har internett, så de skal dele.

Han har trådløst internett, men vi kan ikke legge kabel mellom leilighetene. Og vi trenger å få brukt trådnett i leiligeten til kompisen min, slik at han kan kople opp både receiver, BD spiller og PS3 til nettet. (Kun receiveren har egenlig ikke mulighet for trådløst).

Hvodan kan vi løse dette, en vanlig trådløs router kan vel ikke hente signalene trådløst?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en idé - det burde gå an å bruke strømnettet der kompisene dine bor. En HomePlug - se link - i den ene kompisens leilighet - som er koblet til internett via kompisens router - og en annen HomePlug i den andre kompisens leilighet, hvor internettsignalene kan hentes ut. Enten rett inn på en PC eller inn på en trådløs router nr. 2 som betjener den andre kompisens utstyr.

homeplug - Google-søk

I en annen tråd har jeg blitt opplyst om at bl.a. Komplett selger slike.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt kurant å sette opp Apple AirPort Express til å utvide et trådløs nettverk, og så koble seg til APE'n med kabel.

Skulle tro at dette også går med andre nettverksdingser.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To routere som støtter WDS / Wireless Bridge skal vel kunne løse dette. Jensen har noen rimelige i tillegg til Appledingsen nevnt over.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Homeplug vil nok være en fryktelig dårlig løsning.

Regner med at det er ett sikringsskap i hver , og homeplug fungerer ikke når signalet må gå gjennom 2 sikringsskap på denne måten. Ihvertfall har ikke de homeplug nettene som jeg har montert og testet fungert overhodet når vi har prøvd.

Homeplug er fortsatt ett for dårlig system til at jeg vil anbefale det til noen, da går jeg heller for ett 802.11n trådløst nett.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eifoerde
    Homeplug er fortsatt ett for dårlig system til at jeg vil anbefale det til noen, da går jeg heller for ett 802.11n trådløst nett.
    Har aldri vært inne på Homeplug fordi de ikke vil funke gjennom 2 sikringskap.

Det er nok det trådløse nettet du nevner der i dag, men trenger å få brukt trådnett også, og da etter en trådløs mottaker.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Homeplugg kan (men det er ikke garrantert) virke på tvers av flere sikringsskap - det gjør den hjemme hos meg!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Homeplugg kan (men det er ikke garrantert) virke på tvers av flere sikringsskap - det gjør den hjemme hos meg!
    Går den da via flere målere?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Går den da via flere målere?
    Nei og my point excactly. Eksempelvis er det hus med avskilt leilighet uten egen stømmåling, så kan de se hverandre på tvers av sikringsbokser. Å bare si at det er sikringsboks som skiller blir en litt feilaktig forenkling.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dataoverføring på strømnettet burde vært forbudt da det kan gi store støyproblemer. I Østerrike er det et stort problem. Hvorfor setter man inn filter på nettledingen ? For å fjerne støy og dette systemet generer støy.

Støyen kommer vanligvis inn via nettledningen men kan også stråle og forstyrre den veien.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    . . .bor han over en annen kompis som har internett, så de skal dele.

Han har trådløst internett, men vi kan ikke legge kabel mellom leilighetene. Og vi trenger å få brukt trådnett i leiligeten til kompisen min, slik at han kan kople opp både receiver, BD spiller og PS3 til nettet. (Kun receiveren har egenlig ikke mulighet for trådløst).

Hvodan kan vi løse dette, en vanlig trådløs router kan vel ikke hente signalene trådløst?
    Det greieste vil være å finne en trådløs router som kan settes opp i CLIENT mode. Linksys WRT54G mener jeg skal klare dette.

Enda enklere er kanskje å benytte en PC med WLAN, og så slå på Internet Connection Sharing. Da kan du koble en LAN switch til Ethernet porten og koble til flere PC'er. Ulempen er at PC'en med WLAN må alltid være på.

SB.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil kunne bruke D-link DAP-1522 og D-link DAP-1353 til dette. Jeg bruker DAP-1353 selv, men jeg vet ikke forskjellen på disse.
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •