Hei,

har tenkt å gå til innkjøp av en kombinert htpc/filserver, men er ikke like oppdatert på hva som finnes som jeg en gang var
så jeg tenkte kanskje noen her kunne komme med noen tips

OS og bruk:

Kommer til å kjøre Windows 7, XBMC, Tuner/PVR, uTorrent og kanskje noe form for backup for andre pc'er i nettverket. Kommer så og si aldri
til å spille spill. Bilde og lyd over HDMI.

CPU:

Noe som klarer h.264 1080p uten noen form for hjelp fra gpu akselerasjon (cuda osv..). Må helst ligge godt under max CPU
belastning da det blir noen småting som kjører i bakgrunn

Hovedkort:

Noe som gir meg mulighet for en hel busslast med harddisker? Gbit nettverk.

RAM:

4GB DDR3? Hvis ikke må jeg vel opp på 64bit og jeg leser rundt omkring at det er masse problemer med avspilling osv. Riktig?

Skjermkort:

Har en forkjærlighet for NVIDIA da jeg har levd godt med CUDA og 1080p på laptop, men bare kom med argument for å gå over til ATI
Støtte for alt av lyd codec?

Harddisker:

SSD som systemdisk? 2TB satadisk for lagring (kommer til å kjøpe flere senere). Støy er ikke _veldig_ viktig.

Kabinett:

WAF er IKKE en faktor her i huset så maxi tower med plass til mange disker. Selv om WAF ikke er en faktor så trenger det ikke se ut
som ett diskotek.

Strømforsyning:

???

Optisk drev:

Blu-ray, kombinert dvdbrenner

Tv-kort og kortleser:

Har parabol, canal digital med HD-kanalene. Her spiller kanskje skjermkortet en rolle også?

Fjernkontroll:

Bruke den som følger med tv-kortet? IR? Radio? Bluetooth?

Har jeg glemt noe da?

Håper noen gidder å ta seg tid til å komme med noen forslag..

Budsjett? Er lei av å ha ting som må tweakes i alle rettninger for å fungere, men trenger heller ikke overkill så noe midt på treet kanskje?