Ny pc - nytt spørsmål: Finn en feil på bilde i post 30!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny pc - nytt spørsmål: Finn en feil på bilde i post 30!

Edit:
    Trådtittel endret og nytt spørsmål i innlegg nr 30

Edit:
    Trådtittel endret og nytt spørsmål i innlegg nr 13!

Harddisken med FLAC filer på min server er full, og jeg har derfor kjøpt ny og større harddisk. Dermed er det ca 350Gb som skal flyttes, noe jeg antar vil da dager om jeg bare starter kopiering i Windows?
    Finnes det noen raske og enkle alternativer?

"Serveren" er forøvrig en vanlig pc med AMD Athlon64 3000+ prosessor og 1Gb RAM, med Windows XP Media Center Edition innstallert.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg overførte nettopp en 450 GB FLAC-filer til en separat USB-harddisk for å ha backup. Det var gjort i løpet av natten - via Windows (XP) på helt vanlig måte.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Harddisken med FLAC filer på min server er full, og jeg har derfor kjøpt ny og større harddisk. Dermed er det ca 350Gb som skal flyttes, noe jeg antar vil da dager om jeg bare starter kopiering i Windows?
    Finnes det noen raske og enkle alternativer?
    Tjah, hvis jeg ikke roter med nullene skal det vel, med rundt 30 MB/s overføringshastighet, ta en 3-4 timer? Tar du natta til hjelp så nok mye gjort!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som han/du snakker om interne disker, det er ingenting som er kappere en kopiering mellom to separate interne sata disker... 1time eller 2 så er du ferdig...
    Er den gamle IDE disk så går det litt treigere kanskje 2-3timer...

Er det USB ekstern harddisk tar det fort 3-6timer...

Start overføringen før du legger deg, og når du våkner er det ferdig...
    En raskere metode er å plukke de ut av ekstern-kabinettene (bryter garanti)
    og koble de direkte i pcn via s-ata... For å overføre, for så å rive de ut igjen å inn i eksternkabinettene...

Men Windows, linux, Raid, NAS er ikke noe å vurdere om ene går raskere en andre...
    Det er overføringsteknologien som er begrensningen, ikke windows.
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes nok ingen enklere alternativer nei, og som andre sier - det går Fort Nok(tm).
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare synd hvis det blir et lite hikk i overføringen, da venter server'en pent på et tastetrykk neste morgen:? Det finnes freeware programvare som takler denslags.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thewulff
    Bare synd hvis det blir et lite hikk i overføringen, da venter server'en pent på et tastetrykk neste morgen:? Det finnes freeware programvare som takler denslags.
    Oi, flere som koser seg med dette problemet, jeg har nesten 600gb med flac som skal over til serveren, satte i gang for ganske nøyaktig 24 timer siden, da viste den 1d11timer til den blir ferdig, men som du sier.. hikk hikk.. nå har den igjen 1d9timer..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SyncToy er ganske grei å bruke til dette:

http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man overføre store mengder så kan man jo dele det opp i flere sesjoner for å redusere sannsynligheten for kutt underveis.

Ta tiden til hjelp
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er interne sata disker ja, men ellers synes jeg ingen av dere kom med rett svar! Var ikke mye til hjelp dette her....tar bare hele natta.........bare å vente...... Spurte om en RASK måte jeg!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Det er interne sata disker ja, men ellers synes jeg ingen av dere kom med rett svar! Var ikke mye til hjelp dette her....tar bare hele natta.........bare å vente...... Spurte om en RASK måte jeg!
    Det er ingenting som går nevneverdig raskere enn direkte filoverføring (standard windows) mellom to interne disker - så dermed finnes ikke det svaret du ønsker deg.

Forøvrig, å kopiere 350GB mellom to interne SATA-disker tar IKKE flere døgn.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    - så dermed finnes ikke det svaret du ønsker deg.
    Dumming! :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt Spørsmål!

OK, da har jeg gått på en smell her! (ikke noe nytt når det gjelder nettverk.)
    Har fra før et fungerende hjemmenettverk hvor 3 stasjonære pcer har vært tilkoblet (kablet) via router. Alle tre kjører Win XP.

Fikk ny pc i dag med Windows 7, og etter oppstart var den rett på nett, dvs internett.
    Men selv om jeg nå har lagt inn samme navn på arbeidsgruppe som på de andre pcene finner de ikke hverandre.
    Når jeg ser på nettverk i Win 7 finner den seg selv, routeren og internett, men ingenting annet.
    De andre pcene er på nettverket seg i mellom, men den nye pcen dukker heller ikke opp der.

Forsøkte å opprette en ny arbeidsgruppe (med annet navn) på nye pcen, og kjørte veiviser for nettverk på en av de gamle, men fortsatt finner de ikke hverandre.

Den nye pcen har Norton Internet Security innstallert, er det synderen?
    Har forøkt å slå av brannmuren i Norton men dethjalp selvfølgelig heller ikke.

Noen snille med gode svar her?
    Nå har jeg allerede sunket sammen og gitt opp.............:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #1 dump Norton
    #2 dump Norton
    #3 dump Norton
    #4 dump Norton

Gå inn på
    Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center
    Og sjekk hva nettverket ditt er spesifisert som.
    Det skal være "home (trusted)" network, eller i verste fall "Work" (trådløse kan være trøbblete i Win7 inntil du har en god og stabil godkjenning).
    Er det "public" så er det der problemet ditt ligger.

Aktiver deling på Windows 7 maskinen din via
    "Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings"
    Der har du tre å velge i:
    Home or Work
    Public
    Domain

Velg "home or work" og prikk av:
    "Turn on network discovery"
    "Turn on file and printer sharing"'
    "Enable file sharing for devices that use 40 or 56 bit encryption"

Save changes

Nå skal det virke

(du kna sjekke ved å prikke av de samme i "public", men det er absolutt ikke å anbefale, men for en test er det vel greit nok )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dump Norton.
    eneste grunnen til at Norton er så mye brukt er at det kommer bundlet med maskiner som din og folk ikke vet hvordan de skrur den av...
    (er ihvertfall min påstand)

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 til avinstallere Norton. Husk også å kjøre Norton Removal Tool for å fjerne det fullstendig(jeg antar dette fortsatt gjelder i 2010?)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    #1 dump Norton
    #2 dump Norton
    #3 dump Norton
    #4 dump Norton

Gå inn på
    Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center
    Og sjekk hva nettverket ditt er spesifisert som.
    Det skal være "home (trusted)" network, eller i verste fall "Work" (trådløse kan være trøbblete i Win7 inntil du har en god og stabil godkjenning).
    Er det "public" så er det der problemet ditt ligger.

Aktiver deling på Windows 7 maskinen din via
    "Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings"
    Der har du tre å velge i:
    Home or Work
    Public
    Domain

Velg "home or work" og prikk av:
    "Turn on network discovery"
    "Turn on file and printer sharing"'
    "Enable file sharing for devices that use 40 or 56 bit encryption"

Save changes

Nå skal det virke

(du kna sjekke ved å prikke av de samme i "public", men det er absolutt ikke å anbefale, men for en test er det vel greit nok )
    Dette var allerede gjort, bortsett fra å fjerne Norton (som jeg mistenkte var synderen) og at på min pc står dette på Norsk! :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet med nettverk løst; nytt verre problem oppstod!

I tilfelle andre leser dette i ettertid:

Fant et tips på nettet om å teste dette programmet:

SoftPerfect Network Scanner: fast and free network scanner

Den scannet nettverket og alle tre pcene (pluss squeezeboxene) dukket opp. Alt så korrekt ut med pcnavn og arbeidsgruppe.

Forsøkte derfor å pinge fra en av de andre pcene og oppdaget at jeg fikk svar fra den nye pcen hvis jeg pinget med nettverksadresse, men ikke hvis jeg benyttet pcnavn. På de andre pcene funket begge deler.

Etter å ha endre pcnavn, beskrivelse og arbeidgruppe x antall ganger, fant jeg en "løsning".

På pcen med winxp kunne jeg under "legg til nettverksted" få kontakt med den nye pcen (med win7) hvis jeg la inn nettverksadressen (IP) og ikke benyttet pcnavn. I mitt tilfelle \\10.0.0.13\users.

På nye pcen med win7, kunne jeg i Min datamaskin legge til nettverksstasjoner og fikk da kontakt med alle de tre pcene i nettverket når jeg la inn ip adressen og delt katalog manuellt. Brukte jeg bla igjennom fant den ingenting!

Fortsatt finner de ikke hverandre hvis jeg går inn og ser på nettverk...........

Men nå har jeg tilgang til det jeg trenger, og etter at dette var gjort fikk jeg også Eksternt skrivebord til å funke på den nye pcen. Og det var egentlig det viktigste. Jeg benytter eksternt skrivebord for å styre "serveren" som står gjemt i 2. etasjen.

Det nye og mye verre problemet kommer i neste post!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det mulgi?

Ved oppstart av min nye pc i dag fikk jeg et øyeblikk se en feilmelding om at Asus Express Gate ikke var fullstendig innstallert.
    Puttet derfor inn Asus cden som var med og innstallerte denne på nytt, samtidig innstallerte jeg Asus Probe som skulle overvåke temperaturer etc i pcen. Det hørtes jo flott ut!

Startet pånytt og nå dukket Express Gate menyen opp i 10 sekunder. Mao var dette nå fikset. Etter oppstart dukket Asus Probe opp, hvor jeg så turtall på vifter og temperatur på prosessor og hovedkort. Jeg slo på alarm om temperaturen oversteg 60gr og om viftehastigheten på prosessoren sank under 1000 o/min.

Slo så av pcen pga en handletur, og slo den på igjen når jeg kom hjem. Pcen startet - Express Gate vistes i 10 sek - Windows startet - og så etter få sekunder ble skjermen mørk og det begynte å lukte varmt/brent! :shock:
    Alle vifter og lys fortsatte å gå som normalt.

Power knappen funket ikke, reset funket ikke, så jeg slo av hovedbryteren bak på poweret.

Har forsøkt å starte pcen igjen men skjermen forblir mørk. Vifter og lys kommer på, harddisken spinner opp men så skjer det ikke mer..........
    Synes nå det ser ut til at prosessorviften går veldig sakte, så jeg mistenker at prosessoren tok kvelden. Spørsmålet er hvorfor?
    Er hovedkortet også defekt?
    Er det Asus programvaren som klikket og senket turtallet på viften?
    Forøvrig er hovedkortet et Asus M4A78T-E om det sier noen noenting, prosessoren er en AMD Phenom ll X4 945 (Quad core 3.0Mhz)

Og jeg som hater å reklamere, og ikke minst hater å måtte sende den inn igjen og vente i dager og uker på å få den igjen.

Er jeg oppgitt og lei nå tro? :twisted:

PS! Godt jeg har min 7 år gamle Dell PC med Intel P4 som bare går og går og går og.......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk strømforsyningen du. Den har det med å ta kvelden stykkevis og delt.
    Skru ut strømforsyningen fra en av de andre pc'ene du har og test med den.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •