Ny pc - nytt spørsmål: Finn en feil på bilde i post 30! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var det 13% feilprosent på strømforsyninger jeg hørte en dag her tro.?

Det heter seg at man ikke kan ta livet av prosessorer lengre, om de går varme stepper de ned klokkehastigheten og på den måten hindre for høy temperatur og katastrofealarm...
    Så CPU kan ikke lukte brent lengre...

Jeg vil også sette to fingre på strømforsyning og skjermkort...

Dette finner du lett ut ved å bruke din innebygde partikkelinnsamlings og analyse apparatur mitt i trynet...

Fryktelig leit&teit om ny pc = død allerede...
    Bygg selv, mye tryggere... :-D
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Var det 13% feilprosent på strømforsyninger jeg hørte en dag her tro.?

Det heter seg at man ikke kan ta livet av prosessorer lengre, om de går varme stepper de ned klokkehastigheten og på den måten hindre for høy temperatur og katastrofealarm...
    Så CPU kan ikke lukte brent lengre...

Jeg vil også sette to fingre på strømforsyning og skjermkort...

Dette finner du lett ut ved å bruke din innebygde partikkelinnsamlings og analyse apparatur mitt i trynet...

Fryktelig leit&teit om ny pc = død allerede...
    Bygg selv, mye tryggere... :-D
    Dette var faktisk positive "nyheter" hvis det skulle vise seg å stemme.
    - Tenkte først på strømforsyningen, men slo det fra meg at det ikke var den så lenge det var strøm til vifter/lys osv. Men det er jo mulig det bare er 12V som lever? Annen strømforsyning kan jeg jo alltids få testet. Eller så kan jeg jo måle spenningen utfra poweret også.

- Grafikkort var det neste jeg også trodde, så det tok jeg ut og koblet skjermen til skjermkontakten som er integrert på hovedkortet, men det var like mørkt på skjermen enda. Eller måtte man i tilfelle avinnstallert skjermkortet først?

- Hadde delene vært noe bedre om jeg hadde bygget selv? Tror ikke jeg skal skylde dette på de som monterte den, det eneste de gjorde var at de overså feilmeldingen fra Asus Express Gate.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Dette var faktisk positive "nyheter" hvis det skulle vise seg å stemme.
    - Tenkte først på strømforsyningen, men slo det fra meg at det ikke var den så lenge det var strøm til vifter/lys osv. Men det er jo mulig det bare er 12V som lever? Annen strømforsyning kan jeg jo alltids få testet. Eller så kan jeg jo måle spenningen utfra poweret også.

- Grafikkort var det neste jeg også trodde, så det tok jeg ut og koblet skjermen til skjermkontakten som er integrert på hovedkortet, men det var like mørkt på skjermen enda. Eller måtte man i tilfelle avinnstallert skjermkortet først?

- Hadde delene vært noe bedre om jeg hadde bygget selv? Tror ikke jeg skal skylde dette på de som monterte den, det eneste de gjorde var at de overså feilmeldingen fra Asus Express Gate.
    For å etterkorrigere megselv til litt mer presis info :

Strømforsynings feilprosenten er ved meget nøye testing av alle funksjoner og spenninger, for oss dødlige er ikke feilprosenten %% heller sikkert, da vi gladelig bruker produkter lykkelig uvitne om feil ved spenningsglatting, maxbelastninger og hva nå en det var dette firmaet testet de mot før de monterte i pc-prosjekter...

Den nedsteppings sikkerheten har jeg bare lest om til intel, er ikke 100% sikker på om AMD har denne eller andre like tiltak...

Skulle jeg skyte noen i blinde hadde det blitt 5 eller 3volt utgangen til HK eller noe slikt...
    Om dette da skyldes feil på Strømforsyningen eller er en følge av feil på Hovedkortet...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, har jeg funnet feilen tro?
    Eller rettere sagt dere
    Målte litt på poweret nå, og hadde 3,3V og 12V men fant bare 4V i stedet for 5V?
    Gadd ikke å måle på alle "kretsene", så istedet tok jeg ut poweret, som forøvrig er Chieftec CFT-750-14CS, og satte det inn i min sønns Dell Pentium Dual Core pc. Og guess what!

DEN startet ikke................
    Derimot begynte det å lukte litt varmt/brent/vondt fra poweret (igjen).

Og så dere ikke blir like nervøse som poden var - Dell maskinen funket etterpå med det orginale poweret! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut:-D .
    Da er det bare å få byttet poweret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevnte at du har en server stående, er det en "ekte server(server opsys)" ?, og har du windows pro versjoner på pc'ene? I så fall burde du sette opp et domene for å lette fildeling. Et annet alternativ er en NAS disk.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thewulff
    Du nevnte at du har en server stående, er det en "ekte server(server opsys)" ?, og har du windows pro versjoner på pc'ene? I så fall burde du sette opp et domene for å lette fildeling. Et annet alternativ er en NAS disk.
    Jeg nevnte også følgende i første post:
    "Serveren" er forøvrig en vanlig pc med AMD Athlon64 3000+ prosessor og 1Gb RAM, med Windows XP Media Center Edition innstallert.
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Husken er ikke hva den aldri har vært8) Sjekk ut nas, letter hverdagen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thewulff
    Hm. Husken er ikke hva den aldri har vært8) Sjekk ut nas, letter hverdagen.
    Ser jeg ingen grunn til. "Server-pcen" bare står der bortgjemt og gjør jobben sin dag etter dag den, uten at jeg behøver å gjøre noe! :-D
    Kun lagringsplass for bilder og musikkfiler også kjører den Squeezecenter til Squeezeboxene. Ikke noe mas med det :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finn (minst) en feil!

Gikk opp et lite lys for meg når jeg skulle sette inn igjen den defekte strømforsyningen i min nye pc. Regner med å måtte sende hele dritten åkke som.

Er dette egentlig så smart?

-img_0210-jpg

PSUen er montert nederst i kabinettet med kjøleviften ned? Ikke særlig kjøling det vel, med 2mm klaring mot bunnplaten

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSUen er montert nederst i kabinettet med kjøleviften ned? Ikke særlig kjøling det vel, med 2mm klaring mot bunnplaten
    aaahahahahaaa.!
    Nå MÅ du fortelle hvilket amøbefirma (eller enkelt ansatte) som har prestert å montere sammen dette med viten vilje og sende det ut.......?

Klart det der er feilen, ingen kjøling på PSU og varmen kommer ikke ut av PSU overhode da varme stiger å samler seg i toppen, som egentlig er bunnen med all elektronikken.........
    Fy ****...
    Det må være den dummeste amøbeFEILen jeg har sett innen "profesjonell" PCbygging........

Jeg sier det igjen...
    Bygg selv, så vet du hva du får...
    Jeg Elsker PCn jeg satte sammen i fjor høst, raskere blir det ikke....

EDIT: Be, nei KREV forresten et annet merke av strømforsyning...
    Ikke bare en som kan monteres riktig vei (om ikke det er kabinettet som er feil), men også et annet merke en chieftec

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det ikke er ventilasjons hull i kabinettet under strømforsyningen? Denne plasseringen av strømforsyningen er jo vanlig i flere kabinetter.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Er du sikker på at det ikke er ventilasjons hull i kabinettet under strømforsyningen? Denne plasseringen av strømforsyningen er jo vanlig i flere kabinetter.
    Edit (igjen) : Dette kabinettet har ingen luftehull under, har heller ikke sett noen som har det, da PSU ville fungert som støvsuger på gulvet den sto på...

Jeg har også PSU nederst som på bildet, men 12cm viften er så klart snudd opp, slik det skal være...

Kabinettet ser ut til å være et Antec Twelvehundred.?
    Går det ikke ann å snu den rundt..?
    (klistermerket med tekst er snudd på andre siden også, så ikke se etter teksten på siden)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit (igjen) : Dette kabinettet har ingen luftehull under, har heller ikke sett noen som har det, da PSU ville fungert som støvsuger på gulvet den sto på...

Jeg har også PSU nederst som på bildet, men 12cm viften er så klart snudd opp, slik det skal være...
    Jeg har den plassert på samme måte, men med vifta nedover(sånn det skal være, pga støvfilter) .... pirke pirke...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig, dette er utrolig amatørmessig utført, og noe man selv ikke ville funnet på om man bygget sin egen pc.

Det er et Antec twelve hundred kabinett ja, og det er kabinettet som faktisk har dobbelt hullbilde til strømforsyningen som gjør dette mulig. Idiotisk å av Antec spør du meg.
    Og ganske korrekt, kabinettet har tett bunnplate og strømforsyningen ligger maks 2mm over..............

Lurer på hvor mange reklamasjoner denne montøren har skaffet arbeidsgiveren sin?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først en liten rettelse: Kabinettet er en Antec NINE hundred, men jeg antar twelve hundrer også har dobbelt hullbilde til poweret. Idiotisk!

Jeg har nå vært i kontakt med forhandleren og leverandøren. Sistnevnte tok selvfølgelig dette på sin kappe, uten diskusjon, og nytt power blir forhåpentligvis sendt til meg i morgen.

I mellomtiden stjal jeg poweret fra server-pcen, men koblet for sikkerhetskyld fra lydkortet, idet denne strømforsyningen bare er 400w.

Og dermed er det den nye pcen jeg nå sitter og skriver på. Foreløpig uten å lukte brent! :-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiffig løsing på montering av PSU... Det skal ikke store omløpshastigheten under topplokket for å forstå at dette er feil..

Og dermed er det den nye pcen jeg nå sitter og skriver på. Foreløpig uten å lukte brent! :-D
    Den lukta er ikke spesielt god... Det var flammer inne i min pc i dag! Enten er det PSU eller diskettstasjonen som køddet det til, men kablen til diskettstatsjonen sto i lys lue rett foran øynene mine etter at jeg gjorde den ren innvendig.... Heldigvis har jeg lenge planlagt å oppgradere den!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, har ikke sett et ninehundred, viste ikke at det også er sortlakkert innvendig.

Ikke farlig når de er så greie å sende ny del i posten i stede for å levere alt i retur.. Raskere for deg, billigere for dem...

Bra det ordnet seg, og bra det ikke var noe værre en PSU..
    (Håper dog du får et annet merke PSU)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det var flammer inne i min pc i dag! Enten er det PSU eller diskettstasjonen som køddet det til, men kablen til diskettstatsjonen sto i lys lue rett foran øynene mine etter at jeg gjorde den ren innvendig.... Heldigvis har jeg lenge planlagt å oppgradere den!
    Diskhvaforno.?
    Har man fortsatt diskettstasjon så er det på tide med en oppgradering ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har 2 maskiner her i Antec ninehundred kabinetter. Og javisst kan psu monteres både "opp og ned". Tok en titt på noen psu i hylla her, de små har ikke luftinntak i topp eller bunn, men på den siden som vender inn i maskinen.

Montøren har sikkert ikke tenkt her, bare kjappet i vei. Men resultatet er åpenbart gitt.

Forøvrig en merkelig løsning med psu i bunnen av kabinettet, da jeg satt sammen den ene maskinen måtte jeg forlenge en del kabler. Ellers helt ok kabinetter med bra kjøling.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskhvaforno.?
    Har man fortsatt diskettstasjon så er det på tide med en oppgradering ja...
    Rolig nå.... Det er vel den delen som er eldst i maskinen. Til og med kabinettet er faktisk nyere. Men ja, det trengs en oppgradering. Og det var planlagt - nå er det bare fremskyndet

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •