Windows XP ikke godkjent lenger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows XP ikke godkjent lenger

Her for en stund siden så sa dataen min ifra at mitt windows eksemplar ikke bestod valideringen for ekte windows. Men jeg tror at det er ekte XP. (er vertfall sånn klistermerke på kabinettet med windows XP nøkkel)

Noen som har vært borti dette før?

Noen som vet hvordan jeg skal/kan skrive inn windows nøkkelen på nytt? Vet ikke om det hjelper men tenkte det kunne vært verdt ett forsøk.

(vet ikke om jeg har postet denne på rett plass. Moderator får flytte den viss dette er feil)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en bruker en bambus-key vil en før elller senere få denne meldingen.

Siden du har oblat og samtidig vet at ingen andre har brukt din key kan det være registerfeil. Da kan du bruke keychanger og legge inn din key på nytt.

Har du nylig byttet mange deler i maskinen? En oem-lisens tillater i utgangspunktet ikke ny hardware da dette blir oppfattet som ny PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Hvis en bruker en bambus-key vil en før elller senere få denne meldingen.

Siden du har oblat og samtidig vet at ingen andre har brukt din key kan det være registerfeil. Da kan du bruke keychanger og legge inn din key på nytt.

Har du nylig byttet mange deler i maskinen? En oem-lisens tillater i utgangspunktet ikke ny hardware da dette blir oppfattet som ny PC.

Ok, jeg er ganske så grønn på dette. Hva er en bambus-key?

Jeg kan vel egentlig ikke vite sikkert om noen andre har brukt min key da jeg kjøpte pcen brukt for ca 3 år siden. Problemet oppstod for ca et halvt år siden en stund etter at jeg byttet srømforsyning på pcen. Men rekner nå ikke med det har noe med valideringsnøkkelen til windows å gjøre.

Keychanger. Er det et program som jeg må få tak i eller er det en plass i windows?

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du har en ekte nøkkel pleier ikke microsoft å være vanskelig på å løse den ut på nytt, så lenge du bare bruker den på en pc... jeg hadde en dell laptop engang som gikk i grus med xp home lisens på, kjøpte meg ny acer med vista home noe sum ikke funket i det heletatt! installerte xp home med "dell keyen" å ringte til microsoft å forklarte dem ståa, de hadde ingen problemer med å registrere opp "dell keyen" til aceren... du må huske at en lisens er noe du har kjøpt å betalt å derfor noe du kan bruke akkurat som du vil (innenfor gitte lovverk med tanke på piratkopiering osv)

men vil heller anbefale deg ubuntu Ubuntu Home Page | Ubuntu det er mye kjekkere OS å helt gratis

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull å fjas kanakas... selvom du har kjøpt en key er det ikke noe du kan bruke akkurat som du vil. Om du har en OEM lisens er den tilbehørig pcen det følger med og kan ikke brukes som man vil. Da må du opp på dyrere lisensnivåer isåfall (!!)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med bambus-key mente jeg piratkopi. Men det er jo ikke problemet her.

Å bytte strømforsyning burde ikke berøre oem-betingelser.

Jeg har i noen få tilfeller hatt problemer med aktivering av Windows etter formatering av maskiner som ikke er endret på. Har da ringt Microsoft og de har fikset problemet med å aktivere manuellt.

Ville ringt Microsoft i første omgang og forklart problemet. Siden du har oblat går det sikkert glatt å fikse dette. Veldig ok folk der.

Keychanger er et lite program du kan laste ned. Men som sagt, ring Microsoft først.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Tull å fjas kanakas... selvom du har kjøpt en key er det ikke noe du kan bruke akkurat som du vil. Om du har en OEM lisens er den tilbehørig pcen det følger med og kan ikke brukes som man vil. Da må du opp på dyrere lisensnivåer isåfall (!!)

Mulig de var "grei" med meg da....
    men de sa hvertfall hos microsoft at det ikke var noe problem så lenge jeg ikke brukte lisensen på flere maskiner samtidig. jeg har oem versjon på stasjonæren og å der har jeg flyttet lisensen fra hovedkort til hovedkort 2 ganger på samme vis...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kaster meg på med:
    "Ring MS" bør ikke være noe problem.
    Det er viktig for dem å ha god kundeservice og gir heller ut noe ekstra enn å komme på kant med kunder.
    Jeg endte opp med en ekstra Vista ultimate upgrade da vi hadde bestillt Vista upgrades på jobben, men vi trengte 64 bit, og det var ikke på disken.
    De sendte ny 64bit, da jeg spurte om hun trengte 32bit key for å slette denne sa hun bare "Den kan dere beholde" så nå har jeg 32bit hjemme og 64 på jobben.

Ekstremt service minded, og det er det du betaler for når du kjøper MS.
    Jeg vil også anbefale Ubuntu selvfølgelig, men ikke som hoved OS på en desktop du skal "gjøre ting med"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med microsoft nå og han som jeg snakket med fant ut at XPen som er på maskinen ikke stemmer med XP oblatet som er festet på maskinen. Så det eneste jeg kunne gjøre var å betale for ny lisens ifølge han.

Forbannet han jæ#%€!" som solgte meg maskinen. Han viste nok om dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bert`n
    Har snakket med microsoft nå og han som jeg snakket med fant ut at XPen som er på maskinen ikke stemmer med XP oblatet som er festet på maskinen. Så det eneste jeg kunne gjøre var å betale for ny lisens ifølge han.

Forbannet han jæ#%€!" som solgte meg maskinen. Han viste nok om dette.
    Tullprat, du har en XP oblat på maskinen, den bør du kunne bruke.
    Og skal du først betale så er vel Win 7 nede i 700 kroner omtrent...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått til å bytte nøkkel nå med ett keychanger program. Når jeg prøvde å skrive nøkkelen som står på oblatet så fikk jeg beskjed om at den var ugyldig. Har prøvd flere nøkler som jeg har funnet på nettet som den aksepterer men problemet vedvarer. Fremdeles svart skrivebordsbakgrunn med beskjed nedi hjørnet om at den ikke vil validere denne XPen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Blir vel til at jeg selger pcen til en som kan mer med dette enn meg eller at jeg kjøper windows 7 og legger inn på maskinen. Heller mest mot ny pc da jeg gjerne sku ha hatt hdmi utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo brukte lisenser til XP å få kjøpt i fleng til en rimelig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Det er jo brukte lisenser til XP å få kjøpt i fleng til en rimelig penge.
    Hvor finner jeg noe sånn brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bert`n
    Hvor finner jeg noe sånn brukt?
    Hvis det står OEM på klistrelappen, trenger du bare en OEM-plate for å reinstallere med den nøklen du har. En slik plate bør ikke være vanskelig å få tak i. Er jo lisensen som koster, ikke softwaren.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I starten på XP-OEM så lå det inne en begrensning på hvor mange ganger du kunne aktivere. Mener at det var 10 ganger. Jeg nådde denne grensen, men fikk åpna etter en telefon til MS.

Hvis du har OEM og vil bruke den på en annen maskin så skal det visstnok kunne gå an å de-aktivere lisensen og aktivere på en annen PC.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Vanlige" Win XP-versjoner skulle jo fases ut mtp oppgradering og support og bare Professional skulle motta støtte etter en viss tid. Er det det som har skjedd nå?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •